
Navštíveno 26977x


04.11.2013, 10:01 |
MH13 | Upraveno: 2013-11-04 10:04:17
Tady jsou snad lidi,co by mi dokázali pomoct.Mám focuse mk2 (viz foto),mám na něm výškově stavitelný podvozek,je to dole cca 5cm a mám problém,že se mi hodně sjíždí vnitřky pneu.Byl jsem dvakrát na geometrii,vždy protokol,že vše srovnáno a problém pořád stejný,vnitřky na padrť a vnějšky jak nové!Co jsem si vyčetl,tak focus 2 by měl mít štelovatelnou zadní nápravu.Mě by zajímalo jestli by šel můj problém vyřešit geometrií,jestli je to vůbec možné?Nebo jestli bych musel jít cestou nějaké úpravy jako štelovtelný uložení tlumiče,nebo propilovat uchycení,zkrátit rameno apod.jestli by to bylo možné geoškou,tak poradí někdo,kam zajet?Geometrie kde by dokázali laborovat se snížením a pak nastavit.Klasika geometrie nepomohla.Zdá se mi,že tam náhážou údaje na klasiku Focus 2,ale už se nezohlední,že auto po snížení je úplně v jiné poloze.Vysvětlí někdo,poradí lajkovi?Mám koupené nové zimní 18gumy a stáli opět raketu,tak bych to potřeboval vyřešit,než to hodím na auto.Nebo je to prostě jev těhle aut,když to chci mít taklhe dole,tak se musím smířit s tím,že gumy budou se takhle ničit:-(Díky


04.11.2013, 10:01 |
MH13

04.11.2013, 10:01 |
MH13

04.11.2013, 10:02 |
MH13
Znalejší odpoví, ale pokud to není tuhá náprava, tak opisuje kružnici - tzn. pokud auto snížíš, kolo se nahne vrškem ke středu auta a logicky se musí sjíždět vnitřní hrany podle mě :o)

04.11.2013, 10:37 |
gizmi Zrovna focus ma skvelej podvozek, takze nechapu proc ho snizujes. Defakto tim zabijis jizdni vlastnosti, protoze snizit je jedna vec, ale uzpusobit tomu ostatni parametry vozu je vec druha. Kazdopadne udel snizeni a kol s ETckem
ono i ty 18nactky uz maji na tom aute dost nizkej profil takze se ta guma moc nepoda a jak je to snizeny tak to jezdi vic po tej hrane no..v cb jsem byl s passatem na geometrii a tam mi zadaval i jaky tam mam kola a podle toho delal geometrii ale jestli to u tebe bude stacit to nevim ale myslim ze asi ne stelovatelnou zadni napravu na odklon maji vetsinou az auta vyssi tridy..

04.11.2013, 19:59 |
Augi gizmi: Promiň, ale Ty o sériovém podvozku (nějakého auta) říkáš, že je skvělej? :-o Ale fajn, něchám Tě u toho... ;-)
da se to dohnat i na sbihavosti, ale nejlepsi by samozrejme bylo doladit ty odklony -klidne nejakyma excentrama, nebo tak.
muzes mit klidne odklon 2st. ale kdyz budes mit dobre sbihavost, tak se nic sjizdet nebude...
podle fotky zadku se dá možná s odklonama nějak hejbat, každopádně po snížení bude i sbíhavost jinde
u přední nápravy pokud je sbíhavost OK, tak nastavit odklony... pokud to náprava umožňuje (spodní kulák na těhlici, spoj těhlice tlumič, nebo horní uložení tlumičů..)
jake mas hodnoty? urcite jdi na jinou geometrii, protoze spoustu jich provozujou lide na podobne dusevni urovni jako pneuservisy, kde ti reknou, ze nepoznas nevyvazene kolo... takze jsem se setkal s nazorem, ze mit v aute predepsane zavazi je zbytecne, ze to Franta s Pepou zkouseli a nebyl tam zadnej velkej rozdil... napr u Bmw je to rozdil skoro 200kg (nadrz+zavazi v predepsanych polohach) a pochopitelne to UDELA rozdil, ktery je CITIT v rizeni...
na 2 geo mi dokonce chteli delat podle 540i, coz je V8 misto R6 a ma jinou predni napravu... jen proto, ze nemeli data pro 530i Mtech a meli pro 540i Mtech... hele, Fando, to bude stejny, ze jo? jasne, per to tam...
takze tvuj pribeh muze byt stejnej... Fo2 se delal se Sport podvozkem, tak minimalne na nej...
a jak pisou vyse, odklon 2st neni zadna tragedie a duvod pro sjete vnitrky (budou se vice sjizdet oproti treba 0,5, ale uplne minimalne, pri spravne sbihavosti)...
nebo zkus pohledat po netu jake maji parametry treba Anglicani nebo Nemci u snizenych Fo2, vyrobci sport podvozku a pod nic?...
Napiš hodnoty kolik tam máš a taky jestli se ti sjíždí jen na jedné nápravě nebo na obou.Pak ještě kolik si na těch pneu najel než to začalo být vidět.

