protitlak je nesmysl a ztráta krouťáku je jen placebo (resp. následek změny vyplachování a z toho plynoucí změny směsy- nutno vždy po jakýkoliv změně zkontrolovat a doladit)... protitlak má bejt co nejmenší..jinak vždy ztrácíš výkon a čím radikálnější úpravy motoru, tím horší vůbec nějakej protitlak mít.. samozřejmě to nesmíš zabít nesmyslným průměrem, kdy plyny ztratěj rychlost a prakticky se zastavěj... (tím ti tam taky vznikne protitlak)
takže pro 4 válec 2 plněprůchozí tlumiče, co největší se vejdou pod auto... průměr trubky dle objemu motoru/plánovaného výkonu
problémem jsou ve většině případů mizerný svody - (o5 situace je ještě horší pokud jsou na motoru nějaký mechanický úpravy, zejména vačky s výrazně větším zdvihem kolem horní úvrati)
u kompresorovýho motoru platí skoro to samý co pro atmo motor, jen ještě větší trubky a bejt opatrnej s výběrem vejfukový vačky (ještě víc ne u turbomotoru)... pokud ti jde o zvuk, tak jen vyměň koncák za něco plněprůchozího přímo na auto a víc neřeš...