
Navštíveno 22894x


20.02.2015, 11:17 |
M.a.R.i | Upraveno: 2015-02-20 11:25:32
Ahoj,
podělím se o svou zkušenost.
Manželka si pořídila v létě Picasso 2.0HDI 12/2003, když začalo přituhovat (-2C a víc), tak vozido začalo hůř startovat. Startér točil krásně rychle, ale někdy auto chytlo až na podruhý nebo napotřetí. Vcelku klidně baterka startovala 20-40s.
Pak jsem zjistil, že v autě je Exide 54Ah,tak mě napadadlo, že baterie je nejspíš na takový diesel slabá a koupil jsem novou Starline 74Ah 680A. (Většinou jsem kupoval nejlevnější baterie a vydrželi stejně jako 2xdražší...)
Ale problém stále stejný.
Tak jsem začal sondovat na netu a zjistil, že to můžou být žhavičky, čerpadlo, vstřiky, filtr, relé žhavení a milion dalších věcí :). Koupil jsem nové všechny žhavičky BERU a nechal je vyměnit. Mechanik mě proklíná ještě teď :). Původní byly absolutně zarostlé, nešli povolit a několikrát se zlomily, takže se s tím mordoval skoro celý víkend :).
Problém stále stejný...
Odpojili jsme čidlo teploty, aby auto maximálně žhavilo, starty byly nepatrně lepší,ale furt to nebylo ono...
Zkontrolovalo se relé žhavení a bylo ok.
Vyměnil se palivový filtr a stále špatný starty.
Nakonec se sundal vejfuk, nádrž, vyndalo se čerpadlo a vyčistilo se (někdy bývá problém se zašlemováním)...
Stále to vypadalo jakoby vždy chvíli do motoru nešlo palivo...
Už jsem byl dost bezradnej a mechanik si pořád myslel, že nejspíš to bude baterkou, což mi nesedělo.
Dnes ráno v -6C jsem přes kabely zapojil 100Ah Exide 900A a auto chytlo během 1s :).
Není to házení špíny na Starline. Dnes jsem s mechanikem mluvil a řekl mu radostnou novinu a ten mi shodou okolností řekl, že dnes řešili to samé a bylo to špatnou 2měsíce starou Bannerkou :)
To je konec mé pohádky, jen jsem se chtěl o ní podělit :).
Připomíná mi to, když jsem kdysi řešil na Ducatu, že mi špatně ukazuje budík teploty.. Vyměnil jsem čidlo, poté budíky a nakonec jsem zjistil, že to bylo termostatem :D. Auto topilo a budíky celkově zlobili, tak mě nenapadl termostat :).

20.02.2015, 11:36 |
sekáč JJ baterka dělá divy. Nemůže být to samý i origo baterkou ve Vianu 3.0 nafta? Občas se mi stane, že chytá trochu dýl (startér jede, ale motor chytne až po 5-10 sekundách točení)? Je teda fakt, že stojím většinou lehce z kopce, když vyhřívám nezávislým, tak vždy v pohodě. To samý převodovka, kterou chci na garanci řešit, už to bylo na servisu po 30K a prej vyšší hladina oleje, tak ho odčerpali, ale zas tolik to nepomohlo - když dám R nebo D, vždycky rána jak z kanónu a mám pocit, že to špajzce nedělá úplně dobře.. Najeto asi 34tkm, rok a něco starý. V pondělí ho vezu na kosmetiku do ČB, tak to všechno hodlám vyblejt na přijímacího technika :)
A jaka ma byt predepsana baterka vyrobcem?
Minimike: Jestli je to na mě, tak na krytu baterky je napsáno 54-70Ah :).
sekáč: Je to možný. U Picassa to opravdu vypadalo tak jako by spadávala nafta. Baterka točila normálně, ale jakoby motor neměl šťávu.

