Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > rada - zábavnej hothatch ?

 o Navštíveno 9823x o
o 22.05.2018, 13:27 | Mila
Ahoj lidi,

a je to tu zase... Kabrio přestává bavit a rozhlížím se po něčem zábavným na víkendové výlety :-)

Požadavky jsou následující -

Cena - do 400 kkč
výkon - 170kW+
2+2 sedadla a aspoň nějakej, i kdyby malej kufr
nájezd do 125tkm (to je spíš princip)

Je mi jedno jestli předokolka, nebo zadokolka.

V praxi mi z toho vyšlo -

Astra OPC - rv2011-2013 (nemám s tím zkušenosti...)
BMW 130i hatch - rv2007 (ale to mi spíš výjde jako stará ošklivá vrána)
BMW 135i coupe - tam se asi těsně nevlezu s cenou a mají docela vysoké nájezdy na ten motor
BMW 335i - asi jako se 135i :-)
and last but no least
Renaul Megane RS CUP 265 - tam mi to vychází rv2011-2013 (čili před facelift) a co jsem koukal na testy, tak to bude moc zábavný

No a teď " babo raď " ...

Prosím, nemáte někdo s nějakým z těch aut osobní zkušenost, nebo někoho známého ? Asi nejvíc se mi vzhledově líbí OPC, ale nějak mě to tahne k Renaultu...

PS - MPS a cupru jsem vynechal (tam mě to nějak neláká), a menší než uvedené auta jsou asi mimo.

Ještě asi k použití, jde mi o to se o víkendu svézt a mít zas úsměv na tváři... optimálně někdy i naložit manželku a golfový bagy (třeba na zadní sedačky), neřešit spotřebu a vlastně ani nějaký ten menší servis... prostě si chci udělat radost :-)

Za případné postřehy nebo jiné návrhy, nebo dokonce nabídky moc děkuju !

M.


o 22.05.2018, 13:29 | AllInOne
Focus ST by tě nelákal? S tím, že by se dal trochu poladit?
o 22.05.2018, 13:31 | Mila
no, popravdě taky jsem na ně koukal, ale mě se prostě líbí asi nejvíc ten novej (a k tomu RS) a tam jsme zase jinde... do toho "starýho" se navíc moc nevejdu u středovýho tunelu...
o 22.05.2018, 13:33 | CRK | Upraveno: 2018-06-23 14:58:07
a ještě ti zbyde na pár piv... [ Link ]
o 22.05.2018, 13:34 | Mila

foto k příspěvku  od Mila

o 22.05.2018, 13:34 | Mila
pro představu na co koukam no ...

foto k příspěvku  od Mila

o 22.05.2018, 13:36 | Mila
CRK - jj na toho koukám už týden ... jediný co mě tam zlobí jsou ty sedačky ... vím, že si dost vymýšlím, ale vzhledem k tomu, že to má být auto pro zábavu, tak se mi moc nechce dělat kompromisy. Už tak je kompromis ten před-facelift :-)
o 22.05.2018, 13:40 | Mila
Jen pro upřesnění, ten tvůj odkaz je přesně ta CUP verze, ale jsou tam "jen" RS sedačky, já bych ale když už tak chtěl ty jejich CUP Recaro... Jako jsou i takový u nás na prodej, takže tam mi jde spíš o zkušenosti. Videí, článků a všeho jsem viděl dost abych si udělal subjektivní obrázek.

ps - stejně po celym tomhle víkendu, kde jsem řídil a jezdil v 1M mě asi už nic moc úsměv na tváři nezatuhne :-))
o 22.05.2018, 15:24 | AllInOne
Jo, ne kazdymu sedi.

Ja dneska vyvirat neco po ST, vzal bych toho Megana.

V astre OPC jsem nedavno jel, byl tam jeste nejakej chip zlehka a jelo to jak svina. Podvozkove naprosto paradni, jak po kolejich.

Zvuk dobrej, ale jet z Brna do Prahy, tak mne praskne kedlubna
o 22.05.2018, 15:39 | Mila
AIO - no, to je právě ono, chtěl bych se v tom někde svézt...

