Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Sladeni pruzina v. tlumic

 o Navštíveno 11373x o
o 02.08.2012, 13:13 | CervinVega
Mate nekdo zkusenosti s kombinaci tlumic v. pruzina? Bmw 530iA e39 limo
Mam problem s tim, ze pruziny jsou progresivne vinute a s hodne tuhyma tlumicema auto predvadi divny pocit z jizdy - na hladkem asfaltu super, na nerovnostech uskakane a pritom velke bocni naklony + snaha jit na dorazy. Rychla jizda bez problemu, pomala utrpeni.
Jak se toto zmeni, kdyz dam tvrdsi pruziny? Bude vysledkem ok jizda nebo se to jen zhorsi?
Nevadi mi tuha reakce podvozku, vadi mi cvakajici zuby a pritom relativne mekke perovani.
Jinymi slovy bud dam jine tlumice-ted Bilstein B8 (Koni Sport) nebo pruziny-ted Eibach (Intrax nebo M paket).


o 02.08.2012, 14:12 | Tuner#2 | Upraveno: 2012-08-02 14:14:17
Nebudu radit v tomhle konkrétním případě, protože ho nezmám, ale sám jsem s pružina laboroval a pokud auto chodí na doraz a hodně se naklání, tak v tom Tě sebelepší tlumič nepomůže. Od toho je pružina a tuhosti bych se nebál. Jezdil jsem tlumiče HP sporting na pružinách +10% oproti sérii a bylo to sice pocitově tuhé (držel to tlumič), ale auto se naklánělo a dost často šlo na doraz při velké díře/nerovnosti. Dneska jezdím pružiny +80% předek a 90% zadek a je to podstatně lepší. Auto se podstatně méně naklání, na dorazy nechodí vůbec a přitom se v tom dá ještě přežít i na českých silnicích. V budoucnu chci jít ještě do větší tuhosti, ale je to čistě auto pro zábavu, takže ten komfort oželím. Jinak čím tvrdší podvozek, tím lépe funguje právě při rychlé jízdě, ale loudání po rozbité cestě je urpení to je známý fakt ;)

P.S. Jediné negativum je, že s tvrdší pružinou jde mnohem rychleji do háje tlumič, ale to asi víš ;)
o 02.08.2012, 14:50 | CervinVega
a kdyz jsi zvysil tuhost pruziny (predpokladam pri stejnem tlumici), jak se zmenila ta pomala jizda pres nerovnosti? bylo to horsi-vic to poskakovalo?
me prave prijde, ze jak je to v prvni fazi stlaceni pruziny moc mekke (pruzina), auto se vic pohybuje nez kdyby byla tvrdsi a tim je vic znat ten efekt tuhych tlumicu...
o 02.08.2012, 15:02 | Tuner#2
JJ tlumiče pořád stejný HPčka a pomalá jízda o trochu víc drncavá je, ale nic strašného. Ale logicky čím tvrdší podvozek, tím hůř bude fungovat při pomalé jízdě (bude víc znát jakákoliv nerovnost).
o 02.08.2012, 15:13 | cupra.165
mel sem pocit,ze naklaneni se hodne dohani stabilizatory a to ty Honzo preci mas vymeneno za silnejsi. To v serii to musi byt teda naklanecka
o 02.08.2012, 15:27 | Tuner#2 | Upraveno: 2012-08-02 15:28:28
Stabilizátor u škodovky podle mě na náklon až takový vliv nemá. Měl jsem ho i sundaný, když jsem jednou na autě potřeboval v jeho oblasti provařit most na kterém drží a v zatáčce jsem výraznější náklon pocitově nezaznamenal (mám 20mm oproti 16mm v sérii). V čem byl poznat znatelně, že tam není bylo brždění na nerovném povrchu. Auto chtělo jet pořád někam jinam tím jak spodní ramena nikdo "nedržel" a když se vzala díra, tak to neskutečně trhlo s řízením. Takže dle mých poznatků výrazně stabilizuje spodní ramena což má vliv samozřejmě i na náklon, ale konkrétně v mém případě ne až tak zásadní. Náklon zásadně zlepšily právě až ty tvdrší pružiny, protože 20mm stabík jsem měl taky od začátku jako tlumiče ;)
o 02.08.2012, 16:20 | crestik
na ladění podvozku už to chce nějaké ty zkušenosti...jel jsem v Leonu Sport, s upraveným podvozkem, kolem 100kmh neskutečná motokára, ale když jsem ve 180-200 v zatáčce přejížděl vlnu, tak se mi zevřely půlky jak nikdy, co to udělalo...oproti sériové E46, která je subjektivně "měkká", a do zatáček se jí chce plavně, tak v tom místě s vlnou můžu pomalu ladit radio.
o 02.08.2012, 16:51 | Tuner#2
crestik: Příkladné srovnání dvou úplně odlišných aut :)))))
o 02.08.2012, 16:59 | CervinVega
ja mel seriovy obyc podvozek, ktery se choval s tema stabilizatorama suprove, jen to bylo vysoke a trochu mekci... ted se to chova, jak kdybych tam mel seriove stabiky-co se tyce naklonu a zaroven je to tvrde... kdyz s tim jedu ostre 100-120, klidne po horsi silnici, chova se to podstatne lepe nez ve 40...
njn, proste jsem mel pockat na Koni a neverit amikum, jak jsou B8 super...
o 02.08.2012, 18:21 | crestik
T2: nepochopil, nevadí...jedem dál 8-)
o 02.08.2012, 18:28 | Tuner#2 | Upraveno: 2012-08-02 18:29:48
CervinVega: Teď jsem se v tom malinko v poslední postu ztratil. Nadáváš na něco co ve 100 - 120 funguje a v pomalé rychlosti ne? Tak to bude, ale s každým tvrdším podvozkem...

