Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Rada:VW Touareg 2.5 TDI

 o Navštíveno 38103x o
o 19.01.2010, 21:38 | Soptík
Ahoj lidi,potřebuju radu.Mam v plánu obnovit vozový park.Jsem skoro rozhodnut pro VW Touareg 2.5 TDI r.v.2005 a výše.Nemáte někdo zkušenosti s tímto autem??Nejsem si jistý v tom zda-li je lepší Tiptronic nebo manuál.Doteď jsem celej život jezdil v benzínu a manuálu takže nevím jak se Tiptronic chová.Dále by mě zajímalo jak si 2.5TDI stojej celkově(spotřeba,spolehlivost apod.)Měsíčně najedu cca 2000 km.
Všem děkuju za rady a doporučení.
Soptík


o 19.01.2010, 23:57 | Nismo.Power
jel jsem v tuaregu s 2.5tdi , 3.0tdi , 5.0tdi , 3.2 i 4.2 benzín....
2,5tdi je opravdu tragickej motor pro tohle auto, moc malej motor pro moc těžkopádný auto, to aby se to hejbalo je vykoupeno naprosto neadekvátní spotřebou .... nepočítej že tam někdy uvidíš spotřebu pod 10..... neni to véčko který trpí na x věcí , tenhle motor trpí jen váhou auta a samo že ti odejde váha vzduchu nebo turbo to se stane prostě....

3.0tdi : vcelku vpohodě, neni to trhač ale stačí to , spotřeba umí i pod 10 narozdíl od R5...

5.0tdi : nejede to zle ale tragická výdrž motoru a celkový náklady už jen na běžnej servis..... soused ho má skoro 2 roky a za prvních pár měsíců to auto "Sežřalo" přes 100tis na opravách, turba, váhy, pár vstřiků.... spotřeba nehorázná....ale ted mu to víceméně už dýl jezdí docela vklidu.... jinak často tenhle motor nejede ani na 10 ale třeba na půlku :)

3.2 benzín : nic moc a velká spotřeba

4.2 benzín : dobrý ale nic moc spotřeba, asi nejlepší volba na výdrž motoru

W12 : nejel jsem netušim, je jich málo a nechtěl bych to i tak....

převodovka : ani za mák bych to nechtěl s manuálem tohle auto !!!! automaty v nich řaděj velice hezky a u nafty víceméně neustále takže kvedlat klackem nedej bože v kombinaci s R5 to bych se asi zbláznil neb jen na 50ti tam automat nasází asi 3-4 kvalty :))
ale s žádnym v manuálu jsem snad ani nejel ...takže asi to nikdo nechce s manuálem jak je vidět :) samozřejmě nepočítej že automat tam vydrží věky.... jedou se prostě posere to je daný ale zase spojka a dvouhmota setrvák na tohle výjde stejně draze jak případnej repas :))

spolehlivost : nečekej závratnou, jak tě potkaj tlumiče tak si pudeš uvázat mašli :) spotřebák je na to celkově dost drahej
...

