
Navštíveno 23101x

Kluci,jdu poprosit o radu.
Na své mx5 mám problém s výškou podvozku.Už dopředu konstatuji,auto bylo buklé na jedné přední straně.
Když sem auto koupil,byla jedna strana vepředu i vzadu cirka o 1,5cm níž vůči druhé. Říkal sem si, unavené pera. I tak už sem měl zlé tušení. Nicméně proto sem si sehnal štelovák,auto srovnal do roviny,ale nedá se s tím téměř jezdit. Tam ,kde to bylo už v serii níž,jezdím defakto natvrdo bez propružení. Viz foto předního tlumiče

Druhá strana předního tlumiče,která byla v serii výš má aspoň nějakou možnost propružení.
Čili štelovák vyhodím urćitě ven,vrátím serii tlumiče i pružiny,jen nevím jak z toho ven,abych auto dorovnal.
Ještě poznatek,po geometrii po nasazení štelováku a srovnání všech výšek vpředu vzadu táhne auto po puštění volantu silně doprava. Nížší strana je u řidiče při seriovém podvozku


03.08.2013, 17:45 |
cupra.165 | Upraveno: 2013-08-03 17:46:32
Poraďte prosím,jak to auto dát do roviny. Potřebuji stranu spolujezdce jak vpředu,tak vzadu dostat o 1,5cm dolů vůči straně řidiče. Dle mě tu výšku zadku ovlivňuje pouze přední pružina,která ho nadzvedává Napadlo mi stahovák natrvalo, případně zkrátit po vesnicku pružinu o určitý kus závitu(prasárna). Co s tím radíte? Vśimněte si,abych měl auto srovnané,musí být na tlumiči matky u té nižší strany úplně vyšroublé nahoru
Strana která je v serii níž

strana ,která je v serii výš

Ten podvozek je nejaka haluz. To je focene kdyz je auto na kolech? Bys musel mit pistnici v maximalni poloze a samotnym sroubovanim ji zacit ztlacovat. Pruzina musi vypadat porad stejne ztlacena bez ohledu na to jak mas nastavenou vysku.
já teda nevím, ale napřed bych to auto hodil na nějakou pořádnou rovnací stolici. to je víc než hodně rozhozený-zkroucený.
A proc mas ten stelovak vytocenej takhle nahoru? Asi bych zacal tím, ze bych dal vsude úplně dolu-tu matici, aby jsi měl dráhu na pruzeni a jen to srovnal do roviny, nevěřím, ze výsledkem bude na jedne straně pruzina na zavitech, to by to auto muselo byt úplně do vrtule, neslo by zavírat dveře a kapoty, sklo a pod...
Nahore ho mam proto Honzo,ze se podivej ,kde bych měl kolo..tohle je aktuální fotka po srovnání na štelováku
Pokud matky stočím níž,jde kolo do blatní


04.08.2013, 10:22 |
cupra.165 | Upraveno: 2013-08-04 10:35:14
Na sériových perech při pohledu není nic znát,jak jsou zmáčklá,protože jsou silná,ale tyhle slabé u štelováku FK automotive to jasně prokáží. Je to podobný případ co sem měl u 328i. Tam to bylo podobné,jen v opačném pořadí. Strana spolujezdce níž jak vpředu,tak vzadu o 1,5cm. Jen tam sem potom nasadil pevný snížený podvozek,tak tam to bylo jiné,strana spolujezdce pořád níž + to snížení.Věřím kdybych tehdy hodil na bawo ten samý štelovák,udělá se to podobně.
Auto bylo údajně píchlé do pangejtu zlehka na přední stranu řidiče. Nasvědčuje tomu originál chladič včetně lehce máčklého chladiče klimatizace,které jsou původní. Co bylo navařované z jiné mx 5 je domeček u řidiče včetně výztuhy. Jinak čelní sklo,dveře střecha přesné do sebe zapadají.
A geometrie je v pohode? A nemá to tak proste byt, ze počítají se zatížením řidičem (u bawa nalevo, u Japonců napravo)?
Podívám se na svoje, nikdy jsem to nezkoumal...

