
Navštíveno 13043x


24.10.2013, 17:53 |
bobes Ahoj chlapi je broblém olakovat kola z bmw..... kdybych je nechal opískovat tak na to dát stříbrný lak aby to bylo jako original.....Uz jsem viděl pár opravovaných kol a časem se začaly loupat....Je potřeba to hodit na komaxit atd.....kdo to po případě dělá a kolik to stojí....

24.10.2013, 18:32 |
Skury Právě že to chce opískovat jemným pískem, základovku a lak... Komaxit ti praskne a bude se ti loupat.

25.10.2013, 18:34 |
Pajk Napiš mishanovi.

05.11.2013, 21:15 |
jackobo | Upraveno: 2013-11-05 21:16:18
pres zimu zatimco budou na aute plechy bych rad dopral svym letnim 17" alu presne neco takoveho co pise bobes.
Netusite nahodou, kolik to tak cca stojí? Nebo mam napsat rovnou mishanovi? :-D
a hlavně.... komaxem ty kola změknou :-)
Komaxit popraská teplem z brzd, ale že by se loupal? Mám ho jako základ na současné sadě (vrch je autolak) a předchozí sada byla komplet komax a no prolem krom toho vlásenkového popraskání.
mishan? Změknou?! Čím to? Vždyť komax se vypaluje něco kolem 200°C to snad na to nemá vliv...
Tuner:tak to přidej, při 250 a je to tam půl hodiny, tak se tím teplem se vyžíhají..... mám to přímo od odborníka, co se tím živí, takže byť jsi super mega chytrý člověk, tak tohle mi prosím veřit můžeš a nedohaduj se tu se mnou, jak máš ve zvyku... ;-)

06.11.2013, 13:31 |
Tuner#2 | Upraveno: 2013-11-06 13:31:41
mishan: Nevím proč na mě reaguješ takhle, ale pokud vím, teploty jsou v rozmezí 180 - 200°C
[ Link ] [ Link ] Ale raději jsem to musel najít, když nevěříš. Nicméně 200°C hliníkové slitině přece nemůže udělat vůbec nic. Zeptám se schválně kamaráda technologa co v jedné lakovně dělá...
Tuner: reaguju, protože vím co tady od tebe čtu za posty... technolog v lakovně ti moc nepomůže, to se musíš zeptat úplně někoho jiného..
Já bych si na auto kola po komaxu v životě nedal a to nejsem žádný závodník, jako ty ;-)

06.11.2013, 21:50 |
Etien (M)
no nevim... ;-)

06.11.2013, 23:00 |
Tuner#2 | Upraveno: 2013-11-06 23:05:52
mishane, mishane možná by Tě někdo měl říct, že většina kol má i v prvovýrobě jako základ "komaxit" a pouze čelní strana se pak stříká vrchní barvou/lakem... Mají to tak i moje kovaná ATS DTC superlight a to jsou kola na kterých jezdí řada závodních aut a nepřijde mě, že by je volilo lidi proto, že po komaxu změkli :)))
Jinak samozřejmě záleží na slitině hliníku (když to bude bláto, tak tomu nepomůže ani svěcená voda), některá má bod tavení kolem 600°C, ale jsou i takové, které mají 1000 - 1100°C. Jinak pořád nevím kde jsi přišel na to, že nějaká prašková barva se vypaluje při 250°C? Všude píšou 180 - 200°C.
BTW co tu odemě čteš za posty? Rád bych věděl kam míříš.

