Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Jak správně vyměnit olej v automatu?

 o Navštíveno 28803x o
o 03.01.2012, 13:49 | M.a.R.i
Možná zase řeším kravinu, ale dokud se nezeptám, tak nebudu klidně spát :D.

Auto bylo před 2lety (najeto cca 15tkm) na opravě automatu u p. Muhra ( [ Link ] ) v Praze. Mají podmínku, že po najetých 5tkm má jet auto k nim na výměnu oleje. Jelikož jsem už u nich objednanej cca 4měsíce a stále nic, tak mi dochází trpělivost.

Volal jsem známýmu do Toyoty a ten mi tvrdil, že oleje v automatech nemění. Že jsou doživotní a jen jednou se setkal s výměnou, když nějakej děda zapadnul a odkouřil na sněhu převodovku, tak jí zkoušeli zachránit výměnou oleje. Když jsem se ptal na výměnu filtru, tak se tam prý žádnej nemění.

Kdysi jsem se o tom bavil s Idahem a ten mi napsal uplnej opak:

"
správne by jsi mel vyoustit, dát nový filtr a projet cca 10-20km a vypustit znovu a znovu nový a opet porjet - a to opakovat aleposn 3x, protože jen vypustením nedostaneš starý olej z hydroměniče . je to dražší postup ale psrávny ( doporučuji US fora o automatech ). Ja to delal tak že jsem vymenil filtr, nalil olej a 3x projel a vypustil/napustil ( bez výmeny filtru ) a při posledním vypuštení sem dal nový filtr a nový olej. divil by ses co teče sraček z převodovky jeste při 2 a 3tím vylití "


Olej určitě chci nechat vyměnit, ale zajímal by mě Váš názor jak olej měníte.


A ještě jeden dotaz. Jak se kontroluje olej v převodovce? U motoru mám měrku a na ní napsáno hot. P.Muhr mi tvrdil, že se má auto projet,aby se převodovka zahřála, pak zastavit a pomalu řadit z P na L a nazpátek a potom při nastartovaným motoru kouknout na měrku. Ale můžu na ní koukat a jak chci a olej je po celý měrce :). BTW je krásně čirej, což mě přivádí na myšlenku, se na výměnu oleje vykašlat :D


o 03.01.2012, 13:54 | Lukasino
Urcite odpovi fundovanejsi, ale:

s p.Muhrem jsem mluvil, urcite je to fachman, ale taky na me pusobil divne :o) a docela me prekvapilo, ze na mou otazku zda to udela na pockani mi rekl ze v zadnem pripade, preci se "neopari". Ze to nebude delat na horkem aute. A ja si vzdy myslel, ze olej musi byt zahraty, kdyz se vypousti :o)))

Ja si myslim, ze olej menit a rozhodne s filtrem.

Idahem popsany postup je podle me spravny, vymenis opravdu cca 1/3-1/2 obsahu, vic ani ň. Jen nevim, zda neni 10-20km malo na proplach (??)...

Kontrolovat mas opravdu na zahratym aute, zastavit, prokvrdlat vsechny kvalty (PRNDxxx) a pak se podivat na merku.

Jinak ten olej bude temer vzdy cistej, Nismo mi nedavno taky menil olej v automatu a ja cekal ze z toho vytece cerna srajda jako z motoru a ono to bylo cisty :) Tam jde spis o to, zda neni prepalenej, jakou ma "viskozitu" ci jak to nazvat a zda ve vane nenajdes sbirku spon :o)