04.08.2013, 13:41 |
cupra.165 | Upraveno: 2013-08-04 13:43:08
Geometrii sem dělal 2x,i tak je to zajímavé že to táhne doprava.
Napadlo mi,že si nechám v invelu udělat přední pružiny dle originálu,jen tu u spolujezdce,kde je ta strana výš, nechám udělat o 2cm kratší. U 1000kg auta si myslím ty 2cm na pružině nebudou tak znát. Je to sice dost úsměvné,ale bude to vypadat normálně,funkčně to taky moc nepoznám(doufám) a asi nejlevnější řešení.Nechci do auta hodné vrážet,to sem už udělal a navíc je to jen přestupní stanice. Co na to ostatní?
Nemá někdo aktuální zkušenosti s invelem,když chci udělat 2 pružiny,každou jinou,jak to bude cenově?
Taky mám auto křivě, ono se to ukáže až při snížení, kd ypak vyleze jiná vzdálenost od lemu. Já ro veřešil podložením pružiny.
To že to táhne ke straně je ale divné, na to by jiná světlá výška neměla mít vliv. Co se týče nastavení podvozku, tak ideálně na vahách pod každým kolem.
Ivnelt není problém, ale kusovka je drahá. Moje pružiny by v kusovce stáli 3500,- za pár a já se vejdu pod 1900,- při min. 5ti párech.
Kdysi byla móda zkracovat pera řezáním. Má někdo osobní zkušenost, když chci dostat dolu 2 -3 cm,kolik se musí ubrat na pružině? Pružiny jsou obě ve slušné kondici,jen zkrátka potřebuji tu jednu mít o 2-3cm dolů. Díky za odpověď


05.08.2013, 21:28 |
Alííí Rezat pruziny jenom na jedny strane je podle me ultraprasarna. Jako ze jsem mel seriznutej predek pred 10-ti lety na P206, tak na pulce podvozku bych to neudelal ani tenkrat... Na geometrii tohle ale prece musi vykazovat chyby, to prece neni jentak. :-O
Trošku víc se obávám ztráty závěrného systému pružiny,dle mě to asi změní celou charakteristiku pružiny,že?
Alí,ono už je to průser u mě už v serii,kdy mi prostě strana řidiče přišla víc dole s větším zatížením pera jak u spolujezdce. Vypadá to na jediné řešení správné a to je rovnací stolice :-/

05.08.2013, 21:48 |
cupra.165 | Upraveno: 2013-08-05 21:48:42
Zkusím to risknout a frknu to o čtvrt otáčky. Závěr zůstane a zároveň to trošinku klesne .
nechces udelat krouzek ze silonu na tu jednu stranu?
pruziny nechej urcite obe stejne a kdyztak spis jednu stranu podloz
To je prave ten problem.Kdyz vypodlozim druhou stranu,co je niz,bude to neprirozene nakople,to bude vic jak je original,ktery je sam o sobe vysoko..tohle bude ještě vys...jedine sehnat sportovni snizena pera a pak vypodložit co je niz..to by slo. Ještě to zvazim,taky se mi do toho rezani vůbec nechce. Diky kluci.
Tome,jeste se nejspis ozvu.Diky za nabidku

05.08.2013, 22:11 |
cr4sh3r | Upraveno: 2013-08-05 22:13:20
Nejde mi do hlavy jak by musel být skelet auta zkřížený (aniž by to šlo poznat na plechařině a spárách), že by byla jedna strana tak výrazně výš. To nedává logiku, krom špatného rozložení hmotnosti, nebo špatného umístění tlumiče na spodním rameni. Druhá věc co mi nejde do hlavy je, proč jsou ty pružiny tak zamáčklý nadoraz? (vyšroubování na to vliv určitě nemá)
Zkoušel jsi prohodit pružiny z pravé strany, na levou? Zkoušel jsi odpojit stabilizátory?

