Navštíveno 42850x
06.12.2011, 16:22 |
TROY Potřebuju nalakovat BBSa ;) někdo řiká at to vemu komaxitem někdo zase lakem. Ale s tim že lak = větší voser apod
Nemáte na někoho typ kdo to umí případně v čem by měl bejt lepší komaxit?
komaxit , to máš jednoduché, je to barva, která nemá základ, pouze vypálená při 250 stupních,tvrdé, náchylné na oděrky, škrábneš, začne se loupat a už to jede a podklad musí být čistý kov
klasický lak má několik vrstev, počínaje základovou,pak plnící,hlavní odstín, popř několik vrstev krycího čirého laku..
za mě jednoznačně lak... komax je maximálně na plecháče
06.12.2011, 16:53 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-12-06 16:59:52
Tak předně komaxit je firma a je to jeden z výrobců práškových vypalovacích barev to jen na ujasnění pojmů (byť já to taky dost často nesprávně používám).
Prášková vypalovací barva je různých kvalit, dokonce je možné lakovat i se základem či předchozím nazinkování a drží to, což je u klasiky trochu problém. Na Al kola (středy jak správně chápu) ale stačí jen vrchní vrstva a chce to prášek, který je pro venkovní použití, protože někdo používá i lacinější prášky jen interiérové a podle toho to pak vypadá... Výhody prášku jsou větší mechanická odolnost (ale jakmile to už něco načne, tak je nebezpečí loupání) a "tvdrost" barvy. Nevýhoda je, že to pak nejde opískovat dolů (musí se louhovat) a při vysokých teplotách vláseknkově praská (alespoň mě na okruhu na paprscích a kolem středu náboje komaxit popraskal byť to nebylo nehtem cítit, bylo to na střírné vidět :-/) ale Ty jezdíš stejně klobouka s tou výškou auta, takže je to asi jedno :-D
Mokrá barva musíš mít základ na lehké kovy a nemá tak velkou mechanickou odolnost pokud to nebude zalakované a vysušené při větší teplotě v boxu kde se lakujou auta. Nevýhoda je větší pracnost a podle toho i cena.
Já nakonec udělal základ komaxit, vybrousil, dotmelil a vrch mokrá barva + lak s tvrdidlem a jsem spokojen na to, že jsme to stříkali doma viz. rady od Dudu
[ Link ] a tady hotovo:
[ Link ] Není to tak těžký, hodně zdaru ;-)
06.12.2011, 17:42 |
TROY nj jenže BBS je pavučina a hlavně dva středy jsou v původním stavu tjs. zašlí hnusný
dva středy jsou v laku :) tak ted babo raď
no tak to nech chemicky odlakovat a pak nech znovu nalakovat, v čem vidíš problém??? já nikde :-)
myslím teď samozřejmě klasický lak, pokud chceš komax, nech si to opískovat slídou, popř. sklem
Treba to co delaji v ROGI, myslim kola, tak vypadaji i strikle komaxitem velice dobre. Je tam videt sice malinko krupice, ale pekny to je.
06.12.2011, 17:58 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-12-06 17:58:53
TROY: Nevím kde vidíš problém? Stav barev jsem popsal, rozhodni se co s tím a podle toho udělej ;-)
Nechci být za soudce aby Tě řekl "komaxit" a tys pak říkal, že to mělo být mokrou a bylo to lepší a naopak. Každá má svý výhody a je to na Tobě... Moje kola z Mazdy taky byli v barně od výrobce + odřené od obrubníku což jsem po komaxitu tmelil.
06.12.2011, 18:06 |
TROY nechci totiž vybalit karty a řikat jak budou ty BBS vypadat ;) - vona to totiž bude i reklama na budoucí shop :o).
Ptal jsem se lakoše a nechce se mu do toho - prej by to stejkalo apod
Reklama? To tam budou na paprskách nápisy :-DDD Pak jedině někoho kdo stříká airbrush :-)
co to máš za lakoše, že mu to bude stejkat???? nějaká lama...
něco ti pošlu...
06.12.2011, 18:28 |
TROY mishan
:) lakuje doma asi 25 let :))))) - spíš se mu do toho nechce
tak bude stejkat, nebo nechce, to máš 2 různé pohledy :-) tak to je pak pěkná zdechlina, asi mu málo platíš :-)))))
06.12.2011, 20:36 |
TROY platim to co si řek : )))) teda za materiál :)
Mno asi bude mit kesam práci
Mishan mi lakoval RSa a supr. Nikde ani jeden stejkanec, paráda.
Jen tak trochu OT, Na koho se obrátit, pokud bych chtěl chemicky odlakovat díl? V jakém provozu se to používá?
ROGI delaji taky chemicky odlakovani.