jinak auto jako celek nemůžu říct že by mi bylo nepříjemný, oproti ostatnim těmhle malejm autum který se snažej tvážit velký je to i překvapivě pohodlný, dobře se to řídí ač do zatáček se to s nim nesmí přehánět neb to rádo nezatáčí.....ale jinak dobrý, vnitřek zajímavej, ergonomie je super, vzhled neni špantnej..... jediný co se mi na tom příčí jsou spíš náklady na údržbu či opravy, pokud bych měl vybírat motor tak bych bral jedině 4,2 benzín....
o 20.01.2010, 00:48 | Rudi
si počti [ Link ]
o 20.01.2010, 08:38 | PAVELK
na odkaze co psal Rudi se dočteš pěkný věci třeba právě o automatu, také jsem po něm nedávno šilhal odradily mě ty ceny dílů a celková nespolehlivost převodovky
o 20.01.2010, 08:47 | Milhauzz
Praktické zkušenosti nemám, ale jel jsem jako spolujezdec několik stovek kilometrů. Celkově můžu říct že se mi uvnitř líbilo, ticho, pohodlnost a taková přehlednost v interiéru. Nic netrčí, nic neobtěžuje. Jen teda ty zpětný zrcátka, ty se mi zdají skoro jako plachty. Je pravda, že tohle auto a podobný parodie na offroad nemusím, ale když sem se v tom vezl, měl sem nutkání změnit názor, teda do té doby, než sem z toho vylezl a ptal sem se sám sebe "opravdu je potřeba pro normální ježdění takováhle neekonomická krabice?"
o 20.01.2010, 08:57 | Vencaf
Řídil jsem 5.0 naftu a je to těžkopádnej hroch, docela mě překvapilo, jak byl vevnitř za studena slyšet motor, spotřeba asi 16, ale oproti X5 se mi vevnitř sedělo líp.. manuál ani náhodou, s 2.5 v tomhle autě zkušenost nemám, ale známí ze servisu VW na Tuarega dost nadávaj.. ale to ti asi při výběru nepomůže..
o 20.01.2010, 09:02 | Soptík
Tak děkuju za názory i za odkaz.Je pravda že mě každej od toho auta odrazuje.Takže to asi nebude to pravý ořechový.
o 20.01.2010, 09:05 | PAVELK
co třeba nějakou X5 sice to nejni tak vzhledově zajímací ale auto dobrý
o 20.01.2010, 09:10 | Soptík
Tam se mi tak nějak nelíbí palubní deska:)Už jsem koukal po Volvu XC90 a nebo si pořídim funglovku Yetiho a bude po starostech.
o 20.01.2010, 10:05 | hanzz
Nismo: Prej R5 2.5 TDI je tragickej motor pro tohle auto. A při tom s tím už dvakrát vyhráli Dakar!

:o)


K věci. Když jsem byl nedávno v servise kam jezdím, tak jsem se ptal, jak oni a krize. Šéf servisu se smál a řekl. "Nás krize netrápí, my jenom potřebujeme, aby si co nejvíc lidí kupovalo co nejsložitější auta, třeba Touaregů...". Vím o dvou majitelích, co je mají a oba docela často vidím jezdit nějakým náhradním vozidlem. Na druhou stranu Touareg je z těhle oblud asi nejschopnější v terénu ... kdyby to náhodou od toho auta vyžadoval :)
o 20.01.2010, 10:27 | Skid-TDI
Tatik si pred rokem a pul koupil jeteho Touarega jeste pred Faceliftem. Byl 3 roky starej a mel 100 000 km najezdeno. Motor v tom je 2.5 TDI plus chip od BitPoweru. Dneska ma auto najezdeno kolem 180 000 km. Jinak tam je manual a klasickej podvozek (neni tam ten vzduchovej, kterej je prej na prd). Auto jezdi vicemene po silnicich a polnich cestach. Nekdy opravdu tezkej teren. V terenu to je pecka. Svezeni je ok a jezdime v prumeru za 9 litru na sto. Ale kdyz jsem ted koukal do ucetnictvi tak v prumeru platime mesicne 20 000 Kc jen na opravach na Touarega. Coz vypovida za sve. A to davame schopnemu cloveku, takze platime jeste relativne malo nez by se platilo v Porsche. Vaha vzduchu a turbo porad drzi. Jen odesel kompletne kardan, spojka se setrvakem a jednou spojka zustala viset a byl konec. Takze asi tak. Dneska vim jen to, ze bych Touarega fakt nechtel. :-( Znamej ma XC90 v D5 v automatu a to je oproti Touaregu uplne jine auto, hlavne ma vetsi kufr. Takze kdyz by jsme dneska se rozhodovali tak jdeme do XC90, ktera aspon v terenu neco predvede. X5 v terenu je mrtva. :-(
o 20.01.2010, 10:38 | MaxxT
rovnou ti muzu rict, ze jdi do toho Volva, bracha ma Touarega a od koupe je to spatny a sere se to.. :-) Ja mam volvo (jen V50) ale nebe a dudy.. pocitam, ze XC90 na tom nebude o moc hur.. :-)
o 20.01.2010, 10:44 | Skid-TDI
A jeste takovej mensi joke. Znamej menil u toho sveho Volva XC90 rozvody v autorizovanem servisu a vysli ho na lepsi cenu nez u me na VW Passatu u neuatorizovaneho servisu.
o 20.01.2010, 10:45 | tmx.806
jeep WK hemi... :)
o 20.01.2010, 10:51 | Nismo.Power
vyhráli dakar ? a to má něco vypovídat o schopnostech toho auta a toho že se nesere.... kdyby tam měli jet tuaregem s timhle motorem tak když nezapadnou po 500metrech tak se jim to po chvilce rozbije nahlásí nějakou chybu e nepude nastartovat....takže dakar mi je putna protože i ta R5 co tam jede je naprosto jinej motor protože tam je všechno uplně jinak vpodstatě :)


