
Navštíveno 15384x


16.11.2012, 09:01 |
Mila Pro někoho to možná překvápko nebude, ale já jsem koukal, jako vejr :-)
Včera jsme s Nismem trochu rozdělávali mojí Corollku a zjistili jsme, že japonci asi fakt nic nenechají jen tak. Kromě celkově velmi pozitivního zpracování všeho od palubky, po prahy až tapecáky jsme došli až za zadní sedačky, kde jsme našli plynovou vzpěru (asi aby se to tolik nekroutilo :-D )
Pro mě je to docela zajímavost, tak jsem si říkal, proč se s váma o to nepodělit :-)

16.11.2012, 09:03 |
Mila takhle nevinně vypadá z venku :-)


16.11.2012, 09:04 |
Q Nebo aby corollka neimplodovala? :)

16.11.2012, 09:04 |
Mila na tuhle divnou vzpěru v motoru už jsem si zvyknul :-)


16.11.2012, 09:07 |
Mila tohle jsem ale za sedačkama nečekal... a nismo teda nejspíš taky ne :-D


16.11.2012, 09:08 |
Mila

16.11.2012, 09:10 |
Mila

16.11.2012, 09:24 |
Q dobrá fíčura :)
to vis, musej to nejak podrzet pohromade ;-) aby se ti to podelne nezlomilo na dve casti od kapoty po kufr

16.11.2012, 10:00 |
Jozzo Podelne nee . To aby se to neukroutilo v zatacce jak vrtule :-D

16.11.2012, 10:41 |
Mila asi... ale je to docela sranda :-) To jsou asi jedni z mála, co označní typu sportovního typu, v tomhle případě "TS" berou vážně a to je zase hezký, ne ? :-)

16.11.2012, 10:55 |
Pajk Tohle auto je fajn. :)
jako aspon je videt ze to neni sport jen kvuli naraznikum a samolepce na kufru jak u jinejch znacek, to zase jako ze jo
Obávám se, že to není ale standard. TS to běžně nemají.

16.11.2012, 13:33 |
clown hlavne s tim nelitej po senovznym jak pica .. :))
byl jsi viden ... a davej prednost ty tramvaji ..
a jestli si to nebyl mesic zpet ty, tak jsou ty kramy v praglu uz aspon dva :)

16.11.2012, 14:08 |
Mila Zdeny - sup otevřít google a hledej ;-) Zjistíš, ze od faceliftu po r.2005 se delali na TS od výroby modifikace, aneb nejaky úpravy na motoru pri ponechání stejného výkonu, TRD podvozek a prave tyhle front a rear rozpěry ;-) + kravinky ohledně interiéru, barvy budiku a tak... Tohle je proste TS v základní výbavě :-)
U nás se jich prodalo opravdu málo (obzvlášt po FL a v 5ti dveřích).
Údajně snad dokonce jen 2 kusy, co jsem tak sondoval v Toyote.
Jedna uplne stejna je paradoxne v Bohnicich, ale je v o kus horším stavu než ta moje ;-)

16.11.2012, 14:12 |
Mila clown - Jinak po Praze jezdím tak nějak pomalu, protože ten podvozek tady docela trpí :-/ Takže pokud si ji viděl, tak to byla buď ta bohnická, nebo jsem fakt jen někam spěchal :-D
Králíku - wafler už tam je, krabička funguje skvěle a v pondělí ti asi hodím ty opěrky z tý Galaxy, ať na nich můžete začít makat (takže by to zatím mělo platit!)- jinak děkuji moc !!! ;-)
co je wafler? :)
A pokud je ta zadní spěra kvůli tuhosti, tak proč tam není jenom tyč a je tam tlumič? To samý vepředu. A nebo lehký kroucení je žádoucí? A akorát to kroucení zmírní?
děláš do gastronomie a nevíš co je wafler? :-)))))))))))))
Tak to se divim, že ostatní automobilky co dělaj supersporty ještě nakrachly, když toyota dělá takový monoposty :-D
No nejak mi unika ale smysl funkce tohodle.
Jsou to pyropatrony a v případě nouze to odstřelí kola abys mohl letět\plavat. :D
Známej to teď taky řeší na celice, vzadu mezi tlumičema rozpěru má, ale potřebuje ji údajně i dolů jako ji máš Ty takže smysl to zřejmě mít nějakej bude.
No jo, ale jako tlumic? chapu klasickou tyc, ale tohle ne.
Proff : no asi toho jeste o autech moc nechapes...... Bo si jako myslis ze jediny co ti v aute pruzi je rameno s mcpersonem.? Auto se proste krouti stejne tak jako soucast pruzeni na aute je i tohle resp vrchliky nad tlumicema a kdyz jedes tak i tohle se krouti silama. ?..takze mezi to bud hodis tyc a mas to tvrdy jak mezek nebo tam hodis tohle neb japonec pocita i s takovejmahle drobnostma a ten pohyb proste jen omezis tlumicem a jen to ztuhne v ramci toho ze delaj civilni auto ne zavodni motokaru.... to by rovnou vsichni mohly pridelavat tlumice rovnou k nosniku auta....