Btw. pokud na to ma Muhr drzet zaruku, asi bych se k nemu nejak vecpal, podle me to za to stoji ;) Jen, aby Ti nerekl, ze jsi mel prijet podstatne driv a ze zaruka stejne pada :(
o 03.01.2012, 13:55 | Only_One
doživotní náplň je teda skutečně vtipný termín.. a bez filtru :- ))))))) asi ti pane radil nějaký skutečný odborník
o 03.01.2012, 13:56 | Lukasino
O_O: toť názor snad většiny autorizáku, zřejmě výměna oleje není takový rejžo jako výměna automatu :D
o 03.01.2012, 14:06 | M.a.R.i | Upraveno: 2012-01-03 14:07:14
Lukasino:
Tak ona ta záruka je na 2roky nebo 100tkm a ty 2roky, už myslím, že uběhly. Já ho osobně neviděl,ale po telefonu na mě působil velice dobře, nakonec jsme se dohodli, že jim to tam hodím ráno a večer by to mohlo být :).
Ty si na A8 ten proplach dělal? Tak třeba Idaho by dokázal sehnat olej za 145kč/l, tak by mě to nemuselo zruinovat. Odhadem spotřebuje tak 20l oleje, snad ne víc + filtr.
Ale asi pro čístý svědomí nechám udělat ten proplach. I kdyby se pak automat vys*al, tak můžu nadávat akorát na Muhra a nebo bejvalýho majitele :D.

Only_One:
Právě, že kluci v Toyotě jsou dost dobře školení oproti ostatním servisům, tak mě tohle překvapilo. A co jsem pročetl net, tak třeba u BMW a Fordu tvrdí to samý. Mercedes zase udává u starších modelů 30-60tkm podle toho jak auto dostává kouř :).
o 03.01.2012, 14:31 | Lukasino
Mari: U audi co mam je doporucena vymena (ta castecna) po 40tis.

Udelali jsme prvni vymenu + filtr, s tim, ze jsem chtel dalsi vymenu nechat pri dalsim oleji (cca po 10tis.km).

Sam Muhr tuhle variantu navrhoval, on pry proplach nedela.

Jedna ta vymena Ti sezere cca 5-6l oleje ;) je fakt, ze ja platil olej cca 400,-Kc/l jestli si dobre vzpominam (Petrol Canada)

Je fakt, ze na druhou stranu jsou lidi, kteri tvrdi ze pokud to jezdi a jezdi v pohode, tak se na to proste vykaslat :) Nevim kde je pravda...
o 03.01.2012, 14:40 | M.a.R.i
Lukasino: Idaho má právě taky Pedro Canada za tich 145Kč. V Toyotě mi řekli 6-700 :) za jejich olej.
Je zase logický, že když se olej mění po 40tkm, tak za nějakých 120-160tkm je proplach udělanej :). Teď jen přijít na to jestli je třeba lepší udělat proplach po 100tkm a nebo třeba dělat po 40tkm tu částečnou výměnu :D
o 03.01.2012, 14:44 | radek.613
ATF trpí na kondenzaci vody a přepalování stejně jako kterýkoli jiný olej. Navíc se přidávají otěry z lamel a kovové částice z planet, brzdných pásů a u starších verglů i z lopatek hydroměniče. 80tis km je tak nějak všeobecně maximální rozumný termín, kdy náplň vyměnit.

Co se týká postupu - NENÍ třeba měnit celou náplň. Kdyby to nutné bylo, jak v dřevních dobách Hydramaticů, což u některých "US pozitiv" lidí přetrvává dodnes (byla to 50tá léta), měly by vypoušťák i měniče a atd. Trend a konstrukce někdy od 80tých let minulého století velí kilometrový interval a při něm se mění ČÁST obsahu, právě ta co vyteče vypoušťákem/po sundání vany plus ta co se vyleje z chladiče a hadic. K tomu samozřejmě filtr. Tato část se, společně s filtrem, nahradí NOVOU ATF (přibližně 1/3 celkového objemu skříně) a automat dále vrčí na směs původní + nová. S další výměnou se z celku zase mění ta zhruba 1/3 a tak dokolečka. To pro bezpečný mnohasettisícový provoz AT bohatě stačí. Kompletně se náplň mění praktiky jen při repasi, poruše okruhu, kdy vytekla, nebo když se člověk splete a naleje tam brzdovku nebo motorovej olej :-D

Co je však zásadní a každý na to dlabe je, po vypuštěnmí AT, odpojit hadice, vypustit chladič a propláchnout ho včetně trubek a hadic, nebo profouknout vzduchem. Právě chladič je totiž ložisko nejvíce usazených bordelů, sajrajtu a všeho, co pak chudák pumpa v AT musí nasát a pracovat s tím.

