Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > žere olej po montáži oct?

 o Navštíveno 19920x o
o 07.08.2013, 10:52 | kucik
Měl jsem problém se zanášením váhy vzduchu od oleje při originálním odvětrání ventil víka, kdy před váhou vzduchu byla hadice do víka (tam se asi nasával vzduch) a na druhé straně víka u sání je pcv ventil a zpětné vedení do sání.
Předělal jsem tedy vedení hadic a přidal OCT. Teď jsem zjistil, že auto žere olej (cca 0,5 l /1000 km). Může to být úpravou?
Jak je vidět z obrázku, zrušil jsem podtlak do víka od hadice k filtru (může být problém?), pcv ventil jsem ponechal (vyčistil jsem ho, ale stejně se do něj hodně těžce fouká, je tam vůbec při tomto řešení nutný?), oba vývody z víka jdou do OCT a na něm je malý filtřík, aby přetlak šel pryč. Do sání už zpět hadici nevracím.
Může tohle řešení způsobit přetlak v motoru, aby se začal ztrácet olej? Když na jedné straně víka pcv ventil není, tak by přetlak šel pryč tam tudy ne?
Existuje samozřejmě několik řešení, jak to předělat, ale než se do toho pustím, tak chci vědět, jestli problém vůbec s tímto souvisí.
Auto je jen víkendovka a v zimě nejede vůbec, můžou to být i ztvrdlá gufera na ventilech.

foto k příspěvku  od kucik



o 07.08.2013, 11:04 | mr.brain
Nemá bejt z nádobky ještě jedna hadička do sání? Aby v ní byl podtlak?
o 07.08.2013, 11:07 | walish
Kolik si s tím najel? Abys neměl všechen olej v OCT :)
o 07.08.2013, 11:31 | .mycTD
...a neresilo uz se to tady sahodlouze, ze to takhle dopadne? :-)
o 07.08.2013, 11:48 | kucik
Oleje v oct bylo jen na dně. DO sání to podle mého zpět nemusí, pcv se otevře přetlakem ve víku, do sání to jde proto, aby to nechcalo na zem. Nejde mi do hlavy, proč by to tahle úprava způsobila, když se to normálně používá. Kdybych dal jen filtřík, který se zasere, na víko a nepustí přetlak ven, tak neřeknu.
o 07.08.2013, 11:59 | .mycTD
co je to vlastne za motor?
o 07.08.2013, 12:22 | kucik
FE3N DOHC, 2,0 16v
o 07.08.2013, 13:05 | Rajdlos
PCV umístit co nejblíže odvětrání a určo bych je zkontroloval. Jinak PCV tam musejí být.
o 07.08.2013, 13:10 | tappaja
Podle me stacilo vymenit PCV, tim jak byl zadelanej a neprofukoval jak mel, se ti pretlakem dostavala ta mlhovina do sani, defacto se obratil tok...

A stejne to mas blbe namontovany, OCT si mel namontovat mezi sani a ventilovy viko. A vymenit PCV.
o 07.08.2013, 13:15 | Rajdlos
Myslím si, že tak jak to má, to ničemu škodit nemůže.
o 07.08.2013, 14:03 | kucik
Problém je, že nevím, při jak velkém tlaku má ten pcv foukat, tudíž nevím, jestli ok nebo ne a navíc nový stejný určitě neseženu a jestli to dát z jiného auta taky nevim, aby to nemělo jiné parametry toho tlaku.
Moje víko má vstup a výstup, kdyby to mělo jen výstup, tak je to v poho, takhle nevím, jestli tam ten pcv vůbec k něčemu je, protože to stejně bude foukat tou hadicí bez něj. DO sání jsem to zpět vracet nechtěl, proto je to takhle.
o 07.08.2013, 14:04 | tappaja
Nemuze, ale fungovat to tak jak ma, nebude... Nekde musis vzit podtlak=napojeni na sani pod klapku, ne?
o 07.08.2013, 14:05 | tappaja
PCV sezen novej, z nejakyho 2.0, urcite to bude lepsi, nez jen volna trubka nebo ucpanej...
o 07.08.2013, 14:46 | kucik
A na co podtlak?- to odvětrání je na přetlak v motoru. I kdybych to teda napojil zpět do sání, co udělám s tím vstupem, zaslepím?
o 07.08.2013, 14:55 | tappaja
Pretlak tam vznikat muze, ale ty ho musis aktivne odsat, proto potrebujes pripojeni do sani = v originale ta olejova mlha putuje do sani, nasaje se do motoru a shori.
Mam treba sadu, ktera se montuje na vyfuk, vznika tam podtlak a ta mlhovina putuje do vejfuku (to je pro zavodni ucely)

Vstup do ventilovyho vika nezaslepuj, muzes tam dat fitrik, malickej hribek.

