
Navštíveno 38123x

Zdravím,
o tuningu nic moc nevím a nikde jsem nenašel odpovědi na moje otázky. Všechny úpravy na autě musí být nějakým způsobem schválené?říká se tomu homologace? Kdybych si nechal udělat bodykit na své auto (přední a zadní nárazník,prahy a třeba zadní křídlo), mohu s tím jezdit po silnici aniž by byl problém s policií? Nebo prostě kde zjistím, jaké úpravy na utě jsou povolené a které v rozporu se silničním zákonem?

30.07.2011, 16:40 |
JR Pokud si nechas udelat bodykit na sve auto mel bys mit problem s policii i s STK. Bohuzel tomu tak vetsinou neni :-(

30.07.2011, 18:47 |
pbjun No jelikoz toto take resim tak odpovim takto:
Kazdy dil ktery na auto namontujes musi byt schvalen k provozovani na pozemnich komunikacich (nekteri vyrobci, zpravidla upravci dane znacky - treba wolf u fordu toto maji) a dale musis mit zmenu zapsanou v TP - nestaci jen typovy list, takze v TP musis mit zanesene jine rozmery vozu, vetu, ze auto muze byt vybaveno sadou spoileru diky cemu se muze zmenit rozmer a,b,c... Pokud si nechas bodykit vyrobit tak muzes absolvovat statni zkusebnu ktera Ti pri splneni nejakych podminek danych zakonem vyda papir o povoleni provozovani na pozemnich komunikacich s tim zase musis na STK pro dalsi papir a na urad pro zapis do TP :)
dodal bych že zkušebna tě bude stát neuvěřitelné prachy..
a další věc, jestli chceš nové kola a nemáš rozměr ve velkém TP tak si kup nové a dostaneš k nim typový list, s tím na STK a pak na úřad.. Prošel jsem si tímto před týdnem
povim ti to uplne zkracene a jednoduse. Na aute nesmis mit NIC jinak nez je od výroby. Pokud si das na auto blbe mini kridlo a narazis na blba na stk nebo policajta uz muzes mit problem. Ovsem sme v cr a tak umime vse obejit to znamena ze umime uz vse nechat zapsat do TP. Potom to co mas zapsane v tp s tim muzes jezdit a nebudes mit problem ani s policii ani na STK. Já jezdil s laminatovou bestií escortem, nemel sem zapsane v TP vubec nic, na aute misto 14tek kol 17ky a nikdy sem nemel jedinej problem s policií. Takže tak.

30.07.2011, 19:39 |
Kesam Já taky nemám problémy a zapsané nemám nic :-)
Ok, díky za info. Takže asi začít u mini úprav a postupně přidávat, dokud to někoho nena*ere :)
Pokud třeba na octávku jdáš to malí křídlo na z RS octávky tak tě na většina policajtů nic neřekne. Málo kterýho policajt bude řešit RS nárazníky na oktávce. Ale taky můžeš narazit na blba kterej je schopnej i jen kvůli modrým žárovkám
[ Link ] poslat na stk. Taky existuje jedna věc dělat blbýho nebo já už to stim koupil. Záleží co si tam chceš dát přesně někdy to projde a někdy ne.

31.07.2011, 00:18 |
JR | Upraveno: 2011-07-31 00:18:58
Ze by to bylo tim, ze original RS plasty maji homologaci? :-D
Tady v odkazu píšou, že daný bodykit má TUV homologaci:
[ Link ] Mám to tedy brát tak, že by s tím neměl být problém?

31.07.2011, 00:37 |
Proffesor_W | Upraveno: 2011-07-31 00:38:05
Kryste pane proc... takova hranata obludnost na kulaty auto? Kde je estetika a design? To je ten nejprisernejsi bodykit co jsem v zivote videl. S tim kdyz te policajti zastavi tak ti to nechaj rovnou poslat na STK kde neprojdes (coz podle novyho zakona od 1.8. muzou). Kdybys na to dal bodykit z 206 RC tak by problem byt nemusel. Nehlede na estetickou stranku mnohonasobne prevysujici ten prisernej bastl z odkazu.
TUV u nas neplati.