12.11.2013, 18:22 |
MH13 Děkuji všem kdo se mi snaží nějak konstruktivně pomoct,tady jsou dva výpisy z geometrie,geometrie je jedna a ta samá firma.Jinak předek se sjíždí méně než zadek,ale sjíždí,ale zadek určitě víc i plochou cca do půlky šířky pneu,předek jen cca vnitřní hrana-pruh 3cm.Jezdím rozměr 225/40 R18 v létě 225/35 R19.Nevím kolik najeto přesně,ale cca 7000-8000km odhadem.Tak posílám ještě ty výpisy z geometrie.Pomůže někdo?


12.11.2013, 18:23 |
MH13 druhý výpis,dělaný za cca.4měsíce,kdy se mi sjížděli pneu,ale i po této geo,žádná změna...


12.11.2013, 19:11 |
pbjun Resi se to tak, ze se stahnou odklony co jde, kdyz na zadku nejde tak excentry, pokud jsi mimo i s excentrama tak se saha na sbihavost. Resil sem -4cm na kombiku focus MK I a nejlepsi reseni bylo stahnout to na sbihavosti. Hodnoty Ti ale nereknu, ale vim ze na geosce typu prijed a udelame tabulkovky to neumej, musis za nekym ze stare skoly kdo to dokaze nastavit spravne.
3mm sbíhavost na sníženém autě kdy při propružení se hodně dramaticky mění geometrie (hádám že zrovna u zadku do plusu) je prostě moc. Proto se sjíždí gumy, odklon za to až tak moc nemůže.
Takže jako pbjun.
Myslím že kdyby to bylo sbíhavostí tak se mu bude sjíždět vnejší strana gumy. Spíš to chce zmenšit odklony a nebudou se ti tolik sjíždět. Pokud to chceš úplně dokonale tak si najdi nejaký servis co dělá i závodní auta a nech si udělat geometrii i vyvážením když už tam máš ten štelovák.

13.11.2013, 06:12 |
pbjun Sbihavost ti samozrejme umi sezrat gumy jak zevnitr tak zvenku, dle nastaveni, tohle radoby tabulkove nastaveni je fajn pokud s autem nic nedelas a mas tam vsecko origo, jakmile das jine kola s jinym ET tak uz to tabulky neresi spravne a auto se proste chova jinak, kdyz pridas jeste snizeni tak mas velky problem. To co vidim na fotkach je dost zmen na podvozku a toto nemuzes udelat tabulkove, proste to chce cloveka ktery to umi udelat bez tabulek tak aby se to chovalo jak ma a taky nesjizdelo gumy. Samozrejme u nekterych setupu podvozku to uz upravit nejde, ale tady to urcite pujde.
Ano sbíhavost umí sežrat gumy z venku i zevnitř ale na tom obrázku je vidět že má nastavenou sbíhavost do plusu takže by měl kola sjetá zvenku. Takže je to na 100% kvůli odklonu. Kdoví o kolik se ještě bude zvětšovat při propružení.