17.11.2012, 01:09 |
Proffesor_W | Upraveno: 2012-11-17 01:12:16
A vzhledem k tomu ze tohle je prvni a jediny auto na kterym takovou hitech picovinu vidim tak vis co? Vesele ji ignoruju.
btw: na vsech predchozi autech jsem mel tu tyc a rozhodne jsem to v beznym provozu nikdy nepoznal. A uz vubec by mne neapadlo ze montazi vyztuhy se auto stane motokarou :-/
spis to ma tlumit nezadouci vibrace zpusobene mekkou kastli a instalaci tvrdsiho podvozku... urcite to nema zamezit krouceni...
kroucení to určitě nemá zamezit protože s tim je právě zde v systému počítáno a jakseříkajíc "strut tower" je součást odpružení auta ale tuhost strut tower je hlavně vetrikálně velká zatimco horizontálně se pohybuje a to i záměrně neb i tohle omezuje rázy ze silnice aneb jak řikám jinak by mohly tlumiče montovat rovnou k nosníku a nějaký misky na tlumiče by tam byly zcela k ničemu už.....
když to auto bude dělat boční přetížení 1G tak na tu misku bude horizontáílně působit cca 10% z váhy auta konstantně a při zázu ze silnice tam vyskočí daleko větší tah.... ty dvě věže odpružení pracujou jak k sobě tak od sebe , tyhle věci prostě fungujou jen jako tlumiče na kolech pohlcujou velký rázy od věží tlumení a samozřejmě jim i zajištujou dostatečnou podporu proti většímu kroucení.... výsledkem toho je právě mnohem větší stabilita podvozku a preciznější řízení jakožto i celkově tužší kastle samozřejmě...
a k užití ? jen z hlavy mě asi napadne třeba Volvo S60 kde se stačí podívat co uvidíte pod kapotou, opět tam neuvidíte tvrdou tyč mezi věžema :) dál určitě M3,350z, RX8, skyline, evo apod.... a neni to jen záležitost sportovních aut ale aut kde bylo potřeba něco takovýho s podvozkem udělat.....
vliv na jízdu to nemá tak velkej jako stabilizátor ale má to velkej :)
pár peknejch obrázků k pochopení, je tam vidět většina vyztužení co se dá na auto udělat....
jen mi příjde že to přehrává jen jeden gif tady
takže si ty obrázky asi poukládejte pak se vám přehrajou....
samozřejmě s tlumičem to je dražší ale efektivnější varianta..... někdo má tlumič jako třeba míla, S60 to má silentblokama, někdo má od výroby tvrdou tyč ....třeba STS...
A kde konkretne tohle v 350Z nebo Rx-8 najdu?
me se hejbou vsechny gify ale proč se všechny volanty točí doleva a všechny auta doprava to bych fakt řídit nechtěl :-D
...leda by to byl pohled na volat zespoda od přístrojovky
Kadel

17.11.2012, 22:08 |
Nismo.Power | Upraveno: 2012-11-17 22:08:48
Proff : jeee tyvoe snad konkretne treba v googlu pokud si ty auta nevidel nazivo nikdy :)
třeba zadní rozpěra.... myslim že nelze přehlídnout v autě...

předek třeba......
Jinak určitě at si tu zase někdo nemyslí že když je tvrdá tyč tak že se to ani nehne..... ta tyč se prohybá taky zatimco zde na toyotě se místo prohybání hejbe tlumič :)

tak ja z tvojeho prizpevku pochopil ze zrovna do Rx-8, 350Z, R34 a M3 se davaji ty tlumice. 350Z znam prave az moc dobre a neco jsem s nim najel takze mne pochopitelne zajimalo kde najdu rozperu stejne funkce a designu jako na te toyote.
jo takhle tak to je jen nepochopení :) jen sem tak jmenoval auta který od série maj onen "strut bar" tak sem psal co mě napadlo.... jasně mohla to mít i felicie a bez toho se rozpadala :)
prostě někdo má tlumič, to sou výjimky a standardně to bude spíš TRD vůz...
někdo má silentbloky ala volvo
někdo má natvrdo obšem ta tyč je počítaná jako stabilizátor takže má stojí torzní tuhost na určitej ohyb je počítaná :)
-------------------------
neb sou koumákové co viděj že se to prodává a oni si řeknou že svářečku maj tak si to udělaj na auto samy a jak s tim vyjebou takže vemou lešenářskou trubku a navařej tam plátovinu nakonec ve tvatu oka u tlumiče a myslej si bůhví jak netuněj auto takže těm nezbejvá než popřát dobrej kokot.....
------------------------------
všeobecně zadek se může udělat skoro tvrdej, drifty apod ale i tak je lepší mít trochu pohyb, předek by pohyb mít měl stačí se u těch aut na tu tyč pověsit a zjistíte že není vůbec pevná ale pruží :)