OCT slouzi k odlouceni oleje, takze ti do sani jde cistej vzduch bez oleje.

PCV je pri volnobehu zavrenej, aby prisavanim vzduchu z ventilovyho vika nedochazelo ke kolisani volnobehu. Jak se otacky zvysujou, otevre se a odsavaj se vypary z ventil vika do motoru.
o 07.08.2013, 20:14 | Rajdlos
Odsavani podtlakem je jen zalezitost race motoru, jsou na to i specialni podtlakovy pumpy, další moznost je odsavani výfukem, ale kdo by chtěl, aby mu sel z vyfuku spalenej olej :) Pochybuju, ze u kucika bude takovy pretlak potrebny k odsati, další moznost je místo filtru pichnout vystup na podtalk do sani, zda se neco zmeni ale pochybuju. Otázka je pak jak jsou dimenzované hadice a vstupy do OCT.
o 07.08.2013, 20:15 | Rajdlos
Jinak PCV bys měl normálně profouknout pusou (ve správném směru). Jde to celkem zlehka.
o 07.08.2013, 20:56 | tappaja
Odsavani podtlakem neni zalezitost race motoru. Odsavani podtlakem ma kazdej motor.
To jak se to odsavani resi - pumpa, podtlak vejfukem, do sani, je uz jina vec.

Proste tim, ze na vstup a vystup z ventilovyho vika fam filtricky nebo OCT, nevyresim vubec nic.

Proste to schema je uplne blbe...
o 07.08.2013, 20:58 | .mycTD | Upraveno: 2013-08-07 20:58:42
ja si to myslim stejne, jako tappaja.
ale hlavne uz tu o tom nekde je sahodlouhy thread, kde se to rozebiralo, bo tyhle kresby si pamatuju.
o 07.08.2013, 21:13 | tappaja

foto k příspěvku  od tappaja

o 07.08.2013, 21:36 | Rajdlos
Tak je jasný, že to má každej motor, když je to vyústěný za klapku. Spíše jsem to myslel tak, ze u "klasických" N/A motoru není potřeba odsávat podtlakem víko/klikovku, to znamená pokud to někdo odpojí ze sání, nestane se nic. Protože přetlak z klikovky není tak velký jako u přeturbenejch motoru, respektive většina lidi to má zapojený jako kucik a nikdo problémy s tím teda nemá. Spíše se setkávám s tím, že lidi uškrtí hadici nebo zvolí OCT s malými vstupy na odsávání než je samotný vývod z víka a vzniká jim přetlak u klikovky a olej je pak vytlačovanej skrz kroužky do spalovací části = větší spotřeba oleje.

Já třeba chípnu motor a z filtru na odvětrání se mi valí přetlak ještě dalších cca 3-10 vteřin.
o 07.08.2013, 21:42 | tappaja
Tak jak to ma zapojeny, je uplne to samy, jako kdyby to zaslepil. Pak mu to zere olej.
o 07.08.2013, 21:45 | Tuner#2 | Upraveno: 2013-08-07 21:48:25
Já teda nevím, ale největší přetlak je v klikové skříni, respektive pod víkem ventilů v oblasti volnoběhu či lehce zvýšeného volnoběhu. Už od nějakých 2 - 2.500rpm se to zklidní a prakticky to nefuní. Na volnoběh to naopak pulzuje nejvíc tam i zpět, takže idealizovat si, že na jedné straně víka to saje a na druhé přes nějaké škrtící kurvítko co zrovna na volnoběh (kdy je pulzace největší) je zavřené? No nevím...

Já jezdím tohle [ Link ] už nějaký ten pátek, hlavní odvětrání hadice do nádoby a z ní rovnou ven + malá pomocná je do sání ale až pod klapky karburátoru aby se to nesvinilo. Funguje to tak leta, olej je stabilně tam kde ho naleju.