13.11.2013, 12:54 |
Tuner#2 | Upraveno: 2013-11-13 12:55:02
Chadzi: Nemáš pravdu. Pokud bude mít statický odklon v mínusových číslech a ten odklon se dynamicky ještě zvětšuje, tak pokud bude geometrie na +3mm, tak se vnitřek gumy bude sjíždět (prostě se to jakoby hrne a tím, že váha auta je na vnitřku gumy, tak se zahřívá a sjíždí). Mám to tak na svém autě, ale je to relativně lehké auto a jen víkendovka, takž to tak moc znát není a navíc při velkém nasazení se v zatáčkách zahřívá/sjíždí guma rovnoměrně, takže okruh ty gumy vždy srovná :))
Tuner : Ano u velkýho odklonu se ti bude sjíždět vždycky vnitřek. Když zmenšíš vzadu sbíhavost tak se to maximálně bude sjíždět o trochu míň ale pořád se ti to sjede blbě (a nehledě na to jakej to bude mít vliv na chování auta). A jak sám píšeš že váha auta je na vnitřku gumy tak jak ji přeneš na větší čast? zmenšíš odklon.

14.11.2013, 09:57 |
MH13 | Upraveno: 2013-11-14 09:57:48
A dáte mi někdo nějaký odkaz nebo jméno,kdo podle Vás by mi s tou geometrií dokázal pomoct.Někdo kdo by dokázal zohlednit snížení apod.Někdo kam tedy jezdí např.sportovní auta,rallye auta atd.Nebo prostě nějakého starého fachmana,který by se neřídil jen nějakýma tabulkama.Jsem z jižních čech,samozřejmě nejlépe někde tady,ale jezdím dost často Prahu,tak i tohle okolí a vlastně po ČR asi kdekoliv,spojím to s nějakým výletem.Ale např.zrovna sever moravy to být nemusí:-)Něco poblíž...budu rád za každou radu,kde uspět.Zavolal bych tam a problém jim už popsal a jestli by to zvládli.
Na zadnem foru/webu a pod jsi nenasel takovouhle tabulku s hodnotama pro snizene auto??? hledat ti to nebudu, ale urcite to najit lze, nejsi prvni, kdo to resi... na Bmw jsem mel tabulky pro origo, snizenej a snizenej pro max grip/ovladatelnost na okruhu... hodnoty dost jiny... nicmene hodnoty pro zadokolku s jinou napravou ti budou k nicemu...

14.11.2013, 14:19 |
MH13 Právě,že jsem nenašel vůbec nic:-(už mě ani nenapadá slovní spojení,které by to mohlo rozlousknout přes nějaký vyhledávač:-(
u obou geo na obou nápravách máš odklon na uplné mínusové hranici, když k tomu připočtu tuhší tlumení, které to nepustí do sebe, ale víc namáhá gumu, tak bych šel cestou nominálních hodnot na odklonech, nebo začal prolítávat zatáčky, aby se větší odklony využily a žralo to pneu rovnoměrně :-)
Jako crestik. Odklony nastav do nominální hodnoty která tam je uvedená a vzadu o milimetr menší sbíhavost ať se ti to tolik nezahřívá. Megane rs se stejnýma kolama má skoro stejný hodnoty geometrie jako tam máš uvedený že by tam mělo být.
Problém budeš mít možná s tím že odkolny nepujdou nastavovat na tvým autě(to nevím jistě) takže vepředu budeš muset možná koupit nějaký nastavovatelný horní uložení a do zadní nápravy asi nějaký excentry aby to šlo seřizovat.
odklon 2st neni nic tragickeho a duvod sjetych pneu po hrane, nevim kde to porad berete...
CervinVega a z jakého důvodu si myslíš že to má sjetý gumy?