a věci jako X5, tuareg, Q7 apod to jsou prostě jen malý auta který se tvářej jako velký auta přitom to nemá ani kufr a ani jedno neni auto do terénu resp zapadne to skoro všude..... X3 , X6 , Q5 apod radši ani nekomentuju to si radši koupim smarta s kolama z monstertrucku :))

každopádně tuareg je prostě pro lidi co maj na servis protože náklady na provoz takovýho auta jsou pro normální lidi nereálný....

pokud bych chtěl něco v týhle kategorii tak si koupim Tahoe nebo něco podobnýho..... je to sice taky v terénu relativně neschopný ale je to super na cesty, nesere se to, nedává se do toho pitomá nafta a díly na to sou levný....na cesty to je super auto.... nebo toho chevyho v plynu co má escudák....
o 20.01.2010, 10:54 | Skid-TDI
Nismo: Jedine co s Tebou nesouhlasim tak to, ze to zapadne skoro vsude. S Touaregem jsme radili na tankodromu a projelo to fakt vsechno coz me opravdu prekvapilo. A co v terenu se chovalo taky vyborne tak ten nejvetsi Land Cruiser od Toyoty, ale ten uz je fakt zbytecne velkej a hlavne drahej jako drak.
o 20.01.2010, 11:15 | Soptík
Tak Johanik mi taky koupi Touarega rozmlouvá právě skrz drahej servis.Takže se vám povedlo mě dostat zase na začátek v rozhodování.Jsem celkem nemile překvapen z vašich recenzí:)měl jsem za to že to je držák.Takže se asi začnu rozhlížet po něčem jiném:(
o 20.01.2010, 11:26 | hanzz
Soptík, asi bys měl napsat, jestli a proč potřebuješ takovou obludu, čili jestli ti jde o image, o nějaký schopnosti v terénu, o pocit bezpečnosti a podobně. A hlavně záleží kolik chceš do toho investovat.


Nismo: Však jo :)
o 20.01.2010, 11:32 | MaxxT
[ Link ] kup neco takovyho, jestli ti nejde vylozene o image.. benzin, relativne zanovni, v plynu budes jezdit levnejs nez s naftou a servis pro normalni lidi..
o 20.01.2010, 12:14 | Soptík
Tak mezi moje požadavky patří hlavně aby auto bylo velký a bezpečný.Proto se mi zalíbil právě Touareg nebo XC90ka.Jsem schopnej do toho vložit cca 400-420 tis.O image jde pouze okrajově...rozhodně nechci jezdit v Santa Fé apod.V terénu s tim taky moc jezdit nebudu.Sem tam cesta na chatu nebo polní cesta ale náhon 4x4 se sem tam hodí i na silnici.Na terén už jednoho mazla doma máme.
o 20.01.2010, 12:34 | Rudi
Ber to tak, že většina majitelů tam píše, co měli touaregy první ročníky, proto tam všechno odcházelo a nebylo vychytanýho( stejnej případ byly i T5), todle se týkalo i sesterskýho Porsche Cayenne. Známej ho měl mezi prvníma v ČR a po 2letech a 100tis. km ho prodával bo ho už nebavilo pořád jezdit do servisu a řešit opravy elektroniky. Jako jeden z mála v terénu opravdu projede hodně, otázkou je, jestli to vůbec někdy využiješ.
o 20.01.2010, 12:40 | CervinVega
tahle tvoje věta mě pobavila: "Už jsem koukal po Volvu XC90 a nebo si pořídim funglovku Yetiho a bude po starostech."

to je jak když mi volali lidi na M3 a pak že si koupěj OktuRS :-)
Každé 4x4 auto je podstatně složitější a tím i náchylnější k poruchám, přičti vzduch podvozek (že umřou měchy a kompresor je jen o čase), hafo elektriky, vysokou hmotnost a máš přesnou představu o nákladech za rok...
o 20.01.2010, 13:27 | Nismo.Power
tak třeba ještě mitsubishi outlander to taky neni špatný a je to levný..... popř. to volvíno ...D5ka je spolehlivá nafta .....


