Ahoj, resim ted fatalni problem s baterkama OPTIMA. Loni v kvetnu se montovaly do auta baterky Optima Yellow 75Ah dopredu pod kapotu a Optima Yellow 38Ah dozadu do kufru, propojene napajecim kabelem Zealum 35mm2. Auto stalo dlouho v dilne a udajne byly baterky odpojene. Kdyz potreba s autem popojet tak se zapojily a pry az do nedavna slo bez problemu nastartovat, ale ted jsou obe baterky mrtve, proud do nich jde ale pri zatezi zmizi. Navic obe baterky vakazujou stejne hodnoty. Netusi nekdo jak se tohle mohlo stat? Dekuju moc za rady. Jsem z toho zoufaly, za baterky jsem dal dohromady 8000 a ani s nima poradne nevyjel a uz je po nich :(
zkusil bych udělat formát a možná je zachráníš. Baterky jsou potřeba maximálně vybít a pak by bylo dobré je dát na zdroj, protože Ctek asi bude nabíjet nějakým programem
Na youtube jsem nasel nekolik navodu jak zachranit hluboce vybity AGM baterky vcetne Optimy. Vecer to nastuduje. V kazdym pripade pry jako prvni dat desulfataci, kterou ten muj CTEK umi. Dosel jsem k tomu, ze natahnu od motoraku 50mm2 kabel nejkratsi cestou a druhou baterku uz nepouziju. Mit schovanou druhou baterku nekde v podlaze pod zastavbou kdyz auto pres zimu stoji v garazi neni do budoucna dobry reseni a tuhle velkou si vzdycky na zimu nabiju a odvezu uskladnit do bytu. Snad se to povede... Neverim, ze jsou tak mrtvy, aby nesly vubec zachranit.
Tomasi, jak udelat format baterky? Ja bych jel podle programu CTEK - napred desulfatace, pak nabiti na 80% pod maximalnim proudem (az 10A), potom nabiti az na 100% nizkym proudem a potom testovani. Jestli je baterka total mrtva, tak to ta nabijecka pozna. Desulfatace je vzdy jako 1. v poradi a funkci Recond na AGM pouzit nemuzu.
baterka držela nějakejch 11,7V. Pomocí žárovky sem jí vybil až na nějakejch 8,5V. Vzal sem hned zdroj a aby něšel do baterky proud až 40A tak sem začal nabíjení 12V Už si nepamatuju hodnotu proudu při prvním nabíjení 12V, ale po čase sem zvednul na 13.8V Po dojetí nabíjecího proudu k hodnotě 0,3V sem zvednul na 14.5V. Baterka pak byla ok
Jen nevím jak je to s Ctekem jestli nějakej program na desulfataci a postupné nabíjení totálně mrtvé Optimy bude ok
If an OPTIMA battery is deeply discharged (below 10.5 volts), most basic chargers will not supply a charge. Also keep in mind that an OPTIMA battery will not recharge properly if treated as a regular flooded or gel battery. To charge the battery, you can wire a second fully charged automotive battery (12+volts) to the discharged AGM in parallel (+ to + and – to –). Then hook up the charger to the deeply discharged battery, setting the charger at 10 amps. Leave for two hours, monitoring frequently. During this process, if the discharged battery gets very hot or if it is venting (hissing sound from vents), then stop this process immediately. When the discharged battery reaches 10.5 volts or more, remove the standard battery and continue charging the AGM until fully charged.
For normal charging, a relatively low current, such as one or two amps, can work well, but when the battery has been deeply discharged, some sulfation of the battery plates may have occurred. If you charge at 10 amps, the higher current will help to break up this sulfation.
If you have an automatic charger, let it run until the charger indicates charging is complete. If you have a manual charger, you can get a rough estimate of the charging time in hours of a completely discharged battery (11.2 volts) by multiplying the capacity (amp hours or Ah) of the battery by 1.2. If your battery is not completely discharged, the time would be less.
In most cases these steps will recover an AGM battery. It’s OK for the AGM battery to get slightly warm during the charging process. If it’s hot to the touch, it means there’s a short and the process should be discontinued.
Ahoj ta moje nabijecka CTEK je bez problemu ozivila a dokonce ozivila i jednu kamaradovo cervenou Optimu, ktera byla nekolik let mrtva a nikdo si s ni nevedel rady :)
ale jinak accu to byla super, auto celou zimu stalo od listopadu do dubna a prisel jsem, otocil jsem, nastartoval .. sundal z auta bordel jako jehlici a trada ..