15.11.2013, 12:34 |
Kmoda Přesně tak,bude to odklonama. Já mám Hondu Civic sníženou a výrobce předepisuje odklony +-1°. Vzadu se vejdu a gumy ok,vpředu mám asi 2,5° a je okem vidět kola do A a samozřejmě prostředek gumy mám třeba 5-6mm a z vnitřních hran lezou dráty. A u předních se to ještě zhoršuje koly v rejdu,to potom je vidět jak guma jede po hraně... Takže je mi divný že ty tvoje docela velký odklony to ukazuje jako v normě...
protoze nema hondu civic...?
zkusim shrnout nektera fakta:
1. kazde auto ma jine hodnoty, odvozene z odlisnych konstrukci naprav -nelze tedy dost dobre srovnavat forda s hondou
2. pokud zmenim odklon oproti tovarnimu nastaveni, musim adekvatne prenastavit i sbihavost -opet neexistuje univerzalni reseni, viz 1.
3. pokud nekterou z hodnot zmenim hodne (napr to prezenu s okdlonama), uz mi nepomuze ani svecena voda -pricemz 2st. nejsou nic dramatickeho, co by nemelo jit dohnat na te sbihavosti.
2st. na odklonu není fakt nic a dá se to vpohodě dohnat sbíhavostí
jinak 3mm sbíhavost mi přijde opravdu hodně

15.11.2013, 13:05 |
Kmoda Je jedno jestli máš odklon kola něco přes 2° u Fordu,Hondy nebo jiného auta,pořád bude to kolo odkloněné stejně a to právě ty 2° od svislé roviny,takže běhoun pneu je zatížen víc uvnitř. Samozřejmě sbíhavost mi seřídili,ale odklony jsou dané a seřídit nejdou. Nevim jak je to u Forda,pokud jde hnout s odklony,zkusil bych je dát co nejvíc k nule a uvidí se...

15.11.2013, 13:06 |
Kmoda | Upraveno: 2013-11-15 13:08:16
Jen 2° a je vidět okem jak mam kola do A,asi tak... Sbíhavostí se něco dožene,jenže tu už seřídili jak to tak vypadá na protokolu a pořád je tam odklon...

15.11.2013, 13:30 |
Tuner#2 | Upraveno: 2013-11-15 13:33:04
Kmoda: Nezlob se na mě, ale evidentně do geometrie náprav nedíš... mycTD má pravdu, každé auto je naprosto jiné a i každý řidič má rád jiné nastavavení (týmový kolega nezajede s autem toho druhého a opačně).
Navíc jedna věc je statická geometrie a jedna věc je dynamická geometrie. Ta se mění při jízdě a je dána kinematikou náprav a zde opět co auto to originál a i k tomu je třeba přihlížet. Pokud nastavím u auta +3mm a auto zatížením osobama + propérování mění geometrii ještě do plusu, tak jsem při jízdě na třeba 5-6mm a to už je prostě na gumy špatně. Pokud naopak půjde propružením a zatížením geometrie do mínusu, můžu být ze statických 3mm třeba kolem 0 a gumy se sjíždět nebudou. Ale to chce znalost konkrétního auta a neřídit se slepě tím co ukáže PC. To je prostě blbost.
Znova opakuju, odklon sám (nota bene -2°) o sobě gumy nesjíždí...
Kmoda: sbihavosti napravujes to sjizdeni gum, ne samotny odklon kola -ten pochopitelne zustava furt stejny.
tvoje uvahy by platily v pripade, ze defaultni konfigurace by byl 0° odklon, 0° sbihavost, zaklon... jenze tak to neni, bo auto nejede vzdycky jen rovne a jizdni vlastnosti jsou dalsi nezanedbatelny aspekt, krome zivotnosti pneu.

15.11.2013, 18:58 |
MH13 Ty bláho,řešení v nedohlednu:-)polovina lidí říká co tu čtu,že je to 100 procentně odklonama,ostatní že sbíhavostí a už jsem z toho jelen:-)Kdyby tu tak byl někdo,kdo by řekl,znám tohohle borce,ten ti s tím pomůže a dal kontakt nebo nedělá tady někdo v servise a nebál by se laborovat s podvozkem a ne jen tupě koukal podle tabulek.Nějaké hodnoty pro snížené focusy jsem nenašel ač sem hledal celkem dost i na cizých fórech,takže jsem ve slepé uličce...jen vím,že půlka lidí si myslí,že by chtělo zapracovat na sbíhavosti a druhá půlka si myslí že na odklonech:-)
[ Link ] Příklad v obrazku je fofo mk1 RS i s max odklonem přes 2,7st dle tolerance z fabriky...