Co rozhodně nedoporučuju je filtřík na víko ventilů, pokud jde o horší motor, brzo se zasviní, ucpe a olej pak z motoru skutečně lítá kudy může - ideálně vyrazí víčko a všechno obleje ;)
o 07.08.2013, 21:59 | tappaja
To co mas, je odvetrani do atmosfery.
PCV je neco jinyho.
o 07.08.2013, 22:04 | tappaja
Doporucuju kouknout:
[ Link ]
[ Link ]
[ Link ]

Proste to neni jen o tom to nechat jakoby odfouknout do vzduchu, musi se to (melo by se) to odsavat!
o 07.08.2013, 23:02 | kucik
Ale pozor já nmeám oct uzavřený. Dělal jsem si ho sám a ten filtřík mám na něm, aby přetlak šel právě ven (viz foto).
Kdybych vstup zapojil zpět k filtrboxu, tak budu mít zase váhu od oleje a nepojede to jako už jsem to měl.

foto k příspěvku  od kucik

o 07.08.2013, 23:26 | kucik
Nemá náhodou doma někdo pcv z 2.0 l, nevím, kde to sehnat nové, jkao díl mi to nic nenachází - pouze na ameriky se 4,7l motory.
o 08.08.2013, 03:37 | tappaja
Ne, opravdu to jak to mas zapojeny, nepojede.

Tim, ze se ti ucpal PCV ventil, tim to zacalo foukat sracky prave na vahu vzduchu. Otocil se smer tech vyparu.
o 08.08.2013, 06:47 | kucik
Ok, když bych to zapojil dle tvého schématu, tak proč by výpary šly do sání (když je tam odpor od pcv) a nešly by opět do toho filtříku, kde žádný odpor nebude?
o 08.08.2013, 06:55 | kucik
Tuner2: při tom tvým řešení je ta nádobka ale k ničemu ne?-stejně se všechen bordel nasaje do sání podtlakem a do nádobky nic nevlítne.
Schválně vyzkouším odslepit tu díru v sání, jak moc to tahá a jestli na volnoběh nebo při zvýšených
o 08.08.2013, 08:22 | Tuner#2
Jak nasaje? Já nevím jak jiné motory, ale ten můj pulzuje, takže saje/ vyfukuje v pravidelných intervalech. Je to znát jak jsem psal právě na volnoběh či lehce zvýšený. V otáčkách pak už z víka nejde ani přetlak, ani podtlak a i na ten volnoběh je vzduch nasátý přímo úmerný vyfukovanému. Kdyby to jen vyfukovalo, uděláte v motoru vakuum (bráno samozřejmě v teoretické rovině).
o 08.08.2013, 08:27 | kucik | Upraveno: 2013-08-08 08:28:17
Já nemyslel motor, ten vyfukuje, ale sání nafukuje. A ty máš tu menší hadičku do sání ne?- a to by mělo právě brát přetlak z motoru, takže malou půjde všechno do sání kvůli podtlaku a velkou už nic.
o 08.08.2013, 12:24 | tappaja
Princip PCV je nekde jinde. Sam motor toho moc ven nevyfoukne.
o 08.08.2013, 13:08 | Harryp
kucik: Koukám, že jsi na to použil "tekuté mýdlo" :-)
o 08.08.2013, 14:18 | Tuner#2
tappaja: A v čem ten princip je? Anglicky toho moc nedávám :-/

kucík: Takhle to bylo i origo, ona ta malá hadička má tak malý průměr, že toho moc nestrhnea velkou hadicí to kolem volnoběhu pulzuje úplně stejně jako bez ní.
o 08.08.2013, 14:40 | tappaja
Principem je aktivni odsavani vyparu z klikovky, ktery tam proniknou pres pisty. Ty pary obsahujou benzin, spalenej benzin atd.. Primarne to degraduje motorovej olej, muze se tlakovat blok a pak to i vytlacuje olej tam kam nema.

Takze se mezi viko a sani namontovala hadice s PCV ventilem, kterej zustava pri volnobeznejch a nizkejch otackach zavrenej. Kdyz podtlak v sani prekona pruzinu, otevre se a vsechny vypary jsou vmziku vysaty do sani a spaleny.

A protoze potrebujes privod cerstvyho vzduchu, je ta vstupni hadice pripojena za filtr (nebo muzes dat malej hribek.

