Navštíveno 14677x
Nakousnu téma fotobanky, máte, používáte, vyděláváte ?
A které jsou profláklé krom ShutterStocku ?
Znám lidi co skončili v práci a začlo je to živit
ale fotit důchodce a managery mě fakt nebere :-)
30.05.2014, 08:17 |
Kamil Měl jsem/mám pár fotek snad ještě z kompaktu na fotobanka.cz a dokonce se jich několik i prodalo. Bylo docela úsměvný, že foťák, který už jsem v tý době dávno neměl mi stále vydělával :-). Jinak ale na fotobanky kašlu. Chci si fotit to co mě zajímá/baví, ne být otrokem fotobank.
30.05.2014, 11:52 |
EFCA Já se zeptám na něco jiného.
Scully mě minule upozornil na můj web (který byl aktualizován naposledy někdy před rokem, možná dýl) a tak znovu stojím přes stále tím stejným problémem: volba šablony ve wordpressu. Už jsem z toho vážně zoufalá, nechci mít na webu blog, ani žádný připitomělý články apod. zbytčnosti, chci tam mít jen a pouze portfolio (tzn. třeba 3 fotogalerie) a kontakt na mě. Nemáte někdo tip na opravdu úplně jednoduchý a primitivní šablonu?
kdyz sem kdysi vybiral neco uplne jednoducheho, tak sem skoncil u jAlbum...ucel na galerii to splnilo, kdyz nechces zadny blog a vlastne wordpress nepotrebujes.
30.05.2014, 12:13 |
EFCA nj, ale zase chci, aby to nějak vypadalo
30.05.2014, 12:16 |
AR | Upraveno: 2014-05-30 12:17:54
tak aby to nějak vypadalo není wpress ale kvalitně udělaný návrh a pokud to má být rozsahu jak píšeš tak ti na to bude bohatě stačit jedna static page. Takže stačí vybrat tu pravou šablonu třeba zde:
[ Link ]
Konečně jsem se dostal ke zpracování fotek z Podbrdské rallye legend 2014. Absolutní vítěz Petr Šimurda zajel na jedné RZ průměr 120km/h což s příhlédnutím po jakých cestičkách kousek od Nepomuka trať vede je neskutečný masakr...
[ Link ]
02.06.2014, 01:34 |
Crimson | Upraveno: 2014-06-02 01:35:36
EFCA: já mám stránky ve wordpressu a zrovna jsem ted dával novou šablonu,
a jinak na stažení (výběr) jich tam je nespočet a některý fakt super, a co tam nechceš tak zkrátka vypneš
[ Link ]
Pěkný :-) Jen bych se možná nebál trochu přitvrdit v postprocessingu, drtivá většina timelapse videí je dělaná víc na efekt než jako popis reality, takže trošku HDR, kontrastu, saturace apod. ;-)
Jasný, já spíš laboroval s codekama a vůbec celým postupem, když nevíš tak trochu prekerka :-)
Crimson: fakt nádherný fotky z toho švýcarska a to video je taky parádní, ;-) Big Like
Letos se dařilo chytit pár jarních kompozic.
Jako inspiraci pro ty, kteří rádi chodí do přírody, přikládám několik fotek z Jeseníků.
[ Link ]
10.06.2014, 13:01 |
EFCA Crimson: fakt paráda, já bych na to asi neměla nervy...
Jinak mně po dvou měsících umřel radiový odpalovač k záblesku, grrrr. Zkusim to kuchnout, co je v tom za baterku, jestli se dá vyměnit.
Zdeny pěkný lokality, ale technicky mi ty fotky přijdou jak z kompaktu, na tohle je D300s skoro škoda. Asi je to tedy způsobeno jen nulovým postprocessingem - odkoukej to od Crimsona, ten před dvěma lety fotil podobně a jak je zvídavej, tak se postupně zlepšil na v podstatě profesionálního krajinkáře :-)
10.06.2014, 14:35 |
Crimson | Upraveno: 2014-06-10 14:46:16
No to nevím teda :-)
Jinak Zdeny mně se fotky líběj, možná trochu kontrastu to chtělo, některé jsou trochu mdlé, asi realistické ale oko si žádá někdy trochu víc :-)
Crimson: Ta mlha by zasloužila pomalejší :) Já jsem před nějakým tím rokem dělal toto(Taky prvotina)
[ Link ] Bohužel jsem se ještě nedostal k tomu dodělat nějaké pokračování :(
10.06.2014, 19:23 |
Crimson | Upraveno: 2014-06-10 19:24:47
tohle je 15fps/s , víc to zpomalit už nešlo,
10fps/s už moc cuká, mně naopak na vimeu vytýkali rychlost a délku
tvoje videjko pěkný, 3.část good, takhle nějak jsem jezdíval NFS :-)
Já fotil 1 snímek za vteřinu a pak jsem to pustil klasicky 25fps. Díky za pochvalu :) Snad někdy dodělám nějaké pokračování :)
Dneska jsem zjistil, že jeden "kolega" fotograf si za dvoudenní focení říká o osmdesát tisíc (a dostává je). Je to profík, má dobrou výbavu, zkušenosti i výsledky, ale i tak mě ta částka překvapila, za dva dny focení (řekněme portréty na firemní kalendář) + jeden den postprocessingu to není úplně špatný.
Takže ano, živit se focením dá :-)))
13.06.2014, 12:14 |
EFCA jo dá, ale chce to najít ty lidi, co ti zaplatí :o)
No já to řešil právě s klientem :-D Na rovinu jsme se dohodli, že já pro ně budu fotit řekněme reportážní věci, ale když jde o špičkovou kvalitu, kde je třeba studio, kvalitní postprocessing a/nebo outdoorové focení s asistentama, co drží další dva záblesky, tak tam jsem to rovnou vzdal a uznal, že potřebujou někoho, kdo tyhle věci dělá denně :-D
13.06.2014, 15:32 |
EFCA Jo otroka, co by mi vždycky postavil všechny stativy, rozložil plátno atd., bych taky moc chtěla :o)))
20.06.2014, 13:05 |
EFCA Nevíte někdo, zda lze polypropylénové fotopozadí o rozměrech 2,7 x 5 metrů (přičemž na tubusu je namotáno tou kratší stranou) přemotat na tubus tou delší stranou? :o) Nikde nevidím PP o větších rozměrech bohužel, tak bych si takhle vyrobila vlastní.
Back from Croatia
Něco málo fotek z dovči, jeden den se zatahlo, tak jsme se jeli mrknout na Krk do Bašky,
takhle tyrkysovou vodu jsem viděl jen v Kalábrii a na Lefkádě, moc pěkná scenerie celkově,
před vámi moře, za hlavou Dolomity ale na koupání to tam není,
pokud vám nevadí, že se koupete na pěší zóně,
jinak v Rabcu denně opalovačka na pláži od 8h - 18h,
voda 24st. campy a pláže narvaný, sezona jede na 100%
tento víkend tam začal už slušný masakr, včas jsme ujeli ..
nějaké info:
cesta do Rabca 6hod. ze Znojma
spotřeba 6,4l (celkem 120l)
známka SLO 30€
známka Rakousko 250kč
žádné jiné poplatky
most na Krk zpáteční lístek 35kn
zkrátka 10dní u moře mě vyšlo cca 6000,-
2x tamní Lídl a nějaký to pivko nepočítám
[ Link ]
23.06.2014, 10:31 |
AR Crimson: v croatii nejezdíš po dálnici?
23.06.2014, 10:41 |
Kamil Jeden klasický cvak z Islandu. Čekali jsme na ideální světlo od 22.00 do 2.00, pak už se západ slunce změnil na východ a nebylo to ono.
[ Link ]
AR: ne (opuštím dálnici na Exit Črni Kal a jedu na Buzet - hranice HR)
Jinak bacha na 130cm nad přední nápravou
na Slovinské hranici je s tím docela chaos, nikdo o té změně neví, každý koupí klasicky známku za 30€ a přitom musí mít za 80€
takže opatrně sundat (se už většinou nepovede) prodat někomu a koupit správnou :-)
Kamil: masakr , máš víc fotek někde ?
23.06.2014, 11:05 |
Kamil | Upraveno: 2014-06-23 11:07:00
jsem se vrátil minulý pondělí a nějak se nemám k tomu, abych si k fotkám sednul a zpracoval je. Tuhle jsem zpracoval narychlo, protože šla na papír a do rámečku místo suvenýru pro babičku a dědečka :)
23.06.2014, 17:34 |
Kamil Proffesor_W - Sun Voyager je asi jedna z prvních zastávek a fotek snad každého turisty po příjezdu do Reykjavíku/příletu na Island, proto klasický :-)
23.06.2014, 19:55 |
kuja Sice mi to tu klasicky strhate, ale me to nevadi :) Moje fotky z Helgolandu a namornich muzei v Bremerhavenu a Wilhelmshavenu.
[ Link ]
23.06.2014, 20:36 |
Kamil kuja - ty fotky z ponorky mi připomněly jak jsem se pral s tím, jak tam co nejvíc dostat v ponorce u Intrepidu v NYC. Tokina 11-16 na 50Dčku byla moc dlouhá :-D
23.06.2014, 20:38 |
kuja Kamil: No ja si na to vzal asi to nejlepsi a to fisheye :D S nicim jinym tam efektivne fotit moc neslo :) Ale Samyang je 3.5 a na 40D slo efektivne pouzit max ISO800 a je to znat, ze je malo svetla :(
Good, kdys tam byl na Helgolandu, já v květnu
Pche, amatéři, udělám 5 fotek s 18mm na DX a složím dohromady, ne? :))
23.06.2014, 20:57 |
kuja Crimson: Ted o vikendu :) Byla to takova spontanni rychlo akce, ze sme odjizdeli v patek v noci. Bohuzel diky tomu jsme meli ubytovani v Cuxhavenu a Helgoland jsme si moc neuzili :( Ale aspon vime, co a jak priste a na jak cca dlouho :) A rozhodne to bude v hodne blizkym horizontu :) Helgoland a Dune je opravdu moc peknej a prijemnej kousek zeme :)
Mě to doslova dostalo, fotky u mě na Rajčeti jsi asi viděl..
já parkoval v Cuxhavenu a na ostrově jsme byli 4 dny
určitě se tam vrátím ale ty rána a večery je pěkná fotomakačka :-)
23.06.2014, 21:39 |
kuja Fotky sem videl a byla to jedna z inspiraci proc prosadit na vylet zrovna Helgoland :) Protoze jeden z kamaradu chtel nutne videt ponorky, tak sme to spojily. Helgoland je na par dni stopro. Na otocku to byl takovej permanentni uprk a spis to bylo k vzteku :) Ale ten klid co tam panuje je hrozne nakazlivej :) A pres noc to musi bejt zazitek o dost vetsi :) Uz planujeme tam jet na podzim na vic dni. Driv to ani jednomu z nas nevychazi :)
26.06.2014, 21:04 |
EFCA Já vim, že jste tu spíš na ty krajinky, ale nedá mi to :o)
Pořídila jsem nové fotopozadí a mám z něj radost. Během měsíce ještě plánuju další světlo a snad to bude zase o chlup lepší.