05.08.2013, 22:24 |
MARWiN | Upraveno: 2013-08-05 22:25:39
nejsou už ty péra na tom štelováku nějaký pořezaný? zdají se mi nějaký krátký nebo třeba jestli na jedný straně ta pružina nerupla už, že by jí kus chyběl třeba...kolegovi takhle praskla pružina a jenom to zacinkalo a sedlo to na ten závit pod
jinak na tý fotce z 10:20 to vypadá moc dobře s těma kolama ale ty stříbrný mají nějakej jinej rozměr ne? jiný ETčko a gumu
Ty pruziny jsou moc tenke,slabe a to i pro tak lehke vozidlo jakym mx5 je. Pokud se tomu prida spatne vyvazeni auta,vypada to jak to vypada. Fotky jsou delane když auto stalo v garazi na naprosto rovne plose. Strana co je na na sériových perech výše má i přesto cirka 1cm ve volné místo mezi závity. Pokud bych to chtěl mít na druhé straně,spadne mi strana opět o 2cm níž než ta druhá.Takto to mám v rovině,avšak s tím,že je totálné zmáćkla pružina k sobě.
Inu beru to tak,že bouraný kabrio první generace mazdy je měkké a sebemenší nehoda má tendenci ke zkroucení
a možná se mi to jen zdá, ale na tý víc zmáčklý pružině mi přijde že máš obnaženýho víc závitu teda :-/
ty pera rupla nejsou,je to téměř novy podvozek. Nic jim vážně nechybi
MARWiN ..dobrý postřeh,toho sem si nevšiml..přitom ty tlumiče když dáš k sobě,mají stejnou délku závitu
případně mně ještě napadlo jestli to má nějaký gumy na horním uložení u axiálního ložiska, jestli jsi to nějako měnil někdy nebo resp. jak dlouho tam ty stavítka jsou, protože horní gumový uložení třeba pohybem po našich geniálních českých silnicích měnim 2x do roka :D za půl roku se o centimetr splácnou :-/
Máš foto nastavených zadních pružin?
Fotku nemám,ale zrovna teď mi napadlo na co myslíš ty....zřejmě sem blbě došteloval podvozek. Když to vezmu uhlopříčné,tak přední levá strana řidiče a zadní strana pravá spolujezdce jsou pružiny vyšroubované výš vůči druhým stranám...čili ten zadek tlačí příčně na předek a proto je ta pružina u řidiče tak zmáčklá

05.08.2013, 23:07 |
cupra.165 | Upraveno: 2013-08-05 23:19:23
zde ještě foto originálních tlumičů a pružin
zajímavé,tlumiče natočeny ve stejné poloze,pružiny mají nestejné zakončení nahoře.
Ta vlevo je čistý kruh,jako řízlá kulatina,ta vpravo má konce sploštělé a originálně zakončené.
Dále koukám že ta vlevo se nahoře dŕíve rozevírá,ta vpravo je defakto o 3cm déle spojenáa rozevírá se mnohem pomaleji. Možná by za to stálo přehodit pružiny levou a pravou,co vy na to? Bohužel nemám moc pokusů,já sám to ménit neumím a zaměstnávám tím mechoše,kterého to už přestává taky bavit :-)

dole je to však obráceně. Tak bych řekl,že u jednoho tlumiče je otočené pero. Zase mi klamou ty 2 bílé značky,k čemu tam bývají? Jinak nemáte nékdo tip,jak ozkoušet samotné pružiny,že makají stejně a není jedna víc unavená? Dá se to poznat v nezatížené poloze?