To ze motor "pulzuje" z toho vydechu, neznamena, ze se zbavi tech vyparu, tomu se musi pomoct.

A protoze chces zachovat funkci a nechces si zasirat sani olejem, mezi tu hadici vrazis OCT.
o 08.08.2013, 14:52 | Tuner#2
tappaja: Díky za rozšíření obzoru, nicméně když se mě motor netlakuje a funguje to co mám, asi to tak nadále nechám.
o 08.08.2013, 15:08 | tappaja
Nejde o to jestli se tlakuje nebo netlakuje, ty vypary tam mas at chces nebo nechces. Degraduje ti to olej.
I ta obycejna S120 mela prece hadici mezi vikem a sanim. Ale bez PCV ventilu.
o 08.08.2013, 15:39 | Tuner#2
tappaja: Měla to máš pravdu, taky byl karbec vždy jak bota a navíc se mě nechce kuchat ten KN filtr, který nemá vstup. Zkusím nad tím zapřemýšlet přes zimu až budu mít auto konečně u sebe.
o 08.08.2013, 23:06 | kucik
Tappaja: ok, když to přepojím a na vstup dám ten filtřík (předělal jsem vedení k sání a nechce se mi tam vrtat vstup na hadici). Co když pcv nebude stíhat?-bude se zasírat filtřík a prů*er je na světě. Motor se začně tlakovat a rupne nějaké těsnění.
o 09.08.2013, 02:50 | tappaja
PCV je zavrenej prakticky jen na volnobeh a nizky otacky, v tom rezimu motor netlakuje (pokud neni pred smrti a pres pisty neprofukuje)
o 09.08.2013, 06:59 | kucik
No však jo. Když teda pojedu kudlu, tak pcv nemusí stíhat průtokem a olej pak logicky bude prskat na vývod, kde je filtřík, ten se zacpe, olej už nebude mít kam a tak se to začne tlakovat a ... nebo myslíš, tohle nemůže nastat?
o 09.08.2013, 07:08 | walish
Zbytečně vymýšlíš teorie, prostě to zapoj tak, jak ti kluci radí a budeš to mít ok.
o 09.08.2013, 08:12 | tappaja
Mas motor, ne kompresor, PCV stihat bude... A jeste bych ten PCV zapojil az na vystup z OCT. Mezi OCT a sani. Aby se ti nezasiral, kdybys ho dal primo k ventilovymu viku.
o 13.08.2013, 21:36 | kucik | Upraveno: 2013-08-13 21:39:17
Tak jsem to přepojil dle tappajova návrhu, dal nový jednocestný ventil (ne stejný, ale sehnal jsem z vedení nafty, měl i lepší průchodnost - to je asi ten problém), na vstup filtřík a nastal problém s volnoběhem respektive se směsí, motor má tendenci chcípnout, do sání jde prostě moc vzduchu.

možná řešení:
1. přepojím to zpět, jak jsem měl?
2. vrátím zpět původní pcv (stejný nový neseženu), ale jak poznám, že je ok? Profouknout jde jen jedním směrem, ale je normální, že to v něm klepe, když s ním štěrchám? - jestli tam má být pružinka, tak by to asi klepat nemělo ne?
3. Nechám ten nový ventil a seřídím šroubem volnoběh nebo změním předstih. Jak by to bylo se směsí při jízdě při nezměněném předstihu, taky chudá? Má smysl hýbat s předstihem, nebo ten se s množstvím vzduchu v sání nemění?
o 13.08.2013, 21:57 | tappaja
Z vedeni nafty? To asi nebude PCV...
Udelej test, hadici do sani ucpi, nemel bys mit zadnej problem s volnobehem. Pak na konec hadicky pripoj PCV, na volnobeh by mel fungovat jako uzavreny=stale zadny problem s volnobehem.
Pridavej otacky a ventil by mel zacit nasavat.
o 13.08.2013, 22:32 | kucik
No taky je to jednocestný ventil, akorát se jednodušeji profoukne než originál.
Když jsem nastartoval, tak bylo i přes ten filtřík cítit, jak motor saje vzduch.
o 14.08.2013, 02:36 | tappaja
No a to prave neni dobry, ten ventil je tam od toho, aby na volnobeh zustal zavrenej a prisavanim falesnyho vzduchu neovlivnoval volnobeh, ze jo... coz se ti evidentne deje.
o 14.08.2013, 09:07 | kucik
Schválně zkusím, jak to bude fungovat, když ten ventil odpojím jen z ventilovýho výka a do sání ho nechám. Kurnik, když na volnoběh má být pcv zavřený, tak snad musí být jedno jaký ventil tam je.
o 14.08.2013, 10:11 | tappaja
Muzes mi znova nakreslit jak to teda vlastne mas? Jak mam rozumnet vete: "když ten ventil odpojím jen z ventilovýho výka a do sání ho nechám"? To tam snad mas ventily dva??
o 14.08.2013, 10:39 | kucik
Mám to přesně tak, jak jsi nakreslil nahoře. Ventil je v hadici, tak prostě zkusím jeden konec hadice,co je ve víku odpojit a zacpu prstem a pak zase pustím.
Jestli pcv na volnoběh nemá pracovat, tak by to němělo ani nic nasávat.
Nevíš, jestli je v pořádku, že v tom origo ventilu štěrchá?
o 14.08.2013, 10:57 | tappaja
Tak rachtat v nem asi muze, dulezity je, aby nesel profouknout, respektive, protoze pracuje na podtlak, vysat. Jako kdyz slukujes cigaro, zkus si z nej potahnout :) Nemel by propoustet, az s vzrustajicim podtlakem se pootevre a propusti.

