Navštíveno 3473x
[ Link ] pro některé obdivovatele kultu české automobilismu:-(((
Druhotný náraz do stromu udělal svoje, ale i tak, v dnešním světě 105/120 nemají místo.Tak, jako řada dalších 20ti letých pleček od renomovaných značek.
Zdeny Zdeny, věř mi, když mi rupne guma u rozjeté naložené sklápěčky a slisuju Tě v protiměru i s hyperúžasnou a dokonalou SpecB, zbyde z Tebe ještě míň než z té škůdky, neprožívej to tak prosím :-D
hele to ale rozstrihali HASICIII takle dopadne kdejaky auto moje zkusenost je ta ze 120ka porazila B5ku pasata sice sade nasracku ale zustala aspon na ceste takovej tezkej pasat se svoji vahou mel jeste tolik energie ze se zkutalel ze strane dolu -)))jaky bezpeci vem si jakejkoliv klump a napal to s nim do stromu
né každý má peníze na zběsilou hustokáru
vidim ze ta skudka dostala na bok a sla na strom a presto ze dostala z boku tak nic ale holt stari i vliv bocniho narazu konstrukce vozu dalsi naraz neustoji to da rozum
radek:
to je přeci jasný, že propti 20T nemá nárok ani Hummer:-)
Ale tady to byla Fabka vs. 120, byť to natvrdo narazilo do stromu, ale i tak...
PS: SPec.B má k dokonalosti tak daleko, jako já na Mt.Everest:-)Ale když by hypoteticky došlo k tomu, co jsi mi ) a věřím, že v žertu) nastínil, tak kdo by měl větší šanci? Já v onom Spec.B či v té 120?? :-)
1/ ta Fabie váží 1 x tolik než ta Š120
2/ i po tom bočáku do stromu to lze ještě identifikovat jako Š řady 742
3/ nejvíc škody na kastli udělali hasiči, nikoli nehoda
Zdeny, šanci by jste neměli ani jeden, ten v té 120 by to měl jen o chvíli rychlejší a čistší, protože by ho před vypuštěním duše nerozpáraly desítky kg interiérových plastů, nebouchlo kolem něj 12 bo kolik rozbušek a motor by mu neskončil v klíně :-D
........co bude s tím gulášem?
radek.613 motor neskace do klina vetsinou se smota pod auto tak uz to ingove maji davno v merku -))
s120 cabrio... jestli uz mate zahustenej gulas tim pernikem a hodne cibule, tak ja bych si s dovolenim prisel s talirem. PS chleba si prinesu
Za těch deset let co dělám u hasičů jsem nějaké to auto po DN rozstříhal.Při nehodě kde je zaklíněná osoba se z 99 procent stříhá střechá ve sloupcích a prostřední sloupek se nastřihne a vyvrátí směrem od vozu.pak existují varianty jako stříhání pedálů,odtahování palubní desky apod.Viděl jsem mrtvý lidi v daleko méně nabouranejch aut než je tato šáde...naposledy mladého kluka kterej se omotal okolo stromu z novym Galaxy.Podle mého je nejnebezpečnější auto Favorit-Felície.Tam když je náraz větší tak to pro osádku má vždy katasrofální následky.Jinak jeden zážitek...snad nejpevnější auto které jsem stříhal byla stará Lada Samara.Tam přestřihnout sloupek a práh byl zážitek jako prase.Silnej plech a i několikrát přehnutej přes sebe.
Tak já nevím, který renomovaný značky myslíš ale já pár let zpátky boural dvacet let starým pětkovým bavorem bez airbagu a kromě odřené nohy a zářezu od pásu mi nebylo nic, druhej den jsem šel hrát nohejbal. Pán v rok starým Mondeu s šesti airbagama naproti mě měl hnutou krční páteř :o)
01.09.2011, 13:06 |
Rudi stará ruská klasika je pevní, viz tady
[ Link ]
smsmsms: chleba už jsem jedl.......já příjdu jen s talířem a "patronou".
michal_smsmsm (M) mam varino jesi ti nevadi mexicka prichut kvalitniho chilli -)
01.09.2011, 13:36 |
michal_smsmsm (A) | Upraveno: 2011-09-01 13:36:23
vinzek fa: nevadi ;-) ale domu do lovosic jedu az v pondeli, ale tak on se akorad tak rozlezi ;-)
01.09.2011, 14:55 |
gizmi ja jen cekam na reakci jednoho nejmenovaneho clena :D Tak schvalne - uhadne nekdo jeho nick? :D:D:D
..kazdopadne kdyz koupim powerbalance, tak muzu havarovat v cemkoliv :)
01.09.2011, 15:11 |
koren gizmi: zeby T****#2? na toho se take tesim:-)
Já sem je zkopíruju to co jsem napsal na virtu:
Jenže Ferrari na dvě půlky je zcela, ale zcela správně to je záměr konstrukce aby se záď s motorem odtrhla… To je dost zásadní rozdíl…
Jinak to debilita lidí fakt už nezná hranic, Fabie nedá přednost, 120cka jí lehce lízne nárazník, odrazí se od ní v plné rychlosti do stromu. Následně jí rozstříhají hasiči takže je to bez střechy jak otevřená konzerva a rázem je z toho nebezpečné auto? Kdyby to bylo obráceně, tak 120cka má taky jen odřený nárazník a Fabia ve stromu pouze rohem karoserie by dopadla dost podobně...
Zdeny60 nepsal jsi tady dnes u Bartošky něco o ovcích a sraní čerta na větší hromadu?
TEĎ DĚLÁŠ PŘESNĚ TO SAMÉ, jinak jako radek.613 na začátku...
Tak Tuner2 se přeci chytil:-)
Jasně, že je bez střechy po zásahu hasičů, je dejme tomu patrné. Horší ale je, že po zásah hasičů nejsou zdemolovaný prvky, co by měly hránit proti působení bočních sil- za to hasiči nemohli...A jak známo, nejhorší následky jsou právě při nárazu zboku - jedno, jestli do stromu, či od druhého auta.