- ohřát AT normální jízdou, min. teplota oleje 70 st.C (v AT, ne v motoru :-D)
- před zvednutím auta/lezení pod něj stojíc na brzdě prořadit všechny polohy voliče a nakonec nechat v "N"
- pokud je, otevřít vypoušťák, vypustit vanu do nádoby kde bude vidět kolik toho vyteklo!, pokud vypoušťák není tak rovnou sundat vanu z AT a vylejt
- z magnetu/ů sundat piliny, vytřít a vymýt z vany usazený humus
- vyndat a vyhodit filtr
- odpojit hadice, vylejt okruh s chladičem, pročistit, připojit zpět
- nový filtr
- vanu zpět
- dolít přibližně stejné množství nové ATF co vyteklo, nejčastěji hrdlem měrky
- natočit, chvíli nechat běžet, prořadit všechny polohy voliče a na volnoběh v poloze P nebo N kontrolovat na měrce množství, případně dolít

o 03.01.2012, 14:55 | Lukasino
Radek: "Co se týká postupu - NENÍ třeba měnit celou náplň. "

Zeptam se, to predpokladam plati u auta, kde vim, ze se to opravdu prubezne delalo, ale pokud koupim auto a nevim historii? Udelat proplach, nebo je to opravdu zbytecny pokud z toho netece vylozene nejaky sajrajt? :)
o 03.01.2012, 15:33 | Only_One
jojo FORD a především automaty JACTO jsou skutečně doživotní a dožije ti to kolem 200tisíc km. Tam totiž udělat servis převodovky je vyndat motor s nápravou ven :-) a proto to nikdo nedělá.
o 03.01.2012, 16:09 | radek.613
I když nevíš historii, měn postupně, jen si zkrať interval, třeba na 20 tis km. Vylejt všechno a dát všechno nové ATF do opotřebené AT je nejhorší co pro ni můžeš udělat a z 90% ji tím odpravíš v horizontu dalších pár tisíc km..... to samo platí pro stále čirý, spáleninou nesmrdící ATF na měrce. Pokud vytáhneš měrku na které bude vazká smrdutá hnědá hmota, nemá cenu náplň měnit, je nejvyšší čas vyndat převodovku a udělat repasi....
o 03.01.2012, 16:41 | Lukasino
Diky Radku ;o)
o 03.01.2012, 17:04 | M.a.R.i
Taktéž díky. Dám Tvoje instrukce mehanikovi, sice bude prskat, ale aspoň to bude pořádně :)
o 03.01.2012, 17:05 | M.a.R.i
Lukasino: btw, není to tvoje bejvalka? [ Link ] . Hodně pěkná cenovka :). Píše, že má jenom lehce odřenej lem blatníku a zadek po 2-4dnech stání trošku padne dolů
o 03.01.2012, 17:18 | 20bad
Měl jsem u Muhra taky převodovku a je to fachman, ze začátku na mě působil taky divně, ale když jsem tam přijel a dal se sním do řeči tak je v pohodě, nerad dělá polovičatou práci co jsem pochopil, nadával na Kaps:-) Nějak jsem nenašel na jakym autě ti převodovku dělal. Já měl v háji měnič, ten mi repasoval za 6,5tis, a rozebral mi převodovku, vyčistil, dal nový těsnění, složil, olej+filt a za to cena 22tis. Za práci si řekl 12tis (dohromady za vše 28,5tis), je to jen pro představu. Převodovku jsem měl vyndanou. Passat 5HP19,jediný co jsem se trochu divil, že mi k tomu dal červený olej, a origo je takový žlutý, ale snad ví co děla:-)
o 03.01.2012, 17:27 | M.a.R.i
Na repasi k němu dával auto bejvalej majitel (Lexus LS400, rv98). Teda spíš na velkou opravu, co mi tvrdil Muhr. Vyšlo to na nějakých 67 nebo 77, už si to nepamatuju. p.Muhr říkal, že repas převodovky by prý vyšel na mnohem víc :D. Ale informoval jsem se v Tsusho Praha a ty p.Muhra doporučují, prý je to jeden z nejlepších lidí v ČR, co se týče oprav AT
o 03.01.2012, 18:15 | Lukasino
Mari: husty, jj jasnacka, to je moje bejvalka :) konecne dal realnou cenu, on to puvodne po par mesicich zkousel i kolem 200k :o))
o 03.01.2012, 20:45 | M.Á.R.A.
Tak to kluci chodí asi na špatný školení, protože Toyota/Lexus má interval výměnny oleje v AT při 90000km, to samý diferáky 30000km, manuální převodovky atd.Rok jsem pracoval v autorizáku Toyota jako automechanik a měnily jsme ty oleje jako o život, byl to pro mě šok, když jsem přišel z koncernů, kde v uvozovkách tvrdily doživotní náplň :o)
o 03.01.2012, 20:47 | M.Á.R.A.
Jinak za mě určitě měnit oil i s filtrem.
o 03.01.2012, 23:13 | M.a.R.i
M.Á.R.A: Měl jsem svýho osvědčenýho mechanika a dobrýho kamaráda v Toyotě, ale odešel kvůli špatným platebním podmínkách. Doporučil mi svýho kolegu a s tím jsem to diskutoval, ale ještě ho vyzkoušenýho nemám. Tak je možný, že zas tak sběhlej nebude :).
o 04.01.2012, 09:19 | clown
O_O .. furt zlaty ... :) kolega mel Passata B6, najeto 120 .. automat papa .., bezny servis Porsche Olomouc .., rekli si 100 za novej ..

