Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > vzduchovy podvozek

 o Navštíveno 28358x o
o 18.07.2009, 12:06 | psychopath
prosim o radu.Jake mnechy pouzit na vzduchac?Slysel jsem ze se tam pouzivaji ze sedacek z nakladaku.Pokud nekdo vyte presne jake tak prosim pisnete nebo poslete odkaz prosim.No a jeste nevyte nekdo o nekom kdo je schopen udelat tlumice kuli tem prirubam na mnechy.No a pokud mate nekdo skusenosti s vyrobou vzduchace tak uvitam radu a nebo v lepsim pripade navod na vyrobu.:0)Predem vsem moc dekuji.


o 18.07.2009, 12:36 | vypuk
[ Link ] Na tohohle chlapíka jsem jednou narazil na netu, bavil jsem se s ním o tomto typu podvozku, říkal že to může udělat docela levno. Zkus se ho poptat ;) A měchy ze sedaček? To je pro mě docela novej "poznatek" :)))))
o 18.07.2009, 12:37 | tommas
Pro začátek bych zkusil tohle:

foto k příspěvku  od tommas

o 18.07.2009, 12:45 | vypuk
tommas - sem si říkal, že bych mu to připoměl :))) Nechtěl jsem být takovej pedant, ale český jazyk se v poslední době mrví do bolesti...
o 18.07.2009, 12:58 | psychopath
Tak sorac no ja sem na tu cestinu nikdy moc nebyl.No ale nejsme tady kuli cestine ne :0)Toho sem si uzil dost ve skole.Tak radsi porad a nekrytizuj!:0(
o 18.07.2009, 14:38 | Kesam
Já si myslím že podvozek by se asi neměl doma bastlit na kolenu :-)
o 18.07.2009, 14:40 | Kesam
vypuk ten tu 306tou má roztaženou jako kráva.
o 18.07.2009, 19:05 | Vasekkch | Upraveno: 2009-07-18 19:06:11
[ Link ]

tohle jsou jedny z nejpoužívanějších měchů díky konstrukci.. vzduch je jen ve stěnách, takže stačí udělat z plechu jen horní a dolní přírubu a je hotovo.
o 18.07.2009, 19:07 | Vasekkch
příruby vypadají nějak takto

foto k příspěvku  od Vasekkch

o 18.07.2009, 19:07 | Kesam
To je přesně ono to slovo JEN UDĚLAT :-)
o 18.07.2009, 19:08 | Kesam
Já vubec nechápu kam se to strká do misky nad tlumič? jak to funguje?
o 18.07.2009, 19:09 | Vasekkch
tak se podivej jak to vypadá.. šuplera.. 4ka plech a jedeš
o 18.07.2009, 19:11 | Vasekkch
kesam: záleží na konstukci tlumiče.. já když měl bilsteiny, tak tam ta miska byla nasazovací a na tlumiči byl jen takový nalisovaný kroužek... nebo se dá použít tlumič ze stavitelnýho podvozku
o 18.07.2009, 19:13 | Vasekkch

foto k příspěvku  od Vasekkch

o 18.07.2009, 19:18 | Vasekkch
v praxi to pak vypadá takto. zde na audi A6

foto k příspěvku  od Vasekkch

o 18.07.2009, 19:25 | Kesam
Tam nejni pružina jako vubec jo?
o 18.07.2009, 19:26 | Vasekkch
Ne
o 18.07.2009, 19:28 | Kesam
Hel e jdu lejt kouknu zejtra :-)
o 18.07.2009, 19:42 | /// MiŠeL ///
je to stejne jako u kamionu
o 18.07.2009, 20:44 | vypuk
Kesam: otázka vkusu, žé? :)) Sem viděl i jednu "instalaci" měchů DO pružiny, nevím jak to bylo jinak vyřešené ale pry že se to tam nacpe, a pak jenom roztáhne... jenom rozdíl je v tom nastavování výšky.
o 19.07.2009, 02:59 | Thomas
vypuk: [ Link ]
o 19.07.2009, 13:01 | Kesam
Aha tak to jo:-)
o 19.07.2009, 13:02 | Kesam
To pak ale na hovno jede ne to musí bejt jak na vodě co?
o 19.07.2009, 13:04 | Kesam
Thomas :To je nějaké hovno na užitkové auto.
o 19.07.2009, 13:43 | Skury
Kesam: Funkce pružin je zachívána, akorát to při přetížení pomůže zvednout prdel...
o 19.07.2009, 19:51 | psychopath
Vasekkch:Ty mechy sou super,fakt mockrat dekoju fakt moc.Tohle je principielne fakt na pohodu.No a ten stavitelnej podvozek taky parada.Na ty mechy co sem mnel v planu je to nepouzitelny ale na tyhle je to parada.Chtelo by to vice parametru tech mechu.Nejlepe pokud by se dalo neco takoviho sehnat tady.Kazdopadne jeste jednou moc dekuji!!No a pro ostatni pokud vyte jake ventyli se tam pouzivaji tak prosim pisnete.Zni to asi blbe ale nechce se mi stracet cas tim ze budu sedet hodiny u netu a vymejslet neco co uz vyskousela spousta lidi predemnou.Takze diky predem.
o 19.07.2009, 19:58 | psychopath
No jeste k tem mechum do pruzin super pro dopravce co pretezujou auta aby to nemlatilo tak do voci policajty ale na tuning nepouzitelny.
o 19.07.2009, 22:26 | Vasekkch
ventily bud taky z ebaye [ Link ]

