
Navštíveno 15224x


29.07.2012, 14:06 |
Cormi Hoj chlapi, potýkám se s problémem po namontování laděných Supersprint (průchozích) místo sériových (ty v sobě měly minikat). Mám jednu lambdu před hlavním katem (přední tlumič) a jednu za ním. Při volnoběhu studený start se sytičem je OK ale po chvíli když se motor zahřeje začnou otáčky kolísat, někdy extrémně i o víc než 1/100 a nejhorší situace je že motor úplně chcípne. Elektronika hlásí příliš chudou směs (zjištěno při zapojení na VAG). Auto je Golf 4 1,6 16V a další úprava je velkej filtr sání BMC CDA 150. Najde se tady někdo, kdo by mi dokázal říct jestli je ten problém řešitelnej nebo není? Našel jsem nějaký udělátka, ale nejsem si jistej jestli by to pomohlo. Co myslíte? Za jízdy je to úplně OK, řeším pouze volnoběh...
Odstínění druhé lambdasondy asi nesmysl, když tu chybu zcela určitě hlásí první lambda, který tam chybí ten minikat ve svodech. Mně to žádnou chybu nehlásí, akorát se to chová blbě při volnoběhu...
[ Link ] Powersprint má potom takovýhle udělátko
[ Link ]
spíš si kladu otázku, zda mělo vůbec cenu rvát kačky do téhle hrozné motorizace (:
taky si rikam,ze jsou to zcela vyhozene love a jeste ve finale je problem....
Ono sis vlastně odpověděl sám. Otevřel jsi sání, tím máš více vzduchu a potažmo chudou směs a pokud se s tím jednotka dle lambdy nesrovná, tak může dělat takový bordel. To začlo až teď nekdy? Mě přišlo, že to má volnoběh dobrej.
Jako Nevřis. Myslel jsem, že dříve tolik populárnímu tunění nejslabších Golfů už odzvonilo a kdo se chce pořádně svézt, koupí auto s pořádným motorem.
Ke každé hardwarové úpravě by měla správně patřit i ta softwarová.

01.08.2012, 12:57 |
Cormi ok takže jsem vyrozumněl že by to mělo být řešitelný přes přeprogramování řídící jednotky, kterou jsem měl stejně v plánu. Za určitých tepelných podmínek (třeba večer - ne vždy) je i volnoběh krásně plynulej, jako třeba včera. Dělá to tak nějak od začátku co se daly svody. Jinak starty na podzim s tim sáním taky nejsou úplně ideální.
Co se týče motorizace a mýho auta vůbec, tak takový narážky neakceptuju. To auto jsem dostal nový a v průběhu 10 let ho překopávam k obrazu svýmu. S motorem jsem naprosto spokojenej. Teď má navíc krásnej zvuk (na volnoběh klid, od 3 tisíc výš hodně zajímavý ale pořád decentní).
Snad to neni až takovej tuzing... :-)


01.08.2012, 13:00 |
Cormi

01.08.2012, 13:05 |
Cormi

01.08.2012, 13:08 |
Cormi

01.08.2012, 13:10 |
Cormi
Doporučil bych ti jedno: vyhoď ten filtr a dej radši jen bavlněnou vložku do boxu. Nebo si dej pořádnou práci s odstíněním toho BMCéčka od motorové části a přiveď k němu pouze vzduch z venčí. Jo, teplej vzduch od motoru dovede s volnoběhem hezky mávat.

01.08.2012, 14:46 |
Cormi tak to bude ono. S těma novýma svodama to totiž mnohem víc hřeje než s těma origo (chybí tam ten krycí plech pod krytem motoru). Mám v plánu natáhnout hliníkovou trubku, která k tý sadě byla rovnou od masky do filtru. Dík za tip!

01.08.2012, 14:48 |
Cormi jinak origo vložka filtru byla v krytu motoru a to už je nenávratně zničený / upravený. Tam kde mam teď filtr byla díra a to mě štvalo, tak jsem to vyřešil takhle...
zkus na chvíli prostě vrátit origo box a uvidíš, jestli se to změní, pokud se změní ku lepšímu, tak holt pak zapracovat při případném namontování kónusu a jeho odstínění.
aha, takže bez možnosti se vrátit k sériovému sání.....no, tak holt zapracuje pořádně na odstínění.
Picu, BMC je ok. Kdyz ti vic hrejou svody, tak se postarej aby ti hrali min. Termopaska a jedem :)
Golf je ok, jen je to moc vysoky :) ale ja chapu ze urcite u vas jsou spatny cesty a je blbej vjezd do garaze :D