31.07.2011, 00:50 |
JR Jako Profa .... Da ti to drzky prvni bila cepice, kterou potkas. TUV je nemeckej atest a u nas neplati. Da se to legalizovat, ale nedoplatis se.

31.07.2011, 00:54 |
Shr3k peeter11: U nás platí národní homologace ATEST 8SD (analogie německé KBA/ABE) nebo evropská homologace ECE. "TÜV Gutachten" je posudek soukromé německé firmy (tamější zkušebny), pomocí kterého lze na pobočkách TÜV zapsat dané úpravy do TP.
Je to něco jako kdyby se česká zkušebna DEKRA rozhodla vydávat "předkousané" zkušební protokoly pro svoje rozšířená pracoviště (má jich u nás asi kolem 10) a tyto pracoviště by pak kontrolovaly montáže a doplňovaly podklady pro úředníky na dopravce. Tyto "předkousané" zkušební protokoly, resp. prvotní zkoušky by pochopitelně platil výrobce zboží.
Ten odkaz byl pouze informativní, něco takovýho bych si na auto taky nedal...

06.08.2011, 17:40 |
Brnďa a kdys pisete ze sme v čr a da se vse, dokaze mi nekdo zapsat do tp folie i na prednich sklech?
Martin: do tp tě to nikdo nezapíše pokud máš folie s atestem tak dostaneš při instalici atest kartu. Jinak uplně na přednim skle bejt nemůže
trochu se svezu s tímto odkazem
existují rozšiřující podložky pod kola s atestem ATEST 8SD ?
TÜV mám a doteď jsem měl za to, že to u nás platí. Nebo jinak auto jsem koupil jako dovoz, podložky už tam byly a v kastlíku byl certifikát TÜV. Co teď ? vymontovat ? nebo jak ?

06.08.2011, 18:27 |
Brnďa endru.ondra vim ze na celnim okne byt nic nemuze a na prednich jen to co je z fabriky ,, ale ja mam tmave stejne vpredu i v zadu a je to s atestem, ovsem karticce to nemam ze :)
Myslim čelní tim který se díváš tam tě to ani nikdo nenalepý. A pokud myslíš boční tak na ty je schválená propustnost tak podle ní

06.08.2011, 18:41 |
Brnďa to vse vim, ale rad bych to mel v tp jak to ma znamej :)
čus, takže k těm tmavým sklům:
1) fólie musí mít atest 8SD
2) musíš mít typový list-karta prokazující odbornou montáž
3) u předních bočních skel-řidič, spolujezdec musí být propustnost minimálně 70%, jinak riskuješ odeprání TP plus 2-5 tisíc pokutu v případě, že je propustnost menší jak 20% už je to TP + 5-10000 ,- ve správním řízení a k tomu 6-12 měsíců bez řidičáku
Z toho plyne, radši mrkni na net a nech si to někde přeměřit ;-)
Jo, na údaje na štítcích na sklech moc nespoléhej, já měl řidič spolujezdec psanou propustnost 74% a měřením se zjistilo, že tam bylo jen 27% = fólie z předních dveří šly dolů :-D

02.10.2013, 21:10 |
gizmi Koukam ze nekteri v tom slusne plavou :)
Pokud ma naraznik 8SD homologaci, tak si jej mohu uplne v klidu nainstalovat na sve vozidlo a je to brano jako nahradni zamenny dil = naraznik/kridelko/atd si mohu v klidu nandat na octu a nikdo mi nemuze absolutne nic rict.
Co se TUVka tyce, nekdo jiz spravne psal, ze v CR neplati.
Jinak zvaz nakup nejakych kravin, neni lepsi dat auto do skveleho stavu? A pokud je, tak zacni hledat original tuning od vyrobce - zvednes cenu vozu (ostatnim spis snizis) a proste dneska uz laminatove hruzy nefrci :)
2roky se neprihlasil, tak ted si to uz asi neprecte :-)
gizmi: Oni někdy laminátové hrůzy frčeli?