
Navštíveno 12331x


22.09.2013, 00:02 |
kucik Chlapi mám rébus. Která pružina více v reálu sníží auto?
1. udávané snížení 1,25" (cca 3 cm), zatížení (spring rate) 280 lbs (cca 127 kg)
2. udávané snížení 2" (cca 5 cm), zatížení (spring rate) 335 lbs (cca 152 kg)
Oba druhy jsou na stejné auto se stejným motorem. Díky
Jaký rébus?
Máš udané snížení, tak tím bych se řídil...
Pokud nevěříš výrobci, tak se to nechá spočítat, ale musíš znát tuhost pružiny, volnou délku a buď sílu která na ní na autě působí a nebo délku stlačené pružiny. Pak je výpočet otázkou chvilky.

22.09.2013, 10:21 |
kucik Právě mě zaráží, že ta co má menší tuhost (zatížení), tak má menší snížení

22.09.2013, 11:06 |
Dexter | Upraveno: 2013-09-22 11:07:16
Me to naopak prijde logicke, kdyz bude pruzina mekkci a k tomu hodne snizi, tak budes brzo nadoraz pri zatizeni
Jako Tuner, díval bych se na údaje výrobce o snížení...
Jsou oboje pružiny na stejný motor? Není jedno pro naftu a druhé pro benzín?

22.09.2013, 13:01 |
kucik Je to na stejný motor
jako Dexter, taky mi to prijde logicke
Přesně tak, čím bude pružina kratší, tím musí být tvrdší jinak by to bylo pořád na dorazech. Jak říkám, tady není co řešit, buď budeš věřit a nebo dodáš to co jsem psal. "Pár" pružin jsem už nechal vyrábět a počítal ;)

11.11.2013, 09:27 |
kucik Chlapi ještě 1 dotaz. Je lepší brát pružinu s větším nebo menším zatížením, když obě mají stejné snížení?
1.) 1,25" a 230lbs
2.) 1,25" a 350lbs
kucik: Na to nikdo nemůže odpovědět fundovaně, když to nikdo nezkusil... Pokud bude ta 350lbs mít volnou (nestlačenou délku) menší, tak pak bude snížení na autě stejné. Otázka je co bude k sériovým tlumičům vhodnější? Já už na autě zkusil několik sad, letos si dělám další ještě tvrdší ;)

11.11.2013, 22:52 |
kucik To že mají stejné snížení vím od výrobce. Mně šlo spíš o to, jestli je lepší na chování auta menší nebo větší zatížitelnost pružiny. Seriové tlumiče nemám, jsou tvrdší, jen to není komplet stavitelný podvozek, proto musím dát jinou pružinu.
Křišťálovou kouli nemám. Neznám Tvoje auto, neznám ty tužší tlumiče a tak lze velmi těžko soudit co bude lepší. S měkčí to může být houpavé bláto co je věčně na dorazech, ale taky nemusí a naopak s tvrdší pružinou díky většímu kmitání zahřeješ po pár km tlumič, zpění olej a jízdní vlastnosti a životnost tlumičů jsou v pr*eli...

12.11.2013, 19:26 |
Skury | Upraveno: 2013-11-12 19:27:05
Kucik: Anebo jinak...
Zatížíš 230kovou pružinu 230librami a klesne o třeba 3cm.
Zatížíš 350kovou pružinu 350librami a klesne taky o 3cm.
Z toho teoreticky plyne, že když zatížíš 350kovou pružinu 230 librami, tak auto neklesne o 3cm, ale třeba jenom o 2. A naopak když zatížíš 230kovou pružinu 350librami, tak klesne třeba o 4cm.
:)

12.11.2013, 21:20 |
Tuner#2 | Upraveno: 2013-11-12 21:21:24
Skury: To je tak, když se ani nezná volná délka pružiny. Pak těžko soudit zda je jen tvrdší a auto bude stejně vysoko.

12.11.2013, 23:26 |
kucik Já bych ji rd znal, jenže žádný prodejce mi ji není schopný napsat.

13.11.2013, 20:39 |
kucik Tak jsem zkoušel změřit tuhost orig. pružiny, abych zhruba věděl, jakou zhruba volit tuhost té snížené. Nějak jsem se zasekl na převodu jednotek N/mm vs Lb/inch.
vzorec: k = (m x g)/ L0 - L1
Zatížil jsem ji 102,5 kg, volná délka 375 mm, délka po zatížení 315 mm.
k = 17,1 N/mm ..... jak z toho dostat Lb/inch? Newtony na Lb totiž fakt nevím.
Vždycky by jsi měl kupovat pružiny na svoje auto. Váhové limity máš v techničáku a podle toho vyber díly.