Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > výroba z karbonu (kapota,..)

 o Navštíveno 22230x o
o 29.12.2014, 17:36 | kucik
Chlapi,přemýšlím, že bych si zkusil hrát s karbonem v domácích podmínkách. Chtěl bych si vyrobit kapotu a kufr.
Je tady někdo se zkušenostma s karbonem, kdo by mi mohl dát užitečné rady, případně fotky postupu, nebo jestli máte někdo najité odkazy s fotkami, kde by se dalo vypozorovat co a jak.
Na youtube lze nalézt profi postupy s vakuováním, ale to doma asi nehrozí.

Díky


o 02.01.2015, 11:14 | Etien (M)
bracha s tim pracuje v letecke modelarine... takze mozne to rozhodne je a tam to ma i smysl ;-)

ale jaky smysl ma kapota z karbonu?
o 02.01.2015, 11:44 | slimsterD
Hele smysl bych viděl v tom že dokáže něco nového vytvořit a bude to vypadat trošku k světu a eventuelně to bude mít i smysl.

Co se týče videí tak na youtube je toho plno, ale jak řikáš. Všechno dělaj vakuováním.

Pokud k tomu budeš přistupovat jako k laminátu, tedy že to naimpregnuješ pryskyřicí a necháš to vytvrzovat za normálních podmínek, tak to nikdy nebude mít takovou pevnost a lehkost (hmotnost) protože v tom budeš mít přebytek pryskyřice.

Takže pokud něco z karbonu, tak leda designové věci, které nemají nějaké pevnostní požadavky ( což kapota do které musíš zakomponovat panty a zámek má )- pokud to budeš dělat bez vakua.

Co se vakuování týče tak bych se toho moc nebál ;) není to nic náročného. Musíš jen sehnat nějakou vhodnou vývěvu a několik čtverečních metrů vhodné folie. Práce s vakuováním je pohodová. Vemeš něco jako žvejkačku a oblepíš napuštěnej karbon s pryskyřicí na dílu a zatáhneš to odsávací látkou spolu s folii k nějakému podkladu. Do folie se udělá díra a vloží něco jako odtah, na kterej napojíš tu vývěvu/vysavač/ něco co vydrží odsávat delší dobu.
o 02.01.2015, 11:49 | slimsterD

foto k příspěvku  od slimsterD

o 02.01.2015, 11:50 | slimsterD

foto k příspěvku  od slimsterD

o 02.01.2015, 11:51 | slimsterD

foto k příspěvku  od slimsterD

o 02.01.2015, 11:52 | slimsterD

foto k příspěvku  od slimsterD

o 02.01.2015, 11:54 | slimsterD
To co je vejš tak není karbon - to je patrný žejo, ale dělaly se pak díly i z něj a je to totožný. V tomdle případě se udělaly 3D modely formy a pak se vakuovalo. Když bys dělal kapotu tak jako 3D model formy ti poslouží původní kapota

Youtube video:


ale chce to čas, peníze a trpělivost :) a bez pořádnýho zázemí bych se do toho nepouštěl ;)
o 02.01.2015, 20:13 | Tuner#2 | Upraveno: 2015-01-02 20:14:31
Etien: Smysl je jednoznačně váha...

Udělat to jde i doma na koleně, těď je na prodej jedna karbonová Jawa: [ Link ]

a kamarádi si na auta dělali už spoustu věcí. Tomáš naposled vyfiknul karbonové kapky (zrcátka) viz. foto.

foto k příspěvku  od Tuner#2

o 02.01.2015, 20:38 | kucik
T2: ty kapky jsou taky dělané vakuováním, nebo jen impregnace a forma?

Ty videa z youtube znám, dělal bych to stejně, jen bez toho vakuování. Jako určitě by to bylo váhově těžší, ale oproti plechu by to bylo stejně lepší.

Akorát se mi nějak zatím nedaří sehnat tkaninu širokou jako kapota. Většinou je to 1m nebo 120cm a to je pořád málo na to, aby to mohlo být z 1 kusu.
o 02.01.2015, 20:58 | kucik | Upraveno: 2015-01-02 20:58:51
.
o 03.01.2015, 09:03 | Etien (M)
T2: obavam se, ze vaha prave smyslem jednoznacne neni, viz. jak bylo napsano vyse "bude to vypadat trosku k svetu" ;-)
protoze je mi jasne, ze pokud by jsi karbonovy prvek karoserie daval na auto Ty nebo ja prave z duvodu vahy, tak by jsi ho stoprocentne dal do laku... ;-)
a u lakovanych karbonovych dilu verim, ze jsou na aute kvuli vaze... ale v tomto pripade se obavam, ze se bude jedna o ciste "designovy" prvek, ktery pouze narusi bezpecnost provozu ;-)
o 31.01.2015, 21:09 | Honcke
Nejakou zkusenost s karbonem mam,chvilku jsem delal v nejmenovane firme komponenty na B-787 Dreamliner.Jak to ma byt priblizne aby to bylo spravne-tzn.pevnostne:na nejakych cca 8 mm tloustky pripadne cca 25 vrstev tkaniny napusteny pryskyrici,nasklada se to na formu,potahne plachetkou,na formy se napoji vakuovy hadice,ktere neustale udrzuji vakuum na nejakych -0,8 bar,formy se soupnou do pece kde je cely cyklus tlak nejakych 7bar,musi se to postupne zahrivat az na nejakych cca 180°C pak to zas musi postupne chladnout(oboje kolem 2°C/min.V domacich podminkach me napadla forma,vyveva,hadice,stara trouba predelat na pec,a zkusit to vypect:-)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4619 sekund.