Po roce dá se říct nefocení vložím také svůj příspěvek z výletu do Černé Hory :)
[ Link ] Některé fotky mají spíš informační charakter, tak je prosím omluvte :o) A jako "nekrajinář" jsem až doma objevil, že f8 je často stále málo :(
27.06.2014, 11:22 |
Kamil | Upraveno: 2014-06-27 11:23:57
Lukasino - taky cvakám i "kompakt" cvaky, aby měli např. naši aspoň trošku představu, jak to tam vypadá. Jinak bych si přivezl tak 5 - 10 fotek, který se mi budou líbit, ale o prostředí, charakteru krajiny a vlastně celkově o dovolený neřeknou vůbec nic :-D
Jinak souhlas s Crimsonem, vypadá to na super dovolenou a s dovolením si házím tvojí galerku do záložek. Tam se budu muset někdy podívat.
Taky na dovolených jen cvakám za chůze pro děcka a rodiče, v podstatě tímto způsobem ani nejde udělat slušná fotka bez stativu, filtrů, a v pravé poledne :-)
EFCA: Tak jsem po dlouhé době vlezl do fotogalerie a koukám, že se tu někdo zabývá něčím podobným, co mám chuť vyzkoušet já :-) Jen já tam hodlám ještě přidat nějaké děvče :-) Kde to fotíš? Já jsem dlouho přemýšlel nad místem, ale nakonec nejjednodušší bude jízdárna, kterou už mám snad předběžně domluvenou :-)
30.06.2014, 09:04 |
EFCA SG: fotím v jakémkoliv interiéru, který mají v daném místě k dispozici a kam se vejdu se všema cajkama a s padesátkou sklem ;o)
Napadl mě trošku zvláštní dotaz. Při jakých příležitostech děláte fotky v uniformním rozlišení/poměru stran (např. fixně 3:2, resp. 1500x1000 apod.) a při jakých ořezáváte naprosto jakkoliv? Je evidentní, že obě varianty mají něco do sebe, ale nemůžu přijít na to, která je kdy vhodnější :-)
V poslední době třeba fotím nejvíc fotbal a vím, že se to klubu nejvíc vizuálně hodí do galerie tak, aby to byla homogenní velikost (zkuste si na menším notebooku otevřít nějakou větší fotku, která je vertikálně - např. 1000x1500), ale zároveň je mi jasný, že se zbytečně připravuju o rozumnou kompozici a často je ten ořez do fixního poměru omezující.
Jak to máte vy?
01.07.2014, 16:47 |
Kamil Skoro pořád původní poměr stran tzn. 3:2, jen fakt výjimečně říznu na čtverec. Na web atp. dávám 900x600 a 600x900.
01.07.2014, 18:03 |
Chris Crimson: paradne fotky, jaku mas techniku?
Taky většinou 3:2, někdy 16:9 protože na focené auta to někdy sedne lépe. Málokdy jedu ořez bez poměru stran tak nějak i z důvodu možného tisku fotografií.
01.07.2014, 21:43 |
EFCA Jelikož fotim pro lidi a předpokládám, že některá fota budou tisknout, držím se poměrů 3:2, 4:3 a poslední dobou dost čtvercuju - nějak se mi to na ty portréty líbí. Úplně volný poměr používám výjimečně, když mi v klasických poměrech nesedí kompozice.
Poměr jako Kamil resp:
rajče 2000x1333
zbytek 1200x800
občas ještě 1024x683
moje www a facebook 900x600/400x600
chris viz. technika:
[ Link ]
Ach jo, mám dilema, jaké tělo koupit jako záložní k 5D3 na reportážní focení. Samozřejmě jsem si zvykl na kvalitu fullframu a nerad bych teď ustupoval, ale zase nejsem cvok a nemůžu koupit druhou 5D3 za 80k jen kvůli záložnímu hobby focení. Takže se nabízí:
6D - na backup poměrně drahá a s tragickým ostřením (spíš studiový foťák)
5DII - už zastaralý foťák, stejně blbé ostření jako 6D, jen za menší peníze a s menší obrazovou kvalitou
7D - míval jsem dřív, nelíbí se mi výsledky na vyšším ISO
70D - dobré na video, ale prostě APS-C je krok zpět a ovládání je zase jiné
1DmkIV - možná ideální, ale pořád hodně drahé a k sehnání jen s hodně ojetými závěrkami
Tak jsem z toho rozpačitý... nejradši bych počkal na 7D mk II, ale to bude ještě tak půl roku a cenovka taky určitě bude kolem 40k, takže to už bych víc věřil té 6D (která má navíc jiné ovládání než 5D, aby mě to při focení zdržovalo co nejvíc). 6D jsem měl v ruce na předváděčce Canonu, není to špatný, ale oni pořád mění ty ovládací prvky a nerad bych si za 40k nějak moc zvykal...
03.07.2014, 10:59 |
Kamil Martine 7Dčko by mělo být uvedeno v září před Photokinou. Ze současných modelů bych si asi na reportáž záložní tělo nevybral - crop těla mají zastaralej snímač, kterej šumí a FF nebo APS-H jsou cenově vysoko. Jinak 5D Mark II rovnou vynech, ten na reportáž/sport fakt moc není. Akorát by ses trápil s AF.
03.07.2014, 11:13 |
Mr.Scully | Upraveno: 2014-07-03 11:20:55
No právě, tak vidíš moje dilema :-) Pak fotím třeba finále fotbalového poháru v Praze, leje jako z konve a já zoufale přemýšlím, jak během pár sekund přehodím v dešti tříkilo na širokáč... ne, backup je na takové akce prostě nutný, ale vybrat si nejde.
Ale co teda s tím? "Počkat" můžu jen v řádu několika měsíců a to si moc nepomůžu. Abych za 40 klacků kupoval novou APS-C (sice se super ostřením, ale pořád APS-C)... a ceny 5D neklesají a 6D nevylepší ani sebelepší firmware... sakra práce :-)
to jsou prima starosti :-)
Hm, taky bych nevěděl. Tady má Nikon trochu navrch - tam bys měl předpokládám D800ku a teď bys k ní dokoupil D7000 nebo D7100ku a bylo by.
U Canonu bych čekal na 7D mk II. Škoda, že to 6Dčko nemá trošku lepší AF :-(
Když jsem před těma cca 2 rokama vybíral, pořád jsem přemýšlel, zda Canon 5D mk III nebo Nikon D800. Skončil jsem u Canonu, ale dodnes nevím, jestli by Nikon nebyl lepší. Minimálně kvůli lepší kresbě ve stínech a většímu dynamickému rozsahu.
Canon trochu ztrácí z mého pohledu, ikdyž jsem s tím 5Dčkem moc spokojen.
Ale chtěl jsem koupit hodně světelnou pevnou 85ku. Mám od Sigmy, ale občas neosří jak má. Canon dělá tu svojí 85/1,2L, která dle recenzí ostří dost pomalu (týká se to i mk II). U objektivu cca za 50k bych takové neduhy už opravdu řešit nechtěl :-(
To mi připomělo jedno video od relativne znameho fotografa, mel 5000usd a zrovna vysla 5D mk3 a nejaky portretni objektiv k tomu (mozna ta 85ka). No a typek ze je to super a kazdej to chce a kazdej si to koupi. Tak vzal tech 5000, sel, koupil za to jetou 5D mk1, k tomu jetou 50mm 1.8 a 85, jety odpalovace, jety nikon blesk, drzak a skladaci paraple. Pak sel, koupil si zpatecni letenku do New Yorku a pobyt v hotelu na 2 dny. Dojel tam, na times square zacal chytat lidi a primo je tam fotit. Pak si zaplatil editorku co mu vybrala fotky do portfolia a seskladala je tak, aby meli "flow". Ve vysledku za to vsechno dal 4000 dolaru, litr mu zbyl, mel rozjetej byznys, web a kompletni portfolio. A ted mu zkuste vysvetlit, ze je 5D mk3 lelpsi a ze potrebuje ten objektiv za XX tisic, hovno!
prohifi: nesleduju Nikon, ale mám pocit, že bych tam dilema měl podobné. D7000 bych určitě nechtěl, jsou to malé senzory a ten rozdíl oproti fullframe je opravdu značný (a to nejsem člověk, který by se rochnil v testech a sledoval, že je něco měkčí v rohu).
Canon prostě udělal superfoťák pro profíky (1dx), pak super fullframe pro studio + použitelnost pro sport (5d3) a pak je bohužel mezera a teprve pak je 6d pro studio (ale nepoužitelnost na sport), 7d pro sport (ale horší obrazová kvalita), 70d primárně pro video atd. Backup foták pro sporťáka není, pokud teda člověk nechce udělat velký kompromis v kvalitě nebo hodně připlatit. Jako obchodní strategie to asi je dobré.
Přinejhorším znovu vezmu jetou 7D a přimhouřím oči nad kvalitou, už jsem ji míval asi tři roky dřív a stojí dneska pár kaček, poměr užitek ku ceně má asi nejlepší.
7D je celkem good, crop je pro mě zatím neocenitelný, ten šum mě štve trochu, světelnost f/5,6 u té 400ky je na prd, limituje mě to, ale 400/2,8L nikdy mít nebudu (nikdy neříkej nikdy)
včera jsem zažil menší šok, neustále jezdím prstem po mapě a hledám modré skvrny, tuhle jsem měl v merku už rok ale až včera jsem ji navštívil, po hodinovém hledání v neprostupném terénu jsem konečně na místě, když jsem rozhrnul keře, zůstal jsem stát jak opařený,
čtyři ledňáčci seděli přímo na protějším břehu, další dvojice létala kolem, okamžitě jsem zaujal pozici ležícího střelce a začal pálit v dávkách .. bez přípravy bez výbavy, žádná kvalita ale až tady vybuduju fotoskrýše, vypadá to na cool national geographic fotky
[ Link ]
Hustý, čtyři na jednom místě, to je úlovek :-)
Crop je super a když pomineš šum (třeba 1600+ nebo 3200+), tak je to samozřejmě naprosto použitelný foťák. Problém je, že já už si buduju portfolio objektivů na fullframe a když pak nějakou 24-70 nebo 16-35 nasadím na 7D, tak ze širokáče najednou kus nevidím, to je prostě na pytel. Ale zase se to může udělat obráceně, nechat třeba širokáč na 5D3 a dát 70-200 na crop, což má taky svoje výhody ;-)
04.07.2014, 12:13 |
Crimson | Upraveno: 2014-07-04 12:14:57
Ty ledňáci jsou všichni na ISO 800, pár jich mám v compu na ISO 1600 a při resizu ten šum nevidíš
Tahle kombinace se mi právě hodně líbí, rozhodně si nechám 7D na wildlife až dokoupím 5D IV :-)
04.07.2014, 12:30 |
Kamil Crimson - jak už to tak u tebe bývá, fajnová práce :)
07.07.2014, 17:01 |
Lukasino | Upraveno: 2014-07-07 17:02:24
Když už tady řešíte těla, má smysl přejít z 5D mkII na 6D? Cenově tam není moc velký skok. Hlavně co se rychlosti ostření, dynamickému rozsahu a citlivosti týká?