U RSka to není asi problém, koukal jsem, že ho mají (dle popisku) v docela normálním stavu v AAA, ale tu Astru nemůžu zaboha nikde u nás v bazaru sehnat a žádnýmu soukromýmu majiteli se do auta už z principu sáčkovat nechci...

no, kdyby ještě kohokoliv cokoliv napadlo, budu rád za každý podnět ;-)
o 22.05.2018, 18:58 | gizmi
A co TypeR ?
o 22.05.2018, 19:51 | VWDave
Asi mě ukamenujete ale co AR Giulietta QV?
o 22.05.2018, 20:55 | Mila
Gizmi - TypeR jsem taky zvažoval...ale nenašel jsem žádnýho hezkýho :-( a taky myslím, že to nebude taková pecka (měl jsem Corollu TS s cca stejným výkonem a asi bych teď chtěl pár koníků navíc ((a turbo se taky neztratí :-) ))

VWDave - AR jsem koukal, ale moc mě asi nezaujala, nicméně děkuji za postřeh, určitě to je parametrama auto, který patří do mého výběru !
o 22.05.2018, 22:03 | Lubak
Kolem 400 uz se da 3 generace Focusu St,184kw. Vyhoda ze se da pouzivat i jako daily car. U nas s tim jezdila jeden čas žena do prace -)
o 22.05.2018, 23:03 | Kamil07
Co Focus RS kolem roku 2009?
Cenove sice tak tak, ale daji se sehnat.
o 23.05.2018, 00:12 | assassin
sice nesplnuje pozadavky, ale i tak mam slabost pro golf gti :) porad je to dost dobry auto.
no a pokud jde opravdu o vykon, tak 135i

ale stejne mi prijde, ze uz se dnes snad nikde neda jezdit svizne, takze neco staryho pro zazitek i pri pomalejsi jizde nebo motorku :D
o 23.05.2018, 05:47 | Zdeny60
BRZ nebo GT86. A Megane RS taky.
Zábava není o rychlosti a 300kW pod haubnou.
o 23.05.2018, 08:07 | gizmi
Zdeny60: přesně tak. 90% je o rukách, protože jinak bych se sérií TypeR neumlátil nové ST, Bramboráky, atd. Osobně bych do kosočtverce nebo brambora tedy nešel a sáhl po osvědčené Japan technice. Kolem mě kdo koupil brambora, ten se do něj vysypal. Jinak než jsem teď koupil spidera, tak jsem koukal po novejsim mustangu a taky parada. Ja chtěl třeba auto, které nejen jede a drzi, ale aby bud vypadalo, nebo se tvářilo jako tuctovka a prekvapilo :)
o 23.05.2018, 11:01 | Mila
no, každý máte kus pravdy ...

Jde o to, že japonský auta kolem 150kW bez turba znám dobře, jsou super zábavný, ale chybí tam takový ten "faktor x" a prostě v praxi i těch pár koní.

GT86 a BRZ jsem samo koukal a líbí se mi(je to sice fakt malý), ale ještě pro mě na hraně, problém tam je ale s cenou (hezký jsou 450kkč+ a to nejsem už ochoten dát za auto na 30 dní v roce).

GTI jsem měl manuál i dsg (a po půl roce jsem prodával) a kromě toho, že je z mého pohledu tuctovka a klasickej daily car, tak je takový ... no ... nudný :-(

Focus RS kolem rv2009 jsem teda ještě neviděl do 400kkč, ale kdyby jo, posouvám ho v žebříčku hore :-)

135i je kandidát, ale jenom díky motoru... ale taky je tu problém trochu sehnat něco aspon malinko hezkýho do mého rozpočtu.

vždyť to všichni znáte... pokud nejste ochotní zbavit se zbytečně rodinných úspor, tak to prostě není sranda něco kloudného vybrat :)
o 23.05.2018, 11:04 | Mila
[ Link ]

dokonce jsem koukal i na tohle (což je uplně out of league)... ale vůůůbec se v tom nevyznám, takže to zatracuju, protože tam ani nepoznám jestli motor šlape a nemám šajn co to stojí když se to pokazí (ale tady bych ustoupil i s místem na golfový bagy :-D )
o 23.05.2018, 11:12 | MaSuZaPi_Honza
Trochu mimo Tvé požadavky. Taky je to starší, ale mě by se líbilo 350Z. A hole na golf by se do kufru vejít mohly. To auto vypadá jako opravdovej sporťák, má krásnej zvuk, výkon, zadokolka a je levnější.
o 23.05.2018, 12:06 | Kamil07 | Upraveno: 2018-05-23 12:17:27
Mila: Je pravda, ze za 400 tis. je RS na sportovnich vozech jen jeden, ktery ma najeto pres 350 tis. :-(
Nicmene za 430 tis., tam visi dalsi s mensim najezdem, tak treba by se dala domluvit nejaka lepsi cena.

Dale me napadla Impreza WRX, nebo STI hatch.
Nevim jak se ted hybou ceny, ale par let zpet se kolem 400 tis. daly STI poridit.
Z AHC delal Imprezy manolo, pokud je jeste dela, tak to ma urcite dobre zmapovane a rad ti poradi.

