Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > snížení pružinou

 o Navštíveno 12331x o
o 22.09.2013, 00:02 | kucik
Chlapi mám rébus. Která pružina více v reálu sníží auto?
1. udávané snížení 1,25" (cca 3 cm), zatížení (spring rate) 280 lbs (cca 127 kg)
2. udávané snížení 2" (cca 5 cm), zatížení (spring rate) 335 lbs (cca 152 kg)

Oba druhy jsou na stejné auto se stejným motorem. Díky


o 22.09.2013, 00:13 | Tuner#2
Jaký rébus?

Máš udané snížení, tak tím bych se řídil...

Pokud nevěříš výrobci, tak se to nechá spočítat, ale musíš znát tuhost pružiny, volnou délku a buď sílu která na ní na autě působí a nebo délku stlačené pružiny. Pak je výpočet otázkou chvilky.
o 22.09.2013, 10:21 | kucik
Právě mě zaráží, že ta co má menší tuhost (zatížení), tak má menší snížení
o 22.09.2013, 11:06 | Dexter | Upraveno: 2013-09-22 11:07:16
Me to naopak prijde logicke, kdyz bude pruzina mekkci a k tomu hodne snizi, tak budes brzo nadoraz pri zatizeni
o 22.09.2013, 11:18 | Lukasino
Jako Tuner, díval bych se na údaje výrobce o snížení...

Jsou oboje pružiny na stejný motor? Není jedno pro naftu a druhé pro benzín?
o 22.09.2013, 13:01 | kucik
Je to na stejný motor
o 22.09.2013, 20:50 | .mycTD
jako Dexter, taky mi to prijde logicke
o 22.09.2013, 22:23 | Tuner#2
Přesně tak, čím bude pružina kratší, tím musí být tvrdší jinak by to bylo pořád na dorazech. Jak říkám, tady není co řešit, buď budeš věřit a nebo dodáš to co jsem psal. "Pár" pružin jsem už nechal vyrábět a počítal ;)
o 11.11.2013, 09:27 | kucik
Chlapi ještě 1 dotaz. Je lepší brát pružinu s větším nebo menším zatížením, když obě mají stejné snížení?
1.) 1,25" a 230lbs
2.) 1,25" a 350lbs
o 11.11.2013, 22:27 | Tuner#2
kucik: Na to nikdo nemůže odpovědět fundovaně, když to nikdo nezkusil... Pokud bude ta 350lbs mít volnou (nestlačenou délku) menší, tak pak bude snížení na autě stejné. Otázka je co bude k sériovým tlumičům vhodnější? Já už na autě zkusil několik sad, letos si dělám další ještě tvrdší ;)
o 11.11.2013, 22:52 | kucik
To že mají stejné snížení vím od výrobce. Mně šlo spíš o to, jestli je lepší na chování auta menší nebo větší zatížitelnost pružiny. Seriové tlumiče nemám, jsou tvrdší, jen to není komplet stavitelný podvozek, proto musím dát jinou pružinu.
o 11.11.2013, 23:00 | Tuner#2
Křišťálovou kouli nemám. Neznám Tvoje auto, neznám ty tužší tlumiče a tak lze velmi těžko soudit co bude lepší. S měkčí to může být houpavé bláto co je věčně na dorazech, ale taky nemusí a naopak s tvrdší pružinou díky většímu kmitání zahřeješ po pár km tlumič, zpění olej a jízdní vlastnosti a životnost tlumičů jsou v pr*eli...
o 12.11.2013, 19:26 | Skury | Upraveno: 2013-11-12 19:27:05
Kucik: Anebo jinak...
Zatížíš 230kovou pružinu 230librami a klesne o třeba 3cm.
Zatížíš 350kovou pružinu 350librami a klesne taky o 3cm.
Z toho teoreticky plyne, že když zatížíš 350kovou pružinu 230 librami, tak auto neklesne o 3cm, ale třeba jenom o 2. A naopak když zatížíš 230kovou pružinu 350librami, tak klesne třeba o 4cm.

:)
o 12.11.2013, 21:20 | Tuner#2 | Upraveno: 2013-11-12 21:21:24
Skury: To je tak, když se ani nezná volná délka pružiny. Pak těžko soudit zda je jen tvrdší a auto bude stejně vysoko.
o 12.11.2013, 23:26 | kucik
Já bych ji rd znal, jenže žádný prodejce mi ji není schopný napsat.
o 13.11.2013, 20:39 | kucik
Tak jsem zkoušel změřit tuhost orig. pružiny, abych zhruba věděl, jakou zhruba volit tuhost té snížené. Nějak jsem se zasekl na převodu jednotek N/mm vs Lb/inch.
vzorec: k = (m x g)/ L0 - L1
Zatížil jsem ji 102,5 kg, volná délka 375 mm, délka po zatížení 315 mm.
k = 17,1 N/mm ..... jak z toho dostat Lb/inch? Newtony na Lb totiž fakt nevím.
o 14.11.2013, 21:51 | crestik
x 5,71
o 02.01.2014, 18:00 | Rouballik
Vždycky by jsi měl kupovat pružiny na svoje auto. Váhové limity máš v techničáku a podle toho vyber díly.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3154 sekund.