hlavně né něco takovýho :))) [ Link ]
o 20.01.2010, 13:52 | schimi
Mozno by nebolo od veci porozmyslat na Grand Cherokee 3.0 CRD. Aj ked tu vela ludi nadava na naftu, ide to spickovo a v meste sa dotanes do 10 litrov. perfektne odizovale, nizka hlucnost a dostanes sa s tym nielen na chatu. Tam kde Tuareg konci, Jeep zacina :-) Mal som moznost jazdit aj na Tuaregu ale jednoznacne by som bral Jeep. Volvo je pseudo off road, je to SUV :-)
o 20.01.2010, 13:55 | Nismo.Power
ono ani jedno co tu padlo neni offroad .....je to něco silničnim offroadem a suv všechno :)..
v jeepu neni každá nafta italská ;-) ale i tak V8 s plynem to podrtí na nákladech vklidu :)
o 20.01.2010, 13:56 | Lukasino
toho shuanghuana jsem potkal minulej tyden, masakr vozitko :-D :-D
o 20.01.2010, 15:33 | Knightey-
Po Volvu XC90 jsme pokukovali s otcem a kdyz jsme tam dojeli tak velke zklamani. Z venku obrovkse auto ale uvnitr, silene maly.
Uplnej opak je napriklad Audi Allroad. Z venku mensi o mnoho nez to XC90 ale uvnitr mnohem prostornejsi.
Alespon co se tyce prednich a zadnich sedadel. Kufr jsme neporovnavali.
Jinak o tom Tuaregu je znamo ze je drahej servis. Ale u jakych takovyhle aut neni?
Jinak ty vzduchove mechy na Allroada stojej u nas 13000,-Kc jeden predni a na ebay je za 350e a z USA je za 300USD s dozivotni zarukou. Je uz jinou technologii a neodchazeji.
Zase to pohodli na vzduchu je jiny kafe ;)
o 20.01.2010, 15:45 | Vlastah
Shuanghuan :-))

muj tip: [ Link ]

sice trosku nizsi trida nez Toureg, ale spolehlivost i naklady budou taky jinde :-)
o 20.01.2010, 15:56 | Soptík
Carvin Vega:to s tim Yetim bylo myšleno z nadsázkou:)
Na Grand Vitaru jsem taky koukal ale buď tam nabízej 2.0i 103kW nebo 1.9DDiS 95kW což se mi zdá hodně slabý.
Dneska jsem na parkovišti obhlížel Nisanna Pathfinder.A vypadal celkem k světu takže jdu hledat nějaký recenze.
o 20.01.2010, 16:05 | CervinVega
GrandVitara s 1,9DDiS jede neuveritelne, A6 3,0TDi ji nemohla předjet, až kolem 120ti, kdy začne opadat nadseni motoru (jinak bez problemu jede cestovni rychlosti 150-160, jen to uz nelame vaz)... zas je to trochu traktor, i Honda CRV je proti tomu luxus auto
o 20.01.2010, 18:05 | Luke_288
1.9DDiS s 95kW a 300Nm se do 120km/h držela s 3.0TDI? tak pak by mě zajímalo, co s tim 3.0TDI bylo, protože kámoš tuhle vitaru měl dva roky, v terénu je to auto naprostá paráda, ale na silnici mi přijde rychlejší moje 77kW TDI a s A6 3.0TDI mám taky pár tisíc km najeto...
o 20.01.2010, 19:37 | Knightey-
Tjn ten 3.0TDi ma kroutak kolem 450NM a vice .)
o 20.01.2010, 20:37 | CervinVega
nebylo s ni nic, kamos me tlacil pred sebou, ale byly tam zatacky a kratke rovinky, nicmene ikdyz me predjel, neujel ani o 100m na asi 4 km :-) souhlas, na sprintu by to asi vypadalo jinak, ale v realnym provozu je hodne schopna (uz nema pevnou zadni napravu, takze sedi luxusne)
o 20.01.2010, 20:47 | johnnypor
Touarega jedině 3.0TDI V6 Tiptronic s bixenonama od roku 07 víš tam už to je vychytaný a nesere se to tolik jako ty starší
o 20.01.2010, 21:23 | Luke_288
CV: nevim, možná, že před těma dvěma lety byl ten motor ve vitaře jinej, ale ta co měl kámoš byla lenoch neuvěřitelnej a na A6 by si neškrtla ani v zatáčkách (možná jsem zblblej z toho, že máme S-line podvozek takže nevim jak v serii, ale i tak mi to přijde divný)
o 20.01.2010, 21:32 | Kesam
Tady je taky pěknej než ho ta mašinka doslova rozkousala : [ Link ]
Za mě auto někam do hor.
o 20.01.2010, 22:21 | radek.613
Jen podotknu, že při vybírání auta podle parametrů "velké a bezpečné" ještě nutně neznamená, že to musí být pseudo suv-offroad s A sloupkama takové šíře, že se za ně v křižovatce schová pivovarský Iveco..... To že je něco zvenku samá boule, má to 20" kola a vzhled passatu, ve kterém nechali vyexpandovat dvě kolečka PUR pěny nutně neznamená, že je to bezpečné či dokonce uvnitř použitelné pro pohodlí člověka s 1,9 m výšky.... Z toho výběru co tu proběhl jsem taky pro XC90....
o 20.01.2010, 22:53 | JP
přesně jako radek.613... dvě kolečka PUR pěny:DD