Prolez si [ Link ]
vsechny ty ventily, najdi si nejakej na 2.0 16V a myslim, ze bys ho mohl v klidu pouzit. Zavolej si co maj skladem a nech si to poslat.

Jo a jeste obrazek, myslim ze jsem to psal, dej ten PCV az za OCC, ten bude zachytavat olej a nepujde to primo do PCV. Prodlouzi se zivotnost, ale stejne po nejakejch cca xx tis km to bude zas na vymenu asi...

foto k příspěvku  od tappaja

o 14.08.2013, 11:04 | tappaja
Tohle by melo byt na Mazdu
[ Link ]
o 14.08.2013, 22:06 | kucik
Přesně takhle to mám zapojené. Problém byl opravdu v moc velkém průtoku novým ventilem, vrátil jsem tam origo a je klid, ale koupím nový, nějak v něm bzučí. Nečekal jsem, že jiný ventil může nadělat takovou paseku. Jinak díky za odkaz, zkusim tam zavolat, jestli mají přesně ten, co potřebuji.
Teď ještě seřídit předstih, směs a volnoběh a bude to ok.
Díky za rady
o 19.08.2013, 11:51 | kucik | Upraveno: 2013-08-19 11:57:10
Nenakupuje třeba někdo v tom simixu (odkaz od tappaja) nebo nebydlí někdo v té lokalitě? Ventil jsem tam našel, stojí 85,- a doprava 150,- přes ppl. Úplně mě se.re, když doprava stojí víc než zboží, že by mi to někdo poslal v obálce poštou? Kdyžtak se mi ozvěte na mail pod nickem. Díky
o 19.08.2013, 12:54 | tappaja
Prodejna ND
Sekaninova 18
128 00 Praha 2

ja se tam nedostanu...
o 25.09.2013, 23:17 | kucik
Pánové, protože mi to pořád nedalo a většina rad přišla od lidí, kteří mají jen 1 vývod z víka, hledal jsem, jak pcv funguje u 2 vývodů (např. mazda, nissan,...). Našel jsem přímo řešení a rozbor mého motoru (FE3N od mazdy) a i dalších stejných systémů.
hodně info zde:
[ Link ]
[ Link ]

Závěr: ZAPOJENÍ MÁ BÝT ÚPLNĚ OBRÁCENĚ.

Ve zkratce: PCV v tomto případě je otevřený pouze na volnoběh nebo při zavřené klapce. Druhý vývod (jak jsem se mylně domníval, že je vstup) slouží k odvětrání plynů v otáčkách.

Tudíž nejjednodušší správné zapojení viz obrázky (pro atmosféru si stačí místo turba dosadit trubku od filtru).

foto k příspěvku  od kucik

o 25.09.2013, 23:20 | kucik | Upraveno: 2013-09-25 23:21:57
I když za správné je považováno i toto

foto k příspěvku  od kucik

o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3911 sekund.