Děkuji :o)
EDIT: Kamil: jasně, samozřejmě :) byla to naprosto famózní dovolená, Černá Hora je nádherná a ty místní jsou neuvěřitelně milý a vstřícní...
Já bych z 5D mk III neviděl důvod přecházet na 6D. Přejdi na 5D mk III, tam poznáš velký skok ;-)
08.07.2014, 15:13 |
Sau Chtěl bych místní fotografy poprosit o radu ohledně panningu - je reálné, možné vyfotit auto opravdu ostře při časoch řekněme 1/15 - 1/30 ? Ide mně o to, jestli sa o to vůbec mám snažit, bo sa mně to vůbec nedaří :)
Při nějakých 1/60 - 1/100 sa mně vyfotit ostře objekt sem tam povede, ale při těch časoch co bych chtěl ne a nn a ne... Maximum sem dosáhl nějak takto
[ Link ] Pokud to ide (a mám za to že by snad jít mělo), proč to nejde mně je způsobené čím ? Je to vyloženě rukama, chce to prostě um a praxi ? Nebo je to techniků ? Fotím s D3100 s seťákem 18-105 na režím S s vyplů stabilizací.
prohifi.cz: Tak to samozřejmě, ale ten cenový skok je obrovský :-/ To už pro mě nemá smysl ;o) U 6D je ten doplatek ještě rozumný.
08.07.2014, 15:58 |
Kamil Lukasino - pokud nefotíš vyloženě tam, kde je málo světla a využil bys tak nižší šum 6Dčka, tak si myslím, že přechod nemá smysl. Navíc bys musel ještě kupovat kartu, 6Dčko má tuším SD.
Lukasino: ja o tom taky premyslel, ze bych upgradoval, ale po procteni spousty recenzi jsem usoudil, ze to nema cenu jit z 5D MkII na 6D:)
momentalne mam 7D a 5D MkII, ale ze soucasne nabidky si v nejake rozumne cene proste nic nevyberu... :/
Uvidime, jestli na podzim prijde neco zajimaveho :)
Sau - foť aspoň na 1/60, nemyslim, že by pak ten efekt nějak ztrácel...
Kamil, to je otázka, často bojuji s časem. Paměťovka je to nejmenší, ale ještě grip, ovladače, prostě vše :-/
Ghofig: Je to pravda, no uvidíme, počkám až kolega přejde z mkII na 6D a uvidím :D
WRC Walles 2013 bylo špatné světlo na focení :-(
Tohle už je na panning mázlé moc.
Nikdy není špatné světlo, jen občas je nedostatečně kvalitní technika :-D S nějakým 200/1.8 objektivem a foťákem schopným produkovat dobré výsledky na ISO 6400-12800 se dají udělat zázraky ;-)
08.07.2014, 20:08 |
soray Lukasino: kolega musí nejdřív prodat 5DmkII :)
Jinak dojmy, co jsem si osahal 6D, srovnávám se stávajícím 5DmkII:
+ menší, lehčí, přitom se drží o něco lépe
+ vysoká ISO s minimem šumu
+ rychlejší a citlivější ostření, na mkIII to samo nemá, ale ne každý to potřebuje
+ velmi tichá závěrka, to se mi hodně líbilo
+ líp vyřešený zapínání
+ pojistka kolečka (i když u 5DmkII si s ním samovolně otočím jen minimálně)
+ chod ovládacích tlačítek a koleček je mnohem příjemnější
+ vodováha
+ wifi a gps
- min. čas pouze 1/4000
- synchro s bleskem 1/180 (proti 1/200 u 5DmkII)
Jsou to víceméně takový blbosti, takže každý si musí zvážit, jestli mu za to ten upgrade stojí. Určitě bych si u měl u zrcadla za 40 představit lepší ostření, na druhou stranu stejně většinou používám středový bod - a ten zde funguje perfektně a líp jak u 5DmkII. Pro mne ten finanční rozdíl tak velký nebude, takže do toho zkusím jít.
Sau: Na to není jednoznačná odpověď. Záleží vždy na rychlosti jedoucího auta, úhlu snímání a taky tomu jak přesně dokážeš sledovat trajektorii auta. Pokud třeba dokářeš udržet zaostřený bod na blinkru auta a bude stát uvnitř zatáčky, tak se na časy 1/60 (občas i 1/30) můžeš dostat:
[ Link ] Pokud ale auto letí kolem, tak to chce už kolem 1/100. Ale jak říkám obecná poučka na to není a když si něco nastavím na rallye na obyč auta a vychází to pěkně, tak přiletí Šimurda se 130LR a mám to mázlý neb je prostě v zatáčce o řád rychlejší...
Mr.Scully: Měl jsem v ruce několikrát FF a slušně použitelné ISO bylo kolem 2000 jak se šlo víc, tak to bylo jako jít u DXa nad 800...
Vždycky platí to, že vysoké ISO za rozumných denních podmínek je v pohodě oproti tomu, když se fotí za tmy. Když budeš za denního světla fotit na ISO 6400, abys dosáhl rychlého času, tak ten šum prakticky ani nezaregistruješ. Naopak ve tmě bude viditelný třeba už od 1600-2000.
Nejde jen o šum, ale o ztrátu dynamického rozsahu a to je při denním focení aut třeba v lese dost znát.
08.07.2014, 21:39 |
Sau ISO sem měl klasicky 100, příště teda zkusím fotit s větším.
Sau: Není důvod pokud Tě vychází čas/clona ISO zbytečně zvyšovat.
to zalezi na pruezdech, na ecce homu letos bys v tom pocasi a tech rychlostech s 1/60 vyfotil leda bilej flek. Ja fotil F8, 1/500, iso 100 a to bylo na jistotu ze ty auta budou vzdy ostry. U tech nejrychlejsich se to nedalo ani na 1/400s a bylo to maznute cele. Na tom rally to chce laborovat no.
U te 6D nebo co to je mne dost pobavil ten max sync. 1/180. S tim bych byl slusne v riti.
2 Proffesor_W: proc by Ti vadila 1/180ina?
Mam max 1/250 a to je fakt pri foceni s bleskem ve dne byt ve stinu obcas malo. Treba novy Nikon D810 ma 1/320 a jeste umi i ISO64. Skvela vec pro foceni se svetlama. K cemu mi je skvely ISO6400 a 1/180 kdyz fotim s bleskama a potrebuju mit maximalni moznou kontrolu nad externim i prirodnim svetlem?
Rozdíl mezi 1/180s a obvyklou 1/250s je naprosto marginální, asi jako kdybych řekl "sakra, ten foťák umí jen ISO 6400 a neumí ISO 7200, no to je v háji". V podstatě se hodně těžko najde fotka, která by s první hodnotou nevyšla a se druhou ano. Narazit na limit v tomhle směru je poměrně vzácné a vždycky je tu ještě HSS.
Mimochodem, třeba Nikon D600 je na tom prakticky stejně - 1/200s.
Pro tebe to je mozna marginalni, pro mne je to rizdil mezi prepalem a detailem. U posledniho foceni jsem na 1/250 mel stale trochu prepalu a vim ze na 1/320 bych je nemel. A HSS? Nepouzitelny pri manualu. Kdybych mel oponovat podobne jako ty tak reknu, ty vole ten objektiv je f1.4? Dyt je to uplne zbytecny, staci f1.8, samozrejme ze staci, nekomu kdo tu f1.4 nevyuzije.
tady si o tom muzes precist vic od cloveka ktery tiimto stylem fotek neco dokazal
[ Link ] The D600 takes a step backwards, with a max sync speed of 1/200th. This is the same math, but working in reverse.
True, it is only a third of a stop as compared to 1/250th. But with speedlights and daylight, that is a critical third of a stop. To be clear, this camera makes every single flash you own less effective.
Also, the difference between 1/250th and 1/200th sync is deadly when it comes to stopping action when balancing flash and ambient. 1/250th is dicey enough. 1/200th just doesn't work.
Just take a moment to fully understand what that 1/200th will mean every time you flash outdoors in full ambient, so you can go into the purchase with both eyes open.
UPDATE: Not to be outdone, Canon has lowered the bar even further. Looks like the upcoming 6D will have a sync speed of 1/180th. Who's got my next bid? 1/160th? 1/125th? #Yeesh
Tour de Feminin 2014 - ta holka je prostě třída,
vyhrála 4 z 5ti vrchařských prémií
v Riu na LOH nás má reprezentovat v cyklistice
[ Link ]
Teď jsi to tam hrnul ale nějak hromadně, viď - některé fotky nedosahují tvých obvykle vysokých standardů :-)
Ti rychlobruslaři jsou neskutečně namakaní, kámoš je reprezentantem a říká, že když trénují s profi cyklistama, tak ti jim prostě neujedou. Třeba je porazí takticky nebo zkušenostmi, ale ne o moc a fyzicky na tom nejsou o nic líp.
Jedna rádoby "umělecká" :)
14.07.2014, 21:18 |
walish | Upraveno: 2014-07-14 21:22:45
14.07.2014, 21:38 |
Kamil walish - parádní výhled
Jo, bylo supr. Tady ještě kousek výše
14.07.2014, 21:55 |
Crimson | Upraveno: 2014-07-14 21:57:59
Mr.Scully: Sáblíková jsou JPGy tak jak vypadly z fotáku, nebu se s tím Rawit
Ráno ve 3h jsem si odskočil ještě do Rynartic,
3st. na palubce a blikající vločka "Pozor námraza"
dávala jasně najevo, že zima už se nezadržitelně blíží
[ Link ]
Crimson: No tak jo, fotky máš hezčí :)
Co to je , Tatry ? Máš toho někde víc ?
jj, Tatry. Ze včera zatím toho více nemám nahráno nikde, z podzimu mám asi 7 fotek zde:
[ Link ]
Hmmm já tam snad budu muset někdy vyrazit v životě už taky :-)
Mám tu na stole kalendář od Jana Wlodarczyka Tatry 2013
koukám , že má i 2012
[ Link ] a už i 2014
asi mu půjdu po stopách, ty místa jsou suprový když víš kam
[ Link ]
vidím, že jsem někoho navnadil :-) já tam jezdím chodit po horách, focení je až druhořadé. A všude se tam dá udělat krásná fotka. Kdybys potřeboval něco vědět není poradit, klidně se ozvi. Znám to tam poměrně dobře. Tedy co se týče Vysokých Tater. Západní ani Nízké mě nějak za srdce nevzaly.
