
Navštíveno 8245x

Tak znovu.
Hledám auto pro normální provoz, které musí:
- být spolehlivé
- servisně nenáročné = žádný exot s jedním servisem někde v Košicích
- průměrně nákladné na provoz v případě benzínu (tedy ne žádné >3l
- P O H O D L N É - to je hlavní kriterium (bylo mi půl století a njesem již nevycválaný jinoch :-¨)
- relativně výkonné (tedy aspoň 180-220PS)
- výbava musí obsahovat pouze pro mě dva důležité prvky = tempomat je nutná podmínka, a výhřev sedaček
- nesmí hnít
- nesmí žrát olej
- nesmí se moc krást (tedy vylučuji Audi, prostě absolutně všechen koncern, výjimku bych možná udělal u Superba a to pouze 1. generace, II je hnus)
- náhon libovolný, ale spíše ne zadek (Jeseníky a metr sněhu 10 měsíců v roce :-), spíše 4x4
- spíše kombi
Nechci BMW, Audi, Mercedes, Pežot (výjimka by mohla být 407 2,0i v plné výbavě a top stavu), Škoda (možná ten Superb I), žádné off-roady či cross-overy, Korejce, Italy a současnou generaci Ford Mondeo (kdyby, tak S-max, ale to bude o nákladech).
Ročník tak 07+, můj kandidát je znovu Subaru(asi Legacy opět s 2,0R, ale proti je u něho měnší výkon, než bych chtěl, 3,0R je užrané), nebo Mazda 6 (odrazuje mě chuť ke korozi lemů, jiank vše OK. Pak snad Volvo S60 2,4i,
Nájezd tak 10.000km/rok, takže klidně i Mazda 6MPS (10/100).
Jde o náhradu za Mazdu 3MPS, která je výborná, ale bohužel včera mě opět chytly potíže se záda a to definitivně rozhodlo o tom, že hothatche už pro mě fakt nejsou.

31.07.2010, 17:55 |
crestik | Upraveno: 2010-07-31 18:04:45
nemám nic proti těmhle tématům, ale uběhl tak týden od Tvého uplně stejného, a jak vidno, asi nevybráno. Za tu dobu se toho ve světě aut asi moc nezměnilo, a když čtu ty podmínky, tak z celé zeměkoule tohle splňujou asi tak 3 kusy :-) A v 50+ světaznalý, se zkušenostma různého kalibru se ptát "mládeže" jaké auto si pořídit... :-/
Stejně se to nakonec zvrhne uplně jinam, a budeš si muset koupit STS, přestože je to 5,0l ale žere míň než matiz, pohodlím se mu nic nevyrovná, ztrestá 911tky na Schleife a je to FWD. Díly nepotřebuješ, "neb" se to nesere, a spotřebák už je nejen na ebay, ale i na aukru ;-)
:-)
Jestli je to takhle tak chci STS..:DDD
btw nechapu proc ne BMW / Mercedes, ale tvoje pozadavky by splnovaly super..

31.07.2010, 18:53 |
hanzz Vím, že jsi psal, že nechceš SUV, ale přemýšlel jsi o novým Foresterovi? Co se týká komfortu, tak to je úplná žehlička. Výkonové požadavky by sice splňoval jenom 2.5XT, ale v naftě to jede celkem obstojně. Navíc bys jako "páprda" možná ocenil, že se do toho auta nepadá, ale nastupuje :)
31.07.2010, 17:55 | crestik :D :D :D rofl

31.07.2010, 19:43 |
Syrup taky bych rekl ze Zdeny_60 vede v poctu topicu na dotaz "co si koupit za auto" ...
btw: ja bych nic jinyho nez BMW nechtel :-)
A co insignii ? tvoje požadavky to splní.
crestik: :D:D:D
Nechceš Italy,ale stejně to tady napíšu:D - AR 156 1.8TBi nebo GTA
A jinak asi jako Paczqo - volil bych insignii opc
Tak ono nemusi byt ani OPC verze 2.0Turbo ma 162kw a nejede vubec zle a da se sehant i jako 4x4. Kupodivu volba jizdnich režimu sport atd ma něco do sebe takže bych se toho vubec nebal. přeci jen OPC už neni pro staršího pána moc pohodlná.