a osobne ? taky cekam, kdy se na firemnich DSG zacne neco slusne srat .., nejstarsi ma 160tkm / 6 let .., takze uvidime v primem prenosu

a vzhledem k tomu, ze provodovky jsou u EU aut vetsinout ZF Boge/Bosch, tak bych to videl u tech 200tkm beznych..
o 04.01.2012, 12:30 | Nismo.Power
ad původní dotaz :

"doživotní náplň" neexistuje : atf3 měnit cca po 30kkm
atf4 měnit po 100kkm klidně

ad výměnnej postup : jednoduchej postup nejvíc praktikovanej : sundat vanu, co vyteče vyteče, když je filtr tak měnit (ne všechny ho maj, nekde sou zabudovaný filtry vevnitř ) nalejt novej, nastartovat procvakat kvalty a doladit hladinu

lepší postup: to samý co vejš jen vylejt 2x

nejlepší postup : BG mašina, napojí se na hadice od automatu k chladiči a udělá jak chemický čistění, regeneraci filtru tak kompletní výměnu náplně a to bez sundavání vany....

ad měření tak většina inteligintních aut má měrku (takže ne MB kterej jí k autu nedodává nebo VWgrůp kterej se horem neleje) ...na měrce klasika cold/hot (podle zahřátí automatu né motoru tudíž nemyslet si že když auto stojí půl hodiny na volnoběh že je zahřáto a měřit hot protože automat je cold stále)... měřit jedině s nastartovanym autem na volnoběh.
o 04.01.2012, 13:18 | tappaja
Nekde jsem cet, ze po vypusteni oleje z prevodovky pripojej hadice nekam na prevodovku, nechaj nasat novej olej, nastartujou auto a z menice vypumpujou ten olej.

menit olej jak popisuje nakej Idaho mi prijde uplne mimo. Vzdy se to menilo jak psal Radek.
o 06.01.2012, 10:43 | Nismo.Power
Tapp : to je ta BG mašina o který mluvim ;-) ta fakt vymění všechno..... komplet servis (chemie + výměna) vychází kolem 6kkč .... mašina je sice drahá ale přemejšlíme že jí koupíme neb automaty dělám dost často poslední dobou a tohle by jak zjednodušilo práci tak zlepšilo výdělek :)
Prozatim v praze to má jen kolega v IOB na praze 8 u bauhausu
o 06.01.2012, 11:25 | tappaja
Uz sem si vzpomnel. Dela se to pres trubicky co vedou do a z chladice, nastartujes a ono to vytlaci kapalinu tou trubickou, po chvili zaroven nechas nasavat cistou kapalinu druhou trubickou.
o 06.01.2012, 18:37 | Lukasino
Ta BG masina vypada zajimave.