05.08.2013, 23:49 |
Tuner#2 | Upraveno: 2013-08-05 23:51:36
Teď na to koukám znova a Ty skutečně máš podvozek vyšroubovaný až nahoru a každou stranu jinak. Tohle bude překřížený jak správně píšeš a pokud by byl rozdíl stran, tak určitě neřezat každou jinak, ale tu nižší podložit. Pružiny tě odpérujou v Invelu, doma to na nestlačené nepoznáš. Co se týče náběhu do závěrného závitu, tak to může být co kus to originál včetně zaštípnutí drátu.
jen tak technická..... ramena se musej dotahovat na autě v klidový poloze a na rovině..... tudíž když nějakej trubec povolí ramena a dotáhne je kde se mu zachce s autem na zvedáku tak pak to takhle vypadá..... je divný aby to dělal ten podvozek..... prostě zajed na jámu, z podauta povol ramena, tlumiče našteluj oba stejně , ramena dotáhni když auto sedí na pérech propruženýa auto musí bejt všude stejně vysoko maximálně pokud si detailista tak došteluj milimetry kdyby to někde nesedělo....
takovej silentblok v ramenu když se dotáhne na zvedáku tudíž rameno svěšený dolu a siláč utáhlej na krev tak to nadělá dost paseky, auto sedne a začne dosedat do siláče .... to dokáže kurevsky ovlivnit vejšku auta a jízdní vlastnosti sou pak tragický .....
tim bych začal.... když ne tak bych než nějaký podkládání čehosi čímsi spíš zkouknul jak moc a jak dobře je tam navařená ta čtvrtka jiný mx5 nicméně dle první foto to vypadá že před tlumičema to končilo už a je to origo dál...
Spíš dotáhlej silentblok na svěšeným ramenu = za chvilku utrženej silentblok. Rovnou se podívej na to, v jakým stavu jsou ty silentbloky...
jen technická.. nemáš prohozený přední pružiny za zadní a naopak?... jelikož je zadek lehoučkej, byl by měkčí a podle fotek mě to i tak přijde....
pokud teda na předek a zadek pružiny vypadaj podobně a ten podvozek přišel v krabici rozdělanej, tj tlumiče zvlášť a pružiny zvlášt jak to čatso chodí..
Pruziny mely na sobe stejne hodnoty zatizeni,to jsem se dival,vsechny 4 proste uplne shodne.
Když uz sem pisu,tak ty zadky jsou taky uplne jinak ,presne jak sem psal včera,na kriz
Jinak se zkusim zamerit na ty silace,neco na tom bude

Sem blb,ze mi tohle nenapadlo dřív.
Tohle jsou zadni tlumice,ten první je zadni spolujezdce,druhy strany ridice..proste na kriz :-/

Takže jsi dal jednu přední pružinu dozadu a jednu zadní dopředu? :) Stane se... Ale na ty silentbloky (jestli jsi to měnil, nechal měnit) mrkni, když se právě utáhnout svěšený, tak se ta guma jak je na vulkanizovaná na vnějším obalu toho silentbloku utrhne :/ Bude to vidět na první pohled...nebo většinou je.
no jak jsem psal nahore, proste to srovnej, takhle jsi si to dal ty nebo ten Pan Mechanik?

06.08.2013, 09:47 |
kucik Podle mého názoru pokud budeš povolovat siláče v ramenech, musíš povolit i stabík, protože ten by to furt držel.
Tyjo tady je vidět obrovský rozdíl ve vyšroubování matic, to srovnej podle šuplery a případně malinko dolaď stranově, ale s rozmyslel. Ještě před tím povol siléče a stabíky aby to "nedrželi" a až pak vše poutahuj na stojícím autě ;)

06.08.2013, 10:05 |
cupra.165 | Upraveno: 2013-08-06 10:09:30
Honzo,tohle sem zprznil ja. Kamarad ho nastavil tak nejak stejne,ale auto slo k jedne strane porad,takze sem si to prenastavil,aby bylo auto uplne v rovine.Ono s heverem se to dělalo na hovno,porad sundat kolo,nahoru dolu,pak to ujelo zase na jiné strane,no mel sem ty kola dole celkove snad 20x. Ted uz to davam jinému,tak mu reknu rovnou jak pisete,povolit silace,stabiky .Jestli to delal ten co mi to menil,nevim :-/ Ale dela to v autorizovanem servisu dnes a denne uz 12 let a nikdy nemel zadny problém.
Ted akorát vidim problém v dotahovani silacu v ramenech,protoze oba mají jen zdviz bez montazni jamy,takze dotahovani při sedlem aute je problém :-(
Stavitelne podvozky uz nechci ani videt :-D