Ještě jsem našel jednu, která by mohla pomoct tvému rozhodování, z roku 2012 :)
Na to si zajedu na Dachstein :-) to mám blíž !
15.07.2014, 21:38 |
walish | Upraveno: 2014-07-15 21:39:38
1)nejsou to Tatry
2)platí bod 1)
Není důvod tam jet :D
Měl bych na Vás odborníky jeden( zatím:) ) dotaz:
Jaký stativ? Použití bude hlavně města a NP USA - jak panorama z vrcholů, tak focení ve vodě atd.
Výška aspoň těch 150cm, co nejlehčí a nejskladnější.
Cena ideálně do 2tis. Dá se něco vybrat?
Moc se mi ho nechce kupovat tady, nevím, zda přežije cestu, všichni víme, jak to vypadá, navíc vykrádání zavazadel apod., čili raději bych ho koupil v USA a nejlépe zde:
[ Link ] Můžete něco poradit? Díky
EDIT: Zapomněl jsem ještě, co ponese: Nikon D5100+18-105.
15.07.2014, 21:42 |
Crimson | Upraveno: 2014-07-15 21:43:21
1. zapomeň na 2tis. :-)
2. kup to tam
3. lehký a pevný = karbon
4. zateplený
5. dvakrát měř a jednou .. zkus jeho výšku at se k němu nekrčíš
6. kulová hlava
7. nohy na 3 díly, víc je opruz
15.07.2014, 21:49 |
walish | Upraveno: 2014-07-15 21:54:38
Tak karbon to být nemusí, ale do 1500g bych se chtěl vejít. Mě se třeba docela zamlouvá něco takového:
[ Link ] - v čem je to špatné? A pokud přímo Samy´s, tak třeba toto:
[ Link ]
Walish: pred 14ti dny jsem taky byl na podobnem miste, akorat to jeste bylo o trosku vyse :-)
A po ceste jsme si este strihli vudcovu chatku.
15.07.2014, 22:43 |
Kamil walish - na stativ za 2k se vykakej nebo si budeš později rvát vlasy. Vyhni se značkám jako Hama nebo Velbon, mrkni na stativy Benro.
Proff: No jo, jenže já tam zašel pěšky :)
Kamil: A co ten Vanguard, co jsem dával odkaz? Taky špatné? Resp. v čem je to tak špatné? Stabilita? Samozřejmě, že Hama za 500 je na prd a ani ten foťák neudrží, ale tohle přece už musí něco vydržet. Navíc nechci dávat 5tis. za stavit, u kterého ani nevím, zda se v pořádku dostane domů.
16.07.2014, 06:28 |
Kamil walish - pokud dobře vidím, tak nemožnost výměny stativový hlavy a ta hlava mi už na první pohled přijde tragická, nehledě na to, že papírově udaná nosnost 3.5 kg je málo. Reálná bude mnohem nižší. Prostě podobný stativy jsou vyloženě vyhozený peníze. Stativ nekupuješ každý dva nebo tři roky, tak bych vybíral právě něco kolem těch 4-5k. Jinak proč by se neměl stativ vrátit v pořádku domů? Můj stativ toho má za sebou docela dost (i nalétáno) a zatím vždycky jsem ho přivezl. Ber to jako dobře míněnou radu. Projdi si to body, co vypsal Crimson, skoro se všema bych souhlasil. Výšku vybírej tak kolem 130 - 140 cm (něco přidá hlava + foťák) bez vysunutýho středovýho sloupku (vysunutý středový sloupek je zlo, zbytečně ztrácíš stabilitu). Pokud plánuješ často cestovat, tak bych vzal klidně i čtyřsekční (dostat se na co nejmenší transportní výšku). S váhou toho moc neuděláš, to bys musel vzít karbon.
16.07.2014, 06:35 |
Kamil Na dlouhý expozice solidní stativ fakt oceníš
Mrkni na bazar, já třeba koupil Velbon Sherpa PRO CF-645 s hlavou Velbon QHD-61Q za 3tis.
(původně stál asi 11tis. pak byly v akci za 7tis.)
co myslíš, že mu je, nic, odřená barva na destičce !
fakt na stativu nešetři, nosíš ho všude sebou jak kapesník, takže váha a pevnost priorita
a doporučuju nekupovat z katalogu, osahat si ho, stoupnout si k němu, já mám výšku 157cm a pro mě je to málo, musím se ohýbat nebo vysunovat střed, což není stabilní jak píše Kamil
16.07.2014, 12:20 |
Kamil Jinak pokud vám nejde postprocessing, případně potřebujete vytvořit nějakou složitější fotomontáž, tak doporučuju zvolenské Atlantis Foto :-D
[ Link ]
Hm, tak Atlantis Foto, to je fakt jiná liga! :-))))
Crimson: a kde se po tom dívat? paladix? Kamil píše, že se Velbonu vyhnout, ty sis ho zase koupil :-) tak se domluvte :-) a jestli ti je malý, tak ho od tebe koupím :-) případně kdybyste o něčem věděli, tak můžete dát vědět. já vůbec nevím, čemu se vyhnout a čemu ne.
kdekoli ve fotoprodejně, kde jsou vystavené, Alza jich má hodně atd.
Atlantis foto , to je nějaká mateřská školka ne ?
Koukal jsem na net, ale tam nic z toho nemají a jen tak se tam nedostanu. Kdybys tam náhodou něco zajímavého viděl, tak dej prosím vědět. Já se v tom stejně prd vyznám :) Díkes
tam jsem samozřejmě koukal, ale stejný problém jako jinde. nevím, který už je ok :-) můžeš se prosím podívat na www.samys.com? jestli by se tam něco dalo... raději bych pořídil tam, ale pokud bude dobrá nabídka zde, tak koupím zde
Seřad si ty Benra dle ceny 200-300$ a vyber si dle výšky a váhy, hned ty první kousky už jsou asi OK
[ Link ] ;
Benro je čína, ale v poměru kvalita k ceně asi jedna z nejlepších. Mám teda od nich jen monopod (tuším nějaký low-end karbonový), ale nemůžu si stěžovat.
je to věrná kopie, ale ted kdybys mě zabil nevím, hodně značkovejch stativů, jo možná Gitzo, Benra jsou dobrý,
kluci je tu maj hodně
Benro mám také, vychytal jsem tehdy výprodej v Oehlingu, takže stativ co měl stát 11 mě tehdy stál 5,5 :) karbonový stativ, velká a silná kulová hlava (kb-3) a vůbec si nestěžuji.
Ikdyž je fakt, že nejsem ten typ lidí co si ho připnou na bágl a celý den s ním pochodují :)
Oehling byl tuším jediný autorizovaný prodejce Benra v ČR.
Btw. mám pocit, že Oehling je teď v likvidaci. Byť zdánlivě funguje normálně, ale něco se kolem nich děje. Nedivím se, poslední roky zrušili obchod a vše prodávali přímo ve své rodinné vile :-)
No moc jste mě chlapci nepotěšili :/ Ale dík :)
17.07.2014, 18:40 |
Chris naaaahoudou nemate niekto skusenosti s externymi bleskmi ? Skusal som Nikon SB-600 a rozdiel bol brutalny.
Ale rozmyslam ci nepriplatit a neist do novsieho nastupcu SB-700. Len oplati sa ?
S bleskem zjistíš další možnosti kreativity, pro mě to byl větší přínos, než další objektiv. Jinak bych spíš ušetřil a koupil třeba SB 800 nebo 900 starší.
Nesetkali jste se někdo s problémem, že nafotíte třeba 300 fotek a jeden jediný RAW nejde zkonvertovat do JPG kvůli neznámé chybě? Fotil jsem dneska několik akcí, pak vybral asi stovku fotek, zkonvertoval RAWy do JPEG a jedna jediná fotka nešla (DPP hlásil decoding failed, Photoshop odmítnul fotku otevřít s poukazem na neznámý formát atd.). V prohlížeči obrázků přitom ta fotka vypadá normálně, v půl roku staré verzi DPP nejde vůbec otevřít, v novém DPP sice jde otevřít, ale nejde uložit...
Jediný funkční workaround byl, že jsem ji v novém DPP upravil, uložil znovu do RAWu a pak to aspoň uměl otevřít Photoshop (DPP se uložení do JPEG nepovedlo). Evidentně měl ten soubor (přenesený v čtečce bez chyby) nějak rozhozenou hlavičku, ale čím to - problém s CF kartou? Trochu mě to děsí.
21.07.2014, 01:41 |
Kamil Mr.Scully - pravděpodobně CF karta
Občas na takový narazím, ale na kartě je většinou ok, pokurví se na disku,
stalo se mi to zrovna před týdnem s tou cyklistikou, asi 30 rawů pokurvenejch, nevím proč
Tak jsem to projel diagnostickým software (HD Tune Pro) a karta je podle všeho naprosto v pořádku. Tak je mi to záhadou, kde byla chyba. Naštěstí to nebylo destruktivní, podařilo se mi obezličkou ten raw zachránit, ale doufám, že se to nebude opakovat. Nerad bych kvůli tomu fotil do RAW+JPEG, protože pak mám pocit, že je sekvenční snímání pomalejší.
A ještě mě štve, že jsem včera propásl akci na Electroworldu :-) 70D za 24000, mínus letní cashback a DPH = 16800 kaček, to je dobrá cena za záložní tělo... Prý je ve většině věcí lepší než 7D, což mě překvapilo, ale pokrok holt zastavit nejde. Na reportáž to asi bude vhodnější kandidát než 6D, i když návrat ke špatné kvalitě APS-C snímačů mi trhá srdce :-)) Ale je to je backup, tak co...
já jsem se 70D max. spokojený :-) (né, že bych nezáviděl 5D mkIII :-D )
tady se sigmou 18-35/1,8 ART (spíš ta mi vadí.... dokoupil jsem usb dock a budu si muset najít čas na seřízení... přes AF je často nepřesná, přes live-view bezchybná)
pár obrázků té červené nádhery (pár jich je 70-200/4L)
[ Link ]
23.07.2014, 18:25 |
walish | Upraveno: 2014-07-23 18:26:02
xenon04: nádherné fotky
all: ještě ke stativům - co tento ?