Já se nechci dohadovat, ten link jsem dal víceméně jako příklad toho, jak končí mnohdy začínající mladý řidič/ka, pokud dojde k větší nehodě a rodiče svému děcku koupí právě tuhle rakev "na naučení". není fakt těžké uznat, že proti modernějším autům dnešních dnů prostě 120 nemůže obstát.To není ostuda, to je konstatování a mělo by z toho plynout ponaučení. A to bylo smyslem mého přéspěvku. O čertovi a hromadě nemluv, ten je v tom nevinně.
01.09.2011, 23:23 |
gizmi dneska uz do 120acitky sedne jenom blazen nebo totalni zabednenej nadsenec (znam jen jednoho :D:D:D:D - teda dva - ale jeho 120 az vyjede, tak ja se opiju tak, ze mi slezou nehty).. ale kazdopadne souhlas vyjimecne s Tunerem..;) Ikdyz si o 120 myslim sve (dneska i o 2 generace mladsi auto vyjde pomalu zadarmo)
gizmi: :-))))) kteréhopak nadšence myslíš ?
Jinak asi trochu jako Zdeny sixty - tuhle rakev bych děckám na naučení nekoupil ani omylem. Jak říká Zdeny, není to ostuda, je to konstatování.
02.09.2011, 02:43 |
Shr3k Zdeny60 si myslí, že v Subaru Leone z roku 1985 by dopadl lépe... ;-)
shodneme se na tom, že zakazovat veterány je trochu škoda, ten kdo v tom jezdí musí počítat s případnejma následkama. Ale Radku, srovnávat Spec B se 120 tak, že jsou na tom prakticky stejně, to je řekl bych trochu unáhlený názor. Ano, jsou případy, při kterejch je to asi jedno, jako třeba když zapomene zastavit 20ti tunovej kolos, ale myslim si, že to neni úplně nejčastější zdroj nehody. Ty auta šly v bezpečnosti přecijen každou dekádou dopředu
Kuwa, přestaňte brát do huby SUbaru. Jasně, Justy z 80. let je stejná vražda jako 120. S rozdílem, že má vpředu motor, což nevím, zdali v tomto případě to je či není výhoda,protože knstrukci nejsem schopen posoudit.
Ale přesně jak jsem napsal o Ivetě - banda zaslepenců. Všichni chtějí vidět jen to, že rozervaná je ŠKODA 12. Nikdo už z toho nevyvodí závěr, že auta odpovídající stářím a koncepcí (tedy v případě této 120 až 27 let!! bez jakékoliv aktivní ochrany, o pasivní bychom mohli úsmevně diskutovat)jsou na tom v dnešním provozu velice rizikově a stačí jim kolize s autem typu Yaris a je vymalováno. prostě to tak je. A jak psal SOptík o té Samaře - tak se tak trochu bojím, že to nebude vůbec o nic lepší, než ve 120. Ono plech na výrobu tanků není samospasný. když tě nezabije to že to přes dveře projede do boku lešeňová trubka (proboha, toto je jen příklad, aby mě zas někdo nechytnul za slovo), tak tě uvnitř auta umlátí výstupky, sloupek u hlavy, hrudníkem ti projede 1´´ trubka od volantu a nohy ti zdemolují pedály, Tak to prostě je.
Mojím cíle - a to se už opakuji - bylo jen připomenout, že 120 je prostě na dnešek už velice rizikový povoz a bohužel, v našich krajích, kdy jsou převrácené hodnoty ( a to včetně lidského života), fotr vrazí synkovi 7 papírů se slovy, jdi si koupit auto, ať neber furt moje. Kluk jde, koupí slepenou 120 a je to.
PS: já měl 120 taky, novou, v r. 1984 a pak, opět v roce 2000 - to jsem prodal Sieru a vym,ěnil ji kvůli penězům za slepenc asi ze 3 aut Š120 - kvůli penězům na začátek stavby baráku, než se mi podařilo dostat ke kontu (tehdá 3 měsíce až). Dnes, když si vzpomenu, že jsem s tím jezdil, ale což já, ale že s tím jezdila moje žena!!, mám husí kůži. Naštěstí v r. 1999/2000 byl provoz desetinový a bbohudík se nikomu nic nestalo. Dnes už bych si to představit nemohl a nechápu, ehm, masochisty, kteří ve 120 jezdí dosud. Buď jde o převlečené Harpagony a nebo šílence. Nevím, nedovedu je rozeznat.
Shr3k:
Nedopadl. jenže já bych si tohle pidiauto nekoupil.
..........tak jsem tu kližku odsunul až na dnešek - bude víc prostoru na přípravu.
hosi predstavte si starou hranatou pandu kera se delala do rv 2000 je to jeste horsi nez ta skodovka jezdi nas v tom mraky a do toho kdyby se nekdo oprel tak je to teprva rakev a mraky dalsich aut dnesni doby vsecky tyhle prskolety sou na tom mozna hur jak ten vajpr ve strome -)
02.09.2011, 09:46 |
vinzek fa | Upraveno: 2011-09-02 09:46:55
Zdeny60 a navic kdyz jezdis autem jako je 120a tomu podobny vetsinou musis davat 10x vetsi pozor na magory ktery kolem tebe litaj v SPec.B a tomu podobnejch aby te nesejmuli opac tem je jedno ze te vemou hakem jim se nic nestane sou nesmrtelny
nerikam ze ses takovej zrovna ty ale takovejch u nas jezdi spousta
jezdim po celej cr marbellou a takovejch hnupu potkam mraky
02.09.2011, 10:28 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-09-02 10:34:29
Zdeny60: Seš prostě demagog a to mě nevymluvíš...
95% z nás starších vyrůstalo na Škodě 120 (případně i starším modelu 100/110 který je na tom ještě "hůř") a z těch 95% nás přežilo v úplném zdaví 93%. Ty 2% se prostě v mládí zabijou, případně jako dva mý kamarádi skončí na vozejku a je to jedno zda svou vinou a nebo cizí - prostě byli ve špatnou dobu na blbém místě, případně přecenili své schopnosti. Stejné procento odejde i dnešní mládeže, protože prostě mladej zkoší co to umí (a to mě nikdo nevymluví že dnes ne) a ono když bourá ve 120cca, tak je to dejme tomu v závratných 80 - 100km/h neb to víc reálně nejede, kežto když mu koupím třeba BMW 5er 525, nebo lépe 530i (přece synáček nebude mít slabé auto, silnější je na předjíždění bezpečnější že) tak se vyseká ve 160+ a garantuju Tě že na tom vozejku či rakvi skončí tak jako tak... Pokud chceš příklady z netu, stačí hledat...