Co Forester, nelíbí?
o 21.01.2010, 06:50 | Zdeny60
Tak to jsem si zase početl!!!

Jeden Tourage s 2,5 a manuálem je v rodině - má ho sestřenice. Auto se kupovalo jako nové v r. 2005. Dneska má asi 170tkm, jezdí 99% po silnicích a jezdí s tím jednak ona, ale převážně její manžel-vinař, takže trasy Chrudim - jižní Morava - Náchod, kde mají provozovnu. Takže takové ěžný silniční profil.
Jelikož je manžel vášnivý modelář (jako já), jezdíváme spolu celkem často na letiště a přitom se diskutuje o všem - od bab až po auta.
je zajímavé, že on mi tvrdí zcela úplně něco jiného: servis - nulový - pouze spotřební ěvcí - desky, kotouče, olej, filtry. Spotřeba 7-9.
Co je drahé, ej klepmpířská, jeho syn měl lehčí Dn )plechy) - PP blatník, maska, světlo a nárazník v autorizáku 80.000vč DPH a nástřiku, samosebou.
Jinak posezení dost dobrý, ten dýzl je slyšel jen chvíli za studena (jako každý a ne nijak víc), pak ztichne, dynamika na 2,5 je slušná, samosebou posuzováno z pohledu potřeb NORMÁLN´HO člověka. Na to, abych měl zrychlení0-100 za 5s je např. STI.
Takže mám dojem, že většina, co tu píše obecně "rádobyopdborné" přípsěvky na všechny vozy, v nich ani nejela, notž aby o ich něco věděla.

Jinak Nismo" ty jsi opravdu skeptik, čoveče.

SKID TDI: tak s tou XC 90 v terénu jis mě dostal. Ještě, že mám zase příklad ob tři domy vedle:-) :-) :-)

Sníh a XC90 je smrtelná kombinace:-)Škoda, že nemám čas hledat na youtube videa z porovnání aut, kterak si vedla na sněhu a v terénu. XC-90 tam fakjt exceluje, hlavně při rozjezdu v blátě. Je tam porovnání např. s Foresterem :-) Doporučuji, stačí fakt pohledat. Tp více zvládne i 4x4Okta, protože to není těžká kráva, proti XC90. Toto je auto na silnici, ne do terénu, proboha. To se jen tak tváří, podpbně jako X5.

Na rozdíl o T-LC, S-F, S-S ...
o 21.01.2010, 06:50 | hanzz
No, kdyby jsi chtěl i nadále zůstat u benzínu a nevadila ti relativně vyšší spotřeba, tak co třeba Mazda CX-7 nebo Infinity FX45. Ty mají alespoň nějaký šmrnc :)
o 21.01.2010, 07:40 | hanzz
Zdeny, přece se bavíme o určité pravděpodobnosti, že se na tom autě něco vysere, ne o tom, že se něco vysere u každýho kusu.

Každopádně do Touaregu by se spíš hodilo 3.0 TDI, ale soudruzi z Audi... :)


Jedno z těch videí (místo XC90 jenom XC70). Nicméně, kdo s takovými auty jezdí do takových marasmů?