[ Link ] Máte někdo zkušenost s touto značkou? Splňuje parametry, které bych chtěl a taky ty, které psal Ozzy :)
17.07.2014, 21:20 | SilverGhost
proč? na co?
xenon04 - možná to není Sigmou. Údajně snad polovina 70D má problémy s AF při menších clonových číslech (1 - 2.8) a při live view toto zmizí. Canon dostává 70D v reklamacích jak na běžícím pásu.
Tak otázku ohledně stativu není třeba zodpovídat, nevšiml jsem si, že ta cena je bez hlavy. Tedy pravděpodobně :)
23.07.2014, 21:30 |
Proffesor_W | Upraveno: 2014-07-23 21:33:11
SilveGhost: no pises ze s bleskem jsou nove moznosti kreativity a doporucis mu blesk v cene pomalu 9 000 tak se ptam proc a na co?
No, já jsem mu místo nového blesku SB-700 v ceně od nějakých sedmi tisíc spíš doporučoval starší SB-800 v ceně od 5500 nebo starší SB-900 v ceně od 7000 Kč. To je lepší investice než nový SB700. Vyšší směrné číslo, větší možnosti nastavení a použití atd.
Jinak já blesk používám hlavně ve dne k projasnění stínů, přesvícení sluníčka při západu apod.
Tak změna, prý je ten stativ s tou kulovou hlavou. Znáte to teda někdo? Případně nějaké doporučení, proč ANO/NE? Stativ tento:
[ Link ] Díky
Jen tak uvažuju, že tam budu hodně fotit panorama, tak jestli by nebyla lepší páková hlava...?
Nějaký lepší v této ceně s pákovou hlavou není? :) Jen se ptám :)
25.07.2014, 12:02 |
Chris ja som si ho skusal aj predtym, ale nakoniec som zobral jazdenu SB-600 na ucenie.
Rozdiel fotiek v interiery je brutalny, exterier som este neskusal :)
25.07.2014, 17:46 |
Proffesor_W | Upraveno: 2014-07-25 17:55:17
Silverghost. No jo, jenze to si pak trochu odporuje v te krativite. Tu clovek ziska az po tom, co da blesk na plny manual a posadi ho pryc z fotaku. A na to prave vubec nepotrebujes zadny Nikony nebo Canony. Ja to tu uz psal nekolikrat. Na to ti staci Yongnuo 560 mk2/3 z ebay, ktere stoji 2000,- (a je to kvalitne udelany blesk). Co se tyce funkci, tak ty blesky o moc vic funkci nemaji. Nejsou treba nejaky zavratny smerny cisla nebo zoomy, to je proste k hovnu (pro nekoho mozna ne, nevim) a je to jen reklamni tahak, stejne jako treba megapixely. Co je potreba, je rozsah manualu (1/64 nebo 1/128 minimum) a to je vse. A pokud ma blesk jeste opticky slave (coz yongnua maji, ty nikony si nejsem moc jistej) abys ho odpalil jinym bleskem, coz se hodi, kdyz ti treba klekne odpalovac (i to se mi uz stalo a jak to pomohlo) a to je vse.
Ja sam mam aktualne dva Metz blesky (af52 a tusim af44n) a budu je prodavat. Takze pokud mate nekdo zajem o Metz af52 tak napiste:
Pro Nikon. Dotykovej displej, plny TTL, plny manual po 1/3 kroku (napr: 1/8 ,1/8 +1/3, 1/8 +2/3, 1/16,...). Otocny (270), vyklopny (90), smerne cislo 52, optical slave nema (muzu dodat malinkej optickej adapter za par kacek), zoom to ma tusim 24-105 s kartickou tusim 12. Ma to odrazku a bilou kartu vysuvnou. ma usb port na updatovani firmwaru. Na plny 4 2800 AA baterky vydrzi ani nevim kolik, ale dost pac jsem ho niky nevybil a to jsem s nim valil i 100+ fotek). K tomu je nylonovy pouzdro a zadaco k tomu dam difuzer. Je cca rok stary, jeste v zaruce pokud najdu papiry. Mam k tomu origo krabici s manualem atd. Cena 3900,-
Takze tak. Pokud chce nekdo blesk s plnym TTL tak neni moc lepsich moznosti. ja TTL nepotrebuju a za cenu toho blesku si koupim dva manualy.
[ Link ]
25.07.2014, 23:43 |
Kamil Proffesor_W - souhlasím i nesouhlasím. Na kreativní focení s více blesky je to přesně tak jak píšeš. U sportu oceníš co nejkratší nabíjecí čas do plnýho výkonu, možnost připojení externího zdroje a co největší směrný číslo potřebuješ zase u wildlife.
Dneska jsem si udělal radost (a využil Canon cashbacku :-) Canon EOS 70D jakožto backup tělo, Canon Speedlite 600EX-RT jakožto nejlepší blesk, radiové odpalovače Pixel King Pro, Marumi šedý filtr 8xND a 64 GB SDXC karta :-)
Kamil: no jo, ale tu kreativitu mas stale omezenou tim ze to cele jedes prez TTL na tele fotaku. Kreativita jako takova se skryva az po tom co to zkusis ovladat manualne mimo telo. A externi zdroj, no dejme tomu (ja si hodim do baglu par baterek navic), smerny cislo jestli je 52 nebo 58, to se muztem hadat jestli vubec poznas. Mimochodem, nikdy jsem si nevsim ze by nekdo fotil wildlife s bleskem, to vubec netusim teda. A kdyz uz jsme u toho, za cenu jednoho Canon nebo Nikon blesku si muzes poridit AlienBee, Einsteina nebo neco podobneho.
27.07.2014, 00:01 |
Kamil Proffesor_W - použití levných blesku a odpalovačů pro kreativní práci jako např. portrét, fashion atd. je naprosto v pořádku. U sportu a wildlife ale vážně oceníš spíš rychlejší dobití na plný výkon a nebo vyšší směrný číslo. U wildlife se kvůli nedostatečný síle záblesku používají lupy jako např. better beamer atp. Nechci vyvolávat žádný flame, ale jen proto, že seš spíš strobist fotograf nehaň značkový systémový blesky. Své místo na trhu určitě mají. Btw. TTL nesnáším a nepoužívám od svého prvního blesku - já chci být "pánem situace" a nastavit si záblesk tak, jak potřebuju a ne aby mi do toho kecala elektronika blesku :-) Jedině manuál.
Ja je nehanim, spis is myslim ze jsou to takova vabnicka na prachy a z 99% TTL pouzivaji lidi co o tom prd vi, nebo nejaci fotografove na spolecenskych akcich a podobne. Ta cena je tam za to tak nadsazena ze to proste jinak videt nemuzu.
U reportáže může hrát roli nejen směrné číslo, ale i ta rychlost dobíjení, tzn. mj. použité baterky (důležitost stoupá s počtem snímků v sérii). I to udělá rozdíl a může znamenat to, že uteče jedna důležitá fotka. Proto pokud někdo fotí reportáž s Canonem, tak hlavní blesk bez diskuse Canon 580EX/600EX a baterky Sanyo Eneloop (XX) ;-)
Jo, minulý týden jsem bohužel taky narazil na limit max. sync. speed a bohužel se mi nepodařilo v časové tísni uspokojivě vyfotit portrét a zůstaly stíny v obličeji... ono když na skoro zavřenou clonu vychází časy typu 1/1000s na ISO 100 a nikde kolem není stín, tak je to prostě v háji. Zkusím příště s ND filtrem nebo odpálit blesk dálkově. Tohle závidím studiu - když je člověk v terénu a má pár minut, tak vždycky mu něco zrovna ve výbavě chybí. Ještěže to mám jen jako hobby.
Proffesor_W: A jak jsi přišel na to, že mám blesk na foťáku? A že to, co jsem napsal, odporuje kreativitě?
Já z toho pochopil jen to, že sis chtěl udělat reklamu na prodej svého Metze.
A jinak, než si koupit blesk Dong Huang nebo jak ty krámy jmenujou, koupím si znovu Nikon. Zažil toho se mnou hodně včetně pádů a deště a stále funguje bez problémů. U těch rádoby značkových si tím nejsem jist. A já si raději koupím jeden kvalitní, než kupovat každý druhý rok nový.
27.07.2014, 18:41 |
Proffesor_W | Upraveno: 2014-07-27 18:46:56
Prisel jsem na to tak ze pises o pouziti blesku k projasneni stinu. Tak nejak myslim ze mluvis o foceni lidi a stinech v obliceji. Pokud bych chtel aby clovek ve tvari nemel zadny stin, presne to udelam. Pokud pouzivas blesk mimo telo na plny manual, tak je to jen tvuj boj, ze za nej vyhodis takovy penize. Pokud bys ses o to zajimal trochu vic, tak bys navic nenapsal takovou picovinu, kterou jsi prave napsal. Yongnua jsou provereny dobry blesky, hojne pouzivany i profikama, to, ze u nas v malem cesku parta hic pouziva zasadne Nikony a zasadne Canony, ten fakt nijak nemeni.
Ja chtel blesk s TTL (jako idiot co o tom vedel hovno) a i tehdy mi prislo totalne ujety davat 9 tisic za plastovou krabicku, co blika na povel a nic vic, tak jsem koupil za pulku ten Metz, kterej je stejne (ne-li lip) kvalitativne a materialove udelanej a ma dokonce lepsi parametry. Po druhem foceni jsem zjistil, ze jsem udelal blbost a vyhodil zbytecne penize za neco, co vlastne nepotrebuju. Jenze jsem schopnej si tu blbost priznat a nenalhavat si ze pro to TTL a milion ficurek najdu nekdy nejake vyuziti.
Ano, dal jsem tu inzerat na ten blesk, protoze ho chci prodat. Pokud ti prijde jako reklama to, ze tu pisu o tom jakej je to zbytecnej luxus s milionama kravin, ktery jsou vlastne zbytecny a ze si misto toho chci koupit dva blesky z ciny radeji, tak mas nejaky pokriveny vnimani reklamy. (A tu reklamu fakt nepotrebuju, na paladixu bude pryc do hodiny).
A jeste nez mne tu hromada TTL fotografu prednese baladu o tom, ze to nejde globalizovat a ze na urcita foceni se hodi to ci ono, tak s tim souhlasim bez pripominky. Jsou urcite situace kde je TTL asi pouzitelne pokud jde o rychlost a pohodli. To bychom si uz ale mohli svorne nastavit zrcadlovky na automatiku a je to stejne. Ja jsem zde vzdycky mluvil o foceni portretu a tak to cele i myslim.
27.07.2014, 21:00 |
Chris a uz si ho predal ?
Jsem ted na sluzebce v rusku, takze ho nemam jak poslat. Vracim se pristi vikend, pak ho dam na ten paladix pokud ho nebude chtit nekdo odsud nebo ze znamych. Nabidl jsem ho zatim jen tady a na svym fcb.