P.S Ty procenta jsou jen příklad, pro lepší pochopení... Takže teď mě povídej žes to myslel jinak a že neděláš přesně to co kritizuješ u Bartošové...
gizmi: Zajisté myslíš Egiho, ale neříkej že znáš jen mě a jeho. Co takový MATTESS, TUNER s 1,8T, Paul s eRkem a Plzeňský Felicia Coupé club? ;-)
02.09.2011, 10:38 |
radek.613 | Upraveno: 2011-09-02 10:45:17
Escudo, nic nesrovnávám, píšu, že ani nové auto plné pytlů, asistentů a náhražek logického uvažování nemusí v případě nějaké dané nehody dopadnout výrazněji lépe než zmíněná Š120, totéž platí pro posádku. Laboratorní hvězdičkování je k smíchu a vůbec o ničem z praxe nevypovídá, dnešní auta se 100 HP z litru jsou otylé těžké krámy plné věcí na které jejich řidiči zpravidla slepě spoléhají a pak je to v provozu o tom, že ten strom vezmou ve 130 km/h místo šáde která ho vezme v 60 km/h. To je ten rozdíl, na sračku však budou obě auta a obě posádky. Ten falešný pocit bezpečí a že se člověku nemůže nic stát je totiž děsně nebezpečnej a málokomu to dochází.....
Zdeny, na dnešní provoz je rizikový jakýkoli povoz, krom V3S, OT64,H1 či dejme tomu 815-S3. Někteří lidi se totiž chovají tak, že je nemůže spasit ani 18 airbagů, ani metr lešenářské trubky v prahu, ani jiné "probezpečnostní" pseudo výmysly a je úplně jedno, jedou-li ve 30 let staré š120 nebo v týden staré OII. Mozek a zodpovědnost nejde žádnou technikou nahradit, o tom to je......
A co se týká provozování výše zmíněné š120 či výkřiků typu "mám husí kůži když si vzpomenu, že s tím jezdila moje žena"....to je tak maximálně k smíchu. Já si tedy vždycky myslel, ba snad se to i v autoškole učilo, že jezdit se má tak, aby k nehodám nedošlo. Jednoduchý, primitivně pochopitelný "zákon logiky" který umožňoval a umožňuje právě provoz i neobrněných neopytlovaných vozidel, jejichž normálně uvažující řidiči jsou schopni v pohodě takto nacestovat i v dnešní době statisíce kilometrů bez jakéhokoli problému. Jediné co se jim může stát je, že je sejme nějaký pán tvorstva právě v novém hyperbezpečném kcháru, cítící se nezranitelně a superbezpečně, jako dámy co si vloží tu ultrasuchou s křidélky. Pokud si někdo vybírá auto na základě toho "budu bourat, tak ať je obrněné), nezlob se na mě, to je defektní myšlení už v zárodku a chtělo by to psychotesty. Co tak v provozu sleduju, řidiči "papírových" aut nehody opravdu nevyvolávají a nezpůsobují, bráno procentuelně z celku....
Závěrem podotýkám, že takřka celý národ našich strýců, otců a dědů vyrostl
na vozech, o které by si Zdeny snad ani bicykl neopřel, přesto to všichni přežili, naučili nás v tom jezdit (a nebourat!!!!) a co tak sleduju, naučili nás víc a líp, než se dnešní zlaté mládeži vůbec může zdát. Jak je vůbec možné, že nejsme všichni mrtví, pohřbení mezi stromy v našich stovkách, tisícovkách, sedanech, stejšnech, favoritech, stodvácách, žigulech či polských fiatech? Vidím to jednoduše, když jsme s těmi auty jezdili, používali jsme mozek, to úplně stačilo......
02.09.2011, 10:42 |
Escudo | Upraveno: 2011-09-02 10:42:21
Tuner: tak nedělejme hned z každýho závodníka, protože to je úplně stejná demagogie. Zdeny psal třeba o manželce a tam to naprosto chápu, taky raději vidím přítelkyni v 5,5m americe než ve škodárně a to klidně odpřísáhnu, že by v obou autech jezdila podobnou rychlostí.
02.09.2011, 10:46 |
Escudo | Upraveno: 2011-09-02 10:46:44
jinak můj osobní poznatek, byl jsem spolujezdec, Opel Omega A, střet s nohou big billboardu v 90ti km/h, výsledek já nic, sestra ze zadních sedaček pomlácenou hlavu - nepřipoutaná, táta zlomenej obratel z nárazu. Auto opraveno v tý době asi za 27k, blatníky, světla, chladič, maska a pár drobností. Troufnu si říct, že pro 120 by to byla totálka
Escudo ano totalka ze 120by byla ale to auto se tak deformuje ze ten naraz neni tak tvrdej jako v tem oplu
tomu bych i věřil, ten sloupek by ale skončil někde v oblasti řadící páky a nechtěl bych domejšlet jak by z nás sundavali palubku. Takhle jsem vylez a odešel po svejch
Escudo asi neskoncil ono se ten predek machla jako papir ale to celo je pak betelny vona se sade pak lame odzaduve strese a pod
02.09.2011, 11:22 |
Rudi Zdeny - nechci ti brát tvou logiku, kterou přemejšlíš za mladý, ale řekl bych, že z mladejch se najde jenom pár volů, který jdou a za 8tis. koupěj 120cu, to leda tak nějakej "premiant", kterej se v autech totálně nevyzná a doporučí mu jí táta nebo děda. Dost mladejch jde a snaží se koupit "to nejlepší", co jde. Takže dneska už to bejvaj v menších případech sotva Felicie, jinak většínou Golfy, starý BMW, Toleda, Escorty, Mondea apod.
Proč by si měl mladej cápek kupovat 120ku a bejt tak za vola před ostatníma, když může mít hustokrutýho a kultovního golfa, případně béemwé a machrovat s bokama před základkou?
