
Navštíveno 12810x

Můžete mi prosím poradit s hypotetickou otázkou?
1,4 Turbo Benzín: 120k (88kw) a 200Nm
1,6 Turbo Nafta: 120k (88kw) a 300Nm
S čím se bude líp jezdit?
Subjektivně myslím, že s benzínem, ale ten kroutící moment u nafty...
Děkuji za fundované reakce.
TT.

29.05.2012, 14:40 |
Chris ak sa jedna o 1.4 TSi tak tie som pocul, ze sa dost sypu a maloktore spravi cez 150tis bez GO .. ale to som len pocul :)
ani jeden motor,ale palivo samozrejme benzin!
Hypoteticky mi z toho vychází nejlíp 2,5 atmosférický benzín....
Lépe jezdil kam? Do práce nebo na závodech do vrchu? Jde jen o zážitek z jízdy a nebo o čas na okruhu?
Co převodovka?
benzín a jako radek.. alespoň objem 2l....
Jako ostatní, z výběru bych osobně nebral ani jedno, ale když už bych musel, tak bych šel do dieslu, kde by teoreticky mohla být trochu větší pohoda, že by se to nemuselo tak točit...

29.05.2012, 17:44 |
vomy7 | Upraveno: 2012-05-29 17:44:59
Pokud je to na normální ježdění = dopravování z místa A do B, tak bych bral naftu. Pokud s tim chceš závodit(což asi ne, podle objemů motorů) tak benzín. Tudíž nafta. (teď mě všichni ukamenujou za to, že jsem pro naftu :-D )
co s etýče novýho trendu malorážek.. v práci máme nový služebáky 1.4 TSI a 1.6 TDI od koncernu...
obojí jede tak nějak prapodivně... když sme jel naposled s ropou do českých budějovic (tj na otočku 500km) měl jsem průměrnou spotřebu 9!l nafty... (popravdě jsme nižšší u služebáku nedosáhl) přičemž průměrná rychlost 90km/h by značila to že měla být nižšší..a to sem ani jako rpase nejel, protže to provoz neumožňoval..
řadit podle toho jak to ukazuje=nesmysl, dynamika mdlá, když se to konečně nad 2500 rozjede, tak to hned na 3500 umírá... ten benzín má podobný chování jen s tím že jde točit do 5000 a spotřeba je zhruba stejná
s přihlédnutím na množství kurvítek byhc šel již do toho co jsme psal- min. 2l benzín
Radek: rada nad zlato, takže až mi příště dají na výběr k práci nový služební auto, tak to zkusím navrhnout:D
ne vždy je možné jít do letité, byť sebelepší ojetiny.
9/100km??? Neverim, zes nejel krokem nebo zes to naopak nehnal 160...
TicTac: O jaky motory se konkretne jedna?

29.05.2012, 18:21 |
OMEGA Jako tappaja, nevím co jsi s tím dělal :)
taky nevím zas tak sem tomu po krku nešel, protže to prostě tolik nejelo a provoz to nedovoloval - max 150km/h pha-MB, protože s mým stilem 1.8 benzín tu samou trasu jedu za 8 a AR 2.5 V6 za 9l...
Tapp: nevim, ze se tim vubec zabejvas. Jsou proste lidi, ktery udelaj vsechno proto aby ostatnim dokazali jak je nafta na hovno, takze delaj psi kusy, aby dosahli co nejvetsi spotreby a pak naopak v benzinaku na plynovej pedal foukaji, aby na podobny trase udelali min.
Tyhle cesty zajedu s Q7 v nafte za 7-8l, se Supem 2.0 cr za 6-7l a pak nekdo se sluzebni 1.6cr oktavku nedostane pod 9l. Zvlastni
Jedině nafta, benzín patří do zapalovačů a krouťák nenahradíš :) :-P