nebo normálně si zajdi do krámu se vzduchotechnikou... tam si nakoupíš i fitinky a tlakové hadice.

nicméně počítej s tím udělat 4 okruhový systém aby to správně fungovalo a nepřeléval se ti vzduch ze strany na stranu.

pokud je dostatek financí, tak pecka je digitální management, kde si uložíš 3 pozice nastavení výšky a zároven systém kontroluje případné uniky vzduchu atd.

Ty měchy jsem nikde u nás prodávat neviděl..jen v usa.
o 19.07.2009, 22:30 | Vasekkch
Ten digitál vypadá takto... už se jen napojí měchy a je hotovo... výhodou je i, že do kabiny se tahá jen jedna linka na kterou se píchne ten ovladač.

[ Link ]
o 19.07.2009, 22:39 | Midnite
Vasekkch: kdyby byly penize tak si koupi podvozek a nedela ho doma na koleni :) kazdopadne ta cestina je hrozna :D
o 19.07.2009, 22:44 | Vasekkch
Midnite: ukaž mi hotovej vducháč co funguje.. nejlepší cesta ke vzducháči je poskládat si ho. Za cenu G.A.S.u v nejlevnější variantě, která je shit si postavíš kit s digitálním managementem.
o 20.07.2009, 11:50 | DJ.UFÍK
to neni spatne,to me zajima,jen aby to uneslo potom auto a fungovalo to:-(
o 20.07.2009, 12:40 | CervinVega
ty mechy uvnitr pruzin se zakonite prodrou...
o 20.07.2009, 13:06 | Vasekkch
DJ.UFÍK : když to unese chrysler 300C tak nevidim problém :)
o 20.07.2009, 18:42 | Kesam
Ufík to tvoje to unese :-) a moje určo taky až to budeš mít hotové tak ukaž zima bude dlouhá at je do čeho rejpnout :-)
o 20.07.2009, 18:52 | Kesam
Ufík to tvoje to unese :-) a moje určo taky až to budeš mít hotové tak ukaž zima bude dlouhá at je do čeho rejpnout :-)
o 20.07.2009, 18:57 | Kesam
Ufík to tvoje to unese :-) a moje určo taky až to budeš mít hotové tak ukaž zima bude dlouhá at je do čeho rejpnout :-)
o 20.07.2009, 22:55 | D@ve_83
o 21.07.2009, 20:06 | psychopath
D@ve:Opravdu moc dekuju.
Vasekkch:To mas pravdu!Ja osobne nic az tak extremniho neplanuju.Staci kdyz bude chodit kazda naprava zvlast.Je to hlavne na efekt a kuli spojlerum at furt nemusim premejslet jak tam najet.No kazdopadne to bude asi podstatne levnejsi.
No jeste jednou dekuji!
o 21.07.2009, 20:34 | Midnite
Vasek: pls napis mi na icq.. nejak mi te nejde pridat (asi blbne zas icq)
o 28.12.2013, 14:36 | kucik
Rád bych oživil toto téma a taky se na něco rád zeptal. Nyní je už vzducháčů v republice určitě mnohonásobně víc.
Chci rozvést vzduch ke všem kolům zvlášť a mám dilema jak to vyvést ze vzdušníku. Mám volnou 1 díru (M22). 1. možnost:rozpojím ji do 4 hadiček 7mm vnitřkem a povedu ke každému kolu. Mám ale obavy, že tímto řešením zpomalím průtok a zvedání a snižování bude pomalé.
2.možnost: navařím do vzdušníku další 4 šroubení a povedu to ke kždému kolu.
Dále nevím, jaké ventily, aby to nebyl šnek. Našel jsem toto: ventily pro fanfáry [ Link ] , klasický elektromagnet 1/2" nebo 1/4" [ Link ] a [ Link ] . Sice ty elektromagnety jsou jen na 1MPa, ale to bych si pohlídal tlakovým ventilem, který by byl taky na 1MPa. Kde shánět šroubení a redukce pro různé závity G, npt, metrické,... Laboroval s tím někdo, je někdo schopný a ochotný se rozepsat nebo klidně po mailu nebo icq? Díky