31.07.2010, 21:29 |
Pekys subaru 07+ je tak 500tis. BMW co si sem daval nedavno bylo za 200. Tak nejak mi chybi limit, a jestli to ma bejt velky ala MPV, nebo sedan, nebo kombi, ...
bmw a mercedes maji sice drazsi servis, nicmene kdyz si das zalezet pri vyberu a nebudes hledat po bazarech, kde je 99% aut stocenejch nebo vubec neexistujou, pripadne jsou tam jiny chcijady, tak najdes kus od majitele, s plnou servisni historii a na to nebudes muset treba 50tis sahnout, coz v tvym najezdu cini cca 5 let.
a jestli se bojis ze ti to ukradnou, tak si to pojisti. ¨
Jak psal Pekys, pokud se bojis o kradeze auta, nech ho pojistit a mnohem se to rozsiri vyber vozu :)
nevim, jestli tvoje potíže se zádama by zrovna 6MPS vyřešila...
Crestik:
a teď jis mi to natřel :-)
SUV nechchi, protože to nevyužiji. Ano, Forester už dávno není SUV, ale "jinak" tvarovaný rodinný kombík, celkem možná proč ne? Dýzle ne, je na něj na webu celkem dost negativních inormací. Když ale funguje, tak ho zase bezmezně chválí.
Pekys: ano - proto se ptám, protože trvale tápu... K tomu limitu - dejme tomu 450.
Pojistka je samosebou vždy, ale když mi to náhodou někde u hotelu kradnou - jsou s tím komplikace. A těch mám zatím víc než je nezbytně nutný:-)
KOREJCE NE! Takže žádná Kia.
6MPS - věřím, že bude pohodlnější a navíc - MÁ tempomat. Tohle auto si musím teď o dovolené někde projet, splňovalo by možná moje základní požadavky - výkon, tempomat, vzhled, jízdní vlastnosti, nekradou se moc, servis - no nevím, nio, ale snad, sotřebu při nájezdu 10tkm/rok bych snad ustál.
Tak klidně mi dál nadávejte, ale hlavně pojďte diskutovat dál.
Jiank Insignia - si mohu nechat MPS. Měl jsem tu čest s kolegovým (má dýzl verzi) a je to kostitřas úplně stejný jako 3MPS. Navíc do kufru si mohu dát jen svačinu a ještě ke všemu jen maličkou. Toto nee. To je jed dyzajnový skvost.

01.08.2010, 08:58 |
MaxxT a co treba
[ Link ] .. vykon to ma, srat se to moc nesere, servisu je na to taky mraky, akorat je to SUV..

01.08.2010, 09:07 |
Pekys Tak co třeba něco od Toyoty? Avensis? Pohodlný to je, do limitu se vejdes s přehledem, s dieslama problém není a provozní náklady jsou velice slušný. Tempomat je snad standardne v 90% aut. Výkonový verze nevim, zahlédl jsem D4D s 132kW.
Nevim jaky mas problemy se zadama, ale u 6MPS, ktery bude asi nizky a relativne tvrdy, takze se do nej blbe poleze a zadnej velkej komfort na nasich cestach bych od toho necekal.
Mě osobně insignie jako kostitřas nepřišla jinak s tim mistem u sedana maš pravdu ale sport tourer ma mista hodně.
Jinak velmi zajimavé a pohodlné auto je ještě Citroen C6 dlouho jsem v něčem tak pohodlnem nejel.
Poklidný pane, vidím to docela na problém s výběrem, neb se více než domnívám, že ty v úvodu uvedené požadavky prostě v jednom jediném autě, kor r.v. 2007 a novějším, splnit prostě nejdou (automobilový svět kráčí do pekel,200HP se nyní doluje z přetočených a přefoukaných nejlépe "tříválců" ječících v 7tis/min a s životností "chvíli", případně z ropáků, co za cestu na chalupu a zpět vyprodukují půl pytle uhlí na gril, bohužel FAPy nemají dvířka, aby šly takto ty produkty dále využít, pohodlí při současném standardu používání 17" a větších ráfků, zavěšení kol s pěti a více čepama na každém kole a přeposilovaným nejlépe elektrickým servořízením vhodným tak pro parkování už taky není co bývalo,spolehlivost odpovídá většinou počtu oficiálních i tajných svolávacích akcí a servisní náročnost tomu, jestli člověk obsluhující diagnostickou čtečku vůbec pochopí, co se tam píše,...) zato jsou poměrně vhodné na vytvoření domácího vozového parku o počtu tří až pěti aut, kterážto "kavalerie" celkově všechno požadované snad splní :-D :-D :-D

01.08.2010, 20:12 |
Tichy Kdyz chces pohodlny auto, tak naprosto nechapu 6MPS.

01.08.2010, 22:09 |
nome | Upraveno: 2010-08-01 22:18:34
pokus chceš pohodlné a silné auto tak C5 nebo C6 s 6hrnkem. Nic pohodlnějšího těžko najdeš :-)
stejně si zase nic nekoupíš :-))
Zdeny: "Superba a to pouze 1. generace, II je hnus" - predpokladam ze se ti libi Fiat Multipla I generace??? - sorry,ale musel sem,neb si asi prvni kdo rika O Superbu II v kombiku ze je hnus.
Jinak ja bych dle tehle salodlouhe tajenky asi zvolil C6 v 2.7HDi kvuli skvelemu pohodli a taky proste mam rad veci ktere ma jen minimum lidi :-)

01.08.2010, 23:11 |
Augi Zdeny: Proc ne 535d?
Mi nerikej, ze nenajdes nejaky BMW ci Audi ktere by splnovaly tvoje pozadavky, ja myslim ze urcite a kdyz to mas pojisteni, tak neni co resit.

02.08.2010, 00:15 |
Syrup | Upraveno: 2010-08-02 00:24:38
skoda Felicia 1.9D combi :-D

