Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > pro motoráře

 o Navštíveno 19138x o
o 29.07.2011, 17:06 | Valdík
Zdravím, měl bych dotázek na to co je potřeba udělat aby se přestavěla stříkačka na karbce. Hledal jsem, něco jsem našel, ale pořád málo. Konkrétně by se jednalo o motor G13B ze swift GTi a na to karbce z motorky (nevím jaké by se daly použít). měl by někdo radu nebo návod jak na to a má to cenu?


o 29.07.2011, 17:16 | Tuner#2
Zeptám se jinak. Co je na spodku motoru a hlavě vůči sérii jiného a jak moc se změnila vačka? Pokud je to vše co jsem psal v sérii, tak bych rozhodně nechal vstřikování...
o 29.07.2011, 17:20 | Proffesor_W | Upraveno: 2011-07-29 17:21:59
valdik : a nemyslis spis 4 klapkove sani? to se pouziva, karbece z motorky nevim nevim, to sem jeste nevidel. Ale 4 klapku z hayabusy nebo gsxr uz jo, mimochodem v poslednim cisle tuning magazinu je cervenej escrot starej postavenej na rally a kopce. ten to ma udelany na 2.0 16v Zetecu.
o 29.07.2011, 17:31 | Valdík | Upraveno: 2011-07-29 17:33:44
tuner: zatim serie, právě uvažuju jakým směrem se dát
proffesor: sání čtyřklapka by se dalo, ale zajímají mě ty karbece,escort parádní jinak mam pocit, že pár lidí jezdí s motorkovejma karburátorama kopce a šlape jim to dobře tak mě to zajímá
o 29.07.2011, 17:37 | Nismo.Power
Tuner : na tomhle motoru fakt neni moce třeba něco měnit, je to polozávodní pila už od výroby.....

sání se předělává zcela běžně na zetecách sériovejch i na dost jinejch autech....

nepředělává se to na karburátory ale na normální vstřiky samo.... používaj se klasický "trhottle body" z motorek co maj vstřikování, buď můžeš naimpregnovat klasický sériový vstřiky a nechat to jak to je nebo můžeš celej motor ovládat sám klidně za použití motorkovejch vstřiků samotnou jednotkou nebo třeba megasquirtem....

hlavní a zásadní změna je zvuk motoru, výkonostně to leze rychlejc za otáčkama díky krátkýmu a jednoduchýmu sání místo všemožně zatočenejch parohů......
o 29.07.2011, 17:39 | Nismo.Power
jinak pro swifta se určitě vyrábí přímo;-)

[ Link ]
o 29.07.2011, 17:48 | Valdík | Upraveno: 2011-07-29 17:49:25
díky díky a kdybych tam prostě ty karbce chtěl ať už třeba webery nebo ty z motorek co je k tomu potřeba?
o 29.07.2011, 18:12 | Honza2.016v
vymyslet jinak zapalování...protže stávajicí zřejmě řídí jednotka co řídila vstřiky..

v tomto případě ti bude stačit jednoduchý zapalko s rozdělovačem (pokud v seriie je) a jednoduchou 2D křivkou (odstředivá regulace)koukni třeba na imf soft...,

Pak můžeš mít 3D zapalko, který krom otáček bere i zátěž motoru - podle natočení klapky/tlaku v sání .. (u 4 klapky spíš úhel natočení klapky, protože tlak v sání má v tomto případě mizernej signál..)...

to by sme měli zapalko- 2D křivku si můžeš udělat doma, 3D mapu už musíš udělat na brdě, kde pod různýma úhlama natočení klapky budeš brzdou udržovat konstatní otáčky a tím simuluješ zatížení motoru


Palivovka: předělat vše od nádrže po motor, protože karbce nemaj rádi moc velký tlaky... takže nízkotlaká pumpa s dodávkou kolem 120l/hod a tlakem do 0,3 bar..., nebo omezit seriovej tlak paliva na 0,3 a méně, nebo to budeš mít přechlastaný...

Na ty karbce nemusíš mít ani nějaký úpravy na motoru.. v minulosti jezdilo mnoho aut s dvojitýmy webery, solexy, delorty a já nevim čím již v serii a byly to nermální motory do provozu (kdo mi bude tvrdit opak, ať se podívá pod kapotu AR GTV, Ritmo 130 TC abarth a jiné..)


délka sání rozhoduje o průběhu Mk a kde je posazen, s kraťoučkým kolem 20-30cm (větev/válec) celkově to posadíš na hranici 6000 (svou roli hraje i vačka).
Po velkým zkrácení se nárust ani nedostaví, motor celkově zvadne...a bude mít pěknej zvuk...

každopádně, na karbce z motorky (ono i na webery) potřebuješ několik sad trysek, vzdušníků a hlavně správně zvolit difuzor a nějaký základní nastavení (u motorek s šoupětem to je jendodušší...)

pak dlouho laborovat s obojím (zapalko/palivovka) a můžeš dosáhnout pěknýho výsledku... v mnoha případech jsou ale výsledky horší než v původním stavu, protože chyběj znalosti a po čase opadne i chuTˇto doladit...
o 29.07.2011, 18:13 | Tuner#2 | Upraveno: 2011-07-29 18:13:40
Nismo: To je možná pravda, ale na druhou stranu na sériový spodek, hlavu a vačku je to zcela o ničem. Bude mít problém s naladěním a průběhem a taky to může skončit chudou směsí a propáleným pístem... Ono naladit karbce a nedej bože čtyřklapku už není prdel a smysl a přínos to má pokud to lepší plnění dokáže zužitkovat i delší vačka s větším zdvihem a hlava s upraenýma spalovákama a kanálama...