06.08.2013, 10:26 |
PK | Upraveno: 2013-08-06 10:28:40
sry za OT:
"ramena se musej dotahovat na autě v klidový poloze a na rovině..... tudíž když nějakej trubec povolí ramena a dotáhne je kde se mu zachce s autem na zvedáku tak pak to takhle vypadá"
Už jsem pár servisů objel a vždycky když mi něco mělnil na ramenou, tak jen na zvednutým autě...Tím neříkám, že to je dobře. Naopak, když ty lidi o tom věděj s prominutím hovno, tak proč si otvíraj dílny a dělaj mechoše. Já už fakt za chvíli dopadnu tak, že si všechno budu dělat sám doma před panelákem...
e: Pak takovejhle umělec něco posere a nás to stojí nemalý množství peněz, času a nervů, než se přijde na to, že on to posral a musí se to předělat...
Díky moc kluci,udělam to jak říkáte. Nahodím seri tlumiče i pružiny, s tím ať mechoš povolí stabíky a siláče,po namontování auto projedu a zajedu na jámu,kde povolím silenbloky a znovu dotáhnu. Snad to bude ončo,pomohli jste mí,opravdu.Díky
Cupra.165: Já mám pod každé kolo 15cm trámek, akže vyheveruju a auto posadím komplet o 15cm vejš a pak už se nechá i na sníženém autě leckam strčit ruka a dostat se s klíčem.
PK: Jedna věc je servis a jedna věc jak se to pintlich má dělat. Je to logické, když gumu sevřeš mezi dva plechy v určité poloze a pak s tím chceš pohnout, tak buď to proklouzne v tom lepším případě a nic se neděje a nebo se to kousne a guma je pořád překroucená a tudíš se siláč roztrhá za pár km. To je důvod proč si na autě dělám vše sám a nebo se švagrem na co nestačí moje výbava. Servis bych asi psychicky neustál :))
Proč chceš nahodit sérii? Vylaď tohle ne?
taky bych zkusil vyladit tohle, a hlavně nejdřív nastav stejnou vejšku na každým tlumiči a to že to může táhnout k jedný straně musí být přece řešitelný geometrií
Ok,jdu to vse rozhodit a zkusim to přenastavit.

06.08.2013, 14:22 |
kucik Já když jsem dával zpět ramena s novými silentbloky, tak jsem sundal kolo, pod kotouč hever a rameno dal +/- do polohy jako když auto stojí a utáhl. Jáma nebyla potřeba.
Kluci,zadni tlumice sem srovnal na stejnou vysku zavitu,predek sem dorovnal a hle,pruzina uz není na total zmacknuti,je tam vule pro pruzeni.Takze pruziny na všech 4 vypadaji ,ze mají moznost pruzeni. Ted však nastalo to,ze strana ridice je guma v blatniku cirka 1cm jako tramvaj.A to abych mel dohnanou vysku matek jako u předního spolujezdcova tlumice,bych mel jit ještě o 1cm dolu na zavitu :-(

strana spolujezdce 7cm od spodního zavitu --55cm od země k lemu
strana ridice 8,5cm od spodního závitu --54cm od země k lemu
a to si nejspis ještě sedne tak o 0,5cm dolu


06.08.2013, 15:27 |
cupra.165 | Upraveno: 2013-08-06 15:29:09
tady to ještě sedne asi o kousek ..je to strana ridice
ještě sem pravda nepovolil ty silace na ramenu a stabiky..vypadaji docela dost za tuhle:-/ zkusim aplikaci spalkama bez kola ..diky kucik
jen se obavam ze v tomto to asi nebude :-/

pokud bych aplikoval akce podlozka pod to nižší kolo u ridice,mam pocit ze by se to sice zvedlo,ale ta pruzina pujde zase na doraz k sobe jako to puvodne
BTW co to je za podvozek, že je hlavní pružina takový bláto a jde při první možnosti závitama na sebe? To bylo nové, nebo z druhé ruky? Nedal k tomu někdo špatné/myšleno jiné pružiny?

06.08.2013, 15:46 |
cupra.165 | Upraveno: 2013-08-06 15:49:39
Fk automotive
bylo na nem najeto cirka 4000km..ta pruzina vazne blato je,prave proto uvazuji o vraceni k serii vcetne pruzin
Uz od pocatku ve mne ty pruziny nebudi dobry dojem,kdyz mají stejne parametry predek zadek..predek je proste tezsi,musi tam byt vazne jiné.Ty pomocne pruzinky jsou totalne k hovnu,kdyby to nahradili jednou poradnou pruzinou,udelali by mnohem lip
Co se tyce domecku tlumicu,tak oba zustaly originalni,menilo se na strane ridice jen od domecku dopředu výztuha.
I tak to ale proste ukazuje,ze ta strana ridice at tam dam cokoli,proste bude vždy niz.
Pravda,jeste sem nepovolil ty silace a stabiky...to je jediny,co by to mohlo zmenit jak pise Nismo

