
Navštíveno 15904x


17.06.2010, 22:26 |
hawai zdar. potřebuju poradit, snažim se zapojit altík z nějaký škodovky. je to ještě takovej ten kde je relátko zvlášť. jsou tam 3 vývody: B+ , R , M.
na B+ připojim baterku (12V), ukostřim a z jednoho vývodu by mi mělo jít 12V a druhý by měl být bez napětí, tam by mělo být napětí až se roztočí, je to tak nebo se pletu?
dneska jsem se to celý odpoledne snažil rozchodit ale nakonec jsem zjistil že na vývodu R mam napětí jen cca 3V. tak to asi bude něco špatně, ale co? altík v háji?


17.06.2010, 22:27 |
hawai tady ještě fotka relátka jen aby bylo jasný o co se jedná


17.06.2010, 22:50 |
hawai dík. ovšem tam je debata o relatku, a zrovna o tom novejsim nez mam ja, ja mam to stary (mechanicky). i kdyz bych tu mozna nekde tohle ,,novy,, vyhrabal. tak treba to zitra zkusim pres to ,,novy,, relatko.
ale spis me zarazelo ze na vystubu z altiku mam jen 3V
a když daš multimetr na B+ a kostra tak kolik to ukazuje?
Neni to spise regulator napeti nez relatko?
Je to regulátor napětí, občas bejvá vadný.

18.06.2010, 17:39 |
hawai | Upraveno: 2010-06-18 17:46:45
mišel: na B+ mam 13 a něco, prostě to co je na baterce.
axetom: díky, ale to mi moc nepomůže, jelikož nz altíku mi jde pouze 3V, tak ani nerozeběhnu žádný spotřebiče, natož startér
Tuner2: dá se to nějak zpravit nebo někde sehnat a vyměnit? nebo co s tim? jak to aspoň vypadá, třeba bych tu někde něco vyhrabal ale musim vědět co hledat :-)
hawai: Regulátor je ta externí krabička, nejlevnější je sehnat jinou z vraku. Jak to ale přesně je zapojené netuším, já to už před x lety z auta vyhodil a pořídil altík z Fábie který má regulátor už v sobě, takže mě tam strejda elektrikář vystříhal nějaké zbytečné kabely a od té doby funguje.

18.06.2010, 18:10 |
hawai | Upraveno: 2010-06-18 18:17:06
aha, tak ty krabičky tu mám asi 3 a se žádnou to nefunguje :-( zapojený to mám podle schématu na 105ku a všechno sedí. ale prostě to nejde. pořád mi vrtá hlavou že z altíku ven mi jde jen 3V (měřeno za klidu) a tim pádem mi pak do celý elektroinstalace jdou taky jen 3V. takze nerozsvitim ani svetla......
ja to myslel tak když ho maš odpojený a zavrtíš rukou ne když připojíš baterku s tama by melo jit 12 do baterky ne?

19.06.2010, 21:58 |
MIRA | Upraveno: 2010-06-19 22:08:15
Problém bude asi v tom, že altík není nabuzený.Připoj na svorku R voltmetr proti kostře a ze svorky M vem kus vodiče a připojuj krátkodobě na B+, mělo by to slabě jiskřit a na voltmetru bys měl měřit napětí 13V a víc.Pokud jiskřit nebude a neuvidíš odezvu na měřáku bude v háji rotor nebo uhlíky.Pokud naměříš napětí a poleze nahoru, !!!pozor!!! nenechávej dlouho spojenou B+ a M,altík je dobrý a bude v háji regulátor.
Vše ovšem musíš zkoušet za běhu motoru alespoň na volnoběh a připojené baterce na B+

20.06.2010, 12:13 |
hawai Mira: díky, zkusím to jak jsi řekl a uvidíme