Napr: [ Link ]
o 23.05.2018, 14:39 | riviera.kidd
Co ma ta corvette za home made bastl svetla?

o 23.05.2018, 17:36 | CervinVega
Kup starší 130i a nebudeš zklamanej při dalším prodeji, tyhle auta půjdou časem i nahoru, pokud je nezmrvíš/nenajedeš 3kila...
o 23.05.2018, 18:58 | xSam
Mátze prosím někdo s BRZ/GT86 zkušenosti?
Docela jsem nad tím začal uvažovat, mohlo by to být zábavné autíčko za slušné peníze.
o 23.05.2018, 19:56 | Zdeny60
Já jsem jel několikrát s BRZ v rámci čekání na servis svýho Subaru. tedy žádný okruh, žádný závody, ale dejme tomu celkem jsem s tím najel tak 150km. Je to málo, ale na poznání charakteru to stačí a zejména mně pro srovnání bohatě, protože vlastním již 3. Subaru. Předně, vzdau nepočítej s tím, že se někdo bude plnohodnotně vozit. je to na stísněný posez pro dva malé lidi, spíše ženy nebo děti. Ale koukal jsem, když prodejce dovnitř narval horské kolo:-) Ale nás asi zajímá jízda. Auto je motorkára a relativní kostitřes-ovšem srovnání je s Legacy 2,0 a SpecB 3,0. Sedí se hodně nízko. Co upoutá hned po prvních metrech, je strmé a ostré řízení. Tuhá spojka. Tuhé odpružení. Sedačky velmi slušné s dobrou podporou těla. Brzdy jsou celkem ostré, ale netuším, zdali by seriovky zvládly sjezd z Grossglockneru:-) K motoru: absolutní paráda! Jednak-všude se lze dočíst, že graf průběhu toč. momentu vykazuje díru. Ano, na grafu je. V praxi jsem ji já tedy rozhodně nepoznal. Motor žene za plynem jak blbej, nechá se vytočit až k téměř 7200rpm a nad 4500 fakt nabírá druhý dech. Ale je uvnitř slyšet a to dost (srovnávám opět s cestovním kombíkem legacy, kde je parádní ticho). Tento motor je zcela jinde, než starý 2,0R 121kW, který se také rád točí, ale tohle je prostě utíkáček jao blázen. Nemám ambice jezdit někde bokem či dveřma napřed, ale prodejce mi to krátce předvedl a lze to, na suchém sfaltu se to dá parádně dostat do "boku". Na dvojku, přidat a je to. Já to neumím ani nedělám. Jak řidič musím říct, že tohle autíčko má ducha a navzdory vyšší hladině hluku bych s tím klidně jel i na delší štreku. Co s etýká spotřeby, tak žere to N95 a lze jezidt za 6,2-6,4, alen také za 14 na silnicích, údajně na okruhu to "umí " klidně i k 20/100. Co se doporučuje, dbát na teplotu a zejména na výměny oleje v motoru. Stačí 10tkm, při běžbných jídzach 15tkm (takto měném oleje já již 10 let a nikdy jsem neměl se žádným boxerem potíž. Používám Millers a poslední dobou Sunoco ) Co odchází, tak brzdové kotouče. Brzdy nejsou příliš bohatě dimenzované a při okruhovém ježdění a pod, ubývají. Kdybych měl volit mezi STIO a BRZ, volím jednoznačně BRZ, protože je o řád provozně levnější a těch "blbých" 147kW při 7000rpm si člověk parádně užije. Je to hodně lehké auto. Jen GT 86 se mi líbí více a mívá vyšší výbavu, např. samosvor v serii. Zatím není údajně známo, že by odcházela těsnění pod hlavami, nebo se sypalo na klikovce, což se ve straších modelech stávalo.
o 24.05.2018, 20:05 | xSam
zdeny, díky za komentář.
Musím si to jít někam vyzkoušet, ale mám strach, že se do toho nevejdu.
o 24.05.2018, 20:52 | Tuner#2
BRZ tu má zdejší člen cupra.165 a svezl jsem se s ním v Mostě. To auto mě teda nepřijde nějak extra tvrdé, naopak je stále na okruh moc gumový. Projev a průběh motoru je super, jen ten zvuk by mohl být intenzivnější/probarvenější, ale asi si prostě auto pro radost a na svezení představuju v mnohem drsnější formě a projevu.
o 23.06.2018, 13:12 | Mila
Tak malý update, aneb radosti bylo učiněno zadost :) Megane RS CUP :) Mechanicky samosvor, 250hp, CUP podvozek, CUP brzdy ;) zatím mám najeto 350km a je to jedno z nejzabavnejsich aut v jakem jsem kdy jel ...