Valdík: Hlavní problém bude odladění takového motoru a vyřešení zapalování přes rozdělovač či nějaké elektronicky řízené zápalko a najít k tomu ideální předstih. Jinak dopadneš tak jak popisuju výše.

U série v tom fakt smysl nevidím...
o 29.07.2011, 18:16 | Honza2.016v | Upraveno: 2011-07-29 18:17:30
u serie to přínos má.. ale musí se to umět naladit...

kámoš dal 40tky webery na jinak seriovýho golga KR a efekt krom zvuku byl ten, že to i líp jelo...auto najednou "neznalo kopec" i na 5tku než se ale došlo ke zdárnýmu výsledku bylo to hodně bezesnejch nocí od výroby sacího potrubí přes hlavu, po nastavení správnýho sklonu a nakonec samotný odladění... zapalko u tohodle "veterána" je naštěstí natlik jednoduchý, že se na něj nemuselo šahat...
o 29.07.2011, 19:14 | Lucni.konik
na úpravy sviště bych se zeptal Landera. Ten s upraveným svištěm jezdil závody do vrchu. jako klapky použil fordí, páč je scháněl u nás na webu.

Cose týče Esca MK2, tak konstruktér je Milos. Taktéž nějakou tu zmínku najdete i u nás na stránkách a má tam strčenýho opravdu 2,0 zeteca. Nádhernej projekt.
o 29.07.2011, 19:55 | Valdík
dik za info
o 29.07.2011, 22:24 | Nismo.Power | Upraveno: 2011-07-29 22:29:51
Tuner : no nikdo se tu taky nebaví o karbcích teda krom jeho původního dotazu jenž asi vzniknul omylem neb si možná myslel že to co vidí sou karbce z motorky ač to asi byly jen throttle bodies....

rozhodně bych to řídil přes ecu ať už origo nebo jinou, karburátor prostě nemá budoucnost na tomhle motoru, ladil bys to jak vůl a stejně by se to nemuselo podařit..... a když už tak kompletně překopanej motor odzhora dolu pak si klidně dej webery a neměj žádnou elektroniku pro mě za mě :)

prostě je nechtěj, poptal bych se landera tim neprohloupíš ;-)
o 29.07.2011, 22:41 | Tuner#2
Nismo: Tak dotaz byl na karbce a podle reakce "sání čtyřklapka by se dalo, ale zajímají mě ty karbece" dotyčný neví co chce. Ono až zjistí co čtyřklapka s pořádnejma vstřikama a programovatelnou řídící jednotkou stojí, tak od toho pravděpodobně upustí ještě dřív než o tom začne uvažovat...
o 30.07.2011, 08:08 | Valdík

foto k příspěvku  od Valdík

o 30.07.2011, 08:08 | Valdík

foto k příspěvku  od Valdík

o 30.07.2011, 08:09 | Valdík

foto k příspěvku  od Valdík

o 30.07.2011, 08:12 | Valdík
zajímaly mě opravdu karbce a ne jen čtyřklapka, jinak panu Landerovi už jsem psal tak jsem zvědavý co mi poradí on jinak dík za info a omlouvám se možná za zmatenou formulaci svých dotazů
o 31.07.2011, 21:01 | Luke-Jeep
Na karbece se vyprdni... Nedelam nic jinyho nez ze se v nich oorad hrabem... A to na broukovi kam to v principu patri... A zvlast pokud jsou 4 tak jen sladeni je sakramentska makacka... Navic kdyz je moznost jit jinym smerem tak neni duvod jit do praveku... Po dlouhe dobe souhlasim s nismem...
o 31.07.2011, 22:17 | Valdík
no pomalu mě to nadšení opouští, asi se na to vykašlu :)
o 01.08.2011, 09:35 | assassin
Valdik: s autama nemam zkusenost, ale naky motorky uz jsem ladil a karbce je celkem problem naladit poradne uz jen na jinej vejfuk/sani... a to karburatory co jsou k tomu motoru v serii... naladit motorkovej karbec na to tvoje auto by znamenalo mit ke karbecu kupu trysek, jehel, pruzinek.. mit jak zjistit co delas tzn lambdu ve vyfuku + datalogg a bud nekde na letisti jezdit a prestavovat karbce.. nebo "jezdit" na brzde... tohle vybaveni a ta sama operace by te sice cekalo u strikacky taky, ale ladi se to asi 100x snaz. Karbec bych dneska dal tak mozna na dragsterovej motor kterej nepojede jinak nez na plnej kotel.. ale jinak jedine strikacku a nakou standalone jednotku (klido motorkovou - ignitech treba, tim bys mel z krku i to zapalko...)
o 09.12.2013, 09:39 | blapanbla
Zdravim

nechce se mi zakládat nové téma tak napíšu sůvj dotaz jsem. Rozhodl jsem se, že do svojí tigry (c20xe) namontuju čtyřklapku. Chci to udělat tak, že zachovám původní vstřikování. Jde mi to, že nevím jakou čtyřklapku koupit aby to pro mě bylo co nejjednoduší na přestavbu. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Mám v plánu to udělat nějak takhle:

[ Link ]
o 27.02.2014, 05:34 | pepe mondeo
Zdravim poradite mi jestli jde nejak jednoduse zvednout vykon na 2litru zeteku?
o 27.02.2014, 07:06 | Lucni.konik
otázka, co za dvoulitr? 130? 136? PS
Na 130ku (focus) se dá spousty věcí sehnat za louží.
Určitě najdeš i pár věcí na UK.ebay.
Každopádne jak jednoduše? dá se koupit chip, ale nějaký zázraky nečekej, pokud do toho nepůjdeš z gruntu a nebudeš měnit i "železo" spolu se software.
Možností je spoustu: Chip, výměna vaček, výměna výfucku, zvýšení komprese, slícování a zvětšení sacích a výfuckových kanálů(nepřehnat to broušení), předělat motor na foukačku. Jen je potřeba si uvědomit, jestli chce člověk cpát peníze do úprav, který několikanásobně převýší cenu auta s plnou nádrží.
o 27.02.2014, 22:12 | pepe mondeo
Je to 2.0 16V zetec 96kw uz sem se ptal na chip ale rikaly mi ze sou to zbytecne vyhozeny penize ze to zvednou max.o 4kw coz je skoro nic asi zkusim udelat ty kanaly mam tam sportovni vyfuk a sani ale je to tezky auto takze kdyz ho tocim tak jede ale to je znat na spotrebe :) dik za radu neco stim provedu :)
o 28.02.2014, 06:35 | Lucni.konik
No, tenhle motor(pokud je to black-top) je tak trošku tragedie. Žere jak prokopnutej, nejede. Pokud do toho jít trošku systematicky, tak bych hlavně zkusil udělat něco s tím tragickým kompresním poměrem. Ale ze všeho nejdříve bych asi vůbec proťuknul motor, jak na tom je právě s tou kompresí - takže změřit tlaky. Pokud má mondí uspořádání výfuckové soustavy jako focus, tak přepracovat.....a dle financí postupovat dál a dál. Za mě ale Zetec - palec dolů......zatím asi nejhorší motor, co jsem ve fordech měl.
o 28.02.2014, 07:24 | Honza2.016v | Upraveno: 2014-02-28 07:26:15
pokud chceš zvyšovat výkon v nějaký rozumný cenový relaci, tak bych se podíval co za lepší komponenty maj tvému motoru příbuzný agregáty

např(nemusí to bejt ale případ forda..):

-písty z 1.6/1.8 s čepicí do 2l (kde často je spíše vybrání)kvůli vyššímu KP
-vačky s lepším zdvihem/dobou otevření
-větší škrtící klapka/sání s lepším tvarem
-výfukové svody/výfuk s větším průměrem v serii
-převodovka s lepším odstupňováním, či jen záměna některejch převodovejch stupňů a stálého převodu

je to, ale ležení v katalozíchND a porovnávání objednávacích čísel, které občas přináší růže:) některý koncerny to maj krásně zaměnitelný a tím se pak daj dolovat zajímavý koně, za příznivou cenu...osobně si takhle hraju s Fiat/alfa/lancia..vše fabrický, ale to nej co jde použít na určitou platformu..pak ty díly musej bejt dostupný z nějaký bouračky atd:) to máš pak set vaček třeba za 500,-

chip jako takovej je nahovno.. pokud někdo z fordí kounity umí livemapping seriovejch řj, tak se něco vydolovat dá..a není to zrovna zanedbatelný za poměrně přijatelno částku.. (v zahraničí to je běžný a v čr už pár nadšenců umí italy..)
o 28.02.2014, 07:35 | Lucni.konik
ještě doplnění. ohledně různých motorových dílů - ať už pístů pro větší kompresní poměr, či pístů pro menší kompresní poměr(kvůli oturbení), ojnice, výfucky atd se doporučuju podívat na US ebay - je tam toho tři prdele za celkem směšnej peníz oproti EU.
Hledej tam věci na focuse ZX3(tuším, že to je ono to označení)
[ Link ]
[ Link ]
[ Link ]

pro foukačku:
[ Link ]
[ Link ]

otázka, jestli ty výfuckový věci na mondeo narveš, ale pohledej, koukni.
o 28.02.2014, 08:05 | Lucni.konik
Jen ty věci, co jsem sem hodil jsou pro black-top.....pokud máš silver-top, tak nevím, zda-li je to zaměnitelné.
o 28.02.2014, 23:24 | P.E.T.R
Náhodou jsem narazil na tohle:
[ Link ]
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4865 sekund.