06.08.2013, 16:06 |
Tuner#2 | Upraveno: 2013-08-06 16:07:11
A máš jistotu, že Tě někdo nenapálil? Po 4tkm přece nebude někdo prodávat funkčí podvozek?
Jinak obecně co se týče pružin, klidně můžou být stejné i když je předek těžší. Stačí aby tam byl jiný pákový poměr na ramenu, který bude ve předu menší a tím pádem bude i při vyšší hmotnosti na nápravu stačit stejně tuhá pružina, ale je to min. zvláštní. Zkusím napsat kámošovi co má MX5tkuna Teinu.
Jo a pomocná pružina k hovnu není, ta má takhle být stlačená, ona přijde ke slovu při nerovnostech, ale hlavní pružina nesmí za žádnou cenu sednout závitama na sebe. Daleko dřív to musí sednout na doraz, aby se pružina nepoškodila což právě dosednutím na sebe může.

06.08.2013, 16:22 |
MiniMike | Upraveno: 2013-08-06 16:27:26
Vasku a ses si opravdu jistej, ze ty pruziny nejsou 2 a 2, ze proste vypadaj stejne, ale jsou jiny? Na kazdy pruzine by melo byt nejaky cislo....
EDIT: a nemyslim si, ze by proste byly vsechny stejny a zamenny...
Honzo,ty myslis asi Pavla se zelenou NB mazdou,vid? Ten ma tein,to je podvozek zase uplne jinaci i vcetne kvality.
Michale,ja uz pruziny prestrikal,ale dalo se tam vycist číslo a ty byla na všech 4 stejna
Spise zkusim ještě sehnat nižší sportovni pera a hodim to na origo tlumice.Sice zase to bude jina vyska na stranách,ale to pak dozenu podlouzkou. Znamy ma wietec pruziny a ty jsou preci jen tuzsi a silnejsi jak tohle blato od fk
Vasku, tak to je asi spatne, protoze co jsem koukal na FK podvozky, a cisla jsou na predku i zadku jiny :-(
(asi si ty cisla nepamatujes co? )
Jedina moznost, zkusit na jedny strane jeste ty pruziny prehodit, jestli se to nezlepsi... protoze mi to fakt prijde divny...
Myslím Radka/Zazuu snad sem pak napíše. Nejde to to, že je kvalitnější, ale zda je rozdíl předek zadek. Jinak ani JOMy co jsem viděl neměli závity na sobě, to je vyloženě špatně a nezdá se mě to. Omrknul bych i čísla přesně jak píše Miník ;)
Ještě dotaz,kdyz se daji tvrdsi sportovni pera na predek a vzadu budou mekcci seriove,to vse na oem tlumicich,jak by se měli zmenit jizdni vlastnosti? Motor vpředu,nahon na zadek
jinak tedy predpokladam, ze mas tendle podvozek
vetsi foto:
[ Link ] a tam je videt, ze predek cislo je 1767 a zadek 1866


06.08.2013, 16:44 |
cupra.165 | Upraveno: 2013-08-06 16:46:30
Je to Michale nejak starsi verze ta ma..ma na sobe G 80

rozhodně bych nekombinoval tvrdší pružiny s normálníma, uplně to rozhodí charakteristiku podvozku

06.08.2013, 20:32 |
zazaa zajimavy,
mas moznost dat to nekde na stolici a zmerit body na kastli jestli je OK ?
mazda jelikoz byla odpocatku planovana jako kabrio tak ma vyztuhy hlavne dole a co vim tak se po stouchanci hodne problem to nejak vratit do puvodniho stavu
pripadne aspon poradnou geometrii kde ti vyjedou protokol kde mas nejen sbihavost a odklon, ale i vselijake ty souososti, vzdalenosti kol odsebe atd a hledat jestli se toho neco nevykouka
ten podvozek si kupoval z NA nebo NB ? ono to pasuje ale co si pamatuju tak u NB sou nejak jinak vrchni domky a prendavaj se puvodni tak jestli treba nemas jine a nechodi ti to nekde na doraz
jinak predni/zadni pera bejvaj jine aspon serie i stelovak to tak maji
a kdybys chtel testovat tak tu mam puvodni pevnej podvozek Eibach (je teda dost tvrdej takze ten TEIN sem daval i proto aby to slo trochu zmekcit :))
Tak sem si pohral s nastavenim,snizil a srovnal zadni pera a tlumice,predni pera uz mají taky volnost, i kdyz mezi prednima tlumicema nastaveni per je rozdil 2cm. Uz to konecne tlumi a peruje,zadne buseni,klidecek. Jen když ted zatizim zadek,obcas pneu zbrousi lem,ale to se musí dovychytat. Ted to vypada takto