29.05.2012, 19:10 |
gizmi Honza2.016v: zajimave, protoze ma zkusenost s tou samou naftou byla jizda za 4,5 - 5 litru svizne :D Asi mame kazdy jinak naladeny motory :D:D:D:D Na druhou stranu s TDi 1.9 jezdim za 7 (vic nikdy, ale taky nikdy o moc mene)..
Jinak tady se clovek dozvi veci, ale odpoved na otazku mu nedal NIKDO :D :D :D
Jiní zase říkaj, že nafta patří do kamen :-D
No jelikož mám naftu a po tý 1.6TDI pokukuju, tak pro mě by to byla jasná volba, a té spotřebě nějak nerozumím, s naftou a za 9L? Jedině že se to snažil pořád točit do 5tis :-D ono s naftou se dá jezdit v klidu 1500-3000tis. (3500 max) otáček a dynamika jde, samosebou 1500 je na udržování rychlosti a ne na zrychlování :-)
Hold kdo je zvyklý na vytáčení motoru, tak naftě asi neporozumí a myslím že ani jeden z těch motorů není na závodění...
Tak ono se dalo čekat jak to tu dopadne, že? :-D Jako já si myslim, že nejlepší bude když se sebere a ty motory si vyzkouší a uvidí sám co mu vyhovuje nejlíp.
není ten motor u služebáku v tomhle případě uplně jedno? Spíš bych řešil co největší výbavu venitř :-) takže levnější benzín a našťouchat bonusama
To sem myslel ,že to tu víc rozburcuju tim tvrzením o krouťáku ach jo :D
no hele já jsem třeba v práci vyměnil Ceeda 1,6CRDi za CEeda 1,6 CVVT a nelituju. V zimě to hřeje daleko rychleji, je to lehčí, po dálnici to jede stejně, neřeším kvalitu nafty na kterou jsem párkrát dojel - a dokonce mi jednou na vysočině při cestě zamrzla nafta.. A má za tu samou cenu lepší výbavu :-)
no jediný co můžu ještě dodat, že předchozí služebáky 1.9 TDI 74kW byy lepš co se pocitu z jízdy a spotřeby týče... kluci co jezděj každej tejden FFM s tou 1.6 jezděj o cca litr víc než s původní 1.9...

29.05.2012, 23:13 |
Ravo | Upraveno: 2012-05-29 23:14:42
Pokud to bude služebák, tak bych to řešil ekonomicky:
1) pokud nebudeš platit ani korunu za palivo (je jedno kolik Kč za palivo projedeš) a neřeší se soukromý km, tak levnějšího benzína a za zbytek peněz nacpat výbavou.
2) pokud se zohledňuje i ekonomika spotřeby (budeš si sám platit soukromý km, je nějáký max. budget na palivo atd.), tak naftu
Jinak samozřejmě ani jeden motor nebude kdovíjaká hitparáda co bys sis normálně koupil domů, ale pokud je to služebák tak platí pořekadlo o darech, koních a zubech ;-)
Tommas: jasně že rada nad zlato, v úvodu TicTac nepíše, že mu dávají v práci vybrat z těch dvou motorizací, ale řeší pocit a vlastnosti. A já zase nikde nepíšu nic o ojetině, takže Tvůj příspěvěk jest jaksi, ehm, mimo mísu :-D
Ta 1,6TD má fakt 300Nm? To je sekec :o)

30.05.2012, 10:40 |
clown pokud nova 1.4 TSI tak tu ..
stara ma v prdeli rozvody .. nefungujou napinaci kladky,
i kdyz se jedna o vyrobni vadu, zaruku VW neuznava ani majitelum Audi :((

30.05.2012, 13:16 |
gizmi Pokud mam na vyber ze dvou motorizaci a nekdo me napise kup si "a uplne jinou motorizaci"..tak mi ten clovek prijde prinejmensim zmateny.. :o) Kord kdyz je ta jeho motorizace 3x vetsi :D:D
Zajímavé jak od hypotetické otázky se tu už řeší služebáky a jejich výbava vzhledem k ceně :)))
já tyhle trasy s 1,9tdi jezdím za 5,5l ..osobně bych ti doporučil auto,kde bude motor 2,7-3,0tdi nežere moc a hejbá se dobře, spotřebou se těm rozumně velkým ropákům benzin vživotě nevyrovná. A takovým těm moc malým 1,4T a 1,6Tdi bych se raději vyhnul. Ikdyž mne docela překvapil ten 1,4tdi,ale není to na cestování..
gizmi: tak to už jsme si snad tady zvykli, že když se někdo ptá "jakou fabii" tak se doporučí 3L Legacy :)
TicTac: Pakliže to Tebe nic nestojí a je to čistě služebák, tak zvol benzin.