crestik: Tam mělo být něco na pochopení? Je logické, že na nerovném povrchu bude fungovat lépe měkčí podvozek a naopak. Nebo si myslíš, že WRC jen tak ze srandy přestavujou z asfaltu na šoto včetně geometrie? Navíc nemůžeš srovnávat dvě rozdílné koncepce/auta. Kdyby jsi napsal, měl jsem sériové BMW, jel jsem tam 200 v klidu a teď po namontování "KONI" na své BMW mě uskakuje zadek apod. tak se to chápat dá a nechá se to i řešit (změkčením pružiny, jiným útlumem tlumiče apod.), ale míchat dvě auta dohromady a říkat, že to je tím sportovním podvozkem je nesmysl...
o 03.08.2012, 08:17 | CervinVega
jee... jde o to, ze ta kombinace se chova "divne", proste je to pocitove mekke a pritom neprijemne kodrcave (pruzina je "nahore" moc mekka a tlumic ji supluje, mi prijde)...
vymenim ty pruziny, v nejhorsim si pak koupim jeste i jine tlumice :-))
a tenhle "paket pro zavodniky" poslu do sveta...
o 03.08.2012, 08:37 | Tuner#2
CervinVega: No jasný, tak jsem to pochopil z prvních postů a šel bych stejnou cestou ;) Jen ten poslední post byl právě takový zmatečný, ale pochopeno.
o 09.08.2012, 08:07 | CervinVega
neco malo o tematu v aj
[ Link ]

aplikace hydrauliky v zavodnim aute
[ Link ]

a o Citroenu, kdyz byl jeste vyrobcem aut...
[ Link ]
o 09.08.2012, 08:23 | Tuner#2
Jak tohle souvisí s tématem? nebo budeš dělat první BMW Activa? :))
o 09.08.2012, 10:20 | CervinVega
no jestli si prohlizis jen obrazky tak nijak, jinak je to o tlumeni/pruzeni...
zajimave reseni zmeny odklonu v zavislosti na natoceni rizeni
[ Link ]
o 09.08.2012, 14:27 | Tuner#2
No bohužel jo, neb anglicky neumím a google translator je v tomhle dost natvrdlej. Ale jako něco se vytušit dá a stavitelný odklon v závislosti na řízení je hodně zajímavý počin.
o 09.08.2012, 18:28 | crestik | Upraveno: 2012-08-09 18:29:42
T2:....já to předtím myslel tak, že to není zrovna jen o koupi nějaké sady, aby to fungovalo všude, ale i o zkoušení atd. Teď nemluvím o rally někde na šotolině, šutrech apod. Šlo mi o to, že auto, které fungovalo a na FWD poslouchalo volant v "nižších" rychlostech kolem 80-100 najednou ve v+100kmh na táhlé vlně v zatáčce začlo nepříjemně přesouvat váhu odněkud někam a zase zpět, i když pocitově bylo "tvrdé". A jelikož to místo znám, proto si troufám tvrdit, že seriova E46 tam je víc jůzrfrendly :-)
o 09.08.2012, 18:40 | Tuner#2
crestik: Jenže to je ono. Sériové auto musí být jůzrfrendy jinak by pomníčků kolem cest přibejvalo mnohem víc. Sériový podvozek Tě prostě nemá za úkol školit na každém hrbu. Naopak pokud je auto na tvrdo, tak se zdá, že v malých rychlostech jak se říká poslouchá a je jak motokára což samo sebou ano, ale při vysokých rychlostech vyžaduje řadu sakra rychlých korekcí při sebemenší nerovnosti. Mrkni na nějaké on-boardy z kopců a nebo i okruhů kde jezdí cestovní auta nastavená fakt hodně na tvrdo jak to dokáže s autem na nerovnostech/obrubníkách házet. Na druhou stranu máš spoustu informací po čem jedeš a auto Tě podrží a jen tak se neprohoupne což by mohlo auto ještě víc rozhodit než nějaký malý hrbolek.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3807 sekund.