02.09.2011, 11:31 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-09-02 11:31:46
Escudo: V pohodě beru a neříkám že 5,5m amerika není lepší (pokud už na náraz dojde), ale Zdeny tady několikrát a nejen v této diskuz psal o svým mladým a já vím jak jsem v 18ti jezdil a vím jak jezdí dnešní mládež... Myslím, že jen světlé vjímky s čerstvým řidičákem nezkusili co "to auto dovede"...
Ach jo. Většina z vás v tomto příkladu dokázala, že demagogie je vám cizí. Pkud nazýváte mě demagogem, tak vlastěn dokazujete (někteří nejmenovaní) váš zkreslený pohled na věc.
Snad jen zareagujei na slova Radka.613 o tom, jak jezdili naši otci a dědové. Ano, ti totiž v ničem jiném jezdit nemohli. A pak - pokud to z vás mladších někdo ještě pa,matuje,což asi nikoliv, tak když jsem šel někdy na stopa (autobusy nejezdily tak hustě, jako dnes), tak jsem mnohdy stál jak vocas, než projelo auto. provot byl tedy n u l o v ý proti dnešku. Takže Š100/105/120/Lady a další byly vcelu v pohodě, byť sám mám dva spolužíky z devítky, kteří právě položili životy - jeden ve SPartaku a druhá (holka, ten den jí bylo 18) ve Š110L. Oba na místě. Ale to je běžné a s mnohými to jaksi ani nehne, jak pozoruji.
Já to tedy vnímám jinak, asi tím, že jsem možná o fous starší a mám trochu jiné pohledy na jisté věci.
Tuner2: já jsem neměl NIKDY nehodu, kterou jsem zavinil. Bohužel dvě těžké, které jsem nezavinil - a díky bohu jsem obě ustál bez zranění, pouze s psychyckým následkem -mám už strach z debilů, kteří si myslí, že mají křídla a mohou vše ( a k tomu jako smrtící zbraně používají 2T off-roady).Ale jedno mi zůstalo - o tom , s čím a jak mé děti jezdí, vedeme velmi časté diskuze a věř, že nejsem z těch, který by šel a koupil klukovi auto za 300 litrů s vědomím, že se hned 1. den zabije. Tohle jsem tu už řešili a já peně věřím, že jisté zásday jsem svým dětem do hlavy natlouk a že pokud se nedej bože něco stane, nebude vina na nich a jejeich prasení na silnici. Za to celkem 100% ručím a měl jsem možnost se o tom už xkrát přesvědčit. Přesto, pokud klukovi dopadne to studium v D, a bude se řešit auto pro něj, nebude to pidiauto typu Fabia či Justy, ale něco většího, kde je přeci jen šance, když do tebe naletí např. jako do mě, Plák, co zachrápe na čistý rovině.
Jinak mě celekm děsí reakceněkterých z vás a to, v jiných vláknech se bijete v prsa... Všechno je jedno.
Neupírám nikomu názor a taky to, čím chce jezdit. Já v tom mám jasno a vím, že nkod z mé rodiny by si do 120 nesedla nevdyla by se s ní třeba na D1. jen přes mou mrtvolu.
02.09.2011, 12:18 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-09-02 12:18:58
Zdeny60: Mám kamaráda, respektive měl jsem, který se zabil na kole. Zakážem kola, respektive budu to mým dětem zakazovat? Dřív jsem taky po vsi lítal z lesa na silnici, nic nejezdilo, ale teď jezdí, tak ty nebezpečné kola zakážem?
FAKT NECHÁPU...
BTW: Děkuji bohu, že jsem přežil několikrát jízdu po D1 prakticky celou cestu v levým pruhu, když jsem jel do Maďarska či na srazy na Moravě... Acho jo.
BTW2: Lidského života si vážím a rozhodně mě není odchod nikoho jedno :-/
Zdeny60 a neni jedno jesi v aute nebo te porazi ozrala na zastavce tramvaje kera je velka a bezpecna to je fakt legracni tohle
Každej má očividně svou pravdu, účel bezpečnějšího auta neni udělat z člověka nedotknutelnýho supermana, ale omezit ohrožení při havárii na minimum. Demagogie je to, když pak někdo řekne, že je to jedno při srážce s meteoritem. Co se týče zákazu kol a podobných věcech, o tom tady neni řeč, pokud to chceme převést na kola, tak je to jako kdyby Zdeny říkal, že by dítě bez helmy nepustil na silnici a vy jste mu tady říkali, že helma mu nepomůže když spadne ze srázu a přerazí si páteř. Ano, to mu asi nepomůže, ale až spadne na hlavu, tak asi jo a proto je dobrá.
možná bych doplnil můj pohled na věc, jakejkoliv vrakostroj je pořád bezpečnější než motorka, u mladejch lidí to asi platí dvojnásob. Já sem před rokem začal jezdit do práce v miniautě a samozřejmě si uvědomuju, že jakákoliv srážka pro mě bude mít horší následky než s jakymkoliv jinym autem, co máme v garáži a nebo na zahradě. Ekonomika ale prozatím vyhrála a já jsem k tomu přizpůsobil jízdu, prostě jsem klobouk, těch pět minut na cestě do práce mě nepoloží
Jinak tady je ta 5,5metrová amerika :o)
[ Link ]
hele zda se me to nebo ta amerika prohrala -)
02.09.2011, 13:41 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-09-02 13:43:14
RedBaron: Hehe přesně na to video jsem si vzpoměl, ale mám pocit, že tam snad nebyl motor, nebo něco nebylo na tom videu košér aby jsme byli spravedlivý...
vinzek fa: To druhý je taky amerika pokud dobře vidím znak na kapotě, nějak tyhle koráby nesleduju...