[ Link ]
o 21.01.2010, 07:41 | tommas
Soptík chce Touarega a dostane doporučení na Sportage? A seděl v tom někdo, nedejbože jel? Mě to připadá jako parodie na auto. Všechno z o 1/3 tenčí než Touareg, s kastlíkem se musí třísknout aby se zavřel atd... Za mě dvě odlišná auta. Osobně bych si ale Touarega nekoupil a to mi obvykle koncern vyhovuje. Každý servisák při slovech Touareg, Phaeton potvrdí, že by to nechtěl ani zadarmo, ale je dobře, že to lidi mají, protože jinak by neměl na chleba.
XC90 - viděl jsem to video co Zdeny, srovnávací testy a XC90 tam dopadla hodně tragicky a to i na silnici! Ale je to sypmatické auto.
Můj osobní favorit je X5. Na silnici velice slušné jízdní vlastnosti s ohledem na to, jaký to je mastodont. Servisně bude lepší, nesere se tolik, na hory to vyjede a po lese s tím nikde jezdit nebudu.
o 21.01.2010, 11:27 | Soptík
Tak velké a bezpečné auto je skoro každé větší SUVéčko.V práci jezdim skoro každej den tahat lidi z vraků aut.Tak pro ten pocit že sedim vejš než ostatní a že mam okolo sebe víc plechů chci koupit toho pseudo SUV offrouda vyplněného dvěma kolečkama PUR pěny:)jak tu někdo psal.Na mazdu CX-7 2.3i jsem koukal a vypadá celkem pěkně.Ještě jsem koukal na Nissana Murano 3.5 V6.Ten vypadá taky obstojně.
o 21.01.2010, 11:33 | Lukasino
to video je sila, to se mi az nechce verit, ze by to byl takovy rozdil :)
o 21.01.2010, 13:13 | Zdeny60
Soptík:

CX-7 ej hezké auto. Ale 2,3 DISI turbo - ó, tak ten si řekne...Jinak když volit Tourage x CX-7 - jasná volba - CX-7. Pokud chce někdo jezdit těžký terén, tak radši Hummer či Patrol, ale žádný z těchto pseudo-terénních vozů. Ty se fakt tak jen tváří, včetně Toaraga.V praxi to pak vypadá jinak a vidím to nyní dost často na parkovištích pod sjzedovkami v Jeseníkách. Mnoho už potupně vytahovalo lopaty a řetězy, nedávno jedni borci z Poolska na Branné s XC-90:-) A jak makali, až se jim od lopat čadilo :-). Prostě není to všelék.
o 21.01.2010, 14:58 | Conan | Upraveno: 2010-01-21 14:59:57
Soptík:

tahle XC90-tka vypadá hezky (i když ta cena je podezřele nízká podle mě): [ Link ]

Osobně v budoucnu taky půjdu do XC90-tky ...
o 21.01.2010, 15:06 | Soptík
Zdeny60: nene v terénu s tim budu jezdit jen vyjímečně.XC 90ka se tu řešila cca před měsícem a taky žádná velká chvála.Teď se mi začíná čim dál tim víc líbit Nissan Murano.Kurňa a to jsem byl už skoro definitivně rozhodlej:(
o 22.01.2010, 09:25 | Skid-TDI
To Zdeny60: Hlavne ze jsem jsi se bavil, ale ty jsi me taky pobavil. XC90 jsem v terenu srovnaval jen s X5 a nerikal jsem, ze XC90 je v terenu nejakej zazrak, ale to je jedno.
o 22.01.2010, 12:03 | Šestikule
K Muranu asi tolik - motor 3.5V6 je luxusní spolehlivý dělník, v podstatě je to motor, co se dával už v polovině 90.let do Maximy, dnes je i v 350Z nebo ve Vel Satisu. Samozřejmě rozvody řetězem a to tak, že řetěz opravdu asi nikdy měnit nebudeš. Evropská verze má 172kW, v US se dělala i přeplňovaná verze s 250kW. Takovou zajímavostí motoru jsou dva nezávislé chladící okruhy - jeden chladí blok, druhý pak hlavy. Díky tomu se ideálně udržuje teplotu spodku a vršku motoru, a takovým bonusem toho je abnormálně rychlé topení - prakticky nastartuješ a už to topí jak ďas.

4x4 systém je klasika s elektronicky řízenou lamelovou spojkou, běžně jsou poháněna jen přední kola. Dá se to zamknout na tvrdo (4WD lock), ale pouze na kluzkém povrchu, na asfaltu bys mohl rupnout poloosu jak nic, konkrétně u Murana je to velmi choulostivé.
Převodovka je tam automatická CVT (ale dají se i manuálně jakoby sázet kvalty), to je výhoda i slabina. Sladění s motorem je exkluzivní, ale nedá se za autem tahat nic extra těžkého (jachta, karavan apod. nehrozí). Na to bacha při koupi ojetiny, jakmile převodovka trochu hučí, tak rychle pryč - oprava jde finančně do nebeských výšin.