07.11.2013, 07:04 |
tj Sorry ale tady se musim fakt zastat Tunera#2 ... u nas mam 2 lakovny ktere "pouzivam" a v jedne pracuje muj spoluzak a kamarad ze stredni... oboje vypekaji v rozmezi 190-200st +- neco (opravdu moc nehraji na stupen sem a tam)... za dobu co jezdim autem jsem sam nechaval lakovat komaxem asi 5 sad a z toho 19" z Focus II RS byly 3x .... na kolech nikdy nebyla poznat zadna ztrata vlastnosti ani se nejak nekroutily nebo nebyly nachylny k nakopnuti apod... jezdeny byly na 235/35 ZR19 a u nas silnice nejsou zadnej med takze ran dostaly hafec.. to samy aktual 18 kola co mam ted... nepocitam tech sad z dalsich 6 aut mych kamaradu ktere byly vice mene lakvane budto v prvni praskove lakovne nebo ve druhe ale zadny problem... jedinej zaznamenanej problem byl praskly 18 rafek po rane kterej byl taky v prasku ale sada byla 18 magnezia ze stary kopeckyho octavky.. byly fakt za hubicku a v dost zubozenym stavu takze to prikladam spis nejakymu predchozimu poskozeni.... jinak teda osobne nikdy nic neprasklo a neoloupalo se... kvalita samo jak kdy nekdy dobry.. nekdy horsi.. nekdy hruza... ale za 1/3 ceny mokryho laku cajk... vlasovy praskliny jsem ale taky zaznamenal.. ale jen v pripade pouziti kryci bezbarve vrstvy...
Tuner: nikam nemířím, jen na tebe mám jistý názor, toť vše, nechci to tu rozebírat a napadat tě ;-)
mishan: OK Tvůj názor Tě neberu, ale teď k věci. V posledním postu mám dost pádných argumentů a dotazů kde jsi přišel na 250°C při kterých hliník změkne?

07.11.2013, 20:03 |
Pajk Komaxit?? Víc nevýhod než výhod.
Výhoda pouze cena, ale s 1/3 ceny moc nesouhlasím, vidím to spíš na 1/2.
Nevýhoda je stálost barvy (ztrácí sytost, bílá žloutne), malá škála barev, je to tlustá vrstva, už jsem zažil alu, co kvůli tomu nešly vyvážit, praská to, musí se to pískovat v případě opravy, což pro alu není moc vhodné.
Je to prostě jen na plechy. Kdyby byl komaxit tak dobrej... nebo vlastně nejlepší na světě, podle toho, co tu čtu... tak proč nejsou ani jedny nový alu od výroby v komaxitu?
Jako rád se ale přiučím...
tuner: tak mi to tvrdili v lakovně.... není to z mé hlavy, takže asi se sekli...

07.11.2013, 21:22 |
Pajk Někdo dělá kuře na 180, někdo na 230. :D

07.11.2013, 22:05 |
Tuner#2 | Upraveno: 2013-11-07 22:07:11
Pajk: Tak v tom případě se přiuč tady od Dudu_481 psáno v 09:53.
[ Link ] Přesně tak jsem dělal svoje kola a pokud jim v práškové lakovně řekneš, že nechceš aby na tom byla vrstva jak blázen a dělá to někdo kdo umí, tak to nezaleje ani malinké nápisy. BTW pokud něco žloutne, tak je to levný prášek, těch barev je mraky a většina těch lepších má při správné technilogii daleko lepší vlastnosti než mokrá barva...
mishan: Zřejmě ano ;)

07.11.2013, 22:51 |
Pajk Tam je řeč o zimních liťácích, no ale budiž. Jako základ je to dobrý, o tom se ví. Ale jako konečnou barvu to na novým kole nenajdeš. Proč?
Barev je mraky? Všude mají jen RAL... o ničem jiným nevím.
Pajk: Mají to tak i moje ATSa což jsou velmi lehká kola pro motorsport.
Jinak ohledně barev, nemyslel jsem odstíny, ale různou kvalitu. Tak jako u mokrých barev můžeš mít syntetický průser a nebo kvalitní epoxidovou či polyuretanovou dvousložku, tak i u prášku je mraky kvalitativních rozdílů a druhů barev. Něco málo o tom napsal kamarád zde hned nahoře v článku:
[ Link ] Diskuze pod tím se nevšímejte :)))

08.11.2013, 00:09 |
tj prasek neni zaklad, zaklad pro nej je katoforeza, elektrochemicky nanesena mikronova vrstva barvy ktera sy vypeka v peci... co se kvality tyka tak tuner to popsal dobre a z me zkusenosti maji u nas asi 10 druhu perleti krom celyho RALu ... nikdy nic nezazloutlo... a pokud je kvalitni vrstva kryciho laku tak je to docela odolne...