02.08.2010, 02:11 |
JP | Upraveno: 2010-08-02 02:24:49
Co se 6 MPS týče - jelikož zdůrazňuješ pohodlí, tak jí asi nekoupíš, protože ani základní šestka neni nijak nadprůměrně pohodlná, ale kdyby náhodou, tak hlavně nekupuj kus bez xenonů (jestli se teda MPS dělala i bez nich). S žárovkou to totiž naprosto fatálně nesvítí. V noci na mokrý silnici bez čar si občas připadám, že bych měl zastavit a počkat až se rozední... Koroze už po faceliftu neni tak velkej problém, jako před ním.
Já bych se určitě svezl v něčem od Volva (ale zrovna s tou S60 nevim, je relativně tvrdá), jejich sedačky pro mě nemaj konkurenci.
Tak popořadě:
Klobouk: ano, kombi docela jde, ale je mimo cenový limit, sedan znovu opakuji je hnus. Ta linie kufru a vůbec, nabubřelé, nefopremné v sedanu. I byla elegance sama proti II.
C6 s 2,7HDI nebude do 450 a pokud náhodou ano, bude mít 10x objetou zeměkouli:-)
Honda 2,4i - neseděl, ale mám pocit, že by to mohlo být. Nevím, jak moc to je tvrdý.
Augi: 535d - chci auto, který mě nezruinuje. A to 535D s 0,5 mega km rozhodně nebude.
Syrup: nech si to na 1. dubna:-)
JP: 6MPS- řeknu to tak: kdyby 3MPS měla tmpomat a v podélné ose nastavitelný volnat , tak to neřeším. DOufám, že 6MPS má více místa pro nohy vpředu a taky má v podélné ose stavitelný volant. Tzn., abych, když si natáhnu nohy se sedačkou vzadu, nemusel sedět ohnutý jak luk, protože na volnat už dosáhnu jen s nataženýma rukama. Tempomat má. Jinak proti sedačkám v 3MPS nemám vůbec nic. Tvrdší je, ale není to nic fatálního, takže se domnívám že 6 na tom musí být líp díky rozvoru a celkovým rozměrům.
Volvo - no, po stránce komfortu ano, ale děsí mě servis - právě šéf měl S60D5 a nyní XC60 a vím od něj, co stojí každá kravina ve Volvo Praha. Navíc servis Volvo (kdyby byl třeba) je v mém dosahu jen 1 a tedy není z čeho vybrat. Vím, že olje a brzdy mi udělá kdekterý seris , ale přesto, mám ze servisování Volva trochu obavy, mnoho lidí říká, jak je drahý a co stojí orig. díly. Totéž je důvod, proč nechci BMW. Nejsem z těch, co nakupují na ebay či v USA a stráví tím dny atd.. Já chci auto mít opravené hned, takže musím počítat s nutností, že budu navštěvovat servis, když to bude třeba, kde se díl objedná a druhý dn ho mají. Možná, že mám jen předsudky, ale řadu "příběhů" na webu jsem si dočetl a nechtěl byz sám zažít ten o opici a banánech:-)
A k tomu Volvu ještě poznámka: byl jsem se 2x podívat na XC70, obě byly fakt krásný, obě byly u Truxy (už jsou obě pryč), jedna 2,4 turbo benzín, druhý s D5. Sedačky super, vzadu nic moc, kufr průměr, na to jak to je velký kus auta. Jízda po rovině v přímce nádhera, ale nedej bože škubnout volantem a nebo mastiot zatáčku. Auto se vlní jkao had (gumy? podvozek? nevím...), ale k jistotě SUbaru mu chbělo tak sto mil. Takže jízdními vlastnostmi mě XC70 vůbec neoslovila, nehldě na řadu videí na webu, co "umí" V/XC70 na mokru či sněhu... A XC90 znám od souseda- ten je schopen s ní zapadnout v zimě kousek od baráku, protože průjezd terénem prakticky nulová v zimě. Tak to je to, o čem u Volva pochybuji a odrazuje mě to, ale žena do mě hučí...

02.08.2010, 08:23 |
Pekys V tom případě bych šel do Land Cruisera. za 500 už seženeš slušnej kus, průjezd terénem netřeba řešit, neb to vyjede i červenou sjezdovku, v zime luxus, uvnitr pohodlný a místa dost.
- Mazda 6 - koroze lemu je minulost do cca 2007, pak uz to vymysleli lip
- kdyz pohodlne sedacky tak Volvo, ale se servisem a pouzitelnosti v terenu to pises presne
- na 2,0D od Subaru jsem slysel jenom chvalu, co konkretne tam je za problemy?
Asi se budu zbytečně opakovat, ale proč se pořád všichni bojej BMW? Nevim, jak je to u mercedesů,těch v portfoliu moc nemáme, ale BMW jsou po servisní stránce naprosto výborný. Máme tady minimálně šest 525xi, což je pro tebe výborná volba. Neserou se, maj náhon na čtyři, žere to kolem devítky... myslim, že 3MPS baští víc a o 6MPS ani nemluvim, s tou sem jezdil svižně za 18 a s lehkou nohou za 11 a pohodlnější než trojka opravdu neni. Kup si BMW - bez M paketu, na standardních 17" a věř, že už nikdy nebudeš chtít jinak!
Tak si kup Octavku II v RSu, vykonem se tam dostanes, pohodlna mi taky prisla, to co ti zbyde vraz do nejakyho zabezpeceni a aspon to auto bude relativne v bezpeci.
Co tady tak koukam, tak tvoje pozadavky splni maloktery auto a kdyz uz, tak stejne nejaky "ale" najdes, asi to bude spis o kompromisu, budes muset v nejakym pozadavku trochu ustoupit.
Audi A6 Avant Quattro 3.0TDi -> auto bez kompromisu :)
Splnuje veskere pozadavky, vejdes se i cenou, prekvapi prijemnou spotrebou a nebude delat ostudu :)
Vlastah:
SUbaru 2,0D:
u dost lidí na subaruklubu jsem se dočetl, že se jim objevily záhadné vibrace. Jde o jev, který vzniká dle výrobce údajně při kalibraci vstřiků. projevuje so to v nízkých otáčkách tak, že to třepe autem. V D to řeší přehráním SW, ale u některých aut to nepomáhá. Pokud se motor dostane do tohoto stadia, jízda s tím je problematická, nehledě na zvýšenou spotřebu. A navíc - řada lidí si stěžuje na rychlou korozi dílů podvozku.
Pokud ale motor funguje tak, jak se čeká, pějí chvály. Výborný výkon, výtečně odhlučněné a to vše za 6l nafty s 4x4 a 110kW.
323Marty:
o jakých ročnících 525xi píšeš a s jakým nájezdem? Jaké jsou u nich servisní intervaly a náklady na 10 -15 či kolik to má předepsaný servisní úkon?
S 3MPS jezdím za 8,7 průměr za rok. U 6MPS bych čekal při mém stylu 10.
Pekys: neumíš číst či co?? Píšu že ne OFF ROAD a CROSS OVER, de facto ani moc MPV (vyjma snad Ford S-max). :-)
Terénem nejezdím, ale vím, jak silničáři dlabu např. v zimě ráno ve 4 Suchý Vrch, tak proto 4x4 výhodou, ale ne zásadní podmínkou:-)
Darekr:
O II RS ne. Oktávky jsem měl dvě a to si mohu nechat 3MPS. Leda, že by se naučili dělat sedačky, ale jak slýchám, od I ke II nastalo ještě zhoršení. A I měla dost tragický.
Jinak prpti autu bych neměl nic - kobík v modrý metle na 17´´ hlínách s černým skleníkem - proč ne? :-) Motor dobrej, kufr sen můj, stejně jezdím ve 2 max, takže zadek f pohodě :-)
Nee, Oktávka není můj cíl.