zkus napsat na nějaky rally forum,nebo najdi někoho kdo jezdí závody,tam najdeš lidi který jsou ti schopný poradit,taky jsem to řešil a bylo mi řečeno,že pokud jim dodám hodnoty odklonů a cca snížení že to nebude problém.bohužel kontakt jsem někde proj*bal,jelikož s autem ještě nejezdim přestal jsem to řešit
Ano 2 stupně není moc a jízdní vlastnosti to bude mít lepší než standartní nastavení ale když se odstranit nerovnoměrné sjíždení pneu tak by měl jít směrem zmenšení odklonů.
Kua nemusí zmenšovat odklon ze 2st na 1st, jen musí jet na geo, kde nesedí zamrzlo...
má špatnou sbíhavost, odklon 3st je reálně problém a i pak záleží na konstrukci nápravy- větší negativní vliv u McP a jiných jednoduchých, kde se s propružením mění úplně vše...

16.11.2013, 20:43 |
Tuner#2 | Upraveno: 2013-11-16 20:43:35
Jako Cervinvega...
Ještě jedna věc. Jaké má to auto využití? Okresky a nebo dálnice? Pokud bude vysoký podíl jízda po dálnici, tak to opravdu bude chtít zmenšit případně i ten odklon, ale jak je vidět i z dat toho RSa, rozhodně to není nic co by dělalo ten hlavní problém. Jak na to jsem tu nastínil už 15.11. a klidně na to jít pokus omyl. Nastavit menší zbíhavost a pozorovat dlaní kde se guma hřeje. V létě to jde krásně poznat.
Ok tak teda nemusí.....jen potom nechápu proč se mu to sjíží i vepředu když tam má sbíhavost jen 0,7 mm......
Chadzi: Já ty předohraby moc neznám, ale mám pocit, že zrovna u nich se nastavuje dost často rozbíhavost, protože pak v tahu se to seběhne, čili opět je otázka co to udělalo po snížení, kdy jsou spojovačky pod jiným úhlem a může to dělat ještě markantněji než u série. Jak říkám, geometrie není jen o statických číslech na stolici...
Tuner : tak se podívej na ten obrázek od cervinvega co má nastavený v předu za sbíhavost......
Chadzi: A ty znáš kinematiku nápravy Fordu Focus RS?
Já teda jen matně vím, že má nápravu RevoKnuckle, která má právě zcela jinou dynamiku než obyčejný McPherson... Jak říkám, tohle se bude muset pokus omyl a nebo někdo kdo už se v tomhle autě hrabal a řešil co a jak:
[ Link ]
A ty ji znáš? Starší megane rs má revoknuckle a sbíhavost má milimetr do mínusu......všechno je to jenom teorie.....říkám nejjednodužší je zmenšit odklon v předu a vzadu zmenšit odklon a sbíhavost na 1,5mm.

24.11.2013, 14:24 |
pbjun | Upraveno: 2013-11-24 14:25:01
Nevim hodnoty, ale v Opave mi tyto nastaveni delal p. Dudik, takze pokud to mas kousek tak zajed tam. Jinak co se tyka sbihavosti RSa, RSo MK1 ma zesilenou napravu, je o dost sirsi a ma uplne jina kola a ETcko. Tady je potreba zajet fakt k nekomu klidne nekdo kdo nema digitalni geo, ale klasiku jako to byvalo kdysi a udela to od oka, pak nekam kde je laser geo a doladit to do presnejsich hodnot. Kdyz das vetsi kola ktera vic lezou a snizis to tak jdou kola do Acek, kola v Acku nejsou problem, kdyz se tomu prizpusobi sbihavost, musi se to delat individualne na danem aute... Takze bud nekdo znamy nebo nekdo starsi s "garaz" servisem ;)
Jinak co se tyka odklonu tak u forda se odklon spatne meni...
co tu všichni straší s RS, když má snad obyč FII, ne?