20.02.2015, 11:52 |
sekáč Tak zas předpokládám, že když je tam nová od výroby, je předepsaná výrobcem a neměl by být problém.. ale kdyžtak prokonzultuju. Já nemohl ani najít sadu žárovek, takže v pondělí ráno jedu do ČB bez předního levýho blinkru :)
Díky, akorát řešíme stejný problém :D
No ono to tou baterkou nemusi vzdy byt.
Taky jsem mel ten problem a baterku tam mam Starline.
Tuhle sobotu mi to nedalo, vytahl jsem starter, rozebral, kompletne vycistil, jadro civky vylestil vse promazal a slozil zpet. Procistil stycne plochy kontaktu atp.
Ten ten starter s tim motorem toci snad 2x rychleji a chyta to do vteriny. Pri stejne baterce.
Takze ty jsi vyresil pouze problem silnejsi baterii ale ne celou pricinu problemu a to je ten starter.

23.02.2015, 18:30 |
M.a.R.i | Upraveno: 2015-02-23 18:33:53
Knightley: 100Ah se do Picassa nevejde. Starline budu reklamovat a bud mi ji vymeni za novou a nebo si doplatim za jinou znacku o kapacite 74-77Ah. A a tou Bannerkou... Vymenila se za jinou a auto zase chytlo na skubnuti, takze bych hned netvrdil, ze neresim pricinu :). Treba tam dam 74Ah novou a zase to nebude chytat, ale pochybuju.
Dneska jsem dal tu 100Ah do Ducata a chyta jak hodinky. Tam byl taky problem se studenyma startama, ale neresil jsem to. V zime s nim jezdim velmi malo a kdyz nechytlo tak jsem sednul do druhyho auta :). Ale tam byl problem az pri -10 a vic, tak uvidime pristi rok
..

23.02.2015, 18:30 |
M.a.R.i | Upraveno: 2015-02-23 18:34:28
chybka
Tak si sypu popel na hlavu. Nejspíš Murphyho zákony a poté co jsem nainstaloval novou autobaterii, tak stále stejný problém a nyní i za vyšších teplot.
Budu muset koupit sadu gumyček a těsnění a projít celou palivovou soustavu :/. Pak už mě napadají jenom vyměnit vstřiky a čerpadlo, ale mělo by to být OK. Stejně to nakonec bude nějaká pikačovina...

11.03.2015, 12:35 |
Lucni.konik | Upraveno: 2015-03-11 12:36:23
Ještě poradím. Jak je startér, tak bývá takovej zemnící pásek(kabel-vypadá jak např. na krmení zesiku) bývá časem uhnilej - zkorodovanej. To, že je naprach, se zjistí tím, že se promne mezi prstama(vzhledově může i vypadat OK).
Řešil jsem to na několika autech. Výměna baterky pomohla....defakto dočasně až jsem narazil na ten problém u startérů.
Je totakovýhle pletenec - co je na obrázku(vpravo) z horního tělesa a vede do dolního
[ Link ] Zkus juknout, jak je to u tebe, eventuálně vyčistit.
Lucni.Konik:
Díky za radu, zkontroluju
MARI: dej pak vědět resumé, kolega řeší to samé :) díky

14.03.2015, 11:05 |
Piskoteek | Upraveno: 2015-03-14 11:06:54
Moje první auto bylo Tipo 1,7D, po vyvaření přišla zima a v -15 nechtělo a nechtělo..Po klasice jako jsou přepadové hadičky, tamto onoho se přišlo, že nemá tlaky ve valcích..Byla zima a ja chtěl jezdit, sundávat hlavu atd se mi nechtělo, tak otec přišel s tím, že (ted mě neukanujte pokud jsem spletl značku) Avie měla předehřev na sání..Udělalo se to samé a ono to pomohlo..Na jaře se pak zmeřila ovalita ve valcích, vyházel jsem kruhy za nové a ejhle problém vyřešen. Po pár letech mi to nejkámoš zbořil na nosník motoru,když pro mě jel do práce :-/ :-)
u jakekoliv nafty musí stačit 74-77Ah- ta s tím musí zatočit razdva.
Mel jsem Avensis 2.0 D4D 93kW a byla tam predepsana 90Ah

14.03.2015, 20:09 |
s1michael | Upraveno: 2015-03-14 20:13:38
U HDI jsou špatné starty způsobené špatnými vstřikovači! Nech je zkontrolovat - ev. opravit ale aby ta oprava nestála víc než originál díl - nový (nebo "repas" od výrobce) stojí cca 5-10tis kč kus. Nevim jak je to u Citroena, ale u Peugeota by jsi na tohle stáří auta při opravě v autorizáku dostal ještě 30% slevu na díly.
s1michael: 2vstriky na diagnostice vykazovali hodnoty na hrane. Muzu mit starsi vstrik za 500kc/ks. Ale auto jinak jezdi naprosto normalne.
Az bude nalada, tak to zas budu resit.
Ještě dodám, že ten můj návod se týkal aut, u kterýho startér nechce pootočit.