02.08.2010, 10:35 |
Cenda Zdeny, jsem ti řikal, ať se stavíš v tom Accordu projet. Za tyhle peníze budou modely se stejným interiérem, co mám v 04. Podle mě je to pohodlný dost.

02.08.2010, 11:19 |
Pekys Zdeny: Tak si kup s-maxe. To si chtel slyset? Je to pohodlny auto, v 2,5T to i docela jede, motor Volvo a recenze samy dobry. Podvozkove super, rizeni a prevodovka jakbysmet.
vylosuj to jako sportku a kup cokoliv, stejně jak to sleduju, to budeš za chvíli měnit ;-) Před časem si měl ke koupi vybraný tuším právě BMW, takže sám moc nevíš, co vlastně chceš. Prodáváš 3MPS, protože je to pro tvý záda kostitřas a chvíli na to je v klidu a chybí v ním akorát tempomat a stavitelný volant.
Na nájezd 10t km ročně bych klidně koupil nějakou starší limuzínu s osmiválcem za pár švestek a prděl na to. Tehdy to mělo výkon, komfort i spolehivost byla lepší než současné vozy. A je nepoměrně nižší riziko, že ti to někdo švihne.
za mě opět Outback, při nájezdu 10tkm
/rok bych si klidně koupil starší kus, zájem zlodějů minimální, spolehlivost nadprůměrná, 4x4, když koupíš starší třílitr o kterej dneska moc není zájem tak ušetříš při koupi a spotřeba s klidnou nohou okolo 10-12 litrů tě nesežere..
jakékoliv auto se tady ocitne,tak proti němu něco máš,takže se musíš rozhodnout sám;)
Já bych to řešil jako Šestikule,kup nějakého Lexe a máš vystaráno;)
tady maš dalšího pohodového kandidáta
[ Link ]
Tak ten Jag je zaprve hodne hezky,cena se mi zda hodne nizka,az je to podezrele.Za ty prachy bych se nebal ani drazsiho servisu
vždyť psal že Mondeo nechce
Proto mu není nabízeno Mondeo, ale Jaguar. Kdo to nerozezná, doporučuji lepší optiku a hlavně - studovat, studovat a studovat, něco o těch autech vědět je výborná prevence proti totálnímu ztrapnění se, jak se povedlo zde v tomto vlákně v 16:19 hod....
stačí si sednout dovnitř a všimnout si některých detailů, ale bohužel už jsem totálně ztrapněn, takže jdu domů :D
Mno, ja myslím že se neztrapnil, tenhle jaguár ma něco z interieru, nápravu, podlahu, a kdoví co ještě, protože tahle kočka z Mondea vychází :)

