10.08.2017, 14:03 |
Rustapha-659 | Upraveno: 2017-08-10 14:05:12
Dumám nad konstrukcí a pak taky přemýšlím,proč některý výrobce tvrdí,že dělá výfuk "jen na TDi" s dodatkem,že není VHODNÉ pro benzíny...zatímco jiný s klidem mrská stejný výfuk od benzínu po naftu a maximálně k tomu přidá redukci na průměr trubek.Máte někdo zkušenost s konstrukcí výfuku na benzínový turbomotor?Jak je to s konstrukcí a průměrem trubek?Nebo neřešit a prostě absorpční tlumič bez přepážek a hotovo...P.S. Nestavím závodničku,ale rád bych alespoň změnil ten odpornej bezpohlavní zvuk na něco uchu a ideálně i oku lahodícímu (a pokud by to přineslo nějaký procento výkonu navrch,beru to jako malé bezvýznamné plus) :-)
nejlepší vejfuk=ten co má minimální protitlak..jakejkoliv protitlak, překážka, tě stojí cenné kW a někdy i problémy proč to kurva nejede (to sem řešil loni a letos na jaře - po loňské montáži "sportovního", kovovýho katu, 200CPSI euro 3 údajně dle prodejce do 350PS... no velikost mřížky (průměr 100mm, připojovaíc potrubí 63mm) byla dle mýho dalšího studia tak do 150PS a to vysvětlovalo proč to od 4000 a WOT začne cukat, dle WB lambdy chudnout směs atd -prostě sfoukávat jiskru... po vyhození toho katu auto jelo zas jak urvaný, a vše naprosto Ok ..)
takže trubka vhodnýho průměru a 1-2 absorbční tlumiče, největší co se vejdou... na 1.2 turbo tak 57-60mm trubka víc je owerkill..samozřejmostí je kontrola dodávky paliva- většinou to začne chudnout, nebo házet u novejch aut nějakou chybu..
já si poslední dobou oblíbil konstrukční materiál od Powersprintu a složil jsem si na coupe vejfuk podle sebe co neřve (v dnešní době radši na sebe neupozorňovat)za rozumnou cenu -přestože předchozí od Martina Grabiece složil 8let fajn, jen prostřední - plněprůchozí tlumič měl v sobě restrikci z 60 na 35mm... a měl jen 2,5l (nahrazen 6l tlumičem..) i přesto že powersprint nabízí na coupe přímo hotovej vejfuk (na můj vkus ale s menšíma tlumičema..