01.08.2012, 15:32 |
Cormi zadek je vysokej protoze tam chybi vnitrni vybava, az si to sedne tak to bude ok. Vepredu mam svetlou vysku 4cm a to uz je pro me o hubu s tim jezdit. Az bude zadek na urovni predku tak budu spokojenej. Hlavne je to porad co mi umoznuje podvozek a nizsi guma nez by mela byt a nemusim do toho mechanicky zasahovat :-) vpredu mam jeste 6 zavitu ale to da max. dalsi centak - na to uz si ale netroufam. Kdyz je guma u lemu nebo tesne u hrany lemu tak to je pro me akorat - vic nepotrebuju.
Jinak by to chtelo jak omotat svody, tak i odstinit to sani. Musim na tom zapracovat - na pristi sezonu to dam do richtiku :-)
:O)

problém máš ve druhý lambdě, protože odstraněním minikatu ukazuje to samý co lambda před katem.... tudíš jakoby nefungoval kat..
dělaj se na to kity -emulátory druhý lambdy kteýr tomuhle zabráněj..záležitost cca kolem 5000,- nebo to lze řešit v SW.. každopádně SW řešit budeš uset, protže svodama si lehcee změnil výplach motoru... filtr má na to minimální vliv protže tam máš ještě škrtící klapku a to je njevětší tlaková ztráta v potrubí..(navíc délka sání je rozhodující od ventilu po ŠK/sací komoru) co je před klapkou je motoru jedno
Honza - to jsou takovy ty hajzle do kterych se namontuje lambda a necha se to nekde, ona si mysli ze je vse ok, zhasnou emise na pristrojovce atd
[ Link ]

07.08.2012, 11:53 |
1kw
nebo to same bez toho "presudokatu", s malou dirkou...
Tenhle bazmek na lampy máme od Tegiwy na krámě

08.08.2012, 20:43 |
1kw Má někdo zkušenoust jak to funguje když se odstraní kat..? Emise Ok, spotřeba taky ? :)
když odstraníš kat tak se do emisí nikdy nemůžeš vejít-jsou ale i vyjímky..., spotřeba se taky nezmění... nemá důvod...
jinak to funguje, na stilech to po odtstranění katu (2 lambdy před, 1 za katem) pár maníků jezdí stojí to asi 400,- v polsku a pomohlo to..nehází to chybu lambda sondy...

09.08.2012, 10:23 |
1kw trochu jsem se upsal ... šlo mi jen o to, jestli to opravdu funguje a dokáže to oblbnout ECU.. :)
podelana T9, z lambd udelala lampy :) btw. ten bazmek opravdu funguje, jn tenhle tyden jsme jich prodali cca 8 kusů. fungoval na Impreze, OII TFSI, O1 1.8T, nejakej Fiat..
Honza2... : to s tim ze co je za klapkou je sumak neni tak uplne pravda, ladil sem loni hondu vtr1000f a origo filtr vs pruchozi bmc delalo obrovskej rozdil(oboje vlozky do origo airboxu). na ten bmc filtr se mi nedarilo naladit prechod z volnobehu do cca 1/4 plynu. (nekolik karburatorovych kitu, vlastni dily do karbecu, mreni pomoci wb lambdy)
Jinak pokud divnej volnobeh opravdu dela chuda smes tak omotanim vyfuku - tzn snizeni teploty - a odstineni sani od tepla by to melo jeste zhorsit, nasaje to vic toho chladnejsiho vzduchu a bude to jeste chudsi...

07.09.2012, 11:09 |
Cormi děkuju moc za rady, sání odstíněno, svody omotaný páskou a zastříkaný sprejem... budu to pozorovat a jakmile by začal volnoběh zase kolísat tak vezmu od Rajdlose to odstínění lambdy od Tegiwy - vypadá dobře a cena taková, že to nemusim ani řešit. Tím by se měl problém definitivně vyřešit... v neděli jsem totálně orval spodek auta tak se opravovala nápravnice a výfuk :-) teď už to snad bude dobrý a budu spoléhat jenom sám na sebe


07.09.2012, 11:09 |
Cormi

07.09.2012, 11:09 |
Cormi

07.09.2012, 11:09 |
Cormi

07.09.2012, 11:09 |
Cormi

07.09.2012, 11:13 |
Cormi jinak přemýšlim, jestli nedat na jaro plech pod motor, aby to bylo všechno schovaný a chráněný, ale tim zase bude o půl centáku blíž k zemi a ta nejnižší vzdálenost by pak byla všude což taky neni asi úplně ideální... :-)
Jsou ty hadicove pasky z nerezu?

13.09.2012, 09:59 |
Cormi doufam ze jo, delal to clovek kteremu plne duveruju :)
jinak vcera mi prislo odstineni lambdy tak jsem na to zvedav, ale jsem presvedcenej o tom ze se tim muj problem definitivne vyresi
Tyhle pásky a nerez? Nevím, nevím tohle je obyč, ale vzhledem k tomu, že mě tam vydrželi ty obyčejné dvojmoprovlíkací na poloosy a dřív se rozpadla samotná páska, tak bych to neřešil ;)
Delaji se celonerezove uplne normalne. Problem je ze pokud se daji klasicke, tak se teplem deformuji, u kolektoru je to asi jedno, ale u vyvodu na hlave je kurevsky velka teplota a dalsi problem je, ze oxiduji a ta oxidace prechazi i na samotnou termopasku, ta se pak vetsinou trha.
dej tam i ten plech nebo jen blbej plast co já jsem za něj rád u auta v originálu