Tak já se přiznám, že TTLko s bleskem občas používám a nestydím se za to :-) Je to pohodlné a v 90% případů dělá přesně to, co chci. Měním FEC + zoom hlavy a jsem spokojenej.
Našel jsem i nějaké profíky, co TTLko používají. Přijde mi, že v dnešní době už je hodně vychytané.
Já na reportáž (tzn. blesk na těle) používám z 90% TTL + kompenzaci expozice.
28.07.2014, 18:24 |
JoPi otázka trochu mimo , když upravím fotky v Camera RAW v Adobe tak jsou barvy kontrast a celkově fotky perfektní. Ale jakmile je uložím z rawu do jpegu tak ztratí saturaci a částečně i kontrast . nevím co s tím a nikde jsem ani nenašel žádné nastavení.
Upravovat to napodruhé v Zoneru nebo photoshopu aby byly fotky jak Camera RAw je nepohodlný .
Nevíte co s tím? hledal sem u strejdy googlu ale nic sem nenašel :/
28.07.2014, 19:09 |
Tuner#2 | Upraveno: 2014-07-28 19:10:26
Používáš jiný barevný prostor. Podívej se co máš nastaveno v tom Camera RAW a pokud tam bude něco jiného než sRGB, tak seš doma ;)
28.07.2014, 19:11 |
xenon04 | Upraveno: 2014-07-28 19:12:36
Mr.Scully: s pevnou 50tkou nemá problém, vidím to na tu sigmu :( zkusím to poladit přes ten dock nebo to nechám seřídit s tělem u Škody
JoPi: nemáš nastavený špatně barevný prostor? edit: tuner byl rychlejší :)
Pánové, musím Vám poděkovat. Dneska stativ dorazil a je parádní. Takže díky ještě jednou za rady.
Po dlouhé době, jsem se dostal nejen k focení, ale i zpracování fotek. Tohle je ze srazu na konci května :))
[ Link ]
10.08.2014, 23:08 |
Crimson | Upraveno: 2014-08-10 23:10:38
Jezdit bych s tím už nechtěl, ale je to nádhera !
To já zjištoval dnes, zda se nachází také na severu Atthis Alcedo
[ Link ]
Pánové, v jakém formátu máte paměťové karty? Foťák tuším formátuje na exFat. Nechat tak? Nebo je lepší třeba NTFS?
Starší jsou asi FAT32, novější FAT62/exFAT... já každopádně spoléhám na foťák, že ví, proč to formátuje tak, jak formátuje :-) Mám pocit, že když jsem někdy vyzkoušel jiný formát v domnění, že mi třeba kamera nebo foťák bude dělat delší videosekvence bez omezení, tak to neklaplo. Asi bych do toho nehrabal :-))
Kartu zasadne pred focenim formatovat ve fotaku/kamere a stahuju fotky zasadne pres kabel aniz bych kartu vynaval. Nikdy jsem nemel jediny problem, jakmile to jde do ctecky je riziko poskozeni dat. Kamarad to zrovna resil ted po Pacejove a nebyl prvni ani posledni.
No s tou čtečkou bych to neviděl tak černě, tam musel být jiný faktor. Vyndavám kartu do čtečky skoro denně několik let a nikdy nebyl sebemenší problém. Jednou v životě jsem zažil, že jedna fotka nešla přečíst (i jsem to tu zmiňoval). Dřív jsem to synchronizoval kabelem, ale mám pocit, že ta přenosová rychlost byla pomalejší.
Myslel jsem si to, ale ptal jsem se spíš pro jistotu, jestli exFat např. nemá pomalejší zápis při sekvenci apod. Fotky taky tahám přes kabel. Za 3 týdny letím do USA a moje výbava je 3x16GB, 1x64GB, noťas 500GB a ext. disk 2TB, takže záloha bude snad dostatečná :)
Netušíte zda 7D zvládne CF_64GB ?
11.08.2014, 21:31 |
Kamil Crimson - zvládne
13.08.2014, 13:37 |
Bucci #Adam
13.08.2014, 13:38 |
Bucci
13.08.2014, 13:38 |
Bucci obojí je npřevedeno do čb - bez dalších úprav
nejsu nejaky fotograf, ale urcite by to chtelo zapracovat na svetle a teda na prevodu z cb taky. Mnimalne to prvni je hodne mdle a druhe jak nasvicene stropni bodovkou :(
13.08.2014, 15:08 |
Bucci lukee_cz: první je zábleskama elinchron, druhý je sb900
ta mdlost na monitoru je po převodu tady do mini formátu, na kalibrovanym monitoru a vytištěný je to fajn, ta druhá má vytaženej kontrast, ale zase koukám, že mam špinavej chip... :-)
Asi nemáte někdo pečlivě nastudované širokáče Canonu, co? :-) Jde mi čistě pouze o srovnání 17-40/4 vs. 16-35/2.8 II vs. 16-35/4 IS. První mám, nad druhým a třetím přemýšlím. Jde mi primárně o zvládání protisvětla. 17-40 je velmi dobrý opticky i v protisvětle. 16-35/2.8 II bych řekl, že bude srovnatelný opticky i protisvětlem (samozřejmě s lepší světelností a za víc peněz), ale teď je ještě nový 16-35/4, který je opticky údajně ze všech nejlepší, ale zase protisvětlo zvládá hůř. Je to boj. Zkušenosti z minulých let ukazují, že kdykoliv jsem koupil nějaký objektiv, který nebyl perfektní, tak mi to vadilo a stejně jsem pak koupil ten nejlepší :-D Zatím se přikláním k bazarové 16-35/2.8 II.
14.08.2014, 23:34 |
Kamil Mr.Scully - 16-35 f/4 IS bez přemýšlení. Když jsem měl ještě 17-40ku, tak jsem měl možnost za relativně malý příplatek mít 16-35 2.8 II a po přečtení spousty testů, recenzí, zkušeností a porovnání hafa fotek jsem zjistil, že to nemá vůbec smysl.
Crimson - a to jsem nedávno velmi přemýšlel o 1DX (zahlédl jsem jednu bazarovou), protože na sport je prý nepřekonatelná, ostření podstatně lepší než 5DIII. Ale usoudil jsem, že mám jiné priority (například bydlení :-D
Kamil - taky jsem se k tomu přikláněl, ale viděl jsi třeba tohle? Docela mě to nalomilo proti tomu.
[ Link ] Takovéhle prasátka 17-40 téměř stopro neudělá.
Nejsem v žádném případě typ člověka, co by zkoumal fotky 1:1 a koukal, jaký je objektiv opticky v rozích, když stejně většinou z toho vypadne fotka pro web. Ale světelnost nebo prasátka jsou pro mě podstatná věc.
Ahoj, máte někdo nějakou zkušenost s Jupiterem 9, 85 mm f2?
Stále doháním resty, tohle byl moc povedený závod do vrchu ve Kdyni na Korábu na konci května ;)
[ Link ]
Zkouším pořád Ledňáčka, ale je to prekerka, bez skla f/2,8 to jde těžko
[ Link ]
18.09.2014, 05:56 |
Kamil Crismon - moc pěkný fotky. Budeš upgradovat na 7D2?
Palec nahoru! Supr!
PS: na jak dlouhou vzdálenost je to asi focené, odhadem? To je, předpokládám, výřez?
18.09.2014, 07:26 |
Kamil Zdeny60 - pokud fotí z fotostanu, tak to ani výřez být nemusí. Kámoš co fotí ptáčky právě z fotostanu má spíš občas problém s velkou minimální zaostřovací vzdáleností u objektivu (u 400 5.6 je tuším 3.5 metru) :)
Já taky něco přidám. Fotka je sice hrozná, ale jde spíš o ten objekt :) Něco tak úžasného a raritního už asi jen tak neuvidím :)
18.09.2014, 09:01 |
Crimson | Upraveno: 2014-09-18 09:04:39
Kamil/Zdeny:
Mám postaveno už několik fotoskrýší, u jedné musím přepnout na 3,5m jinak fotím na 8m,
pořád je to ale boj s časama a šumem, chci se ted dostat ještě blíž, abych na ně chodil s 200/2,8L
taky chci začít zkusit cvakat samotný lov ryb, potopení, vynoření ale tam už je potřeba 1/1000s a to je problem
to s APS-C už jde blbě
jen kdo si tímto prošel ví o čem píšu, včera jsem třeba plaval v rybníku se švédskou pilou a v hloubce 3m řezal kmen stromu jako kráva
to, že si tam člověk zaleze ráno a večer odchází, nebudu ani popisovat
PRO PŘEDSTAVU
Krásnej, Crimsone.
Ani mi nepřijde, že bys nějak bojoval s časem nebo šumem? Myslím, že můžeš ISO klidně přidat, ty fotky vypadají úplně v pohodě.
18.09.2014, 09:37 |
Crimson | Upraveno: 2014-09-18 09:38:52
teprve včera se mi povedlo dostat při ISO200 a -1EV na 1/200s
minulé dny jsem se motal furt kolem ISO800 a 1/80s
víš sám, že 7D má s šumem problem, ISO400 už mi nepřijde dobrý a žehlit to nechci
jinak ten tvůj (můj) objektiv slouží super, vůbec ho vlastně nesundavám :-)
18.09.2014, 09:48 |
Kamil ISO400 na 7D je přece ještě úplně v pohodě. Při doostřování (pokud pracuješ v ACR nebo LR) podrž ALT a "šoupátkem" nastav takovou hodnotu, kdy budou ještě ostrý pírka, ale nebude už doostřovanej "šum". Správně exponovaný ISO400 i 800 je na 7D ještě úplně v pohodě pro tisk o velikosti 75x50 cm
18.09.2014, 09:59 |
Crimson | Upraveno: 2014-09-18 10:05:05
Myslíš šoupátkem doostření nebo šoupátkem odšumu ?
já to mám přednastavené v ACRku Ostrost 60% a Odšum 40%
exportuju do Tiffu ProPhoto RGB 16bit a na ostrost a šum už nešahám v CS
mně přijde, že při vyšším ISO jde do hajzlu dynamickej rozsah, zrno mi ani tak nevadí
jasně spousty fotek mám i na ISO1600 a při resizu na web to není vidět
18.09.2014, 10:08 |
Kamil | Upraveno: 2014-09-18 10:09:18
Myslím Maskování. Nechat to na 0 má smysl tak u krajinek, kde chceš mít fakt ostrý i drobný detail/texturu. U lidí/portrétů dávám klidně 75 - 80. Tím, že podržíš ALT právě uvidíš, co všechno se ještě bude doostřovat a co ne. Jinak si ještě můžeš pomoct rozhodit obrázek do dvou vrstev, kdy hlavní objekt/ptáčka necháš bez NR a do druhý vrstvy pak hodíš stejnou fotku, kde odšumíš pozadí a pak to jen vymaskuješ. Když si zvolíš správnou velikost + tvrdost štětce a dáš si záležet, tak ten přechod fakt nepoznáš. Můžeš pak jít v klidu na ISO 800 i víc, protože vzhledem k tomu, že má ptáček peří a není to jednolitý jako rozmáznutý pozadí, tak tam ten šum vůbec nevadí.