Co radite u tiptronicu, najeto 180tis, posledni vymena byla pri 100tis. (opravdu skutecny hodnoty). Vymenit tou BG masinou, vymenit jen klasiku co vytece, nebo to nechat pro jistotu byt? :o) Filtr a tesneni na vanu beru jako samozrejmost.
Automat jezdi naprosto OK, jen bych nerad, aby kvuli zanedbany udrzbe se neco stalo :)
o 07.01.2012, 21:00 | JA
no mě to udělal pan Muhr a je to :-))
o 16.11.2012, 08:59 | M.a.R.i
To trošku upnu :). U p.Muhra jsem se znovu objednával v červnu a stále nic :). Holt trošku delší čekací doba :D
o 17.11.2012, 08:53 | KaCzaba
Ze bych zajel k nismovi na vymenu? Jeep GC a prassat tiptronic? mozna jeste stary Crv. jsem doma plne automatizovany :-D

nemas predstavu,kolik bych u tebe nechal? orientacne.
a jak zhruba casove dopredu se tak obednavat?
o 19.11.2012, 20:50 | JA
Muhr má novou dílnu a honičku... :-)
o 18.01.2013, 08:27 | M.a.R.i | Upraveno: 2013-01-18 08:28:17
Tak se konečně po roce povedlo :).

Měl jsem na výběr klasický olej v minimálně stejný kvalitě jako originál, kdy by výměna vyšla na 3500Kč a nebo nějakej mnohem lepší za 6600Kč. Na štítek od Totalu mi napsali Fluide XLD FE. Teď koukám na zboží, že se dá koupit od 217Kč/l, jestli je to ten samej tak jsem docela nasrán...
Stejně jsem mohl mít výměnu jinde za 1/3, ale jel jsem k Muhrovi, neboť automat opravovali a aby ho rovnou zkoukli.
Takže ve finále jsem dal 6600 za výměnu + 1000 za cestu autem + 500 cesta busem :).
Doporučená výměna při 35000km a u toho lepšího při 55000km. To se ten automat celkem prodraží :D.
Ale aspoň jsem klidnější. Automat je prý v super kondici, olej byl jak novej, nikde žádný špony, diagnostika nic nehlásila. Občas si auto cukne, tak jsem měl podezření, ale teď vím, že je to nejspíš chyba na straně motoru.
o 18.01.2013, 08:34 | walish
6600,- za olej je opravdu moc pěkné :))) Ještě když se vlastně nemění celá náplň :))
o 18.01.2013, 08:48 | M.a.R.i | Upraveno: 2013-01-18 08:57:26
no, včetně filtru, těsnění a práce. Spíš mě zaráží rozdíl 3000kč oproti tomu druhýmu. Kolik tam může být litrů? 5?. Pak mi moc nesedí ta cena 217Kč/l.
Říkali mi, že na Mazdu nebo na co teď kupovali olej za 1800kč/l :).¨

V chytrý knížce píšou:
Dry fill: 8.4l
Drain and refill 1.9l
o 27.01.2013, 17:16 | radek.613
No jo no, ať žijí legendy, báje a pověsti... teď jsem nalistnul stránku o výměně náplně v AT v papírech od kokeše (AT převodovka ZF, rok výroby 1991) a píšou tu interval 50000km, s tím že náplní je obyčná prehistorická ATF IID, neboli obyčejný dexron v cenách kol 150 Kč bez daně za litr. To by mě zajímalo, co za hyper-mega-super-ultra kapalinu Ti za ty 4 tácy dali, když má prakticky stejný interval výměny, jako "stokorunový" dexron..... :-D :-D :-D
o 01.02.2013, 23:57 | myrafell
taky přemýšlím že vyměním v moji e39 v automatu olej a filtr...pč to sem tam škubne...jednou za čas :-)nějaké postřehy..zkušenosti nebo co tam nalit a kolik toho bude?
o 09.04.2013, 16:46 | Lukasino
Jak Ti to dopadlo? :)