hm stejne jako kazdy jiny auto v teto tride
ale já tady neobhajuju ameriky jako spíš to, že větší auto je bezpečnější v tomhle směru. To MBčko určitě stejně nedopadlo když koukám na tu fotku, otázka je jestli byly ještě stejný rychlosti
Escudonj to asi nikdo nezjisti stejne ale tohle je k nicemu vem to auto 2roky do provozu a pak udelej takovejhle test bude to mnohem horsi a neudelas s tim nic -))
ještě k tomu BelAiru, stačí si na YT najít pár starejch videí s testama starejch amerik a pak bude jasný, že tohle byl jen marketingovej fake aby lidi kupovali nový auta. Ty starý měly naopak opačnej problém, příliš robustní konstrukce s malejma deformačníma zónama, takže auto většinou vypadalo i po havárii vcelku dobře, to stejný se ale nedalo říct o posádce, která v něm lítala jak nudle v bandě
vinzek: takže kdyby jsi si mohl vybrat jestli nabourat čelně v Marbelle a nebo LHS, tak by jsi taky řekl, že je ti to jedno? :o)
Tuner:
teĎ prokazujše opět svůj demagigický přístup: 12:18:58:
zakážem kola... Pokud reaguješ na mě, tak já naopak tvrdím, že respektují názory druhých a i to, v čem jezdí (pokud mě neohrožují). Takže jim neupírám právo jezdit v rakvích typu 105/120/100, jezdit na kolách kde se jim zachce a jiné, jsou to dospělí lidé a mají svobodnou volbu.
Ad ameriky - ty nikdy neptařily k etalonu bezpečnosti...
Escudo ja bych radej tu marbellu pac sem uz takovej a nez bejt trebas mrzak to radej na prkne -) je to smutny ale asi bych se nesmiril bejt kriplik
na druhou stranu uz sem vydel auto ktery po stretu vypadalo celkem v pohode a byla tam mrtvola to je asi osud kazdyho cloveka kdy vydechne
zdeny: desi me, ze by tohle mohlo napadnout nekoho nahore a ze tyhle stary nebezpecny auta zakaze zakonem a bude mi nutit nejaky novy obrneny... ve jmenu pece o moje zdravi. me se s tima staryma papirovyma karama jezdi dobre a o svoji bezpecnost se chci starat sam, chci si sam urcit miru rizika jaky sem ochotnej podstoupit. takze reci ze tyhle 20let stary kary uz by mely vymizet fakt neberu, to by mely takhle vymyzet i motorky protoze tam je v tomto smeru ochrana nulova at je ta motorka jak chce moderni...
jinak bych se podepsal pod to co psal radek a tuner..
a treba tvrzeni frajeru co svejm polovickam koupili x5,q7 apod protoze vi ze neumi ridit, nebo se z nakeho duvodu nevenuji/nechteji venovat rizeni tak aby se jim aspon nic nestalo, to mi fakt hlava nebere...
No, assassine, ty jis asi nepřítel všeho normálního, jak plyne z tvého nicku:-)
po sté opakuji, že ti (ani jinému) neberu právo na to, v čem se rohodneš jezdit.
Ale nechápu, co ti vadí na tom, že se někdo svobodně (zrovna jako ty) rozhodne, že sobě ˇ(ženě) koupí bezpečnější auto, než jsou >20 let straé plečky. Nemusí to být Q7(ta mi -hlavně v Praze - silně smrdé snobismem), ale normální auto střední třídy (např. Fosuc, Mondeo, Pasát, Avensis a miliony jiných, včetně SUbaru, samosebou:-)) - to je špatné??
A jen detail: když já (nerad, ale hypotetická možnost tu jistě je) vrazím do tebe s mým Spec.B a ty budeš zrovna v 105 25 let staré a shnilé na šrot a způsobím ti úraz, bude mě to vážně sr*t, protože když bys jel třeba v Mondeu , neměl bys ani modřinu. A já budu platit, že sis polámal nohy a žebra a rozbil hlavu o volant. Kapito, amigo?? :-) Když absurdí uvažování, tak se dá pojmout i takhle. Zatím to tu silně předvádí mnozí demagogové, jako Tune r2 a jiní. Ale je to asi hlavně o té potrefené huse, že?
Můžeme si kupříkladu položit otázku, nakolik je vlastně bezpečnější soudobé vozidlo oproti zástupci z řad >20 let. Protože paušálně říkat o všem starším 20ti let že je to plečka nelze, to bychom opět skončili u demagogie, že Zdeny :-D Já totiž nejsem přesvědčen, a obsah našeho dvora na likvidaci autovraků tomuto přesvědčení dosti napomáhá, že by platila nějaká enormě lineární úměra nebezpečnosti vozidel, když se vydáváme po časové ose zpět do let minulých. Dokonce mi přijde, že v některých segmentech byl tehdy konstruktérův spoleh na pevnost skeletu a návrh deformačních zón bez uvažování airbagů, předepínačů a jiných berliček mnohem lepší, než dnes, kdy se spoléhá primárně jen na tyhle berličky, a že jsou zabalené ve 100 kg PET plastů a konzervovém plechu, začíná být úplně jedno. Š řady 742 není jistě etalon bezpečnosti, taky jím nikdy nebyla, vznikla pro vnitřní specifický trh jisté "izolované" oblasti, přesto kupodivu dodnes jezdí. Stejně jako spousta jiných, tehdy postavených vozidel. Takže špatné to učitě není, otázkou je, zda se Ti vůbec povede bezpečnější soudobé auto pořídit, neboť o jeho bezpečnosti jsi většinou přesvědčen jen subjektivně, případně masáží reklamou a podobně a skutečnost může být tragicky jiná.....
Ten "absurdní" detail je sice krásně podaný, ale zase jsme u toho, že je v něm pro Tebe automaticky Assasin řidičem 25let staré na šrot shnilé 105, což považuješ zřejmě pro tahle auta za jakousi normu. To taky smrdí demagogií, znám spoustu těhle aut ve stavu, o kterém se desetiletým "současníkům" může jen zdát a šabnony s likvidacemi potvrdí, že ročně těch shnilých kusů zmizí bezpečně ve šrotě stovky kusů :-D A to nemluvím o tom, že jsi nám neobjasnil důvod, proč by jsi do chudáka Assasina vlastně vrážel - to jako že by jsi své SpecB řidičsky nezvládl a tu nehodu vlastně způsobil? No sakra, to by Tě mělo sr*t něco mnohem podstatnějšího než úraz Assasina, který si tou dobou, ve své papírové škůdce, všdom toho jak je zranitelný, klidným tempem jel po silnici a kochal se, načež mu najednou do boku přiletěla SpecB rychlostí 120 km/h a způsobila z něj omeletu ;) Ale jak to tak čtu, není to o potrefené huse, je to stále jen o lidech, auzta by klidně mohla být z papírů a normálně uvažující jedinci by dojeli vždycky a všude.....