Pozor na dotažená auta - americká verze má menší obsah olejové náplně rozdělovací převodovky a navíc u ní nemá chladič (to je dáno podstatně nižšími rychlostními limity v US), takže když to budeš pálit po dálnici 200 km/hod, tak se to neuchladí a jde to do kopru. Každopádně tedy ber jedině evropskou verzi, ta má dostatečný objem té olejové náplně a je tam připlácnutý i chladič.

Co si ještě tak vybavuju, tak tam tuším není palubní počítač. Ale zase tam bývají elektricky stavitelné pedály. Volant se dá tuším nastavit jen výškově, ale to došteluješ díky těm pedálům. Místa je uvnitř dost, kufr slušnej, nádrž přes 80 litrů královská, dálky se s tím dají jezdit v klidu za 10. Má to tady soused doktor a za 4 roky dělal jen brzdy. Díly v druhovýrobě nic moc, ale z US jsou vcelku za babku. Hlavně je však nebudeš potřebovat.
o 22.01.2010, 12:30 | Soptík
Šestikule:Moc dík.Takhle si představuju radu:)
o 28.01.2011, 13:42 | El_Vita
po muranu jsem taky pokukoval .. jeste pripada v uvahu lexus rx 300 nebo 330 (ne hybryd)

ale prave nevim no :-(

kazdopadne kvuli spolehlivosti bych chtel japonce
o 28.01.2011, 16:45 | Kounect | Upraveno: 2011-01-28 16:45:59
Já bych jenom doplnil, že Volvo obecně je 4x4 problém. Jak pohon, tak jeho spolehlivost - úhlovka + diferák vzadu a kardan je nejbolestivější místo a mnoho Volvařů jezdí v létě na 4x2, kardan leží na poličce a montují ho tam jenom na zimu ( aby si to v létě neojížděli a neničili ).
Je to názor, ale je hodně rozšířený.
+ vlastnosti, které ujdou, ale většinou se to položí na břicho a pak už si to nepomůže ( viz. ta různá videa na youtube ), ale to ani Passat 4 motion atd.
Subaru v tomhle jednoznačně vede.
A nakonec ještě zpět k volvu, co se funčnosti týče, tak se zdá být dobrý systém 4. generace - což je V70 III, XC60 atd. ( opravdu jenom funkčně, co do spolehlivosti ještě nikdo moc neví, je to zatím moc brzo )
o 28.01.2011, 16:56 | El_Vita
a ví někdo něco o chování rx300 (2003+) na sněhu... třeba i v porovnání s muranem?
o 28.01.2011, 19:27 | maresk
ad vzducháč u Touraega - kamarád má 3.0 tdi automat se vzducháčem - už měnil oba přední tlumiče (15 tisíc kus), zadek ho asi čeká taky, levej zadní už začíná zlobil - hlavně to mají na houby řešený, zbytečně složitě :-(
o 03.11.2014, 15:31 | Lukasino
Vytáhnu kostlivce, ale jak lidi nadávají na Turka a ještě když je s V10, tak nedojede ani kilometr od servisu...