28.11.2013, 23:27 |
Kesam Tenhle byl někde na prodej ne? Moc pěkně udělanej. Jo RS to sedí jako prase svezl mě v něm Foki a málem sem se posral jak to jede. :-)

12.12.2013, 11:34 |
Komba Taky vložim příspěvek k tomu co tady řešíte.Musím se zastat těch co tvrdí,že odklon nic neřeší i když v minimální míře možná ano.Hodně všechno dělá sbíhavost,což je vidět podle protokolů,že je trochu divná.Co já jsem se nadělal geometrií na běžných i občas nižších autech,tak předek vždy 0,00 sbíhavost a je to to nejideálnější.Gumy se nesjížděli ani při 3 stupňovém odklonu.Ani u francouzů co maj zadní kola do "A",se nic nedělo,pokud to už nedřelo podběhy.A při takových úpravách už to chce buď přesně vědět kam hnout a nebo zkoušet.Zrovna o fokála si myslim že zadek má ramena,který jdou seřizovat.Takže vyměnit zarezlý šrouby v silentblokách a hurá na to :D
Já bych ti klidně rád pomohl,ale jsem až od Klatov.
Komba : "Gumy se nesjížděli ani při 3 stupňovém odklonu" a jak dlouho si sledoval že se to nesjíždí?

15.12.2013, 13:37 |
Komba Něco jiného je zadek,něco jiného předek.Ve předu to může lítat ve velkých rozdílech.Měl jsem jednou auto na geometrii,že si člověk nestěžuje,jen to chce zkontrolovat a naměřil jsem něco málo ke třem,už nevim jestli + nebo -.Něco jiného je teorie a praxe.Dělal jsem to 4roky nekdy deně 5 aut.
Komba : A to že si nestěžoval znamená že to je v pořádku? lítat to může ve velkých rozdílech ale dobrý to určitě není a může to dělat problémy. A to že si dělal geometrie znamená jen to že je umíš na tom stroji udělat ale ne že automaticky víš co tam nastavit.

16.12.2013, 09:04 |
Komba No samozřejmě,na tom stroji jsem to uměl udělat špičkově když to bylo základní.Netvrdim,že to umim s tyčí a jen tak vypočítat hodnoty,to bych je tady rovnou nahodil.Píšu jenom že jsem za ty léta trochu pochopil kam co natočit a kolik je velký rozdíl.Ale nemá vůbec cenu řešit nějaký úvahy,na to já moc nejsem,už vůbec ne dělat konečný verdikty,když o tom autě nic nevim.
Nemluvil jsem o tyči. Myslel jsem jen to že když napíšeš co si napsal tak mám pocit že jsi přesně ten "Franta s Pepou" o kterých psal CervinVega.
Chadzi: Nechápu jak může házet Kombu do jednoho pytle s "Frantou a Pepou" člověk, který tady na začátku psal, že sbíhavost mu sebere jen vnějšek gumy? V první postu to napsal jasně, odklon nic moc nevyřeší, vše je to o sbíhavosti a o tom jak se sbíhavost mění dynamicky při jízdě/propružení...
Tuner: pokud je ten první protokol o geometrii to co naměřil po snížení a ta geometrie byla předtím dobrá tak z toho jde poznat co asi ta náprava dělá při propružení. Neříkám že ta geometrie je špatná co tam má a kdyby mě někdo ukázal ten druhej protokol tak mu řeknu že to je v pohodě geometrie a kdyby tam měl menší kola tak by se to možná ani na těch kolech nijak negativně neprojevilo. Jenže pokud se mu sjíždí takhle kola jak píše tak pokud má v pořádku nápravy(vůle, atd) tak sbíhavostí nebo rozbíhavostí nic moc nevyřeší.

16.12.2013, 12:36 |
Komba No hele buď se tady budem bavit o konkretním autě nebo rozebírat universálně geometrii aut,kde se každý auto chová jinak?Nechtěl bych to moc zasírat dohadama,už ani pořádně nevim o co komu jde:)
Chadzi:k pepikovy mam docela daleko,tak pocity nech pod pokličkou,vůbec mě neznáš.Možná máš pravdu,že odklony budou horší,ale nemůžeš nám to cpát pořád do hlavy,protože si myslim,že zase to auto tolik neznáš;)
Viz. ten poslední obrázek je výpis z kombíka,takže bych to moc nesrovnával.