18.09.2014, 10:23 |
Crimson | Upraveno: 2014-09-18 10:25:44
já vím, to občas dělám, zkoušel jsem to včera i u toho lednáka tady nahoře zrovna, zamaskoval jsem ho a vše kolem jsem Gaussovsky rozmázl, ale stejně mi to kolem něj udělalo lehkou auru jakoby, já ten přechod prostě viděl, spíš s tím neumím moc dělat, asi to jde
mě vytáčí tady kolega, koupil si Nikon 300/2,8 (150tis.) a když vidím jeho kresbu a hlavně bokeh, jsem hned nasranej :-)
[ Link ]
18.09.2014, 11:23 |
Kamil Crimson - proto jsem focení zvířat naštěstí včas vzdal. Zjistil jsem, že na to nemám dostatek času a ani peněz. Zase, ber to tak, že si fotíš pro sebe a pro radost, tak nemá smysl kupovat skla za statisíce :)
Jasně je to jen legrace, ale nacvakáš fotky, pak koukneš k Jiroušovi, Míchalovi a máš po náladě :-)
18.09.2014, 11:30 |
Kamil :-D znám. Ale já jsem spíš pak vytočenej na sebe, než ta techniku, byť 85 1.2(1.4) nebo 135 2.0 by se mi v brašně líbila :)
Já jsem zvířata vzdal v samém začátku, protože vím o zoologii kulový a určitě bych dělal něco špatně, někoho vyplašil, někoho nepoznal... necpu se do věcí, které jdou mimo mě :) Max. ty zooparky ještě tak.
O tom, že se člověk občas koukne k lepším fotografům a je naštvanej, to je jasná věc :-) Ale taky je jasný, že hodně velký procento toho rozdílu je v kvalitě postprocessingu. Pokud má člověk srovnatelnou techniku, tak u zvířat je to o trefení momentu, trpělivosti a Photoshopu. Nějaký talent není třeba, leda tak zkušenosti (a to ne ty fotografické, ale spíš znalost přírody).
Já teď objektivy docela zkouším, po 17-40 zkusím 16-35 (buď 2.8II neno 4IS), 135/2 mám taky v plánu a hlavně 70-200/2.8 IS II, až se naskytne dobrá nabídka pod 40k. Vždycky vyzkouším a pak po roce pošlu dál, ztráty jsou minimální nebo žádné, kupuju za dobré ceny. Baví mě to zkoušet a hledat tu nejlepší výbavu. Je to přeci jen jenom koníček.
Kamil:
zkusil jsem ted cvičně zamaskovat objekt a na veškerý bokeh kolem jsem použil filtr "Potlačit šum"
koukám je to lepší než nějaké "Rozostření", všechno jsem zatahl na maximum - perfektní,
tak půjdu při focení klidně s ISO výš no a ušetřil jsem 250kolíků za sklo :-)
Hoď kdyžtak občas nějaký tipy triky :-)
19.09.2014, 15:06 |
Kamil Mohlo by se někomu hodit - Zoner Photo Studio 16 Pro je dočasně zdarma
[ Link ]
Ted je snad k mání 17ka někde jsem četl
jinak i s časem 1/25s se dá fotit 400kou :-)
[ Link ]
25.09.2014, 08:26 |
EFCA | Upraveno: 2014-09-25 08:27:05
Někdo zkušenost s Tamronem SP AF 17-50mm f/2.8 na APS-C Nikon? Stále fotím tou pevnou padesátkou, ale prostě ta dýlka mě omezuje čím dál víc, potřebuju něco kratšího a tohle se mi svým rozsahem líbí. Jde mi hlavně o kresbu, fotím převážně ve vyšších clonových číslech (většinou 8-11), nerada bych si ale pohoršila, co se ostrosti týká. Na druhou stranu je fakt, že si tohle sklo stále celkem drží cenu a recenze mluví jasně pro, ale osobní zkušenost ocením víc.
25.09.2014, 12:42 |
EFCA Ten si myslim bude pořád moc dlouhej - resp. nebude tak velkej rozdíl mezi ním a tou padesátkou.
Tak 20tku, 28ku apod. Je toho docela dost. Nebo pak Troy nabízí na Nikon Tokinu 11-16/2.8, ale to ten kůň už bude mít velkej zadek a malou hlavu :-(
Kdyby si nebyla tak daleko, tak ti tu 35ku na vyzkoušení půjčím.
Kamarad ji ma na stare D60 a neleze z toho spatny vystup, ale osobne bych doplatil na Sigmu 18-35mm,f1,8.
26.09.2014, 12:48 |
Kamil EFCA - už 35ka bude na hraně co se zkreslení týče. Osobně si myslím, že v případě focení koní není širší ohnisko ta nejlepší cesta.
Souhlas s Kamilem. Já miluju široká ohniska pro reportáž, ale pro portréty lidí nebo zvířat nejsou kvůli zkreslení vhodná.
Miluju Canon 8-15/4L fisheye :-) Tohle je foceno na 13mm, ISO 4000, takže omluvte odšumění a doostření, je to jen reportážní fotka bez ambicí (koncert Wohnout z páteční noci). Ale čím dál víc mám rád širokoúhlé pohledy.
Fotka sice bídná, foceno za jízdy z auta, ale spíš zajímavost - duha v poušti :)
29.09.2014, 18:48 |
EFCA No toho zkreslení se právě bojim, jenže taky neustále bojuju s místem :(
No tak asi to udělám tak, že s někym vyměním tu padesátku za 35mm a pokud to bude pořád málo tak buď toho Tamrona nebo ještě tu Sigmu... Dík.
Jsem docela špatnej z dost základní věci a ani po 7-8 letech focení nechápu, co dělám špatně. Občas musím nacvakat portréty "z ruky" ve smyslu třeba fotbalovýho týmu malých kluků. Prostě tři sekundy na každého před tréninkem, takže namířit, vyfotit portrét (hlavu + dres) a šup na dalšího.
Nastavení normální - 5DmkIII, 70-200/2.8 L IS na cloně dejme tomu 4 nebo 4.5, One shot, čas kolem 1/125s - 1/200s, manuálně nastavená intenzita blesku na 1/16 a ostření středovým bodem (nebo i tím menším přesnějším), který je posunutý o jeden dílec "nahoru".
Ze tří fotek je jedna nebo dvě naprosto ostrá a jedna nebo dvě naprosto neostré. Absolutně nechápu, jak je možné, že v režimu One Shot, když zamířím kvalitním ultrazvukovým objektivem pro jistotu ještě na oko a zaostření pípne, tak je obličej ve výsledku často NAPROSTO mimo hloubku ostrosti, ale ne o deset centimetrů, ale *úplně* mimo. Pochopím, že při lehkém čtvrtsekundovém překomponování se můžu o 5cm seknout a mít ostrý nos místo očí, ale abych dostal úplnou mazanici (nikoliv pohybem), to teda nechápu, jak je možné? Napadlo mě jedině to, že mimo ten hlavní středový bod už ostatní nemusí být tak přesné, ale jinak mi došla fantazie. Microadjustment to samozřejmě není, nadpoloviční většina fotek je vzorně ostrá. Ale odpadu je taky hodně velké množství... víceméně fotím každého pro jistotu třikrát za sebou a vyjde ostře jedna z nich.
S něčím podobným se ted trápím už měsíc, s tou tvoji 400L, tělo na stativu, dálkáč v ruce, takže sestavy se vůbec nedotýkám, a přesto neudělám přes hledáček ostrou fotku, totální mazance, přepnu na liveView a fotka jak břit, říkám si ok, zaostřím na LV, vypnu AF, vypnu LV a cvak - opět totální mazanec, defakto nemůžu fotit přes hledáček, což me trochu dost limituje a zdržuje, problem je v tom pohybu toho zrcátka, prostě ta 400ka ten pohyb neustojí a to nemám sračkovej stativ, schválně jsem zkracoval časy a teprve kolem 1/1000s se to začalo přibližovat ostrosti přes Liveview
nevím jak to řešit, musel bych zafixovat telák nějak ve dvou bodech, vše toto je focené přes Liveview, přes ostřící střed bod nemám vůbec šanci toto takto nafotit
[ Link ]
No já tisícinu nedám, s bleskem nemůžu přes těch asi 1/250s :-)
Ještě jsem zapomněl dodat, že mám samozřejmě zapnutou na objektivu stabilizaci (když to držím v ruce na 200mm), ale pohybová neostrost to stejně není. Rovina ostrosti netuším, kde je, za prckem je deset metrů prostor, takže se nemám čeho chytit. Ale prostě to ostření je podle mě půl metru nebo metr mimo. Což je teda nesmysl.
Jasně to je jiný případ, no já kratší časy než 1/200s taky nedosahnu takže nezbývá než fakt fotit zdlouhavě přes LV, ale než to zaostří ten kontrast bzzz bzzz bzzz bzzz to je na hrozná doba
to co popisuješ se 70-200L jsem nějak nepozoroval
30.09.2014, 10:44 |
Kamil Mr.Scully - to je dost zvláštní u Canon objektivu, zvlášť když je to ještě pravděpodobně focený na malou vzdálenost a na clonu 4. Dost často fotím se 70-200 2.8 bez IS a 70-200 2.8 IS II, většinou na clony 2.8 - 3.5 a absolutně bez problému. Pokud už něco není ostrý, tak je to tím, že jsem "strhnul" - moje chyba. Btw. ty nepoužíváš u blesku HS?
Ne, bez HSS, manuálně nějakou 1/16 a časy expozice kolem těch 1/125s třeba.
Napadá mě fakt jedině horší citlivost těch bodů mimo středový, zkusím to teď ve čtvrtek nacvakat na středový (s překomponováním záběru) a uvidím, jestli bude méně odpadu.
30.09.2014, 10:59 |
Kamil Martine to bych zkousnul u amatérskýho těla, ale ne u 5D3. Tam to musí ostřit spolehlivě minimálně na všechy křížový body. Pochopil bych to u akčního focení/pohybujících se lidí nebo objektů, ale u statických věcí to fakt musí zaostřit vždycky.
Několikrát jsem tento týden četl o ostření na zmenšený středový bod, to se jako nastaví kde, umí to i 7D ?