na to taky existuje reseni..
1) jiny nebo stretch gumy, pokud jezdis rychleji, asi bych to vynechal
2)zaklepat nebo odrezat flexou a nasledne zaklepat ten lem zevnitr
3) odklon
za mne bych zaklepal nebo odrezal lemy (opatrne) a nejak antikorozne osetril aby se v tom nedrzel bordel
Pokud bych chtel dat predek vys,uz to nejde,protoze uz bych zacal zmackavat k sobe ve volnem ramenu hlavni pruzinu na strane ridice.
Tak to nejspis v sobotu rozhodim a dam sportovni pera,povolim vse co pujde v zatizeni,ale pocitam,ze to spadne zase k jedne strane,tak si budu muset hrat s podlozenim
I když porad verim vice temto perum nez tem krouzkum od fk


06.08.2013, 22:16 |
kucik Mně je divný, že pružina se začnestlačovat, když ji šroubuješ nahoru. To by mělo být uděláný tak, že zavit skončí, když je pístnice tlumiče v max poloze ne?- u origo podvozku sice taky pružina tlačí na pístnici, ale jen když je tlumič mimo auto. Myslím si, že je hnutý hrnec tlumiče. Jestli to dostalo takovou pecku, že měnili celou část před hrncem, tak se to před ním určitě nezastavilo, jen se to asi někomu nechtělo rovnat, nebo to neměřili. Je potřeba změřit úhlopříčky.
Zazaa: Díky za rychlou reakci, snad to Vaškovi pomůže.

06.08.2013, 23:47 |
cupra.165 | Upraveno: 2013-08-06 23:47:44
to Zazaa
mas moznost dat to nekde na stolici a zmerit body na kastli jestli je OK ?
Tu stolici o zadne bohuzel nevim. To se tam musí davat odstrojene auto?
mazda jelikoz byla odpocatku planovana jako kabrio tak ma vyztuhy hlavne dole a co vim tak se po stouchanci hodne problem to nejak vratit do puvodniho stavu
pripadne aspon poradnou geometrii kde ti vyjedou protokol kde mas nejen sbihavost a odklon, ale i vselijake ty souososti, vzdalenosti kol odsebe atd a hledat jestli se toho neco nevykouka
Tu geometrii sem delal přes kamaráda v CB skoda,zajistoval to znamy,tam tyhle rozmery souosost nedavaji,ale ted to vrazim k Drncovi u Olympie...ten ji ale tusim taky nema
ten podvozek si kupoval z NA nebo NB ? ono to pasuje ale co si pamatuju tak u NB sou nejak jinak vrchni domky a prendavaj se puvodni tak jestli treba nemas jine a nechodi ti to nekde na doraz
Ten podvozek je z NB,ale kupoval sem ho s hornim ulozenim,takze to je zamenne
jinak predni/zadni pera bejvaj jine aspon serie i stelovak to tak maji
v tomto mas pravdu,jsou jina..
a kdybys chtel testovat tak tu mam puvodni pevnej podvozek Eibach (je teda dost tvrdej takze ten TEIN sem daval i proto aby to slo trochu zmekcit :))
Nemel bys fotku prosimte,jak to vypada s eibach pevnym podvozkem? To mas jen pruziny nebo i s tlumici? Pro ne delal tlumice Koni?
Jinak diky za nabidku. Nasadim tam ty pera weitec a uvidíme dal :-)
Vasku: tak to znaceni G80, G1 a G2 je znaceni tlumicu, ty budou asi ok, ty mas "problem" myslim si jen s pruzinama... jeste bych fakt zkusil prehodit na jedny strane pruziny ... skoro bych rekl, ze mas na kazdy naprave 1 predni a 1 zadni ....
Tu více stlačenou bych zkusil hodit na zadek. Pak ale stejně nemáš jistotu, která ta pružina na zadní ose je potencionální přední nebo zadní.
Ja si to kluci vazne kontroloval a cisla byla stejna na všech 4. Ještě sem si rikal,ze miata ma rozlozeni vahy téměř idealni 50:50.
Ukazu vam jak to vypadalo v serii