02.08.2010, 17:09 |
radek.613 | Upraveno: 2010-08-02 17:22:48
Já zapomněl, stačí si sednout do Audi a všimnout si některých detailů.... s kde že to jsme, jo aha, u Octavie.... vskutku brilantní logika mládeži, proti té opravdu není obrany, kor v době koncernů.........
Ano, X-type používá část podvozkové platformy CD132 od Fordu, kterou museli v Halewoodu nakonec pro záměrům nevyhovující věci rozřezat a upravit, platformu,do které si Jaguar zkonstruoval a osadil fungující poctivý pohon 4x4, tak diametrálně spolehlivostí a zejména funkčností odlišný od pseudočtyřkolek založených na jakési nevypočitatelné kluzné spojce, používá vybavení kabiny, přístroje a některé části elektroinstalace stejné, jako jeho soudobí bratříčci s modrým oválem na kapotě a volantu, přesto počet shodných dílů s Mondeem dosahuje jen tak tak 18 procent. Ale to je zbytečné povídat někomu, kdo se drží hospodských keců a to auto zná maximálně z obrázků. Bohužel, kecy jsou věčné a realita jinde, a právě takovéhle na bludech založené hlášky způsobily ne zrovna zářivý úspěch modelu X-type na trhu. Naštěstí lidi, co s X-typama jezdí, moc dobře ví v čem jezdí, co to umí, za co to stojí a proč ta auta koupili raději než Passaty, Mondea či Laguny.....
P.S. ta toliko opěvovaná Mazda 6 je vlastně Ford Fusion, že, když sedí na Fordím podvozku CD3, takže je to vlastně jedno, stačí si koupit forda a člověk má doma vlastně naráz 10 různých aut...... :-D :-D :-D
radek.613: nevím jaký komplex tě sžírá, ale tvoje příspěvky jsou vždycky ukázkou arogantní sebechvály, protože všichni ostatní přece ví o autech kulový, že jo.. ale užij si to...

02.08.2010, 17:22 |
radek.613 | Upraveno: 2010-08-02 17:33:47
Mno, že by komplex projevující se tím, že nesnáším plytké kecy a papouškování hospodských mouder bez hlubších znalostí problematiky toho, kdo je používá? No to patrně takovým komplexem trpím, otázkou je, je-li to komplex, že....
Mimochodem, v tomto vlákně se pouze ukázalo, že Ty víš kulový o X-typech, což je myslím v pořádku, neb to se všech, jak tu píšeš a paušalizuješ, opravdu netýká, tak tu ostatní neurážej, ju....
kluci, proboha, hlavně se nehádejte, zatím tohle vlákno má opravud kulturu a leccos se dá vyčíst :-)
Jaguar ne. Bojím se právě servisu . Servis je až někde v Brně, netuším, jak si poradí místní chlpaci např. s diagnostikou motoru, v Šumperku nebude více jagů, než žádný :-)
S-max - ano - zatím to vede, Volvo jak V70/XC70 i S60 je vzadu opravdu malý, to píšu proto, že jednou-dvakrát za rok se jede lyžovat a pak je to utrpení ve 4 dospělých, znáím to, S60 jsem léta jezdil se šéfem, ale vpředu bezkonkurenční.
Outback je na rovno s S-Maxem. Navíc jedno SUbo mám doma, takže vím, co od něj mohu čekat, 3,0R je fakt hodně rozežraný, ale výhodu propti MPS má - žere N95. Možná Otík s 2,5 kolem 07 s MT by bylo taky řešení.
VecnaF: ano, je to tak. záda mě bolí z ne pro mě optimální polohy za volantem a k tomu není tempomat - je to propstě tak, nelze si nohu odlehčit a léta trpím na potíže s plotýnkami a kyčelním kloubem, nepřeji nikomu, když rafne pořádně houser :-(
Proto tak lpím na tempomatu = důvod výměny 3MPS mojí za jinou v mém stavu, pokud by byl tempomat je možný:-)
Only _one: je krásný, tohle by se mi opravdu líbilo. ALe za a) nevěřím báchorce o najetých km, netuším, co obdnáší běžný servis - např. výměna olejů (tedy ? za filtry? svíčky, atd..., jak je to s převodovkami, co stojí např. plechy kdyby nedej bože něco, kde na slušný servis, nic... ALe - krása a to by bylo auto fakt pro mě, důstojnost sama a vzhled usedlého vozu, mňam. Cena je podezřelá.
Mj. - kdo tu má Jaguára?
radek.613 -> rad Te ctu... ;)
zdeny60 -> ja myslim, ze prave radek jedno jago sedla... chvilku mel lukasino myslim (RHD)
zrovna dneska jsem v prostejove videl totalne zborenou novou XJL :(

02.08.2010, 20:52 |
Pekys a není to zrovna O_O kdo má Jag X-type, a kdyz ho poridil, tak si liboval kolik stoji origo servis? Bylo to hodne velky prekvapeni, ze je to tak levny.
S-Max a Outback byly moji hlavni dva kandidati. Outback super, z venku moc hezky a velky auto, ale uvnitr me to dost zklamalo, ze je tam pomerne malo mista. Hledal jsem auto pro 2+2 a velkej kufr, v cemz me Outback totalne zklamal. Pohonove je Outback rozhodne bezkonkurencni.
Pokud trpis na plotynky, chtelo by to auto, do kteryho budes nastupovat nahoru, vim o cem mluvim, neb na to trpi ma draha polovicka :(
Ja nakonec koupil S-Maxe 2,5T a jsem maximalne spokojenej. Vevnitr je to auto proste velky, i kdyz z venku tak nevypada, ale je tam mista az az. Navic vzadu 3 plnohodnotny sedačky, takže 2 dospěli, jednu sklopit a na lyze nepotrebujes ani zahradku.
Podvozkove super, vykonove 162kW myslim ze vic nez dostacujici a slusne to s tim zahejba kdyz potrebujes. Spotrebou jsem v Praze prumer na nadrz zatim 10,5L, mimo mesto kolem 8.
Zdeny60: v Šumpru se pohybují minimálě 2-3 Jagy: jedno starší XJ zelené barvy parkuje pravidelně na parkingu pod poštou směrem ke Gottwalďáku. U Primy pak stává tmavě modrý S-type, ale asi tam jezdí jen na nákupy, protože ve městě jsem ho nepotkal. Pak se tu pohybuje ještě černý XJR, ale toho jsem pro změnu potkal vždy jen v provozu a nikdy na parkingu.