P.S. Ale ano, naši otcové i dědové mohli jezdit prakticky v lecčems, někdy mě to podávání "totality" ad ultra už vážně točí. A nebo všechny ty mercedesy, simcy, chryslery, fordy a jiná západní havěť byly tady ve městě jenom jako? :-D Provoz byl značně řidší, to ano, ale hustota provozu je v otázce pasivní bezpečnosti automobilu zcela nepodstatná.....
By mě zajímalo co tím chtěl autor vlákna říci? Ono to neni totiž poprvé co se takto vyjádřil proti těmto vozidlům. Vaděj ti snad? Tak si zvykej, bude hůř. Anebo můžeš těm co jezděj v těch podle tebe 20ti letejch plečkách co nepatřej na silnici koupit nový. Ono se to někomu plácá, když má prachy. Sytý hladovému nevěří. Nebo že bych se mýlil?
radek.613: Jak jsem s Tebou občas nesouhlasil, tak poslední dobou musím jen a jen souhlasit.
party_boy na posledni vete neco bude a ne malo -)
Radk.613:
k potenciální havárii - ano, stát se to může a upřímně se toho děsím. Nejsem neomylný a jezdím bez nehody vlastní vinu od r. 1978n- jednoduchým výpočtem zjistíš, že to je uý plných koli??? 33 let! za tu dobu jsme leccos viděl, zažil a vyřešil na našich silnicicíh a dost na to, abych mohl lehce poučovat, i když tp mnohým mladším vševědům značně zapáchá.
Jen prpo ilustraci: v r. 1995 jsem jezdil svoji denní trasu za asi 3ho. 25 minut, qniž bych překračoval limity. Měl jsme tou dobou P306 TD. Dnes, anž bych prasil a dodržuji přdpisy, to ujdei za 3:55-4:10. Tady máš obrázek o tom, jak rychl e asi jezdím. Tedy přesto, že jezdím relativně pomalu a obezřetně, může skutečně i na mě přijít okamžik, kdy zaviním nehodu. A věř, že radši zabiju sebe, než bych zmrzačil či zabil druhého. A protože z tohoto mám opravdu strach, snařím se ze věech sil jezdit tak, aby k tomu nedošlo. A zatím se mi to těch pouhopouhých 33 let daří.
Nicméně, oprostím li se od dojmu,že Spec.B ti leží nějak v žaludku, radši budu já osobně jšzdit ve Spec.B, neý pořád ve zde vzpomínaných rakvích.¨
A k tomu konstruktérskému: prosím tě, nesnaž se mě namluvit, že zrovna zmíněná Š105/120 byla nějak zvlášť konstruktérsky dotažená do absolutna a tudíž i bez základnách prvků PO může konkurovat autím ,které ty základní prvky PO ale i AO mají.NEmá nic z toho.
A věř, že smrt 120 přivoí dnes cokoliv. co je jen trošku spočítané a odsimulované. opět třebas zmíněná Yaris.
Bohužel statistika je neúprosná a říká nám, že absolutní většina 105 je za hranicií bezpečnosti, i té minimální.Nepleť sem nějaké sup=er kusy od fandů, těch je jak šafránu, nebo ještě méně, resp.já je tedy na silnicicíh nepotkávám. Zato shnilé, sotva přisobě držící kudsy 105, Favoritů a Felicií potkávám kvanta.
Vlastně - proč eč dohadovat? Já pevě věřím,a sám jsem se tom 17.6. přsvědčil, že solidní a robustní auto není na škodu, cche lis e někdo vystavovat riziku, prosím, ale to se zase už opakuji. To není demagogie, ale konstatování.
S tvojí poslednívětou nemohu souhlasit. Kde bude větší riziko střetu 2 vozidel? Když je provoz minimální (totalita našich dědů a otců, co tě točí do absurdna) a nebo dnes??? No??? A kde tedy bude větší riziko poškození zdraví???
Darmo ti aurgumentovat, prostě někteří jedinci - pozéři - si chybu nechtějí přiznat, ani kdyby čert na koze jezdil a obávám s, že ty i Tuner2 jste za jedno. Ale znovu a již naposled - jezděte si, v čem chcete. Klidně třeba v Trabantech. Pokud se to netýká mě.
Party a Vincek: tohle není až tak moc o penězích, protože soudě dle mnohého, není problém koupit si aspoˇm Focuse či podobou plečku (nekouřím, nechlastám, nechodím do hospody, takže 50 litrů z nějaké činnosti našetřém). To je o myšlení...
Jen tak pro zajímavost - jsem zvědav, jak se bude vyvíjet silniční doprava během dalších 10-20 let. Je možné, že za tu dobu budou mnozí z vás řešit, jak budou vaše děti cestovat- Pak si možná z vás někteří vzpomenou a dají mi za pravdu.
03.09.2011, 11:32 |
party_boy | Upraveno: 2011-09-03 11:41:09
Takže podle tebe jsou ti co jezděj v těch plečkách alkoholici a kuřáci. Super. Já si stojim za tim co jsem řekl. Focus a plečka? Co já bych za něj teď dal. Budeš se asi divit, ale i v dnešní supermoderní vyspělé společnosti jsou lidi, kteří žijou z ruky do huby. To znamená, že kdyby si odepřeli nějaký to pivo, tak prostě na lepší auto neušetří i kdyby se stavěli na hlavu. Je pěkný, žes nedávno chtěl svýmu synovi a jeho bitch koupit supa za nějakejch skoro čtvrt mega (nevim možná kecám s tou cenou) Tohle si fakt nemůže dovolit každej. Někdo nemá na super moderní bezepečný auto za čtvrt mega pro sebe, natož pro svý dítě. A tak to prostě je.
Prostě sytý hladovému nevěří, jinak bys tohle nenapsal.
Party_boy: Přes, tak nějak to vidím i já...
