
Navštíveno 4413x


13.07.2010, 04:28 |
Drtič Celý minulý týden jsem se potuloval autem po Švédsku. Celá cesta poklidná, dodržování rychlostí, na dálnicích jsme drželi jen 110 - 120. Vůz: Plně naložený (4x pasažér + narvaný kufr a věci vzadu na sedačkách i pod nima) Cadillac STS rok 99.
Mám ho předělaný na LPG, čili u nás a v DE bez problémů...cena v DE o malinko vyšší, než u nás. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem 14 l/100 km. Což je super.
V Dánsku LPG nemají (nebo mají asi 6 čerpaček a v přepočtu stojí litr LPG asi 40 kč), tak se jelo na obyč benzin. Spotřeba se pohybovala kolem 11,5 l.
Po dojetí do Švédska jsme hledali LPG. Marně....sem tam CNGčko, ale to nám bylo houby platné. Za to všude E85. po chvíli rozmýšlení jsme dobrali asi půl nádrže E85. Auto jelo dalo by se říct stejně jak na beznin, jen spotřeba při poměru 1:1 vylítla asi o litr a půl na 100. Po vyjetí nádrže jsem se rozhodl zkusit vzít jen čistý E85. Jelo to opět skoro stejně, ale rozdíl ve spotřebě byl proti benzinu o cca 3,5 l !! Stále při klidném stylu jízdy po dálnicích. Na to jsem ale přišel pozděj. Tak jsem vyjel ještě jednu plnou čistého E85. Dojeli jsme k největšímu jezeru a tam to zapíchli. Ráno dojdu k autu, startuju a ono nic. Jen sem tam blaflo, ale nenaskočil. Tak jsem vytřískal baterku. Naštěstí haluz nehorázná a tam, kde jsme kempovali byla jedinná chata v okruhu cca 2 km a když jsme šli pro pomoc do města, tak akorát dojel majitel chyty, který nás přes káble natočil (za plato radegasta). Po chvíli přemlouvání chytl. Vytřískal jsem baterku tak, že se mi resetovali měřiče a při pohledu na průměrnou spotřebu na E85 jsem se nestačil divit....po dálnici při 110 spotřeba cca 14,5. Koupili jsme ještě jednu nádrž a to samé. Po přepočtu jsme nakonec dospěli k názoru, že je lepší jet na benzin... E85 stálo cca 8,80 SEK a natural cca 12,7 SEK (kurz 2,72) I při takovým rozdílu na litru jsme raději jeli na benzin, kdy auto jelo líp, startovalo a hlavně žralo o 3,5 - 4l mín.
Čili na LPG najeto po dálnici cca 2000 km při průměru nějakých 14 L/100, na E85 najeto po dálnicích cca 1500 km při spotřebě 14,5L/100 a na benzin ujeto cca 1000 km při průměru zhruba 11L/100.
Takže můžu říct, že E85 je možná dobrý pouze v případě, že je na něj auto nastaveno, do normal motoru bych to dal max v poměru 1:1 kvůli startům (za tepla OK, za studena problém nastartovat). U mě opět vítězí LPG, ale bohužel síť v severských zemích je bídná a když už se sežene, tak průměrná cena LPG v Dánsku je 40 kč/L a ve Švédsku po pátrání cca 25/L.
Jinak v případě zájmu mohu naházet nějaké foto z cesty
no jasneeeeeeee, klidne i itinerar a co jste vsechno videli (myslim to vazne, takze bez smajliku...)
jo fota sem ...
E85 jsem už taky zkusil, a už nikdy víc ...
auto to nepobralo a abych ho furt točil a kvůli tomu to papalo víc, tak se mi vyplatí jezdit na benzin s lehkou nohou ...

13.07.2010, 08:32 |
fredy Tak já pořád tankuji E85 do starého Punta 1,1 asi 2 nádrže se to chovalo nepříjemě, cukalo to a hůř to po ránu starotovalo, ted už je to v pohodě, ani nevím že tam není čistý benzín, žádný rozdíl nepozoruji a to to tankuji už od oka, vždy tam dám o pár litrů víc E85 a nic se neděje. Se spotřebou fakt nevím, protože to punto nemá denní počítadlo a zapisovat stav km se mě fakt nechce...
Tak já přidám zkušenost s MR2 rv91 2.0 16v 115kW. Natankoval jsem 60% E85 a 40% N95. Auto se ze začátku chovalo úplně stejně, ale pak za studena docela škubalo a po zahřátí začalo táhnout až od 3000ot, do 3000ot bylo takový vlažný. Ale na druhou stranu,když se vytočilo,tak mi přišlo,že jelo o něco líp než na benzín,ale možná to bylo jenom subjektivní. Jinak starty úplně v pohodě, řekl bych,že možná i lepší než na N95. Na volnoběh drželo otáčky,ale i tak mi přišlo,že motor byl takovej neklidnej. Spotřebu jsem neměřil,tak nevím,ale určitě se zvedla.
Příště tedy už jenom N95, ty 200-300 na plný nádrži co jsem ušetřil mi za to fakt nestojí.
Ještě uděláme test na přítelkyni FF rv2001 1.6i 100k, tak uvidíme.
třeba by si časem motor zvyknul, asi hraje roli i nějaké čidlo klepání, ale zkoušet to nebudu...
:-)tak jestli tio psal vo pul paty, tak asi prave dorazil. Tedka se asi vzpamatovava v posteli...