02.08.2010, 21:27 |
hanzz Zdeny, opravdu stejně jako Pekys nechápu, že nechceš nějaký SUV, když máš problém se zády. To nasedání nahoru dělá opravdu divy.
Co se týká S-Maxe, tak mám dojem, že nepotřebuješ vozit denně ženu, tři děti, tchýni a psa, takže bych jakýkoli autobus vynechal. Zvlášť pro zdolávání jesenických kalamit.
Řešíš, že Outback 3.0 žere, ale není to taková trága. Kombinovaně budeš jezdit za 10-11 litrů, dálky výrazně míň, po městě budeš jezdit 2.0R. Navíc při nájezdu 10t km ročně bych to teda opravdu neřešil. Ale do toho auta se nenasedá zase až tak vysoko.
Sice bych se asi zkusil poohlídnout po kuse s SI-drive, ale i tohle je dost v pohodě. Navíc s Autwecem mám dobré zkušenosti:
[ Link ] Nebo nějaký Forester 2.5 XT poslední generace. Je to vysoký, až extrémně pohodlný. Žere to jako každý turbo podle stylu jízdy.
A jestli opravdu chceš nějakou klasiku, tak bych v tvém věku a postavení rozhodně koukal po Jaguáru v british racing green :)

02.08.2010, 21:59 |
Kacko Sonata 3.0
Zdeny,cim vice o tom premyslim,tohle auto je pro Tebe stvorene subaru forester 2.5 XT 2006-2008 . Daji se sehnat za rozumny peniz,nekrade se to,v zakladu vyhrivany sicny,tempomat,je to prijemne na nastupovani,svetla vyska,vykon,nenapadne.Dlouhodobou spotrebu mam 10.5l ,pokud budes jezdit s citem a necukat se po meste,jsi pod 10 l. Leto,zima,je Ti tojedno,proste sednes,jedes a vis ze dojedes.
[ Link ] [ Link ]
eh, tak sice jsem měl v tomhle x-type čest jen jedinkrát v životě a to sice na svatbě přítelkyně segry, která si objednala dva jakožto něco extra...a po asi hodinový jízdě (takže žádný hospodský keci, jen pravda, dovoluji si se vyjádřit o autu i přesto, že nemám do šroubku nastudován jeho konstrukční systém) bych tohle jako jaguára, který je opředem aurou výjimečnosti snad ani jaguárem nenazval...podle mě něco jako se říkalo o fiatu coupe- ferrari pro chudý.
ale čekám, že teď budu utřen výčten technologických fines jagu oproti jiným.
a proč si lidé kupují passaty, oktávky apod? myslím, že zdeny to má v tomhle v hlavě docela dobře srovnaný. proč si kupovat auto kdy do servisu budu dojíždět stovky km?
jsem ze stotisícovýho města a zvláštní je, že známý co maj Land Rovera ho jezdí servisovat do Passova, druhej chlapík s A8 jezdí do Mnichova, lidi co maj nový BMW (podotýkám nový, ne 10let starý auta) to samý, protože už se mockrát stalo, že jim slavný místní Porsche nebo ACR prostě nedokázalo pomoct.
a pak jde o to, jestli na to má člověk čas, vzít si dva dny dovolenou kvůli servisu.
Konečně někdo, kdo to auto taky viděl zblízka, i když asi social edition FWD s 2.0 motorem :-D :-D :-D
Nevím ve kterém stotisícovém městě je X-type opředen aurou výjimečnosti, tady u nás je vnímán jako úplně normální auto střední třídy, se zajímavou motorizací, jednoznačně identifikovatelným designem, opravdu fungujícím plnohodnotným pohonem 4x4 a duší v základní výbavě, což jsou ovšem parametry, které běžný konzument nesleduje... prostě úplně normální auto pro běžný provoz, na úrovni Passatů a Octavií, v podobné ceně, přesto úplně jiné, osobité a svébytné. Pokud chce někdo "auru", nevolí při koupi X-type za 700k, ale XJ za 2,5 mil, že.....
Nicméně optejte se O_O, pokud vím, střídá auta celkem hbitě a mohl by poskytnout relevantní názor, neb jeho geneze Citroen - Passat - Ford Mondeo - Xtype už by mohla nějaké praktické reference přinést....
Co se týká servisu, to je vždycky otázka osobních preferencí, znám dost lidí, co autorizovaným servisům v ČR nesvěří ani jedničkovou Octavii či maximálně výměnu oleje, stejně jako znám naopak člověka, co si u S-klasse nechává dělat běžný servis pikolíkama v rychloservisu u benzínky pomocí produktů StarLine. Já osobně výlet do Passova jednou, dvakrát za rok nepovažuju za problém, když vím, že se tamodsud vrátím neokradený výměnou zbytečných dílů, s autem v pořádku a jednají tam se mnou jako s člověkem, furt mi to vychází líp než třeba 25x urgovat opravu LR v AMT/u Charouze (osobní zkušenost), protože neví co tomu je, nebo čekají díl....objednali špatný díl....ono to nebylo tím dílem.... atd nebo co za komedie provádějí našemu šéfovi v Mercedesu ve Varech, to je k pláči tuplem.... Prostě v ČR je servisní síť obecně mizerná, celkem bez rozdílu značky a honosnost showroomů opravdu nemá na kvalitu služeb vliv.....
Já bych při těchto kritériích sednul do pěkné E39 530i nebo 540i LPG z posledních roků výroby a spokojeně jezdil až do důchodu...
Tak já X-typa mám 2,5 V6. To auto mě baví, je svěží, neokoukané, vybavené, funkční. Protože sem Mondeo měl, před tím passata B 5.5 Tdi a pak přímo rovnou Jaguara... tak ty auta i když mají společné nějaké kousky jsou to rozdílné světy. Nemusím trpět komplexem abych teď rovnou řekl, že koncernové unifikované řešení už znova podnikat nechci. Nebaví mě. Spusta lidí si myslí že X-type je pouze převlečenej Ford, pokud už, tak si to z Fordu odneslo to nejlepší co mohlo (teda kromě plastových lanovodů na ručku - tam to je horší) nalilo se do toho trošku charisma továrny z Coventry a je to pro normální denní používání se v ším všudy.
Co se týče dílů ..... v podstatě se díly koupily z Británie originál svíčky, filtry a je to na úrovni cen Fabie 1,2HTP. Naprosto normální spotřební věci stojí naprosto normální ceny. To že to je Jaguár neznamená že to není dostupné. A tedy 6x platinová svíčka, kabinovej, olejovej a palivovej filtr + novej šroub na vanu tak to celé stálo i s dopravou cca 2,5tisíce korun. Žádná druhovýroba - na všem je namalovaná kočka.
X-tajopve jsou levné, protože lidi se z podstaty těch aut bojí a kamkoliv přijedu si klepou na čelo kde sem na to vzal, přitom to nedosahuje ceny ani zdaleka stejně starého Tdi od koncernu.
jako RedBaron, ale klidně bych šel i do E38