foto k příspěvku  od kucik

o 28.12.2013, 16:00 | jok3r
mas jednu volnou diru,, to znamena ze vzdusnik ma kolik der? pak se podle toho da vymyslet co kde bude ;) klidne napis na fb [ Link ]
o 28.12.2013, 16:07 | jok3r | Upraveno: 2013-12-28 16:07:36
aj sry uz koukam na ten obrazek ze tvuj pripad bude ten vpravo :)
o 28.12.2013, 17:11 | Kesam
To budeš potřebovat víc těch ventilu ne? 8
o 28.12.2013, 18:07 | jok3r
zalezi na typu ventilu podle toho bud 4 nebo 8 pro kazdy kolo zvlast nebo 2/4 pro kazdou napravu zvlast,,, taky to jde udelat na cely auto ale to bych rek ze je nevhodny
o 28.12.2013, 19:10 | kucik
Ano venbtilů plánuju 8nebo od poláků přímo nějaký rozvod na každé kolo. Vzdušník má momentálně 4 díry z toho je 1 na odkalovák, který bych rád zachoval, protože nevěřím tomu, že i když za kompresorem (další díra) bude odlučovač vody, tak se v nádobě nebude kondenzovat voda. Na 3. díru bych hodil T na manometr a tlakový spínač a 1 mi tedy zbyde.
Chtěl bych každé kolo kvůli jízdním vlastnostem, aby se v zatáčkách nepřeléval vzduch.
o 28.12.2013, 20:39 | jok3r
jeste postradam bezpecnostni ventil dal bych ho na T vedle manometru ;) tak do ty volny diry hod sroubeni na ktery das "kostku" ze ktery povede 4x1/4G na 4 ventily (predpokladam 10mm hadice takze 1/4G bude nejbeznejsi) a jeden zavit do cela ty kostky kam muzes dat ten tlakovej spinac
o 09.01.2014, 09:37 | kucik
Chlapi, dokáže mi někdo říct, s jakým průtokem (l/min) použít ventily? Nechci, aby to hopsalo nebo aby to bylo dole a nahoře během vteřiny, ale tak do těch 3s aby to chodilo z koncových poloh. Zkoušel jsem hledat vzorec na výpočet průtoku, ale s nevelkým úspěchem.
o 09.01.2014, 12:37 | jok3r
nejlip aby meli svetlost jako hadice, skrtit to muzes vzdycky,,, dimitry mel nekde odkaz na video s 10kama hadicema s 1/2G ventilama,,, pripomen se vecer na fb ;)
o 09.01.2014, 14:43 | kucik | Upraveno: 2014-01-09 14:44:10
To video jsem viděl, psal jsem mu a průtok neumí zjistit. Mám na výběr z různých ventilů, které mají různé průtoky a nerad bych právě vybral nějaký slabý. Poláci třeba nabízejí ventily až s 3000 l/min, což si ani nedokážu představit, ale podle mě to právě závisí i na tlaku.
jok3r: jinak jsem se připomínal už včera :-)
o 09.01.2014, 16:12 | Jozzo
vezmi s větším průtokem ...redukovat můžeš vždy...naopak už ne
o 09.01.2014, 19:27 | Kesam
Já mám ještě na nádobě dole odpouštěcí šroub kdyžtak.
o 09.01.2014, 21:24 | kucik
No to je odkalovák :-). Ten tam mám taky.
o 20.01.2014, 22:03 | kucik
Myslíte, že je vhodné použít na příruby dural? Kvůli váze urřčitě, ale dočetl jsem se, že špatně tlumí rázy a vibrace a když je to na měchách, tak tam bude rázů dost.
o 22.01.2014, 16:13 | jok3r
kucik: jezdil sem na duralu rok a zadnej problem,,, ty mechy nejsou tvrdy jako kamen aby ti museli tlumit priruby;)
o 22.01.2014, 18:41 | kucik | Upraveno: 2014-01-22 18:41:59
Tak koukám, že jediný, kdo jezdí na vzduchu, je asi jok3r :-) Díky aspoň za jeho ochotu.
o 22.01.2014, 18:52 | jok3r
kucik: nemas zac ;) :D
o 06.03.2014, 12:26 | kucik | Upraveno: 2014-03-06 12:32:11
Chlapi je tady někdo, kdo jezdil s řízenýma nápravama a pak přešel na každé kolo zvlášť? Jde mi o poznatek, jak veliký vliv na jízdní vlastnosti má přetlačování vzduchu mezi propojenýma měchama při řízení jen náprav při průjezdech zatáčkama.
Doufám, že se vyjádří i někdo jiný než jen jok3r :-)
o 07.03.2014, 08:18 | jok3r
kucik: :D :D ja kdyz mel napravy tak sem mel 6mm hadice, tam nez se to preleje tak sem byl za zatackou :D
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3271 sekund.