06.11.2015, 13:42 |
Adiss jak to nakonec dopadlo ?

06.11.2015, 16:09 |
M.a.R.i | Upraveno: 2015-11-06 16:10:20
Adiss: Ještě nebyla nálada :). Od 10-2014 do 6/2015 jsem do něj nastrkal přes 40 000Kč, tak mě to moc nebaví.
Šikovnej místní mechanik mi tvrdil, že je to nějaký ventil na čerpadle, strojí cca 4000Kč+ práce. Už si nepamatuju jak se to jmenovalo. Prý by se to mělo začít časem zhoršovat a nepojede to v tahu.

06.11.2015, 16:19 |
Adiss díky já jen že řeším kamošovi stejný problém je to regulační ventil tlaku paliva je na čerpadle.. stojí od 2500kč do 5000kč podle toho jaký a jak moc hledáš na netu. motor točí jak vzteklej ale ani neškytne až točí delší dobu tak to chytne. teď vyměním ventil ale auto musí z baráku.. protože ten ventil naznačuje odchod čerpadla . 40tis do picassa ? to ho máš asi už nový ne ? jinak držím palce ! francouz do baráku nesmí..

06.11.2015, 16:29 |
M.a.R.i | Upraveno: 2015-11-06 16:31:22
Adiss: jj, to je nejspíš on, nemůžu si za boha vzpomenout na tu zkratku ventilu :).
Tak ona to byla údržba:
Baterka
Svíčky
Všechny oleje a filtry
Sada disků se zimákama
Nový letňáky
Renovace ALU kol
Nový EGR
Čip motoru
Destičky
Klimakompresor + všechny hadice
Rozvody včetně kladek na klíňáku
Odpojení alarmu + nová komfortní jednotka.
A pak další nepodstatný věci (podběh, vozíček atd atd)
Takže prostě smůla a auto koupeno před investicema. Jinak jsme já i manželka s autem spokojený :).
Dej pak vědět za kolik si ten ventil sehnal a zda to pomohlo. A při startování se to chová stejně, jakoby tam nebyla nafta (přitom na diagnostice to hází správný tlak paliva)...

06.11.2015, 16:45 |
Adiss tlak paliva v railu nebo tlak paliva v tom regulátoru .. mě regulátor na diag ukazuje při startováni cca 70-80 a když točí déle tak to vyskočí asi na 120 v tu chvíli to chytne a pak volnoběh drží na 290-300 , jinak čidlo mám sehnané za 2600,- v týdnu ho budu měnit a uvidíme jak to bude šlapat .. jinak já to nepomlouvám jako že by to bylo špatný.. měli jsme c4 grandpicasso od novoty a do 100tis km bez investic.. tady ta kamošova xara má 300natočeno a teď řeší tohle.. jinak vesměs nic.. krom spotřebáku
Adiss: kde se dá sehnat ten ventil pls? :) kolega řeší stejný problém

06.11.2015, 22:05 |
Adiss Rajdlos -> ventil je přímo na čerpadle podle typu má buď dva nebo tři šroubky jsou různý ! na ventilu je číslo podle kterého to objednáš jsou různý druhy já opisoval číslo : 0281002284
které se pak dá normálně najít na netu nebo objednat v mototechně kde běžně kupuješ autodíly
např:
[ Link ]
Adiss: Tak jak se osvědčila výměna ventilu?

22.03.2016, 12:12 |
Adiss | Upraveno: 2016-03-22 12:13:56
auto denně v provozu bez problémů... "zatím" "ťuk , ťuk .... " :-)
pro jistotu vyčištěná nádrž a výměna filtru paliva tlaky v diagnostice hned po výměně šli nahoru a rozdíl na otočení klíčku :-)