03.08.2010, 11:50 |
Luke_288 | Upraveno: 2010-08-03 12:00:48
radku: jj, přesně tak, do svatebního průvodu to byly social edition. moc rychle předjímáš. jeden byl 3.0V6 benzín, druhej nějaká nafta, nevím přesně. edit- pro mě důležitej pocit z auta a ten jsem v tomhle jagu měl velice podobnej jako v mojí oktávii (pravda, mám jí slušně vybavenou), passatu a právě zmiňovaném Mondeu)
neřekl jsem, že je X-type opředen aurou, ale prostě Jaguar jako takovej byl vždycky považován za něco víc.
a servis ano- osobní preference. osobně chci aby auto sloužilo mě, tudíž servis v místě bydliště a ne abych se kvůli tomu musel 2x ročně na pravidelný prohlídky vydávat stovky km do zahraničí. druhá věc je jak moc je člověk vytíženej. pravidelná pracovní doba nehrozí, dovolenou jsem měl letos 2dny a nevypadá to růžově, takže za sebe říkám- děkuji nechci

03.08.2010, 11:54 |
xSam | Upraveno: 2010-08-03 12:12:25
Pár věcí k Volvu:
už jsem Ti to jednou psal a dle mých zkušeností je servis velmi podobně drahej jako servis na Superba s tím rozdílem, že s Volvem tam budeš jezdit méně často a pokud najedeš 10.000 tak budeš jezdit do servisu jednou ročně a to na olej:-)
S60 Ti ale bohužel nemůžu doporučit, je prostě více do sporotvna, tedy tvrdší a to docela dost. Spíše bych se poohlédnul po S80. (tady je jedna pěkná:
[ Link ] )
Mně velmi vyhovuje benzin 2,5T s 210 kobylkama - moc příjemnej moturek. 2,4i nejede špatně a je to držák...
btw: mám S60 2,4i spotřeba 9 a V70 2,5T spotřeba 11 - manželka jezdí s každym skoro o dva litry méně.
Pro poklidného pána by byl ideální Lexus:)
Tak trocha čísel:
3,0V6:
- rozvody řetěz, výrobce nepředepisuzje ani výměnu napímnacích a vodících kladek -0,-
- přední blatník (matzeriál): 10.000,-
desky přední 2700, zadní 2900, kotouče přední 5800,-, kotouče zadní 3960,-
- tyčky stabiláků: 2900,-/kus
- uložení stabiláků: 533,-/kus
- kulák: 1500,-
olejový filtr: 500,-
normohidna X-type benzín: 990,-
Ceny bez DPH.
Hodina patří mezi vyšší (alias Volvo či Mazda) ve značkovém servisu,
díly vyšší průměr u ác v CZ.
Údajně X-typ je celkem spolehlivé auto, pouze je třeba dát pozor na deflewktor vzduch, co usměrňuje proudění k zadní rozvodovce !?-pochopil jsem to tak dobře?, - jinak hrozí přehřívání a potíže s ložisky).
Koroze prý celkem v pohodě, u prvních ročníků jsou puchýře na lemech (2001??)
Napíše někdo, jak to je s BMW? Srovnatelné věci??
Jinak tyto info Jaguar Brno.
ty ceny jsou nesmysl naprostej... X-type je normální auto se kterým si poradí každá dílna, ve které je mechanik co má v hlavě mozek a není to jen výměnář.
třeba tu jen tak na rychlo
[ Link ]
přesně tak, ceny jsou úlet, např. běžný maloobchod
- desky přední ATE 1700, zadní ATE 1900, kotouče přední ATE 2000,-, kotouče zadní ATE 1700,-
- tyčky stabiláků: Febi 800,-/kus
apod. To máš normální ceny, když přijdeš na krám, takže počítej, že to koupíš ještě klidně o min.20% levněji

