
Navštíveno 15145x

Sem byl dodneška přesvědčenej, že každá Tatra má čr motor ... hmm koukám, že sem se víc než mýlil :o(
[ Link ]

02.01.2008, 15:29 |
Drtič Používá ale i svoje,ale ne v těch "speciálech",co vím.
to už dlouho ne, převodovky bývaly praga a ZF, nevim už jak dneska

02.01.2008, 15:32 |
Drtič AHa...tak ted jsem to obádal a je to tak :-)
zrovna na to taky koukám... trošku jsem se zmýlil... vážně motory tatra ještě vyrábí, i převodovky
dlouuho ne.. .. jejich motory snad ani nebyly foukaný (nedávno kámošoj přijel motor z GO a úpravou na turbo)teď tam snad je nějakej deutz., nebo něco jinýho a hlavně vodník...
jj, uz dlouho. dneska se na svetovem trhu s nestandartnim motorem moc nechyta nikdo. pokud ti to auto nema jezdit jen kolem baraku, tak potrebujes mit nejakou servisni sit.
mno nevim, myslim ze pouziva....
neni pravda co je psano, Tatra porad ma svoje osmivalce chlazeny vzduchem s preplnovanim, osvedceny, jednoduchy, spolehlivy, ale neplnici euro III. Takze na vychod dobry, na zapadni a jine trhy kde je zohlednovano euro III nepouzitelny.
ale pokud chce nabizet armadni specialy pro svet, potrebuje neco na co se da vyuzit servisni sit....
Takze se chytili cumminsu, coz jsou motory ktery ted jezdej od avie, pres nissan, po renault. Ten zbytek ma myslim tatra nesmrtelnej...
H-Honza : Máš mylné informace....naopak...Euro 3 splňujou s přehledem a dokonce i Euro 4!A prý maj potenciál i na Euro 5....takže tak :)
tatrovacky motory?? nevim nevim...
Euro IV s AdBlue + katem - motor T3D.928.30 (viz obrázek). Podstatné je, že tatří vzducháč, samozřejmě přeplňovaný, tuhle normu v této konfiguraci splní BEZ jakékoli elektroniky řízení motoru, která by se poruchově, nepříznivě a rozmazleností projevovala v těžkém provozu (extrémní zima, extrémní teplo, choulostivost na údržbu, méně kvalitní paliva,....) , na který jsou ta auta stavěna. Zejména pro vojenské účely je to takové plus, že ostatní slovutní výrobci TTA polykají naprázdno, zejména Ti, kteří ob půl roku v rámci servisních prohlídek přehrávají a ladí na zákaznících firmwary řízení motorů a převodovek. Normu EURO III pak plní oba, čistě mechanicky řízené tatří motory T3C-928.50 a .60.
Cummins, jakož i Deutz je tu proto, že určití zákazníci ty motory prostě vyžadují, jsou na ně zvyklí, mají na ně servis a tak dále - prostě si objednají geniální tatří podvozek s jim známým a osvědčeným motorem. Je to vzhledem k nabídce na trhu zcela legitimní a správný postup výrobce, máme 21.století.
Honzo 2.016v - přeplňovaný naftový osmiválec s přímým! vstřikem paliva uvolnila tatra do výroby již v roce 1956, pod označením 928K s ním jeho většího bratříčka - vidlicový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly, který nesl označení T930K a od těch let přeplňované motory stále používá.....

a něco o půl století zpět.....

...zboku.... ano, je to T930K, narozen 1956 :-D

Mara: taky si mě vyvedl z omylu.. myslel jsem že to je vše český ... se divím..
Cummins je každopádně brutálně cool motor znám ho z Ram-u 2500 a co ten motor s tím "pickupem" předváděl bylo něco neskutečnýho ...
hm, jenomze ty "elektronicky sracky" konkurence delaji to, ze srovnatelny auta zerou asi tak 1/2-1/3 co ta Tatra... a kdyz vidim nesmyslny pouzivani Tater pro jizdu po D1 (armada CR) s 1/10 vytizenim, je to JEN mrhani penez...
Cervine, zaprvé nepochopil jsi určení vozidel Tatra, nejsou na D1, ale do podmínek, kde je elektronika a to zejména ze strany zákazníka nežádoucí. Že s nimi Armáda ČR jezdí po D1 je problém úplně jiných lidí, než výrobce těch aut, ne?
Zadruhé samozřejmě, všechny motory okolo žerou 1/3 a ty nejlepší, ty jezdí na vzduch. Boha jeho, Ty jseš divnej, pochopil jsi někdy, vzhledem k čemu se vykazují a hodnotí spotřeby nákladních vozidel? Tomu "srovnatelná auta a konkurence" se mohu jen zasmát.....
nebud tak zaujatej :-) mas recht, ze jsem nepsal striktne k tematu :-) po D1 ACR jezdi v tatrach z toho duvodu, ze vyrobce nebyl schopny vyrabet jina vozidla, nez tahle nepotrebna... protoze se podporuje domaci vyrobce, nakoupily se ty tatry, ikdyz kazdej soudnej vi, ze cokoliv jinyho (lehciho, max. 4x4, silnicni konstrukce) by bohate stacilo... nebo jinak: ukaz mi dopravce, kterej pujde a koupi si dneska novou Tatru... prakticky zadnej, protoze ty vlastnosti, ktery ten vyrobek uz asi sto let ma, nepotrebuje... nechce mit auto s 5násobnýma provoznima naplnema a 3nasobnou spotrebou
muzu s tebou souhlasit, ze technika je zajimava a v terenu schopna, ze je spolehliva a pod, ale ostatni znacky urcite prodavaji VICE aut, proto maji VIC penez a muzou VIC investovat do roz/vyvoje...
H-Honza:Tak vidíš,máš to černý na bílém ;)
radek 613 má pravdu, vždy mne iritovalo, když představili novou Tatru pro armádu a já zjistil, že má motor Renault /nebo co to bylo/, novodobý skvost common rail, sráč ovládaný elektronikou, kdy stačí ustřelit některý snímač a je po boji. Argument Nato, že tyto motory náročné na kvalitu paliva bodou neustále zásobovány certifikovaným palivem Nato je duševní demence unijních expertů. Je vidět, že bojují jen na papíře. Vícepalivový motor je pro ně nesmysl a klasický motor Tatra s čerpadlem bez elektroniky anachronismus..Použití vozů v armádě neplnících ekologické super normy by jistě ohrozilo planetu méně, než hořící vraky s nepojíznými motory nové generace..