Jinak co je lepší na výměnu? Klasika sundat vanu, vyměnit filtr, udělat 2x průplach po pár km, nebo BG mašina?
o 09.04.2013, 17:27 | Vencaf
Nejlepší na výměnu je mít normální automat, co má výpušťák na vaně i na měniči, filtr a olej si vyměnit sám a máš jistotu.
V servisu stejně nikdy nevíš, jestli ti to skutečně vyměnili, nebo jestli olej, co jsi zaplatil, skončí někde jinde.
o 09.04.2013, 17:45 | M.a.R.i
Tak u starsiho motoru proplachem bg masinou pry automat zabijes. Pry u starsiho automatu paradoxne spony pomahaj, nedavno se to tady resilo. Ale kazdej tvrdi neco jinyho. Ale u Muhra mi to taky potvrdili. Nekdo treba vymeni olej 3x tesne za sebou, aby se olej proplachnul....
o 22.10.2013, 09:57 | camron
Trošku to tu oživím. Rád bych nechal vyměnit kapalinu v DSG (Octavia II, 2007), protože od minulé výměny už uběhlo kolem 60 tis. (aktuálně má asi 208tkm najeto).

Umí to někdo KVALITNĚ a ZKUŠENĚ v lokalitě Brno/okolí? Nejlépe na "počkání.

Je pro toto DSG (rok a proběh km) vhodný přístroj BG, jak o něm psal nismo? Podotýkám, že převodovka řadí plynule, necuká, nevydává nepatřičně zvuky.
o 22.10.2013, 10:13 | Lukasino
No zatím jsem chválu na "BG" slyšel jen od Nisma, všichni ostatní to zatracují :-/ Nemění se při tom ani filtr, což je vcelku prasečina. Našel jsem i firmu, která tvrdila že tu mašinu měli a přestali ji používat, protože to prostě nedělalo dobrotu...
o 22.10.2013, 10:39 | tesil | Upraveno: 2013-10-22 10:40:10
camron: Nevim, jestli udelaji aji DSG, ale ja byl na vymene tady: [ Link ]
Mozna taky proto, ze to mam 100 metru od baraku:-)
Je to na pockani a na cene se domluvis predem.
o 23.10.2013, 13:34 | RedBaron
"Špony pomáhaj", to je dobrej výraz :-D Spíš je to tak, že je tam spoustu časem na sebe nalepených větších shluků nečistot, čistou náplní nebo proplachovací mašinou se oddělí z místa, kde léta vydržely, seknou se někde v té chodbičce labyrintu nebo v nějakém ventilu a neštěstí je na světě.
o 27.10.2013, 17:43 | M.a.R.i
RB:asi mas vic zkusenosti s automatama nez Muhr, coz me teda prekvapuje...
o 29.10.2013, 08:37 | RedBaron
Jestli ten člověk řekl, že "špony pomáhaj", tak to myslel opravdu z legrace. Nežer to tak :-D
o 30.10.2013, 13:49 | M.a.R.i
njn, je to jedno, jenom tlumočím, co mi řekl. Je možný, že to myslel jinak :).
o 30.10.2013, 14:06 | mr.brain
Spíš jestli to nemyslel tak, že pomáhaj k rychlejšímu repasu :D
o 31.10.2013, 17:57 | Jozzo
ono to nejsou přímo špony ale kovový otěr a ano opravdu je dobře že jsou tam kde jsou. Protože tam jsou kvůli tomu, že někdo nedodržuje intervaly pro olej a filtr. A kdyby se neudržovaná převodovka najednou celá vypláchla a dal se nový olej tak se ten kekel uvolní a může něco ucpat.
o 01.11.2013, 14:22 | RedBaron
A co píšu pár řádek nahoře? :-D
o 01.11.2013, 22:54 | Jozzo
jo něco podobného a já to četl..ale napsal jsem to znovu a jinak ,tak to někteří třeba takhle lépe pochopí
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3599 sekund.