Možná by to chtělo si vzít na focení foťák, ne kopírku :-) Ale dost legrace. Zkus opradu ty středové body, už jsem se taky setkal s tím, že krajní nebyli tak citlivé, ale bylo to u sportu, ne u portrétu :-( A taky u starého těla, D7100 mi zatím ostří tam, kam má. U 5D3 bych to očekával úplně stejné.
Jaký je rozdíl mezi první a druhou variantou,
to je ten zmenšený středový bod ?
30.09.2014, 21:44 |
Kamil Crimson - jj, je to přesnější pokud např. ostříš při portrétu na oko. Mám nastaveno cca 98% času. Když jsem měl půjčenou 135 2.0 tak byl rozdíl v úspěšnosti mezi první a druhou možností značný ve prospěch právě tý první
Ale ten zmenšený je o něco pomalejší při zaostření, nebo ne?
Já s ostřením nejvíc zápasím na tom fotbale, středovým bodem (nebo s těmi pomocnými kolem) je to nejpřesnější, ale zase mi to přijde pomalejší a hrozně rychle a jednoduše uteče fotbalista ze středu. Občas používám automatiku a ta mi přijde nejrychlejší a s nejmenším procentem odpadu, ale zase to občas není tak ostrý (přijde mi). Zkoušel jsem i zónu... a pak jsem zjistil, že kolegové mají spoustu odpadu taky a přestal jsem to řešit :-) Akorát s 1Dx se prý úspěšnost razantně zvyšuje.
Co se bavím s fotografama na workshopech tak všichni používaj toto, i mně přijde, že to tomu tělu ulehčím, že si chytne lépe na 2-3body
Jo, zónu v poslední době používám hodně a střídám ji se středovým+rozšířenými body. Zase ale když potřebuju třeba vyfotit střelu hráče, tak potřebuju hráče během tří desetin sekundy překomponovat víc do strany a pak mi zóna přeostří jinam, zatímco automatický výběr ostřících bodů mi zůstává chycený na hráči.
Je to boj :-)
Něco z minulé soboty. Famózní akce historic rallye Kramolín.
Více na ewrc.cz:
[ Link ]
Pěkný, líbí se mi fotka č.24 a 32
Tak jsem včera zas po týdnu vyrazil na Rybaříka, a čekaje na stativu s namířeným telákem na fotovětev mi přilít nečekaně jinam a začal se koupat, tak jsem to rychle sundal ze stativu a cvakal jsem to z ruky, o fotky nejde ty stojej za prd, bylo to daleko a schovával se mi za mou větev, ale proč to píšu, teprve jsem si uvědomil, co za rány dělá to zrcátko, cítil jsem v rukách takovou ránu jak se přenáší do toho objektivu, že se fakt nedivím, jak jsem psal o něco výš, že ze stativu klasicky uchyceno a přes hledáček se v podstatě nedá se 400kou fotit, z ruky udělám ostřejší fotku pokud to udržím
[ Link ]
10.10.2014, 09:46 |
Mr.Scully | Upraveno: 2014-10-10 09:47:18
Tunere, nezvažoval jsi trošku experimentovat s fotkami, aby to nebylo všechno kompozice jak podle kopíráku? :-) Úplně tomu chybí umělecký aspekt, je to čistě jen technická dokumentace. (Já s tím tedy osobně zápasím taky, takže neber to jako kritiku, moje fotky z rallye by možná vypadaly podobně :-)
Třeba Martin Kozák je experimentováním známý, i když zrovna tahle jeho rallye mě moc nezaujala (a je pět let stará bůhvíjakou pravěkou technikou, takže opticky dost hrozná):
[ Link ] Chce to prostě jednou širokáč na dálkovou spoušť, jednou tele, párkrát blesk, pak blesk dálkově ovládaný na druhé straně, do toho párkrát panning, párkrát naopak zaostřit na statický objekt a nechat máznout auto atd.
Já na Rally dopadám úplně stejně, pokud se účastním většinou pouze jedné RZty (RallySprint Praha) stoupnu si do jedné zatáčky, odcvakám 20 aut a jedu dom, tam na nějaké experimenty není čas a přemistovat se během RZty moc nejde
10.10.2014, 10:47 |
Mr.Scully | Upraveno: 2014-10-10 10:48:00
To jo, ale je pak z toho čistě dokument s nulovým faktorem umění.
Tedy ledňáček je taky vlastně dokument, ale tam jsou ty podmínky tak extrémní, že to ani nejde fotit jinak než z velké dálky a z jednoho místa :-)
Ja nikdy nebyl zadny umelec a navic na rally je to tak jak pise Ozzy. Ja chci vyfotit vsechny, protoze mam mezi jezdcema spoustu kamaradu co pak chteji fotky a se startovanim po pul minute se neda nikam prebihat. Pres poledne jsem se zapomel v depu a pak jsme se prodirali pres 2m kukurici a dva ohradniky pro kravy pod napetim kdyz uz jezdili predjezdci. Malem jsem svitil jako velebny pan :)))
Jel jsem v poslední době kolem té naší Plzeňské miliardy :-D S Xiaomi jak fotí vcelku spokojenost, na mobil to ujde...
15.10.2014, 08:59 |
EFCA Začíná přituhovat, mám poptávku na ateliérový fotky asi osmimetrákový krávy, tak to teda fakt nevim, jak jí tam nacpu :o)))))
Když nemůže Mohamed k hoře, musí hora k Mohamedovi ... :-)
Tak to jsem zvědavej, co s ní provedeš :-) Pak sem dej fotky prosím.
16.10.2014, 08:48 |
EFCA Prej se takhle výstavní krávy v zahraničí normálně fotěj, u nás to nikdo nedělá, takže bych mohla mít celkem dost zakázek. Jenže problém je s vybavením. Nevíte náhodou někdo, kde sehnat polypropylenový plátno větší než 2,7 x 5 metrů? Protože to je fakt malý... Zkusim napsat nějakýmu prodejci.
Jakou barvu? Jestli černou, tak se dá občas sehnat stará divadelní opona nebo pomůže netkaná textilie v zahradních potřebách :-) Záleží, jak moc bude vidět, pokud ji máš mimo hloubku ostrosti, tak to často i stačí.
16.10.2014, 16:19 |
EFCA Textil už nechci, mačká se to a je to na nic. Teď nejvíc používám šedivou. Rozměr bych potřebovala aspoň 4 x 6 metrů.
Co doporučujete fotit za účelem otestování objektivů? Ideálně doma :-D Napadla mě police s knížkami, resp. s DVD, kde je vcelku dobře vidět, do jaké míry je třeba čitelný nápis apod. Ale třeba vás napadne něco dalšího.
Zkusmo jsem si ke kombinaci Canon 24-105/4L a Canon 17-40/4L koupil ještě Tamron 24-70/2.8 VC a Canon 16-35/4L IS. Zatím (po pětiminutovém testování ze stativu) mi 24-105 vychází skoro stejně jako 24-70 a u širokáčů mi přijde, že ve středu jsou oba výborně ostré, u krajů je tam trošku změkčení taktéž u obou a jediný rozdíl vidím, že 16-35 má lepší přenos kontrastu, 17-40 je v rozích trošku barevně vyblitý, byť docela ostrý.
Chtěl bych udělat nějaký trošku lepší test, abych se ujistil, které objektivy si nechám a které pošlu do světa :-) Chci si pochopitelně nechat novější C16-35 a T24-70, ale potřebuju se ujistit testem :-D
Tak nakonec se to podařilo otestovat i na těch DVD, udělal jsem si výřezy a rozdíly jsou dobře vidět :-)
V podstatě univerzálně platí, že 16-35/4L IS je za každých okolností velmi ostrá ve středu, dobře ostrá na všech krajích a má o maličko teplejší barvy a o trošku lepší přenos kontrastu. 17-40 je pěkně ostrá ve středu taktéž na každé cloně už od f4 (byť tak o 5% méně než 16-35), v krajích ovšem zaostává (v levém kraji trošku, na pravém kraji zřetelně. S vyšším clonovým číslem se rozdíly lehce setřou, ale stále jsou viditelné.
Snad jen od stabilizace jsem čekal víc... pro představu (na 16mm z ruky):
1/6 sekundy - 5/5 ostrých
1/4 sekundy - 3/5 ostrých
1/3 sekundy - 0/5 ostrých
1/2 sekundy - 1/5 ostrých
A ještě test Canon 24-105/4L versus nový vychvalovaný Tamron 24-70/2.8 VC: na širokém ohnisku srovnatelné středy, ale v krajích jasně lepší Canon. Na dlouhém ohnisku se rozdíly naprosto smazávají, na 5.6 dokonce lepší Tamron. Jinak Tamron na f2.8 podává velmi podobný výkon jako na f4, takže v tom není problém. Jen ten široký kraj... škoda ho.
V zásadě jsou oba objektivy opticky srovnatelné, s Tamronem se bůhvíproč tlačí expozice trošku do plusu. Tamron je lepší na 70mm, Canon je lepší na 24mm. Nejlepší je Canon 24-70/2.8II a ten je cenově úplně jinde :-D
Já to testuju na eurovky napříč pokojem, na bankovkách je perfektně jemný rastr
Tak kdo razí tento víkend ? Minulý byl doslova masakr,
50 fotografů v noci na kopci už jsem dlouho neviděl :-)
Zítra/pozítří vstávám ve 3hod. přidá se někdo ?
24.10.2014, 07:47 |
Kamil Crimson - já bych byl z podobnýho pohledu hrozně otrávenej (nemám rád přeplněný místa), takže bych ve finále asi stejně nic pořádnýho nevyfotil :)
24.10.2014, 07:55 |
Crimson | Upraveno: 2014-10-24 07:56:07
já taky jenom jel kolem ráno v 5h, foták jsem nevyndaval, ale dostalo mě to
Křížák je profláklej, já chodím už na extrémnější místa,
sice je to brutal výstup dycky se tam dostat ale zase máš jistotu samoty (skoro)
Z minulého víkendu hodinový výstup nočním lesem
tady už tolik lidí nebylo
24.10.2014, 08:08 |
Kamil parádní "východovka" :)
24.10.2014, 08:16 |
EFCA Moc pěkný, ale mě by asi k takovýmu vstávání nikdo nepřesvědčil :o)
24.10.2014, 08:32 |
Crimson | Upraveno: 2014-10-24 08:34:52
Prokaučoval jsem to, slunce už bylo vysoko, stíny v krajině zmizely,
zítra/pozítří to musím napravit a z toho posunu času v neděli jsem teda odvázanej :-)
ještě budíka o hodinu míň kuwa !
Ty vole, to tam byl nějaký workshop, ne?
My jsme tam byli 9-12. října a ráno ze soboty na neděli bylo naprosto luxusní, zbytek stál těžce za ho... :-(
Viz:
[ Link ]