Jinak dneska super dopoledne v Mostě. Ráno hned pěkně na suchu jsem si zlepšil svůj osobní čas na kolo i přes silnější vítr a odpoledne když začali padat ho*na s háčkama, tak jsme si dali gulášek a jeli dom. Prima den s prima lidma ;)
P.S.: Svezení v té bestii vedle mě stojí fakt za to, ten samosvor to posunul do do hladiny rizího závodního náčiní a Eidy umí! Je neskutečné jak to jede...
Před 14 dny jsem zjistil úbytek kapaliny a po ohledání se ukázal problém s protimrazové zátce. Ještě nikdy jsem jí na žádném autě neřešil a i tady to byl jen lokální problém. Celá zátka v pozinku nedotčená a v jednom místě úplně černá a prožraná dirka - asi vada materiálu. Takže všechno ven...
Je to skelné vlákno z jedná strany lepidlo a z druhé Alu fólie. Je to lehké a jako tepelné odstínení dostatečné. Jen se to třepí, takže kraje ještě musíš přelepit půl/napůl Alu páskou. Použil jsem Tesu.
Bohužel jsem tě nestihl oslovit dnes u MCdonalda, přijel mi kupec na Biebra Fiestu. Mam na tebe dotaz ohledne pneu. Privezl jsem si 13tky 5.5Jčka ATS a rád bych koupil nějaké funkční obutí. Půjdou na CRXko v sérii a rád bych poloslicky. Zkrátka pneu ať mám klid od PČR, ať to drží a jsem smířen i s nefunkčností za mokra (za mokra vyjede minimálně a pojedu opatrně). Hodně lidí chválí Yokohama Advany. Co doporučíš?
Ahoj, co se týče semislicků je u nás pomerně malý výběr. Z toho co znám a co jsem vyzkoušel a nebo někdo z mých kamarádů:
Toyo Proxes R888 (TW100) - taková klasika s poměrně kousavým přechodem do smyku a časem dost hučí (šípový vzorek dost piluje)
Toyo Proxes R888R (TW100) - nový dezén, díky střední drážce rozdělení styčné plochy a díky tomu čitelnější přechod do smyku. Ty jezdím aktuálně na autě.
Yokohama Advan A048 (TW60 - 100) - guma co se s homologací už nedá sehnat, loni to zkoušel Eidy a nakonec přešel na 15" kola a jede taky R888R. Jinak to byla výborná guma, díky měkčí směsi to sedělo/brzdilo ještě lépe než Toyo.
Nankang NS-2R (TW120 a 180) - Tady je třeba koupit tu TW120, protože TW180 je jen taková lepší série (UHP) a na lehkém autě už bude moc tvrdá a nebude fungovat
Nankang AR1 (TW80) - Tuhle úplně novou gumu chci zkusit asi už příští rok, jezdí je kamarád na 120S a je s tím max. spokojen a to měl před tím R888 takže nějaké srovnání má.
Pak už je tu jen protektor Extreme Tire (Maxsport), byl tady Regal racer (mám pocit že nejsou sehnat) a ještě Federal. Ty jsou ve více řadách a většina z nich je taky spíše UHP navíc pár lidem se dost nepěkně na okruhu začal trhat běhoun.
Já jezdím na předokolce (Saxo VTS) už hodně dlouho R888 GG, fungujou výborně, rychle se zahřejou, stačí jim 2 ostřeji projeté zatáčky a drží. Na mokrém rovném asfaltu drží taky dost slušně, jakmile je někde louže nebo teče voda, tak je to jak na ledu. :) Na mokro jim hodně pomůže, když se dořežou drážky až do krajů, aby se mohla voda vytlačit pryč.
Nankang AR1 teď doporučuje dost lidí, možná je taky zkusim, ale zatim nemůžu říct, jestli jsou lepší než Toyo.
Extreme Tire se daj koupit i s novou kostrou, ale v rozměru 195/50 R15 je to 3t za gumu a to radši koupím zase R888.