06.12.2011, 23:33 |
Kesam V žádnem provozu je to prostě odlakovna a nešel bych tam ani na brigádu do toho smradu :-)Jsem tam rád když tam vezu jenom kola pokecám tam s borcema a pryč :-)
06.12.2011, 23:35 |
Kesam Taky ta cena je ruzná muže to být 500 za kolo záleží kolik jim tam toho dáváš :-)
TROY: když nechceš veřejně, hoď mi do mailu jaký to má být na finál. Najdeme nějaký postup, aby to bylo ok. Osobně používám obě varianty - jak prášek tak mokrou barvu. Opravu záleží na tom, co čekáš a jaký má být výsledek.
08.12.2011, 08:15 |
TROY dudu
OK ;)
08.12.2011, 11:06 |
ronny | Upraveno: 2011-12-08 11:07:42
ja si nechal udelat komaxit na zimaky.a ted premyslim ze necham udealt i letni komaxitem.zaklad je poradne kola ocistit od puvodni barvy,aby komaxit neboli praskova barva dobre chytla.vim ze nekdo rika ze se kola nemaji piskovat nebo tak,ale nekdo zase rika ze kdyz je to udelane s citem a piskem,ktery uz neni tak ostry tak je pak prej vse v pohode.abych pravdu rekl tak me opiskovani vyslo na velkou cokoladu a litr slivovice a komaxit vsechny 4kola za 600,- takze si mylsim ze cena ok
jinac tady je neco ohledne renovace kol
[ Link ] -
08.12.2011, 21:21 |
zazaa Troy> jinak kdybys schtel chemickej odlak tak vim za 150,- kus a je to v pardubkach :)
08.12.2011, 22:55 |
TROY zazaa
krásná cena :D a to to mám za barákem
09.12.2011, 16:51 |
TROY takhle vypadaj ty původní středy
09.12.2011, 16:52 |
TROY A tuhle černou potřebuju do piče )
to vyřeší chemický odlak. Je otázkou co s tím dál, pokud to už nějaký "řezník" opískoval...
10.12.2011, 10:41 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-12-10 10:42:27
Dudu_481: A proč by bylo pískování špatně? Svoje Fodmetaly jsem taky nechal opískovat + jako základ komaxit, který to krásně zaleje a jen jsem dokytoval, přebrousil a bylo to krásně hladné připravené na mokrou barvu. Pravda tady u těch mega paprsků to bude voser, na druhou stranu nikdy ty plochy paprsků nebudou dokonalé, vždy tam někde bude pomeranč...
T2: záleží jak pískuješ. Firmy, který dělaj prášek jsou většinou zajetý na ocel. kontrukce, zábradlí apod. Pískujou ocel pro práškový barvy tzn. mají hodně hrubý písek (na ocel je to ok). Na hliník je to ale vražda.
Pokud se opískuje suchým ledem, sklem nebo hodně jemným pískem je to super. Většinou tomu ale bohužel není.
U nás pískujou klasika pískem většinou ocel a ano hliník je potom takový jako hrubší, ale barva to vždy zalila tak, že to bylo absolutně hladký + to případně dobrousíš pod mokrou barvu viz. odkaz na začátku.
18.12.2011, 20:37 |
Sodom V Rogi jsem si nechával taky dělat BBska,sice nedělený a po třech sezonách v poho.
opiskovano a nasledne zaklad a pak komaxit-hladoucky heboucky leskloucky :-D
15.11.2012, 20:15 |
Pajk Jen takovej dotaz. Chybí mi tu cenovej rozdíl komaxit vs. lak. Vím, že komax s opískováním stojí cca 2000. Na kolik vyjde lak? Dvojnásobek?? :)
pískování cca 1000,- barva na sadu 700-1000,- podle druhu + práce, ta je rozdílná, jestli se to nalívá pastelovou barvou, nebo metlou
15.11.2012, 22:25 |
Kesam Jo lakoši vemou taky 1000 za koleso :-)
15.11.2012, 22:32 |
Pajk A je lepčí chemicky odstranit barvu neboo pískování? Za předpokladu, že budu volit lak. :)
15.11.2012, 22:33 |
mishan | Upraveno: 2012-11-15 22:34:29
tak nějak to vychází, pokud lak, určo je lepší chemický odlak
Tak potreboval bych trochu poladit kola prez zimu, Ojebat pryc starou barvu, a znova nalakovat (nebo ten komaxit). Jsou to 8x19. Barva by mela byt takova seda svetlejsi gunmetal metaliza. Otazka moje zni. Okoli olomouce ... kde a za kolik?
barva ta co je na obrazku a nebo takovahle jak je na krytu zrcatka
15.11.2012, 23:09 |
Pajk Tak to zajímá i mě. Na druhou stranu, mishan není zas tak daleko. :)
to Proffesor_W : Cau, pokud mas zajem o prelak kol " renovaci" delší dobu se zabyvame renovaci alu kol vice info
[ Link ]
To si pis, co by tak kostovalo to co jsem zde napsal? Jde o kola z Ford Focusu RS II, 8x19. Odstraneni stareho laku kterej je tam spis nachcanej nez nastrikanej. A novej lak/komaxit. 4 kousky.
