
Navštíveno 11478x


14.11.2012, 19:31 |
MH13 Ahoj zajímal by mě váš názor na věc,chtěl bych trochu posílit motor na mém voze Ford Focus mk2 facelift 1.8TDCi-85kw,5st-převodovka,rok výroby 2008.Auto má najeto reálných 180 000km.Už jsem toho četl hodně o vhodnosti chiptuningu u tohoto motoru a že tento motor je letitá relikvie Fordu a pořád se jen vylepšuje,ale základ je starý a že má litinový blok...Nechtěl bych nějaký extrém,bavíme se o výkonu z původních 85kw na cca.100kw.Samozřejmě bych auto svěřil zaručeným úpravcům jako např.Dieselpower(ale ten tento motor nemá v nabídce a na dotazy přes jejich ofiko stránky neráguje) nebo TDiFun apod.Je vůbec možný,aby to jezdilo a dělalo radost a nebo si myslíte,že tímto bych si zadělal na pořádné problémy do budoucna...Rád si vyslechnu názor na věc a popřípadě kdyby někdo věděl o nějakém zaručeném fachmanovi z oboru,který by si s Fordama uměl poradit a auto poladil,zdá se mi,že bohužel se všichni převážně specializují na koncern a jiné značky jdou stranou.Dík
pokud si rád teda vyslechneš názor tak..... 1,8 nafta byl vždycky jeden z nejhorších motorů od forda a že by ho vylepšovaly to se říct nedá spíš je tomu naopak....
takže s reálnejma 180ti se spíš zrovna pokřižuj než čipuj.... ale to je samo tvoje rozhodnutí
jen podotknu že až tu budeš psát cosi o KO čemsi tak tu uvidíš "já sem ti to řikal"...

14.11.2012, 21:06 |
MH13 Nismo díky za názor,nic nebudu lámat přes koleno,jestli je to opravdu tak,bude mi muset ten dosavadní výkon stačit.Proto jsem se ptal.
Nismo, nesouhlas... ja rikam ze 1.8 nafta je nejlepsi fordi diesel :-)

14.11.2012, 21:25 |
vomy7 MH13: Nevím jak často sem chodíš, ale měl bys vědět, že podle Nisma je každej diesel po 50 tkm mrtvej ať je to TDI, DCI, HDI nebo TDCI.:)

14.11.2012, 21:43 |
MH13 | Upraveno: 2012-11-14 21:44:36
Před nákupem auta byl skoro ve všech recenzí vždy uváděn jako nejlepší naftová varianta pro tento vůz.Ty francouzské 1.6 TDCi nechválili skoro vůbec hlavně skoro vždy jsou s filtrem pevných částic a 2litry mají také dost much jako třeba EGR ventil.Ta 1.8 je prý letitá,robustní pracující v malém rozsahu otáček o to intenzivněji,ale na problémy prý paradoxně po těch letech nejvychytanější...tak nevím.
Ale zase Nisma tu čítám často a myslím si,že autům rozumí a vždy mě jeho názor zajímal.Zase skoro všude píšou,že pro tenhle motor co mám já,se prý chip nehodí prý je to kvůli jeho litinové konstrukci a v důsledku chipu se více tepelně namáhá a prý se kroutí svody(nebo praskají) či co:-)něco takového jsem četl na nějakém zahraničním webu.
1.8 od Forda asi nejlepsi mozna varianta ve Focusu...
Mám 1.8 TD od forda,měním olej každých 10tis. a nepřejíždím, pravidelně měním všechny filtry, rozvody, k autu se nechovám jako hulvát. Občas vyměním žhavičky a mám nalítáno 280 tis. a auto mě nikde nenechalo

14.11.2012, 23:15 |
vomy7 Já neříkám, že Nismo autům nerozumí, jen haní všechny diesely bez rozdílu, proto píšu ať počkáš i na jiný ohlasy :)))
Mám sice jedničkového fokuse ale motor 1,8 TDCI 85kw čipnuto na 108kW - po čipu najeto již 120 tisíc km zatím bez sebemenších problémů s motorem a čímkoliv jiným.

15.11.2012, 08:16 |
Lubak xfredy možná by dotyčného zajímalo kde ti to chipovali?

15.11.2012, 17:54 |
MH13 Přesně tak...
chip dělal ještě bývalý majitel v Polsku ale u koho nevím :-)
Kup si bluefin u JRa a mas klidek. Cipnes to doma vklidu a pokud ti to nebude vyhovovat, vratis to na původní hodnoty. Necháš resetovat bluefina a můžeš to zase dal prodat.

22.11.2012, 21:20 |
MH13 O Bluefinu jsem taky uvažoval,zajímalo by mě,jak to chodí s tím opětovným restartem u Bluefinu?Musím to poslat do Englandu a tam to restartují?Kolik to stojí ten restart?Zajímá mě to z důvodu pozdějšího prodeje např.při změně auta...
Taky mi pořád vrtá hlavou,že každý motor není stejný,můžu mít něco špatně na motoru a nvím o tom a třeba nemám ani sériový výkon a nebo mi dobře netlačí turbo apod.a ten chip je takový univerzální,což se mi moc nelíbí,chtělo by to jak před i po odbrzdit,aby bylo vidět jestli to opravdu zafungovalo jak má,ale to už jsme potom v hrozných cifrách,JR ho má ten chip za 12000Kč plus dvakrát brzda a to je už ranec...

24.11.2012, 09:55 |
Newman | Upraveno: 2012-11-24 09:55:28
Ford jakozto original Ford ma nejakou mapu (verze softwaru) a postupni ji vylepsuje.
To znamena, ze mas auto ktere ma verzi "placnu" 1254.550.12 a postupne jak se konkretni model prodava, tak se software meni treba 1254.550.21 a vys
a mozna by stalo za to zajet nekam fo Forda, aby ti nahrali posledni software pro tvoje konkretni auto.
treba se ti vsechno razem zlepsi k tve spokojenosti a nebudes nucen resit nejaky chiptuning.
Akorat uvedu jeste jeden omyl. Ford predvedl i takovou vec, ze treba posledni software pro 85kW byl vlastne posledni software pro 74kW a pokud si majitel 85kW verze chtel nahrat uplne nejnovejsi verzi tak se timto krokem propadl na posledni verzi 74kW verze :-(
coz byl obrovsky krok vedle :-)
Tohle se opravdu stalo u Focusu 1.8 TDCi mk1.
Takze doporucuji zjistit si aktualni verzi softwaru, ktery mas ve vozidle ted a zajimat se, jestli existuje verze novejsi a neco si o novejsi verzi nekde precist.
jinak s JRem bude urcite dohoda.
Ten bluefin není uplne univesal. Vzdy je to pro urcitou serii vozidel. Urcite to nenahrava stejnou mapudo Focuse TDCi a MOndea TDCi. Je to hodne chytra krabicka.
tusim ze mas narok na jeden reset zdarma do prvnich 6-ti mesicu (nebo mozna 12-ti) od prodeje.
vice asi u Jr-a.