07.08.2013, 11:41 |
cupra.165 | Upraveno: 2013-08-07 11:41:37
a zde ta nižší strana..byla by velka nahoda kdyby 2 ruzne podvozky a porad to padalo k jedne strane..leda ze by nikdo ze 2 ruznych lidi při vymene nedelal spravne nasazeni pruzin a tlumicu co se tyce povoleni stabiku a silentbloku na ramenech

Vačku na takovém povrchu co stojíš vůbec nejde soudit, to chce zastavit na nějakém rovném úseku a tam to poměřit a nebo právě na stolici či geometrii.

07.08.2013, 11:58 |
cupra.165 | Upraveno: 2013-08-07 11:59:41
Honzo,ono to tak bylo všude,dost viditelne,vcetne rovne podlahy v garazi...vazne... meril sem si to i metrem,kdy byl rozdil na stranách o cirka 2cm vpředu a vzadu cirka 1,5. Dle me to dělala ty predni pera rozdil na zadku
zajdi na srotak, kup 2x 0,5m kolejnice a dej kus napravo do kufru a druhej k prahu ke spolujezdci, problem solved, fair enough :-)
Mozna kdybych cele auto hodil do srotu,nemusel bych se s tim porad tak sxxt :-)

07.08.2013, 16:05 |
zazaa na stolici se da datoboje, i ustrojene i hole samozrejme lip se meri na holem skeletu, ale ani cele auto neni problem
jestli je podvozek z NB tak to zkus porovnat stim co si vyndal ... pamatuju si ze se neco prehazovalo, NA a NB maji neco jinak bud ulozeni pera nebo pistnice tlumice, tlumice i pera sou zamenne ale ten vrsek musi bejt k typu
ten Eibach je pevnej, snizenej i s tlumicema kdo je delal ted nevim musel bych se podivat , ale bylo to jako volitelna uprava slo to tak primo z autosalonu
fotka je v priloze

Diky za nabidku.
Ja koupil to fk vcetne horniho ulozeni pro NB,tak tam se nic uz nezamnenuje,krasne to tam vse pasovalo. Pokud bych koupil original podvozek pro NB ,tam uz problém je,protoze oem tlumice a pera z NB jsou vyssi jak u NA. Jinak u tebe to vypada moc pekne,presne takto to mam ted naladene ja,jen s tim rozdílem,ze podvozek absolutne nestiha :-)
Zkusim ty pera co sem sehnal a pokud to nebude onco,ozval bych se urcite. Kolik bys zua nej chtěl a kolik ma toho za sebou? Klidne mi posli mail na foresterxt@seznam.cz Diky moc

08.08.2013, 07:08 |
Johnie_Walker | Upraveno: 2013-08-08 07:10:28
Ahoj, hele já měl NB FL a když jsem jí přivezl bylo jedno kolo taky o cca 15mm jinak. po 14 dnech hledání to bylo promáčklé LP rameno v místě spodního uchycení tlumiče. blbě se to hledalo a nakonec jsem dal nové.
tady je to krásně vidět..


08.08.2013, 07:11 |
Johnie_Walker | Upraveno: 2013-08-08 07:11:51
a poté s weitec pružinami
Ahoj,díky moc za typ. Je pravda,že u řidiče je rameno taky měněné nebo u spolujezdce a rozhodně ne za nové.Tohle by mi mohlo hodně pomoci

21.08.2013, 13:44 |
cupra.165 | Upraveno: 2013-08-21 13:46:43
Jak je to prosim vas se znacenim pruzin? Mam tu weitec a na jednech je zkratka VA a na druhym HA. Který jsou predni a zadni? diky
Tusim ze VA jsou predni a HA zadni?
Nejsem němčinář ale není to vorne a hinten?

21.08.2013, 13:47 |
Lufas Přední VA a zadní HA
Jo, jak píšeš v editaci :-)