10.11.2013, 09:04 |
Duri | Upraveno: 2013-11-10 09:04:55
Mel bych dotaz k opiskovani ALU kol:
...jak je mozne ze original ALU po opiskovani zmeknout tak ze se museji nechat rovnat a ztrati svoji pevnost? (U levnych replik se toto nedeje)
Vse se piskuje jemnym piskem za stejnych podminek ve stejnem podniku. Vse rovna jeden a ten sami clovek. Kde muze byt problem? Struktura materialu ktera kdyz se narusi ztrati pevnost? Proc jen u origo ALU a u replik ne?
...fakt tomu nerozumim a od te doby mam z toho piskovani divny pocit:-/
Duri: Koukám, že jsi mishanovu teorii povýšil o řád výš. Pískoval jsem Borbety, pískoval jsem origo kola z Mazdy Fondmetal v mé okolí pískovalo kola halda lidí a nikdo nemusel rovnat pokud teda už nebyla koplá kola před pískováním...

10.11.2013, 20:12 |
Duri Tuner#2: nic jsem nepovysil...nevim kolik si toho nechaval piskovat a rovnat ty...ja si toho vsimnul cca posledni rok kdy proste kdy me na to opozornil clovek ktery ALU pouze rovna
...jen pisu svoji zkusenost, nic vic za tim nehledej

10.11.2013, 20:17 |
Tuner#2 | Upraveno: 2013-11-10 20:18:32
Ten začátek byl JOKE, ber to s nadsázkou ;) Mám kamaráda co rovná, až pojedu příležitostně kolem, tak se poptám.

11.11.2013, 08:32 |
Duri Tuner#2: v pohodě, já jsem to taky nemyslel vůbec nějak zle...tohle forum trosku specificky ze kazdej hned utočí :)))
...nechávám rovnat cca 100sad/ročně, stalo se mi že jsem privezl ALU M-BMW, nechal se srovat, zákazník si po srovnání vzpomnel že je chce nechat i stříknout...tak jsem je rovnou odvezl na pískování, po te se zjistilo ze jsou všechny znovu kopla:-///
tak jsme to začali trošku sledovat jak je to možné a většinou se to objevilo u těch origo kol

11.11.2013, 10:02 |
AR a to je necháváš pískovat čím? šutry z kamenolomu? Jinak mě nejde do hlavy jak by mohlo abrazivo pod tlakem ten disk zkroutit.
odstraneni vnitrniho pnuti? pokud to origo kolo je kovane a nakople, srovnane vselijak, je mozne, ze tim piskovanim se vrati zpatky... stejne tak kdyz jej ohrejes... jak moc se to projevi nedokazu odhadnout, ale urcite bude zaviset na prvotnim mechanickym opracovani, slitine a nasledne rane... pokud to kolo nikdy ranu nemelo, kroutit se nebude (piskovanim, ohrivanim)...
priklad tepelneho zpracovani-
Tepelné zpracování spodních dílů motoru EA111 03D/1,2l
Odlitky je nutné žíhat, protože v oblastech ložisek, kde je uložena kliková hřídel, dochází k značným nárazům kliky. Bez žíhání, k odstranění pnutí, dochází k velkým deformacím v oblasti ložisek a hrozí tak zadření kliky v motoru obzvlášť, když je motor studený.
Žíhací cyklus se skládá z těchto režimů:
- ohřev na teplotu 250 °C +/-10 °C po dobu cca. 50 minut
- prodleva na teplotě 250 °C +/-10 °C po dobu cca. 2,5 hod.
- ochlazení na teplotu 25 °C až 40 °C během cca.1 hodiny
jen pro ilustraci teplot...
jak pise cervin -kolo se nezkrouti, jen se vrati do tvaru pred rovnanim.
btw. ma nekdo predstavu, jaka je teplota v prubehu piskovani? predpokladam, ze to taky uplne studenej proces nebude, bo se tam taky nejaka energie ztraci.

11.11.2013, 19:18 |
Duri AR: prave ze fakt jemnym piskem
CervinVega: jj na tom neco fakt bude co si zpetne vybavuju

11.11.2013, 19:25 |
AR co takhle zkusit jiné abrazivo? A nebo to nedělat mechanicky ale chemicky?