13.07.2010, 16:16 |
Drtič

13.07.2010, 16:24 |
Drtič Jinak.... tak nějak neofiko cíl byl Vasteras - největší sraz amerických aut...tak něco málo na ochutnání ;-)

13.07.2010, 16:26 |
Drtič

13.07.2010, 16:27 |
Drtič

13.07.2010, 16:28 |
Drtič

13.07.2010, 16:29 |
Drtič

13.07.2010, 16:31 |
Drtič

13.07.2010, 16:32 |
Drtič

13.07.2010, 16:33 |
Drtič

13.07.2010, 16:34 |
Drtič

13.07.2010, 16:35 |
Drtič

13.07.2010, 16:36 |
Drtič

13.07.2010, 16:38 |
Drtič

13.07.2010, 16:39 |
Drtič

13.07.2010, 16:44 |
Drtič

13.07.2010, 16:48 |
Drtič

13.07.2010, 16:50 |
Drtič

13.07.2010, 16:52 |
Drtič A miliony dalších fotek amerických korábů...nebudu to tu zasírat
tak to hod prosím někam na rajče nabo tak, chci vidět všecky , moc krásný auta, díky

13.07.2010, 17:08 |
Drtič OK, naházím to někde...dám vědět
super stroje,tesim se na dalsi fotky.

13.07.2010, 23:28 |
Lufas to drtic: zil jsem tam par mesicu je to tam nadhera vid?;-)uuuuplne jiny lidi nez tady v cr.....

13.07.2010, 23:29 |
Lufas a tyhle stroje tam ma skoro kazdej jsou posedli amerikou:-)
pokud máš čistý E85 tak se nesmíš divit že bez předchozí úpravy řízení vstřiků ti to nefunguje :))))
při poměru 1:1 sem na STS nepozoroval nic zásadního
celkově co se ale dočteš v USA o E85 tak při upravenym autě na čistý E85 spotřeba klesá a zvedá se výkon motoru
stejně tak jako skyline upravenej na E85 kde s E85 bylo dosaženo na brzdě o dost většího výkonu než s drahym PowerRacing a při přizpůsobení na čistý E85 spotřeba stejná .....
prostě 1:1 to leju já do x aut a známý do jejich aut taky a všichni spokojený spotřebu zatim nikdo nepozoroval větší pouze hodně lidí porozuje lag po rychlym sešlápnutí plynu za studena......
fotos paráda ;-)

14.07.2010, 02:35 |
Drtič | Upraveno: 2010-07-14 02:42:19
No zajímalo by mě teda, kdo mi to auto tady upraví tak, aby na E85 šlapalo vše tak, jak má. Za tou zvýšenou spotřebou si stojím. Ukazuje to palubák a sedí to i při tankování. Jinak...při 1:1 bylo vše v cajku, jen to víc žralo. Nakopnout to šlo v klidu.

14.07.2010, 02:37 |
Drtič

14.07.2010, 02:38 |
Drtič ještě teda tady pár kousků nasázím, ať má Daryl radost ;)


14.07.2010, 02:39 |
Drtič

14.07.2010, 02:39 |
Drtič

14.07.2010, 02:43 |
Drtič

14.07.2010, 02:44 |
Drtič

14.07.2010, 02:45 |
Drtič

14.07.2010, 02:46 |
Drtič

14.07.2010, 02:48 |
Drtič

14.07.2010, 02:50 |
Drtič

14.07.2010, 02:52 |
Drtič

14.07.2010, 02:56 |
Drtič

14.07.2010, 02:57 |
Drtič

14.07.2010, 02:58 |
Drtič A už dost, nebo dostanu banána za znečištování fora :-)

14.07.2010, 02:59 |
Drtič Lufas: Jo jo, země nádherná, lidi přátelští (krom hlídača, co jsme mu před firmou postavili na posečeném trávníku stany), ale jedno je tam horší než u nás - ženský ...potkal jsem tam snad jen jednu pěknou...všechny mají tak nějak masivní základny :-)
Drtič:
souhlas, lidi pohodoví, krasjina nádherná, klid.
Ale baby - to jsou modely šiprzároš - alias široká pr*el záruka rodinného štěstí :-)ú
Švédky tolik nezanášejí, jako ty naše:-) Vím od kluků odtamtud.
je to jak píše Nismo, odzkoušené a bezproblémové u běžného auta je 1:1, čisté E85 je harakiri. Neptal ses tady na to před časem? Někdo tu zjišťoval LPG ve Švédsku, psal jsem mu, že bída a že je lepší tam brát řezaný E85 a Nat.

14.07.2010, 09:36 |
Drtič Šestigula: Ptal...a nějak jsem to přehlídl, že jsi mi odepisoval o tom E85. Ale už mám vlastní zkušenost :-)
drtič : tak samo se tady specializujou podvodníci který ti to předělaj asi za nějakejch 20-25k na E85 aneb koupěj krabičku za 2-3 a cvaknou jí tam :D
dá se koupit v USA kit na předělání..... vpodstatě jen zapojíš krabičku štekrama mezi vstřiky a ta podle okolní teploty upravuje dobu vstřiku, tim pádem nastartuješ na čistý E85 protože ví že je motor studenej tak tam pošle víc směci naopak když je teplej tak zkracuje.....
už sem dokonce i do fiesty 1.3monovstřik dal E85 asi tak 80-90% a zbytek natural a jela i startovala vpoho ale rozhodně to ja harakiri :)
Zdeny : hehe...... šipzároš :D :D