foto k příspěvku  od Mila

o 23.06.2018, 13:13 | Mila

foto k příspěvku  od Mila

o 23.06.2018, 13:13 | Mila

foto k příspěvku  od Mila

o 23.06.2018, 14:59 | CRK | Upraveno: 2018-06-23 15:02:37
Velká Gratulace a doufám, že za dobrou radu bude projížďka zadax :)
(taky o něm uvažuju)
o 23.06.2018, 16:16 | Mila
CRK - děkuji moc ! je to takovej můj osobní pozdní dárek ke 33tým narozkám :-D
Hele, jestli jsi někde z Prahy nebo okolí, tak se klidně můžem domluvit a svézt ;-) to není problém a jestli o něm fakt přemýšlíš, tak to je docela dost klíčový.

Takže malá story :-) -

Já jsem si jel pro Megana RS (ve kterém jsem nikdy nejel a nevěděl co od něj čekat). Prodejce byl super a potkali jsme se přímo v Renaultu, kde udělali daignostiku a celé to zkouknuli (to se často u soukromých prodejců nestane).

No a pak přišla chvíle sednout za volant... Auto bylo ještě teplý, ale díky všem těm volitelnejm budíkům člověk vidí všechny real time udaje, takže i pozná kdy má olej správnou teplotu (jinak to ukazuje % boost, polohu plynu i brzdy, Géčka a spoustu další telemetrie, což je paráda). No a když to přišlo a člověk na to "trochu" šlápnul, tak to celé začalo... Největší příval je někde od 4-4,5tis otáček a letí to až k červeným, kde pípne na pokyn přeřazení a spustí omezovač (ale spustí tak jako hezky a kdyby tam nebyl, tak by to určitě vytočilo i o 1-1,5tis více = díky bohu že tam je :-D ) Na jedničku a dvojku je pod nohama fakt strašně moc cejtit ten samosvor a bez nadsázky se dá šlapat na plnej plyn (na rovince) a nemít ruce na volantu, kam volant míří, tam to jede a vůbec se nehádá...
Pak přišly první zatáčky (auto bylo - a ještě tak týden bude) na KO pneumatikách a bylo nasmrkáno, tak jsem jel s respektem, ale to mu bylo uplně u vejfuku... Jakmile člověk před apexem dupne do plynu, tak ho tam samosvor fakt prostě kopne...přímo tam kam to prostě má bejt a stylem sekundovýho lepidla...naprosto chirurgicky přesně a člověk fakt skoro nemá ponětí o rychlosti (1-2-3-a když tam v tom švuňku příjde 4ka je na tacho 170km/h). Dost toho bude i zásluhou CUP podvozku, kterej je prostě boží... Na dálnici i okreskách ! Když se o auto člověk zvenčí opře, tak je to na zlomení ruky (hne se tak 0,5cm v rámci pneumatik 235/35/ZR19 - pozn. origo RS = a opravdu to není nějak přehnané, sedí mu). Je to celkově děsně tuhý, ale nerovnosti i na Recaro sedačkách docela hltá a jedině na spárách na dálnici má tendenci "skákat".
Jinak jízda po dálnici uplně na pohodu, neřve to a při 140-155km/h je to zkuvově jak GTI (nemyslím podoba zvuku, ale jeho hlasitostní projev).

No a na konec to nejlepší... když si člověk řekne "jede to super, tohle mi asi stačí", tak se na pár vteřin podrží tlačítko "RS", které vypne trakci a ESP a otevře 2 stage telemetrie, která nastaví progresi odezvy motoru a to je věc.
Pak přestává platit pohádka o hodným svižným autě... to teprve přichází chvíle, kdy mají opravdový smysl sedačky, podvozek i diff... Auto při režimu "extreme" citelně zvukově zesílí a jen při pohledu na pravej pedál začne vrnět :-) A pak to všechno co jsem napsal výše vynásobte nějakym rozumným koeficientem a tohle je opravdovej Megane RS.

Jo a abych nezapomněl CUP jsou i brzdy... a ty ani nechci komentovat...jak je auto tuhý, tak brzdy jsou tím, co ho celé dotváří a možná hlavně díky jejich odezvě a dávkování je tak skvělej ;-)

Takže tak... mám ho doma... čekají mě na něj koupit nějaký příííšerně drahý pneumatiky, který z něj podle mě udělají opravdu zábavnou a bezpečnější "hračku na víkendy" a snad bude dělat jen radost.