P.E.T.R: Přesně, dokud AR1 nevyzkouším, tak těžko soudit, ale Wéna je z nich unešený. Extreme Tire kdyby byli za dvojku, tak by to připadalo do úvahy, ale s cenou za kterou je nové R888R to nemá smysl.
Běšiny podzim 2017? Parádní akce, skvělá atmosféra, pokec a nakonec i to počasí vydrželo celkem slušně. Výsledky? 1. místo v eMkách, 3. místo za tuning a 5. místo ve slalomu mezi kompletní závodní elitou :) Jako třešnička na dortu je krásný kalendář škodateamu na rok 2018, kde patří velký dík Romanovi za možnost být součástí ;)
Včera jsem byl s kamarádama na srazu Škoda camp Most. Parádní slalom a svezení jak na polygonu, tak na autodromu. S klukama z virtu jsme ve slalomu obsadili první tři místa v absolutním pořadí s parádní pdměnou v podobě pěkných cen.
Tuner#2: Ještě jeden dodatek po shlédnutí videa z vnitřku kabiny. Vůbec nechci kritizovat, rozhodě ne, ale z mého pohledu máš dobrou práci rukou, protože "doháníš" necitlivost s plynem. Máš atmosféru, takže nemáš prodlevy, ale z tohoto videa mi to vypadá, že jedeš na hovado s plynem, resp. na max a pak to musíš dohnat rukama. Tak mi to přijde. Znovu, nejsem žádný profi řidič, takže jen můj subjektivní názor. Na videu je vidět, že kolikrát jsi hodně přidat plyn ze zatáčky a pak jsi musel (evidentně) ubrat a dohnat to rukama, abys pak mohl přidat, takže ztracené desetiny sekund. Klidně mě oprav, pokud se mýlím.
kozlustechnykus: Jelo se pro srandu, nebylo to měřené a tady stáli lidi, tak jsem si hrál. Chtělo by to špéru, pak by to šlo lépe. Tady je jízda kamaráda co tam svor má a funguje to o mnoho lépe. Pravda tam tomu ještě napomáhá ten 2,0 z Alfy :)
Augi: Jinak na výjezdu jsem ve videu ani jednou neubral, zadokolku musíš do zatáčky dobře nabrzdit a pak už jí projet pod plynem celou ven. Jak to neuděláš, tak ubrání je velkej problém. To co asi slyšíš je odlehčené vnitřní kolo, ve velkém zalomení se na dvojku velmi snadno rozhrabe (vyletí otáčky nahoru) a jak to pak dosedne celou vahou, tak otáčky klesnou. S plynem si má cenu hrát na mokru, takhle na suchu je nejrychlejší výjezd prostě stále pod plným. Tady by pomohla jedině špéra, ale ty peníze za to :-/
HIGHTOWER: Jak jsem psal, tohle se nejelo na cas. Kamarad ma v sedive mekci podvozek, takze na uskakanem to funguje lepe + ma lepsi (novejsi pneu) a slabsi motor dohanel spravnou stopou. V zadni casti jsem stopu jel taky, ale tady jsem to schvalne utahoval, aby to slo po dverich.
Kam jsi v patek odpoledne (16:40 hod) spechal po statovce smer Praha? Minuli jsme se u Cerhovic, uz z dalky jsem si rikal, ze to asi budes ty. Peknej zvuk...
Alííí: Jel jsem k Eidymu ke Kladnu. Máme tam vždy před Mostem u něj sraz s kamarádama. Pokecáme a ráno vyrážíme společně do Mostu ;) Spěch ale vypadá jinak :-D
Gizmi: Jo mám ;-) Minulý týden jsem byl Mostě a i když bylo kolem nuly a zataženo, tak to už v půlce prvního kola začalo hezky fungovat a mělo to i při té teplotě slušný grip. Jako bonus to má čitelný přechod do smyku. Za mě jsou lepší jak Toyo R888R a stejný pocit z toho má Eidy s eRkem.
Jinak aktuálně je letos v plánu výlet na Nordschleife + Spa, ale byl v plánu už 2 roky zpět a den před jsem onemocněl... Tak snad se letos vše podaří, zatím to vypadá na pěknou účast.