
Navštíveno 13517x

Ahoj všem, prosím o radu. Dnes se mi u Toyoty Avensis rv 2006, 2,2D-CAT (130kw) vyskytl takový problém :o(
Po otočení klíčkem v zapalování nic nenaskočí (tváří se jako když je vybitá baterie), jen svítí TRC, ABS a několik málo kontrolek (normálně se rozsvítí všechny budíky, rádio, palubní pc aj.) a je slyšet jakési drobné rychlé cvakání.
Po připojení na starovací kabely se po prvotním otočením klíčkem zdá být všechno ok, ale jakmile otočím do polohy starování, tak všechno zhasne a po vrácení na předchozí polohu, opět všechno nabíhá (rozsvěcuje se) jako kdybych nově zasunul klíč do zapalování a přepnul na zapnutý proud...
Nemáte někdo s tímto zkušenost? Co by to mohlo být za konkrétnější závadu (krom toho že je to eletrika)?
Předem děkuji...

22.11.2012, 21:29 |
Pekys no hele, s toyotou nevim, ale stejný příznaky jsem měl se špatnou kostrou na baterce u BMW E39.
I když to bylo na kabelech, tak nešlo nastartovat.
Nakonec bylo povolený mínus na baterce.
Jinak bych hledal chybu ve startéru.
Divný je to že ráno s tím přítelkyně jela do práce, zaparkovala a když večer chtěla odjet tak nic :o(

22.11.2012, 21:55 |
Pekys jo, taky jsem to tak měl. dojel jsem do práce a odpo už svítili jen kontrolky a cvakala spínačka
a nemohla se ta baterka vybít uplně že nejde nahodit ani přez kabeli ?
ani ne před měsícem bylo auto v servisu na zimní prohlídce a baterka měla kapacitu na 80%, navíc přes kabely by to mělo chytnout, nebo aspoň vydávat nějaký zvuky že se snaží, ale ono nic, navíc zhasly všechny přístroje...

23.11.2012, 06:54 |
Jozzo chtěl jsem to rozebrat ale ve zkratce ..akumulátor při 80% je už značně vybitý ,něco si o tom přečti. Tady neplatí že funguje od 100% do 0% ;)
rychlé cvakání dělá žhavení a věci kolem něj
Kdyby to byl Pežot 407SW 1,6HDI, tak bych ti řekl - rozeber spínací skříňku:-) Tam jsem měl závadu já. Ale spíše to vidím na kostru, pokud to nejde nastartovat ani přes kabely. Zkus ještě změřit napětí např. na pojistkách (tedy "za" kostrou, ne na AKB) a porovnej s napětím na AKB na pólech. To ti odhalí někde vakl

25.11.2012, 17:55 |
JP | Upraveno: 2012-11-25 17:55:38
Asi blbá otázka, ale počkal jsi chvíli než se ta baterka přes ty kabely trochu vzpamatuje? Nestartoval jsi hned jak jsi to připojil?
Přes kabely nemusí na nic čekat - proud do strtéru jde v tomto případě přímo z ext. zdroje. Tedy pokud připojil startkabely tak, jak se má.
Zdeny60: my vime, ze jsi vzdelany clovek, ale jsou holt chvile, kdy je ti teorie k hovnu.

02.12.2012, 00:58 |
rebel NEEE KDYZ BUDE BATERKA TOTAL KO TAK ANI KABEL NEPOMUZE POMOHLO BY TO PROPOJIT BEZ TY KO BATRKY PAK BY TO NABEHLO MOZNA POKUD TO JE BATERKOU .
JA MEL KO BATERKU A ANI PREZ 30TKU KABEL TO NECHYTLO JE TO SICE 2,5 TDI ALE TO JE JEDNO
Zdeny a mycTD...... pokud pouzil kabely ala globus, tak se musi cekat a pokud pouzil kabely s velkym K :-) tzn na obou koncich svorky ze svarecky a kabel 1cm2 plus izolace, tak opravdu cekat nemusi a muze startovat hned... jakykoli kabely z hypermarketu, autodilu a podobne, tak se musi chvili cekat.... :-)))
Kua, to teda asi všichni, který jsem kdy "nastartovával" měli kabely z hypermarketu. Vždy se muselo čekat. Mluvím cca o 20ti případech bez nadsázky.

03.12.2012, 00:24 |
.mycTD | Upraveno: 2012-12-03 00:25:21
Samantus: mame-li odhadovat, co to bylo za kabely, tak pravdepodobnost, ze nebyly z hypermarketu, autodilu, ani podobne je dost miziva ;-)
proste kazdy, kdo nekdy startoval auto pres kabely vi, ze musi cekat.

03.12.2012, 00:55 |
JP | Upraveno: 2012-12-03 00:58:03
No asi jako .mycTD, sice mi ještě nebylo a dlouho nebude 50, takže můžu kecat tak maximálně do chuti sunaru, ale kupovaný kabely se kterýma by šlo nastartovat auto s kompletně vymlácenou baterkou hned jsem ještě neviděl (což samozřejmě neznamená že neexistujou). Sám mam nějaký filson z benzínky (chvilka nouze) za 800,-(!) a je to asi 3mm silná izolace a pod tim asi tak 1mm žíla... Když je baterka úplně vymlácená, tak čekám třeba 10 minut s nastartovanym autem, než můžu nastartovat to vybitý. Ani nemluvim o tom, že ty svorky jsou tak debilně udělaný, že často ani neni kam pořádně přicvaknout +, zvlášť když je na něm u baterky přišoubováno 5 dalších kabelů.
JP - a existujou:-) jenže je mám udělaný doma a jako svorky používám svářečkový klampy a průřez je asi 35mm2. Pak čekat rozhodně fakt nemusíš. Jinak souhlasím, že hypermarketový s 2mm2 asi ne- jenže to si zase technicky uvažující člověkl nemůže koupit ani ve srandě.
Kdby se někdo chtěl podívat, tak jsou v Chrudimi u táty v garáži, měl je v autě, když čekal, kdy mu v dýzlu (Focus) kekne origo baterka z roku 2002.
mozna, az budu startovat pres kabely kazde rano, tak budu resit nejaky custom made, ale jako nouzovka pro me tech par minut cekani nic neznamena, zvlast v porovnani s hledanim vhodneho darce*

03.12.2012, 21:51 |
JP | Upraveno: 2012-12-03 21:52:45
Psal jsem "kupovaný kabely" - ty si právě nemůžeš udělat doma, ty si musíš koupit...:). To že neni problém udělat podomácku kabely se kterýma to jde samozřejmě nezpochybňuju:)
JP: a vidíš, najdou se lidi, kteří si kabely vyrobí doma s vědomím, že tyhle kupovaný jsou jen vyhozený prachy:-)))
Ty moje stály asi stovku za 4 klampy v bazaru:-)))

04.12.2012, 07:45 |
Jozzo moje stály přes 2k ...nový kabel 2x 5m
[ Link ] a svorky obyč
[ Link ] a potáhl jsem si je silnou bužírkou
startuju náklaďáky a dodávky na první otočení ale musím mít dostatečný zdroj samozřejmě :))
Uz vime jaky ma kdo kabely, ale jak to dopadlo s Avensisem?