Klobouk dolů před Renault Motorsport, nikdy bych nevěřil, že si domů dobrovolně koupím ten jejich "diamant" a budu z něj mít takovou radost.

;-) M.
o 23.06.2018, 20:53 | Zdeny60
POtvrzuješ, co říkají ostatní majitelé. Je to výtečný auto a je zajímavé, že u RS nepaltí český kydy o <> na masce:-) Tak aby ti pořádně sloužilo, dobře jsi vybral.
o 23.06.2018, 21:54 | Tuner#2
Mila: hezká koupě, mě se líbí v té jejich žluté metalíze ;) Co budeš kupovat za pneu? Na tohel auto patří Michelin Pilot Sport CUP 2.
o 23.06.2018, 22:31 | Mila
Dekuju pánové :)

Ohledně pneumatik je to zatím alchymie ... mám pár tipu a do pondělka se chci rozhodnout... takže

Michelin Super Sport CUP
Yokohama advan AD08
Bridgestone Potenza s001
Michelin pilot sport 4S model - 2018

První tři jsou podle recenzi dost ostry gumy, ale moc se mi líbí (dle zkušenosti ostatnich)
ALE kamarád bude možná mít možnost mít připojit ke své objednávce 4 kousky Těch pilot sportu 4S (což je prý úplně nový model a dává si to i na porsche a CL 500) za lepší cenu... takže zítra budu ještě načítat další info a uvidíme ... ale ani tyhle by nemuseli být nejhorší volbou ... vím ze to nejsou okruhovky, ale tam stejně zavítam možná jednou a tím pádem na okresky by mohly jet super :) (i do deště)
o 23.06.2018, 22:56 | Tuner#2
Jako univerzální guma 4S asi není špatná, ale pro ostré svezení jsou prostě Sport CUP 2. Kamarád je má na Cupře co byl s náma na ringu a funguje to moc hezky.
o 24.06.2018, 17:18 | Mila
tak nakonec ty Michelin pilot sport 4S mají super reference a měli by být snad i lepší než CUP, tak zkusím je... "gumy" se dají v nejhorším lehko prohodit :-)
o 01.07.2018, 22:28 | Mila
Tak zítra jsou na RSko :) vypadají super a jsem moc zvedavej, jak budou fungovat ...

foto k příspěvku  od Mila

o 01.07.2018, 22:48 | Tuner#2
Pěkný, ale kde jsi četl tu blbost, že 4S je lepší jak CUP 2? Vždyť ty 4S dávají max. na sociální Porsche a všechny plnotučné 911tky mají CUPový pneu. Už jen tím, že tahle guma je strašně rozsekaná/prořezaná nemůže v zatáčce funguvat tak jako plná vnější strana u CUP 2, která je svýma vlastnostma plně srovnatelná se semislickem.
o 02.07.2018, 06:49 | PAULI
Před měsícem jsem řešil, něco podobného... :)
Byl jsem rozhodlý pro Golfa R, ale nakonec mě přesvědčilo tohle A45 AMG.
Hodně šťastných a ostrých km na okreskách... :)

foto k příspěvku  od PAULI

o 02.07.2018, 06:49 | PAULI | Upraveno: 2018-07-02 07:07:23
Pneu jsem dával Pirelli P Zero a drží super...
o 02.07.2018, 11:52 | Mila
Tuner - hele kamarád si to dával teď na auta (a je docela machr přes gumy) a dlooouho jsme to řešili. Cup je primárně na okruh a tohle je 20% okruh 80% okresky, tak aby fungovali i za deště (to, že by byly na okruhu lepší jsem tak doslovně nemyslel ;-) )

PAULI - wow, super A45tka !!! To už je zase vyšší liga ... ale jestli jsi někde z Prahy, nebo okolí, tak se moc rád potkám a pokochám i pochválím :-) Tobě taky moře zábavnejch kilometrů bez ťukanců !!
o 02.07.2018, 17:06 | Tuner#2
Mila: Jasný, na vodě budou ty 4S lepší, díky tomu prořezání to je jasný, ale jinak směsí, bokama a konstrukcí běhounu jsou ty CUP někde jinde a pokud to má být auto pro zábavu, tak holt když někde vyjímečně chytneš déšť (s takovým autem se svezení plánuje ne :)), tak se musí opatrněji.
o 02.07.2018, 20:28 | PAULI
Mila - ano bydlím v Praze, tak není problém se potkat a pokecat... :)
o 02.07.2018, 20:28 | PAULI | Upraveno: 2018-07-02 20:31:23
Mila - Kdyžtak tel na mě 720155555.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3693 sekund.