Jen tak na okraj, tohle dnes proběhlo na virtu. Myslím, že v takových případech je opravdu jedno o jaký osobák jde a že se do takové situace může dostat každý je snad jasné...
party_boy: hochu,, ty ještě navíc neumíš ani číst:-)
Já mjsem nenapsla, že v Focuse a jiných plečkácj jezdí ti, co chlastjí a kouřejí. Já jsem napsal:
protože nekouřím, nechlastám , nefetuju a nechodím za děvkama, tak ušetřím po čase kačku a tu utratím za nákup nějaké plečky typu Focus za 50 (protože yFocus za 50 plčkou je).
Ty překrucuješ nejen slova, ale i význam vět.
K tomu auto pro mladého - je to tak, prostě jsem došel k poznání, že budu o něco klidnější, když bude dojíždět relativně bezpečnějším autem,a zo jsem byl ochoten připlatit. Stejně z toho zatím sešlo, protože jeho přítelkyne se rozhodla pokračovat ve studiu dál tady v ČR.
Jinak prosím, važ slova, pokud znáš význam onoho slova, co jsi použil ve spojení s jeho přítelkyní. Jiank na sebe prozrazuješ víc, než si zatím myslím...
A co se týká peněz, to neřeš, Máš možnosti stejný, jako já, ba naopak, máš možnosti daleko lepší, protože jsi mladý. A pokdu něco umíš, tak prosím - jdi a vydělávej. Takže svoje úvahy o cizích penězích si nechej pro babičku. O tom tahle debata není. Ta byla o principu a některých postojích k obecným věcem.
Tuner2: ano, do toho se může dosta fakt každý a to je to, čeho se opravdu díky chování některých jedinců na našich cestách fakt denodenně bojím. By mě jen zajímalo, kdo byl ten nevinný...
DIY cooper z fabie kombi snadno a rychle.
Jinac ja nevim, skodnu,uno,zigadlo a podobny rakvicky bych mladymu taky nekoupil. I kdyz... Ja bych mu nekoupil nic,at jezdi vlakem nebo na kole. Nemam rad ty mlady smrkace co maji v kolonce zamestnani napsano "syn" :-D
heh sem to čet na seznamu někdy a řikal sem si kdo se tady toho chytne...... náhodou jak sem to čet tak mi to přišlo že z tý škůdky zbylo docela dost a oba přežily takže si myslim že vpohodě, fábka vypadala že je tam jen poslala rohem do toho stromu.... takže jak škodovky fakt nemusim tak to tady docela ustála.....
ad amerika crashtest tak to je bez motoru a celý to byl podvrh :)
Zdeny já Ti nevím, asi píšeme každý o nečem jiném.... já jsem prostě zastánce názoru, že jakékoli auto, schválené a uvedené do provozu na pozemních komunikacích, s platnou TK a ME má!!! právo na silnici patřit a patří, a je přitom lhostejno, zda je staré 100, 50, 20 či 5 let. Tvé "direktivní" vyjádření co na silnice ptří a nepatří je mimo mísu, protože jak známo:
1/ auto samo nejede
2/auto samo neourá
3/ auto samo nepředjíždí kde nemá
4/ atd....
Tohle patí jak pro poslední model RR, tak třeba i pro tu š120 (která tu koukám fakt jitří názory, přitom existují ještě mnohem horší autaco se PO týká).
Všechno je to jen a jen o lidech za těmi volanty, procento nehod způsobených technickou vadiu nezvládnutelnou řidičem je naprosto a zcela v objemu nehod mizivé a nepodstatné. Jednoduše, jezdi si v čem chceš, měj doma jaké chceš tanky či ohvězdičkované nádhery, ale nech žít lidi, co jezdí v něčem jiném, stejně jako Ty se snaží jezdit tak, aby dojeli. Debil a bezmozek se najde jak v A8, tak ve škodě 1000MB, ani jedno ale neznamená, že by některé z těch aut nemělo na silnici co dělat. Auto jako takové vůbec za nic nemůže, ať ho vyrobil kdokoli a kdykoli.....
Radek.613:
asi 3x jsem psal, že právo jezdit v čemkoliv mu neupírám. Tedy ani ve 105/120 a pod., ale myslím si, že do dnešního doby už prostě tyhle auta opravdu nepatří. To, že tam jsem, je věc jiná. Tím končím vyjadřování k tomu tématu, svůj postoj jsem napsal zcela jasně xkrát, naposledy to zopakuji - že nikomu já osobně neberu to, ať jezdí v čem chcem, pokud mě nebude ohrožovat. A že auta typu 100/105/120/žiguli jsou prostě p stránce bezpečnosti za zanitem, je víc, než jasné a taky jsem si vědom, že bohužel jich ještě hodně bude jezdit zrovna tak, jako na kaši sdhnilých felicií a favoritů...
Zdeny60tudiz sem nepatri uz ani tvoje auto jakozto bouranej a rovnanej srot kerej by se mel spravne zlikvidovat jako to je v jinejch zemich treba nemec by neopravoval hodil by to na vrakac
Zdeny,pokud se nepletu,tak diskuze na toto téma zde již kdysi proběhla,no,k jádru věci:zajímalo by mě proč to sem furt píšeš?
Tvůj názor každý zná,a TY NIC NEZMĚNÍŠ.Kdo nemá na lepší auto,tak si ho logicky nekoupí.Nebo myslíš že ve Škodovkách lidi jezděj z nudy?A doma maj postavenou Audi?
Zdeny Zdeny,Tvé myšlenkové pochody mi nejsou zcela jasné...:-)
Nebo varianta 2:ty těm lidem ty bezpečný auta holt koupíš.Všichni budou spokojený,a ty se nebudeš muset vztekat co si to ty lidi dovolujou jezdit tady v takovejch plečkách.A plést sem zas kouření a chlast,no to už je dost.Ty jsi normálně mravokárce hadr.
JJ Focus za 50 to je výhra, pak se tam posere klapka a stojí to jak tchánojc 15tKč. By mě zajímalo kde by na to člověk měl brát? Já jsem rád, že jezdím Fávem už 3 roky krom destiček bez jediné investice a pokud nějaká investice přijde je v řádu stovek a ne ne desetitisíců jako u té mr*ky Focuse za 50... Fakt asi by chtělo žít nohama na zemi...