13.08.2013, 13:47 |
nome a proto jsem se sem zaregistroval abych to mohl do 5 let starého příspěvku napsat :D
Sorry, jako vždy jsem si nevšiml datumu. Ale je to tím, že slyším o "moderních " strojích pro armádu a oslepnu.
13.08.2013, 13:43 | komprese
Uplně slyším ty snajpry:
"miř na snímač otáček, ten ho vyřadí"
:-))

14.08.2013, 08:30 |
.mycTD | Upraveno: 2013-08-14 08:33:06
:-D
taky jsem si vybavil, jak jim na briefingu nalivaji do hlav siluety nakladaku s rozmistenim cidel BOSCH :-)
Je to sice úsměvné a ironii chápu, kdykoliv nastíním problémy elektroniky a snížení spolehlivosti stroje, jsem označen za zpátečníka a mám se vrátit k mamutům. Přitom moc dobře chápu výhody a že není rok 1968, ale v případě války to bude u transportních vozidel problém. Některé vozy samozřejmě mají pod motorem pancíř, ale u zmiňované Tatry,kterou jsem viděl, jsem nic takové nenašel..Ale tady jde i o jinou věc, motor Tatra používá válečková ložiska na klice, což s sebou nese nepoměrnou výhodu....Kdysi v podniku se vyřazovala T 138 s dobrým motorem a vedení to nezajímalo, že je motor v pořádku, nařídila odvézt vůz do šrotu tak jak je..Tak kolega pro srandu šel a vypustil z motoru olej , motor natočil a sledovali jsme, co ona na to...Nebudu tady dávat nějaké časové rekordy, ale snědli jsme svačinu, vypili kafe a Tatra pořád běžela..Kolega se naštval a vzal jí za uši , seděl v kabině a tůroval, mě to rvalo uši a srdce, až nakonec začala poklepávat, on naložil a po chvilce se motor zadřel..Proč to píšu? Protože dokud nejde o život, jde o ho.no..Po granátu nebo vvbuchlé mině na nepřátelském území jde o to zmizet, ne se schovat pod peřinu, kde to asi inženýři vymýšlejí a to by Tatra i s ustřelenou vanou docházala..Možná ne daleko, ale mohla by zachránit kejhák mnoha vojákům...Nové výtvory jsou velice zranitelné a to i v míru..Ale to nám poserům v Evropě nedochází..Ono měnit rozvody nebo zadřené tlakové čerpadlo před ůtokem je jistě bezva...

14.08.2013, 13:35 |
.mycTD | Upraveno: 2013-08-14 13:35:33
na druhou stranu cekat pred utokem na valeckove lozisko nekde z kopru, kdyz mam plny sklad cummins lagru, asi taky nebude uplne na klid :-)
To jsem nepochopil, jde o to, že se skladem lágrů Cummins se neodjede bez oleje.Prostě vojenský motor má mít rozvody koly, vzduch. chlazení , mechanické čerpadlo /s mechanickým chcípáním pákou/a mech.vstřiky.Motor musí jet nezávisle na kabině , bez jakýchkoliv čerpadel v nádrži a jiných vyfikundací závislých na baterii.Protože stačí odstřelit baterku/y/ a můžou shánět někde osla, veškeré vybavení NATO je jim k ničemu..A motor Tatra tohle splňuje. Je to sice primitivní, ale účinné. Mimo sofistikovaných zbraní včetně spojení je el.výbava v klasickém boji, který nakonec rozhodne stejně člověk z masa a kostí k ničemu..Ale jsem asi zase u mamutů..