
Navštíveno 21681x

Tak už si nevím rady...
Mám třídílná kola 9x20 možná 9,5x20. Už si to nepamatuju :).
Pneu Falken 245/35/20. Stáří 4roky. Pneu vypadají, že jsou OK, nejsou zpuchřelé ani nijak tvrdé.
Vzadu Continental 275/30/20, stáří 4roky.
A teď k jádru pudla. Poprvý mi přední pravý kolo ušlo po cca 10dnech. Nešlo nafouknout kompresor z opravný sady, pumpičkou ani kompresorem na pumpě, pořád utíkal vzduch mezi pneu a ráfkem.
Tak jsem gumu odvezl do pneuservisu, dali dovnitř nějakou utěsňovací srágoru a prý to bude OK.
Po druhý guma ušla asi po týdnu, tak jsem jí vzal k jinýmu pneuservisákovi. Ten jí nafouknul a zjistil, že skoro po celým obvodu uchází vzduch mezi ráfkem a pneu. Tak gumu zul. Ráfek očistil a na gumu namatlal nějakou lepící srágoru.
Za dalších 10dní guma zase ušla, takže se opakoval předchozí bod. Zout, očistit disk, namazat srágoru a nafouknout. Před chvílí jsem přijel z pneuservisu a je slyšet jak na jednom místě zase uchází vzduch, ale po cca 4min to přestalo a guma má o 0,2atm míň.
Pokaždý mi tvrdili,že prý je normální, že v domácích podmínkách ušlou gumu nenafouknu. Prý je potřeba hodně silný tlak, aby se pneu roztáhla, ale nějak tomu nevěřím...
Pneuservisák mi radil ať koupím jiný pneu, že prý to bude gumama, i když vypadají OK.
Co si o tom myslíte? 245/35/20 je velká utopie sehnat a jinej rozměr nechci. A nerad bych sháněl pneu a nakonec zjistil, že všechno bylo způsobeno lajdáctvím v pneuservisech...
ještě jsem zapomněl dodat, že vzadu prává pneu 275/30/20 taky trošku uchází, ale o 0,5atm za 14dní. Levá strana je OK a vzduch drží jak bejk :)
A tesni Ti kola? Jak jsou poskladany do sebe?
Tohle jsem taky už bohužel zažil a měl jsem prasklinu na ráfku.. Samotnou gumou jako takovou to podle mě určitě nebude. Buď ti to utíká mezi jednotlivými díly, nebo máš někde mikroprasklinku.
To mě taky napadlo, kvůli renovaci se rozebírali a zase skládali. Ale když se po ufouknutí pneu znovu nafoukne v pneuservisu, tak je vidět, jak vzduch uchází po celým obvodu mezi pneu a ráfkem. A v místě, kde jsou kola sešroubovaná, zkoušeli jarovou vodu a nikde to bublinky nedělalo. Každopádně ještě zkusím ponořit celý kolo do vody a uvidím.
Nejhorší na tom je, že kolikrát to v klidu nepoznáš, pak pojedeš určitou rychlostí a začne to. U mě to bylo třeba tak, že jakmile jsem jezdil Pardubice-Hradec Králové s rychlostí do 100km/hod, tak jsem celou dobu na dofukování nešáhl a pak jsem valil po dálnici do Prahy a před Prahou jsem musel dofukovat.
Revilohifi.cz: Tak to si mě moc nepotěšíl :/. Do kol jsem hodně moc zahučel :(.
Jeden pneuservisák mi říkal, že jsou to duralový kola, což je fajn u novejch, ale stařím prý ztrácí pnutí a rádi praskaj. Doufám, že to nepotkalo mě.
Našel jsem jetý 4ks pneu za 3000 z Kladna, navíc tam o víkendu jedu, tak je zkusím nazout, jako poslední záchranu.
Zas na druhou stranu teď čtu, že ti to prokazatelně utíká u patky. To moc dobře nevím, čím by to mohlo být.. :-(
To mi prijde taky divny, jakmile guma naskoci do "J" patky, tak to musi tesnit jak bejk. Pokud neni vyzrany kolo nebo rozpadla guma. Bych to mozna tipnul na tu gumu, nezda se mi, aby to netesnilo po celym obvodu. Pokud takovouhle gumu nekdo parkrat nasadi a sunda, muze jit ten rantl kukat.
no jestli jsou ty rafky 9.5 a pneu 245/35...
kazdopadne potopit cele kolo, pokud to utika nekde rafkem, staci obrousit, pretrit hameritkou a po zaschnuti hned nazout/nafouknout, barva se "zamackne" do poru... asi vidlo reseni, ale opravil jsem takhle uz min 3 kola a to dlouhodobe...
jestli utika podel patky tak asi zkusit roztocit a obrousit/srovnat... v jakem jsou stavu na pohled?
Díky za radu. Určitě je to 9j. Předtím jsem měl 255/35/20 na 10j ráfku a bez problému.
Jinak kolo je prý očištěné, bez oxidace. Našel jsem ve stodole 2ks 255/35/20, tak jsem dneska nechal na zkoušku kolo přezout a uvidí se jestli je to ráfkem.
Jinak dneska zjistili v pneuservisu, kde ucházelo zadní kolo. V jednom místě ve spoji středového dílu a vnitřního ráfku. Když se kolo nahustilo na 3,5atm, tak to tam lehce foukalo. A to jsou kola po kompletním rozebrání, renovaci a složení :/.
nech si celou sadu zout, očisti spoj, pořádně celý kolo přetěsni a máš po problémech.
Když začne ucházet kolo, má buď vlásenkovou prasklinu nebo je špatně utěsněný - pokud je to dělená sada.
Tak jsem dal dopředu na zkoušku 255/35/20 a zatím drží tlak jak židovská víra :). Ještě udělám cca 2týdenní test a pak koupím 245/35/20. Snad to ucházení nebylo rozměrem, ale špatnou pneu.
Ty 255/35/20 vypadají blbě, je to jak offroad :)