18.11.2012, 12:34 |
kucik No řekl bych,že pružný materiál musí být u stabilizátoru, tam to jde do krutu a navíc to není trubka ale kulatina, ale u rozpěry mezi tlumiči krut není a je to vidět i z těch tvých animací, takže tamstačí trubka.Jinak všichni, co si doma svařují třeba rámy, jaou podle tebe kokoti,protože to nekoupili?
1) podívej se na úplně první obrázek
2) co má rám společnýho s krutem karoserie
3) většina co si vaří rámy sou kokoti že si to nekoupěj
3a) protože ten kupovací má nějakej smysl a rozmístění trubek je vymyšlený ne jen svařený jak to přišlo pod ruku....

18.11.2012, 19:21 |
kucik Já teda krut vidím jen na poslední animaci. A na kupované a dělané věci mám taky úplně jiný názor. Ne všechno co lze v obchodech koupit je lepší než co lze vyrobit.
jo ne všechno je lepší ano ale taky ne každej si umí něco vyrobit aby to za něco stálo...
ty co si to vařej doma tak asi nedělaj crashtesty v catii aby se zamyslely nad tim kde ty trubky povolej a kde to bude potřeba zesílit :)
Only_one: tak co je wafler vim, ale ja myslael, ze tady je to k tematu a je to slanf pro nejakou wifikundaci na aute :)
rozperna tyc slouzi k zamezeni krouceni karoserie...
tlumic logicky slouzi k tlumeni...
jinymi slovy cim tuzsi rozperna tyc, tim lepsi... jestli ma nekdo pocit, ze ji delaj schvalne pruznou tak ne, ono to jen nekdy nejde jinak vyresit/resp pomer vyrobni naklady/cena (jsou bezne videt obyc trubky nebo prostorove prihradove nosniky, co stoji vic je zrejme)...
kdyz to udelas z rovny lesenarsky trubky a 4mm pasoviny, urcite to bude mit vetsi vliv nez pofiderni, ohnuta trubka z hlinikove slitiny, kterou pri trose snahy ohnes jednou rukou ve sveraku...
a to ze ma Volvo neco chycene pres silentbloky znamena jen tolik, ze chteji zabranit prenosu vibraci/hluku do interieru a sekundarne se snazi zabrani kastli zit vlastnim zivotem nad ramec tolerance...
takže japonec radši vyrobí hrozně tvrdou tyč s tlumičem protože to výjde 3x dráž než běžná tyč a 5x dráž než lešenářská trubka která je nejlepší..... AMEN...
ten krut "strut toweru" je záměrně stejně jako krut běžnejch tyčí.... kdo chce stavět opravu závoďák at si tam klidně hodí lešenářskou trubku ale musí mít celkově dobrej podvozek a tlumiče..... v sériovym použití a v rámci komfortu tam prostě pohyb je a dokud někdo nezačne vyrábět jinej systém pružení vozu tak to tak zůstane
precti si oba moje prispevky bez emoci znova... ten tlumic je tam z jineho duvodu nez klasicka rozperka... patrne ta Corola neoplyva coby bezny auto megatuhou kastli, takze to fabrika pro sportovni verzi (tvrdsi podvozek v. zachovani komfortu v. omezeni prenosu pazvuku) vyresila takto...
Ale je to jen muj dohad...
čtu bez emocí znova : strut tower je součástí tlumícího systému auta, at je kdo tuhej jak chce tak tahle věc se stále pohybuje ať je to bmw nebo toyota....
Kralik : naskladni samolepku ;-))
Impressively, it also sports a serious-looking strut brace that Toyota calls a 'performance damper'. This stiffens the suspension mounts while also allowing a little 'give' to ensure the worst bumps aren't transmitted through the bodyshell.
Udelame to tvrdy, sportovni, ale aby zakaznik usetril za zubare, dame tomu trosku moznosti hejbnout.
je to proste tyc se silenblokem, bo chci race-kchar, ale nesmi mi drncet palubka.
nedelejme z toho zadny vorsprung-durch-tegnikó