16.12.2013, 14:10 |
Tuner#2 | Upraveno: 2013-12-16 14:13:37
chadzi: Z protokolu nic nepoznáš.
1. Nikdy nevíš jestli byla geometrie nachlup přesná s tovární hodnotou.
2. Geometrie se nemění lineárně, ale je proměnná a třeba sbíhavost je daná polohou spojovaček a do určité míry se mění jen minimálně (a hlavně do +, ale i do - když auto vypruží nahoru/dolů), ale při větším snížení už dochází k exponencionálnímu nárůstu většiny hodnot a vpodstatě všechny se mění jen jedním směrem. To je důvod proč na snížené auto prostě nemůžou fungovat tovární hodnoty a hlavně ani nikdo nebude vědět co nastavit. Ten člověk by musel mít konkrétně odzkoušené dané auto a nebo bohaté zkušenosti napříč spektrem automobilek.
Celkem pěkně je to vysvětleno zde:
[ Link ] !!!Graf je pouze ilustrační, závisí právě na konstrukci náprav!!! ale je tam pěkně vidět co to dělá při snížení auta, kam se pak hodnoty pohybují.

Je to tam pěkně vysvětleno a například to že jde u VW seřídit křivka sbíhavosti jsem nevěděl jinak ale nic nového co by člověk který se chce bavit o geometrii nevěděl.Je tam ale i věta "Velká sbíhavost kol způsobí ojetí vnějších stran běhounu pneumatiky, malá sbíhavost má opačný efekt - sjeté jsou vnitřní strany běhounu." Teď k tomu ilustračnímu grafu, nikdo neříkal že se ta geometrie nemění při propružení ale když se na to podíváš tak co udělá sbíhavost v zatáčce kdy se jedno kolo zatíží a to druhý odlehčí?....................Kombovi se omlouvám za přirovnání, zrovna mě někdo nasral tak jsem se nechal unést.
"Velká sbíhavost kol způsobí ojetí vnějších stran běhounu pneumatiky, malá sbíhavost má opačný efekt - sjeté jsou vnitřní strany běhounu."
To ale platí, když bude statický a i dynamický odklon rovný nule a nebo se mu bude blížit. Pokud budu mít odklon -3° se logicky jak při sbíhavosti, tak rozbíhavosti bude ojíždět vnitřek gumy, protože kolo jede prostě víc po vnitřku. Na to aby se neojíždělo, se musí se sbíhavostí jít na nulu, ale je otázka jak se to pak mění dynamicky a tady už chce znát konkrétní problematiku auta a nebo pokus omyl...
Kolik to pro tebe znamená blížit se nule?
Pokud by auto nepružilo, tak čistá nula... Pokud se propružením dostáváš do plusových hodnot, tak chce vědět jak moc a dát teda statickou sbíhavost do mínusu a opačně pokud propružením jdeš do mínusu, tak dát plusovou. Ideálně měřit auto osazené posádkou tak jak nejčastěji jezdíš (sám/ve dvou apod.)...
to s tou nulou je prave blbost, bo to by platilo pri nulovem odklonu. Vyraz Velka sbihavost a mala sbihavost je v te vete prave proto, ze se odviji od hodnot pro seriovy podvozek, nikoliv od 0°
Tuner : takže chceš říct že pokud bude odklon třeba od půl stupně do mínusu a víc tak je jedno jestli budeš mít sbíhavost do plusu nebo mínusu ale kolo se ti bude vždy sjíždět vnitřkem?
chadzi: Psal jsem pokud bude odklon -3° ne půl jako mě podsouváš. U odklonu půl stupně se zbíhavost a rozbíhavost projeví přesně jako je v článku, ale u -3° už rozhodně ne. Něco málo o tom vím, v předu jezdím -2°15" a vzadu přes -3° a zkoušel jsem různá nastavení - guma byla teplá vždy od půlky do středu. Změní se to jen na zatáčkovité trati a nebo na okruhu, tam se karta obrací, ale je to velkým zatížením a tím, že odklon "zmizí" vlivem deformací silentbloků nápravy.
Nic ti nepodsouvám ty si psal "To ale platí, když bude statický a i dynamický odklon rovný nule a nebo se mu bude blížit."