Třeba tenhle má hodně slušný nájezd :)
[ Link ]
Rok 2004, najeto 523tis.km
Nutno dodat, že na fotkách vypadá jak ostatní v bazarech, co mají 200tis.km :D
o 03.11.2014, 15:53 | Dexter
Docela hezkej, řidičova sedačka až v moc dobrým stavu. zajímalo by mě, kolik stál servis :)
o 03.11.2014, 18:01 | Rudi
ten už se tak min.měsíc inzeruje, taky sem čučel na ten nájezd a celkem i obecně, že bazarníci začínaj pomalu přistupovat na tacho 300+
kdyby to nechtělo někomu najet, tak je i na sautu
[ Link ]
o 03.11.2014, 18:06 | walish
Na sautu má 523tkm a na tipcars 226tkm :D
o 03.11.2014, 18:36 | soray
To je těžký, když se člověk všude dočte, že nový auta nic nevydržej a po 200t km jsou to skoro vraky. Pak to lidi logicky nechtěj. Mě třeba zaujal tenhle Sup [ Link ] , kterej má taky přes 500t km. Na místě je otázka, jestli takovýhle auto má šanci na nějakej ekonomicky rozumnej provoz nebo je to opravdu ekonomická sebevražda?
o 03.11.2014, 19:49 | Knightey-
soray: vse zalezi jak s tim kdo jezdil a jak se o to staral a tim myslim i servis.
o 03.11.2014, 20:35 | walish
500tkm za 4 roky, to máš 125tkm za rok, tedy nějakých 345km denně. Ta dobrá zpráva je, že to bude ježděno z 99% po dálnicích. Ta špatná je ta, že nevíme po kterých, jelikož D1 není výhra :D ale druhá věc - podle mě se nedodržovaly výměny oleje, protože na to nebyl při takovém nájezdu čas. To je můj názor a z toho důvodu bych to nebral, ale je možné, že serviska bude tvrdit něco jiného. TO je čistě racionální pohled. Ten druhý je ten, že to auto bude už za poločasem rozpadu :-D K "německé kvalitě", navíc v podání Das Auto, fakt nemám důvěru a nikdy mít nebudu, takže bych ani náhodou nedal čtvrt mega za slepici, co má půl míče na krku, navíc s motorizací, kterou má.
o 03.11.2014, 22:30 | Knightey-
walish: jj presne prave kvuli takovym se staci KM :)
Hezky vydedukovane. Nemyslis ze kdyz jezdis s autem denne tolik KM ze potrebujes mit jistotu dojet na misto? Nez zanedbavat servis? Mohlo byt vzdy nahradni a tohle se dat do servisu.
Kdyby tam bylo 150tkm, tak jsou vsichni happy a mozna to ani nikdo nepozna na prvni pohled ;)
o 03.11.2014, 23:09 | Rudi
souhlas s knightey :-)

a walishi, ty vítej v českým bazarnickým světě, auto do 200tis.km :-) Ano, ten nájezd je rapidní, ale zvládnout zhruba 5výměn oleje do roka si myslim, že není zase až takovej problém. Sám sem jezdil 70tis./ročně a dával výměny pod 10-15tis. :-)
Pak jestli dal tak 3x rozvody...navíc v dnešní době, kor ve větším městě už jedou servisy i víkendy ne? Takže problém v tom vůbec nevidim, naopak, auto může vydržet klidně víc jak městský, kor jestli mu bylo dopřáváno, když s tím jezdili takový štreky a poruchu si nemohli dovolit.
o 03.11.2014, 23:20 | Tomášek | Upraveno: 2014-11-03 23:21:42
lol co to je za dedukci, ze kdyz se jezdilo tolik km, tak nebyl cas na vymenu oleje a proto nekupovat? :D :D prave proto, ze s tim nekdo nalital tolik, tak bych rekl, ze zakladni veci se delaly jak na bezicim pase.. ono kdyby nekdo takovejch km nemenil olej, tak to tech pul mega nenajede.. osobne bych koukal hlavne na stav a pokud bude vse ok a cena oproti ostatnim prizniva, tak bych to bral.. koupil sem pred rokem 3C passata, rok 2009, v ty dobe se prodavaly highlini kolem 190, ja koupil za 135 s najezdem 300tkm, vyplatilo se to.. chce to hlavne proverit fyzicky na miste, ne od pocitace
o 04.11.2014, 05:10 | walish
Pánové, špatně jste mě pochopili nebo spíš já to špatně napsal. Já vůbec nemám problém s nájezdem jako takovým. Právě naopak. Jen co mám zkušenosti s lidmi z okolí, tak je to právě tak, jak jsem psal. A myslím, že to tady uváděl i Luke(pokud ne, tak se omlouvám), že by na té výměně oleje musel být hodně často a proto intervaly prodlužuje. A vlastně to tady hezky napsal i Rudi - "Ano, ten nájezd je rapidní, ale zvládnout zhruba 5 výměn oleje do roka si myslím, že není zase až takovej problém." - při nájezdu 125km rok to máme výměnu oleje co 25tkm a to ještě počitám s tím, že tam byl opravdu 5x za rok, což si myslím, že nebyl. Ne, opravdu děkuji, ale nekoupil bych to. Pokud by serviska tvrdila něco jiného, dejme tomu.
o  Zpět  o  Nahoru
o

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.335 sekund.