16.11.2012, 21:02 |
Pajk Proffesore máš mail s dalším řešením. :)
Tak asi pujdu cestou Pajka .
Proffesor_W: Orientační ceny za sadu, komaxit od 1600kč, lak od 2500kč ceny uvedeny za sadu...bližší info o cenně a barvení na
[ Link ] , zde najdeš více info o nás
18.11.2012, 11:34 |
kucik Pajk: Nědělej drahoty a tajnosti a hoď to další řešení i sem :-)
18.11.2012, 18:32 |
Pajk Nic není tajný. Jenom jsme se domluvili, že zavezem kola k mishanovi (ještě teda o tom mishan neví :D), vyjde nás tak cesta na polovičku. :) Výsledkem bude pořádně udělaný alu. O tom se tu můžeš přesvědčit, je tu spousta fotek, ze kterých je poznat slušně odvedená práce.
Za kolik tak mishan dělá kola? a co všechno je schopen udělat?
18.11.2012, 21:24 |
TROY Když jste to otevřeli tak já to vyřešil takhle :-)
Sprejem a s*ru na to
Troy: měl bych otázku teďkon taky řeším lak na kola, ale nějak netuším kde v chrudimi či PCE je lakýrník. Takže otázka zní kdepak si je nechával stříknout :-)
Troy: copak, CMYK už neni v módě :D
Nebo jen nevíš, kterou barvu nechat? :)))
Když mě se prostě nezamlouvá každý kolo jiný, to je jak cikáni když vzali co jim šlo pod ruku a pak dali na Škůdku... ;)
Schejby: stříkal sám... aspoň píše ;)
18.11.2012, 21:59 |
TROY schejby jak píše bladzej
doma v prádelně jsem to láknul :-)
bladzej - mě se to taky nelíbí :o) - asi bych volil jiný barvy,ale co za zkoušku tu stálo
Aháá.. pěkná práce to já bych si na to netroufl asi :D
19.11.2012, 11:09 |
TROY proč ne? odmasti pořádně a jedeš :) a pak to zalakovat bezbarvym
Mám komaxit cca 4roky a zadny problem, asi taky zalezi kdo ten komaxit udela, je treba to mit fakt dobre ocistene, komaxit ti taky zalije mensi oderky, ktere bys musel kitovat, jen nevyhoda komaxitu je, ze casem ta barva zvadne, neni tak vyrazna jako novy komaxit, jinak kamos mi udelal celou sadu 18tek za 1500Kč, takže jsem se nemusel moc rozmyslet...
19.11.2012, 13:42 |
ronny komaxit mam jak na letnich tak na zimnich a jako spokojenost,bylo to za hubicku tak proc ne.ono hodne u toho komaxitu zalezi na barve,krerou clovek chce.ja mam obe sady v cerne matne a ta pry je nejlepsi.dobre kryje,nejlevnejsi varianta a prej by nemela ztracet barvu.napriklad bila prej zloutne a hned i po nastriku neni uplne bila.jak psal dave1984 je potreba mit kola poradne ocistene,ja si je nechaval vzdy opiskovat.je potreba,aby to nekdo ale delal s citem.
jinac sem mel strach co treba ty zimaky udelaji v zime,ale rekl bych,ze sul na ne nijak nepusobila
Tak já vím :D ale oni nepříjdou stříknout celý pokuď si to nerozmyslím. Mám je celý černý a hrany jsem chtěl dát na dvou kolech na bílo a další asi světle zelená :-)
19.11.2012, 20:31 |
Alííí Odkdy nefrčí CMYK ? Tady to ještě nikdo z těch lůzrů z okolí na auto nedal, mám v garáži sadu 10x19" a hodlám je jednou dát právě do CMYKU... Tady všichni jedou Kena Blocka a nebo jiný Barbie-styly. Případně kopírujou různý kombinace rychlejch pruhů (když pominu moje dvě auta, který už obě zařvaly, je jich tu asi dalších 6 takovejch), tak snad mě nikdo "nepředběhne"...
Aliii: ty bys nejlip udelal kdybys je vymenil za motorku:-)
19.11.2012, 20:47 |
Kesam Když ono je to jenom o tom chtít a nemít volšové ruce :-)
19.11.2012, 23:02 |
Pajk | Upraveno: 2012-11-19 23:05:13
A co alu v těchto barvách? To Vás taky nikdo jen tak nepředběhne si myslím. :D
Edit: ten obrázek mi radši ani nešel načíst. :D
Mam prosbu koupil jsem kola v komaxitu ale nedrží nanich zavaží nevite čim to tam přilepit ??
Odmastit a kvalitni zavazi musi drzet...