30.05.2012, 14:35 |
gizmi dudelina: tyjo - ja bych volil opacne :D 100Nm rozdil je docela HODNE znat :)

30.05.2012, 14:48 |
Dudelina | Upraveno: 2012-05-30 14:51:37
U toho benzína volim jako plus, že to v zimě rychle zatopí.
I když je fakt, že ty dnešní malý tdi s příhřevem topí taky celkem rychle.
BTW: Která 1.6TDi má 88kW a 300NM?
TDi s tím ohřevem topí rychleji..aspon mě to tak přijde.. jinak sežen webasto.. luxus věc ..
Gizmi, to není o zmatení, ale o tom včas poskytnout prostor k zamyšlení výbírajícího..... a stále nechápu, jak s úvodním dotazem souvisí služebáky a jejich výbava, podle mě jest v tomto vlákně zmatený právě ten jedinec, kdo s nimi začal :-D :-D :-D
doporučoval bych Cadillac Escalade 6,2 V8 flex fuel. řekl bych, že bude jezdit za podobnou spotřebu jako to 1.6 TDI a když ne, zaplynuje se to a pak to jezdí téměř zdarma...

30.05.2012, 23:25 |
Augi radek.61: chlape, Ty víš, že většinu Tvých názprů respektuji, ale... Já mám 2.0TDI a ženě jsme pořídili 1.9TDI a fakt jsme spokojeni :-) Já 6.0, žena 5.7 a neřešíme nic velkýho. Možná máme štěstí na dobrý kusy (ťuk ťuk :-) na poctivý dubový) a jsou to levný povozy, i kdybych započítal tu rezervní hlavu a vstřiky, co mám pro sichr ;-) v garáži.

30.05.2012, 23:26 |
Augi A nezapomeňte slavný výrok Jeremyho Clarkssona:
"IT DOES NOT MATTER WHAT CAR YOU DRIVE, BUT HOW YOU DRIVE IT..."
radek.613: mě zase připadá jako zcestné reagovat na dotaz jestli je lepší "A" nebo "B" odpovědí "D"
Jinak asi jako Augi/Clarksson.
Koukám, zajímavě se to tady rozjelo - byl jsem chvíli mimo připojení:-)
Pro vyjasnění:
- Je to služebák
- Auto je Fiat Bravo
- 1,4 T-Jet mám teď - jede super, rychle topí, ale chlastá
- 1,6 MultiJet 120k je varianta - bude míň žrát ale pomaleji topit
- šlo mi spíš o to jestli kvůli 100Nm navíc jít do nafty, jestli se s tím bude příjemněji a líp jezdit
Díky všem za postřehy.
TT.
To napíšu hned, že je to Fiatí :) Ber ten T-jet;) Ta 88kw verze je super, když jedeš na pohodu, tak jede i úsporně a když potřebuješ, tak docela hezky tahá a spotřeba taky není nijak dramatická.
Augi, o tom to přeci je, stačí správně položit úvodní dotaz ne tak jak je, ale např. "poraďte, řeším služebák, bude to fiat a mám na výběr z těhle dvou motorizací" a reakce budou nějaké a i konstruktivní - ze spokojené praxe, ale když zní úvodní dotaz "mám hypotetickou otázku", není tam uvedený účel ani nic jiného, nabízí se (to Tommas :) ) poradit právě klidně odpověď "D".....
radek.613:
Popravdě, kolik lidí tady má zkušenost s těmito dvěma motorizacemi ve Fiatu Bravo?
Navíc jsem nechtěl zavádět debatu na Fiat, ale vědět objektivně jestli spíš komfort benzínu nebo krouťák nafty.
Proto byl ten dotaz formulovaný, tak jak byl a to co jsem se chtěl chtěl dozvědět jsem se dozvěděl.
Jinak jako gizmi - dal jsem na výběr 1,4 vs. 1,6 a odpověď je 2,0...:-)
TT.
me treba u VW ropy se_e to duneni uvnitr a ve skodarnach je to jeste horsi (z duvodu mensiho tlumeni)...
1,9TDi ma (pro me) nesmyslnou krivku momentu, 2,0TDi je jak ruska ruleta jestli dojedes... ale pokud to nevadi, proc ne...