Tuner#2 to je pravda porucha marbeli tesneni pod hlavou vysla cca na 200kč audina me stoji uz pul roku protoze proste nemam na 3veci keri potrebuju a kazda za 10litru -)
T2: ty vyplodíš jednou za čas s prominutím takové hovna, a pak napíšeš, že by chtělo žít nohama na zemi.
Hele, naši měli kdysi vysavač, sice hovno sál, co nasál, poslal zadkem ven, dělal kravál, těžký jak kovadlina, vypadal jak model ponorky, x-krát se tam opravilo kolečko, urvaný kabel, držadlo, atd, ale měli ho 25 let. Pak se jim koupil nový,přesný opak toho starého, a za tři roky jim odešel vypínač - nerentabilní oprava...a začli na něj nadávat, že ten starej by fungoval ještě dneska :-) Podejte si ruce 8-)
04.09.2011, 18:50 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-09-04 18:51:56
crestik: JJ zato Ty seš "odborník na slovo vzatý" viz. minulé rejpání ohledně TV ;-) Koneckonců vyplodit něco jiného než rejpnutí do mě jsem tady od tebe snad ještě neviděl...
jestli chcete hodim se foto skodovky 120 co co naraz dostromu na sloupek..neni tam zasah hasicu a neby potreba
a skodovka na dve pulky a to doslova, stalo se to kamaradoj byl rad ze dopadl tak jak dopadl...pohledam ve fotkach
Pokud auto dostane homologaci, tak to znamená, že je způsobilé provozu podle nějaké stanovené vyhlášky, neznamená to ale, že je stejně bezpečné jako všechny ty, které homologací prošli s ním. Další poměrně důležitá věc je, že trošku odlišné nároky pro tohle byly na konci 70.let a třeba teď.
Jestli někdo raději strká peníze do foťáku, PC a nebo třeba autohifi než do toho, aby měl bezpečnější auto a byl schopen ho uživit, je to jen jeho věc, určitě bych s tim ale pak neotravoval ostatní, že mám škodovku, protože nemám na opravy třeba zmíněnýho Focuse. Tenhle thread je jak jsem tak pochopil spíš o osobních konfliktech mezi některejma členama, kterej se tady traduje. Pokud to tak neni, tak některý lidi úplně ztrácej soudnost pokud říkají, že v autech není žádný rozdíl co se bezpečnosti týče.
Výraz bitch může v tomhle případě použít jenom imbecil a to ať se na mě zlobí kdo chce, jediná omluva by tady byl věk kolem 13 let.
no a asi bych se nepouštěl do zbytečnejch debat co koho kolik stojej opravy. Tyhle věci se daji zásadně ovlivnit výběrem, pokud si koupim za 30k plečku se zvučnym jménem v TP, tak je to asi jasný jak to dopadne. Možná mám jen štěstí na auta, ale ani jedno z mejch dvou aktuálně nejvíc používanejch nestálo víc než údržbu + jedna větší oprava za 16k, která byla ale způsobena mojí vlastní chybou.
| Escudo to je hezky ale porad je v čr spoustza lidi kery na lepsi proste nemaj a nestrkaj to ani do hifi ani do niceho jineho a bude tech lidi pribejvat predstav si ze mas rodinu 2deti byt nebo barak stara na materskej a ty delas nekde buh vi kde za trebas i 20litru coz je dneska slusny a uziv z toho najem deti starou dojizdej za to do prace a tak dale kdyz ti zbyde 500kacek za mesic budes kral a na lepsi auto proste nenasporis takle zije velka cast lidi v cechach jen prazaci a okolni to nevidej -)) to bylo je a bude
vinzek: hele paradox je, že já tohle nevyčítám a ani bych si to nikdy nedovolil. Ve všem co jsem tady napsal zmiňuju, ať si každej jezdí v čem chce, je to pouze jeho věc a i já mám v merku koupit si 40 let starý auto a i u toho popisuju, že pokud v tom pojedu, musim počítat s tím, že to neni etalon bezpečnosti. Já narážel na ty, co si stěžujou, že nemaji peníže na opravy auta a pak musej mít například basák za 12k, kterej zdvojnásobí cenu auta :o) a ještě o polovinu sníží jeho bezpečnost při čelnim nárazu
ale zpět k tomu hlavnímu, důvod proč jsem sem začal přispívat je ten, že si stojím za tim, že v autech je rozdíl co se bezpečnosti týče a ať cítíme jakoukoliv nostalgii ke starším autům, tak nový auta jsou bezpečnější
05.09.2011, 09:21 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-09-05 09:25:32
Escudo 9:13: Ale tak to vůbec nebylo myšleno... Já jezdím Fávem protože prostě chci (koupit nové či drahou ojetinu jsou pro mě vyhozené prachy - nejhorší investice), náklady jsou pro mě 0 a když se něco pokazí, tak si to umím vše opravit sám. Navíc teď stavím, takže priority jsou úplně někde jinde, ale tady nejde ani nešlo o mě...
Já narážel na Zdenyho post, že kdyby dotyčný nekouřil a nechlastal, tak má na Focus za 50tKč což bude pěkná volítaná past a i kdyby doryčný vyškrabal 50 na auto, nebude mít na jeho provoz, neb ty díly vyjdou v řádu x násobků co díly na Feldu a straší auta. (Feldu beru jako poslední etalon levných dílů u nás, kdo se tím živí ví o čem mluvím...). Tak to bylo myšleno.
Navíc nikdo tady nedělá ze 120cky bezpečné auto, to pozor, ale zároveň bezpečné auto není žádné viz. třeba situace do které se dostala ta Fabia... Ano rozdíly jsou to bez debat, ale není je třeba tam nesmyslně přehánět jako Zdeny...
| Escudo no bezpecnejsi sou ale jen do urcity chvile to musi bejt jasny i tobe na nejaky tukance samozrejme novejsi auto ano do jiste miri a stesti cestujicich ale novejsi auta znamena vetsi dosazene rychlosti tudiz vetsi rany a je to vsecko straceny
ano, i to už jsem psal :o)
myslím, že nadpis mluví sám za sebe.