Navštíveno 7399x
pořidíl sem tento ampermetr do sloupku, máte s tim někdo zkušenosti jak to napijit? co sem tak koukal tak žárovku budu muset píchnout nějak na osvětlení s budíkama a apak je tam svorka plus a svorka amp(tedy zřejmě ampermetr¨)
[ Link ]
06.07.2009, 15:47 |
Komba Každopádně to musíš zapojit do obvodu.Takže jako když bys přerušil kabel a na každý konec připojil jeden vývod z budíku....zbytek je už asi jasný
tu svorku sem napsal špatně samo je to alt (jako altík)
takže najdu vlasnt plusovej kabl co de od altiku a přrušim ho a tam píchnu budík, chápu to dobře?
06.07.2009, 15:58 |
Komba Ty chceš vedět kolik ti alternátor dává amper?...jinak nedáváš na to fáčko už moc věcí?:D
no já to tam chci hlavně abych věděl jaký budou ztráty a jeslti altik bude stačit dobíjet, kvuli muzice.. jinak z fačka se ted spousta věcí vyhazuje a dávaj se užitečný
06.07.2009, 16:07 |
Komba Jako je to asi nejjednodušší a možná cesta jak to zapojit.Na kabel od alternátoru to bude nejlepší nebo někam na baterku.Stejně nikam jinam nevede než touhle cestou...a hlavně patřičnej průřez kabele
průřez kabele, na budík stačí tenkej ne?
06.07.2009, 16:15 |
Komba No a pak budeš mít možná ztráty právě tam:)...jinak průřez nevim,bych ti kecal.to poradí někdo jiný nebo já to možná spočtu když se mi bude chtít:D
jinak altík je tam 70tka z feliny, když to výde a vecpou se tam tak tam dam desítky , ale myslim si že to bude problem a větší už vůbec
omg...jak tenkej? Ti tu už psali, že se to šoupne přímo do obvodu. Takže ti přes ten ciferník půjde veškerý proud, co budeš odebírat, takže tam nedávej nitě. Když budu slovíčkařit...máš 70A alternátor, a budík do 60A, jak zjistíš, jestli ti ještě stíhá alternátor, nebo už to jde do baterky? Dále...co si představuješ pod pojmem "chci vědět, jaké budou ztráty"...jestli proud, jaký ti jde po vypnutí klíčku, tak tímhle to teda nezměříš. Jestli jsi myslel ztráty napětí na vedení, tak potřebuješ dva Voltmetry. Jeden zapojíš přímo na zdroj napětí (alt, bat) a druhý, pokud možno stejně měřící, zapojíš ke spotřebiči, a změříš ztráty na kabelu. Jestli chceš změři nějaký klidový odběr, tak si někde půjč něco inteligentního, a né něco takového, u čeho bych měl strach, jestli mi to neshoří, nešlusne někde na kostru přes upevnění apod.
no tam to i psali že se dá měřit klidový odběr, tak proč by to mělo schořet?
no jak to čtu tak se ho radši zbavim , sice mam i domeček na asloupek uni k němu ale aby to bylo nefunčkní je to lepší dát pryč a a tahat 35 tku kabel od altíku pod a sloupek neni reálny
...neříkám, že to shoří na počkání, ale hnát přes tenhle čínský nesmysl celou instalaci, no nevím. Pokud bych si to dával, tak ještě před to nějaký ochranný prvek. Nehledě na to, že ten A-metr musí mít co nejmenší odpor, aby neměl na sobě úbytek napětí, tedy by ti dolezlo méně Voltů ke spotřebičům, a tak nějak nevěřím, že by se s tím v hlíněné chýši nějak smolili. Klidový odběr tam psát můžou, ale oni sami ani neví, co to znamená. Pokud chceš měřit, "jak moc ti auto vybíjí baterku po opuštění vozidla", tak tímhle bys tak zjistil, jestli ti tam náhodou netopí nějaký halogen nebo nehraje 500W hudba...po vytáhnutí klíčku je normální spotřeba proudu asi tak 50x menší, než co bys okem poznal na tomhle.
...jestli chceš tak nutně znát odběr, je plno jednoduchých konstrukcí. "Silovou" část necháš někde pryč, a do palubovky si dovedeš třeba displej apod 8-)
06.07.2009, 22:36 |
crestik | Upraveno: 2009-07-06 22:49:37
EDIT :-) takže údajně jsou Ametry, který maj všechno pohromadě a musíš mu dovést všechno až do budíku, nebo je měřící odpor zvláště, šoupne se do obvodu, a z něj jen vyvedou drátky k budíku, který ukazuje Volty na tom odporu v Ampérech.
Heh, vlastně ho můžeš zapojit tak, aby ukazoval celkový odběr, nebo rovnou na baterku a bude ukazovat buď že se baterka dobíjí, nebo se z baterky cucá
tohle by ti někdo postavil za pár stovek a vypadá to frajersky :-)
[ Link ] [ Link ]