03.08.2010, 16:08 |
Syrup mam dojem ze Zdeny zjistoval asi ceny v origo servisu. Ja zastavam takovej nazor ze mi druhovyroba nevadi, ale treba brzdy bych si z druhovyroby nekoupil. Pro priklad uvadim 330i 2000 rok... komplet brzdy (4x kotouce, 4x desky, 2x senzory) 14 000,- v BMW. Spojka+setrvak LUK ( druhovyroba) set za 12 000,- .. pritom v BMW cca 30 000... a tak. Takze Zdeny, pokud clovek vylozene nelpi na originalnich dilech, da se vetsina veci sehnat za velice rozumny penize, na prakticky jakykoliv auto...
taktže podtrhnuto a shrnuto - X-type je naprosto dostupný auto

03.08.2010, 16:23 |
Pekys Syrup: ta spojka u tebe me dost prekvapila. V amt mi ji tehdy kamarad nabizel za 6300 bez dph na e39. original samozrejme. A druhovyroba je o litr drazsi :)
Kotouce jsem kupoval 2200 zadni, předni s deskama me vysly na 8 original. senzory po 350.
ramena na E39 cca á 2200,- 2 na každym kole. Tlumiče přední originál 7500/ks.
Jasně Luku, je to o pocitu a ten každý vnímá jinak. To je v pořádku, akorát opravdu nemá cenu snažit se u Xtypu najít vlastnosti velkých koček, Xtype je jiný, podobně jako třeba v MB tř. A nejde hledat pocity z MB S. Přesto je X-type osobitý, postrádaje sterilitu koncernových řešení, ani neevokuje přílišnou lacinost. Koneckonců proto se tu v tom vlákně ten Xtype řeší a bude jen dobře, když si s ním někam Zdeny skočí zajezdit. Buďg ho osloví, nebo ne, je to jednoduché a prosté.
S tím servisem jsem to myslel tak, že automaticky neznamená, při servisu v místě bydliště, že ten servis něco umí. To bohužel v této zemi téměř neplatí, čest světlým výjimkám. Podle mě je totiž výhra takový servis, který věc rychle a spolehlivě vyřeší a nebude se týdny vymlouvat na to že neví co to je, či že nemá díly. Vzdálenost k němu není zase tak podstatná, pořád mi vychází líp ráno odjezd, večer doma a vše v pořádku, než auto týden v servisu na konci města, kde neví co s ním, nebo tam jedu se stejnou vadou už po Xté....
Tak dohodnuto - ve čtvrtek mám domluveno setkání s majitelem toho X-type, co je v linku nahoře. Bylo to údajně chycené na levý předek, airbagy a nápravy a nosníky nejsou hnuté, měnil se prý blatník, světlo a nárazník, vše púrý funguje tak, jak má.
Ve čtvrtek večer dám referát.
Do té dony prosím, poďme pokračovat v diskuzi.
A proto se ptám: je zde někdo na trase Šumperk -HK -MB-Mělník Štětí, kdo by byl ochoten "předvézt svého baworáka (/ideálně 530i-528i kolem r. 2005-6?) A dát o něm diskuzi na místě činu? Jedu ve čtvrtek trasu ŠPK - Štětí přes Trutnov zpět.
Díky předem.
Only_one: díky za link - ty ceny jsou úplně jinde, než ve značikovém Jaguáru Brno. Kdyby došlo "na nejhorší", poradíš s objednáváním atd? Auto jako takové se mi fakt zalíbilo, cena více než dobrá, uvidím na místě, zda to ení past: Co, kdybs se mnou mrknul? Zcela mimo tvé možnosti? Čtvrtek kolem 13:00 Trutnov?
Díky Zdeny (klidně i mail)

03.08.2010, 22:23 |
Augi Zdeny60: Dvojitou klimu nepotřebuješ? To konec konců rozhodlo o mé volbě. Já mívám 20° a manželka 24°. Ani Superb I, ani Mazda MPS, ani X-Type duální klimu nemají... To jen takové slovo do pranice :-)
tak komplet poradenství co se týče Jaguárů mám hlavně od Radka.613 takže pokud tě to auto osloví a pořídíš, tak probereme možnosti. jinak co trápí mého X-typa - mám hlučnější automat. já mám jeden z prvních X-typů a ta první série za moc nestála. jinak dyštak zítra zavolej a já ti povím tak nějak v kostce kam se kouknout ;)
radek: pořád si nerozumíme tak uplně přesně. jasně, že MB A nebudu hledat pohodlí S klass, ale já mířím tam, že když si koupím MB A budu od něj čekat víc než od fabie, stejně tak bych čekal, že když bych si kupoval X-type tak od něj jakožto od jagu budu čekat víc než od mondeo, passat apod podprůměrných aut. tot cíl kam mířím...

04.08.2010, 08:07 |
radek.613 | Upraveno: 2010-08-04 08:19:20
Přesně tak Luku, proto pokud dáš hypoteticky přednost X-typu, získáváš věci a vlastnosti, které ti Passat, Mondeo ani jiné přidružené vozy nikdy nenabídnou, i když spolu všechny koexistují ve stejné třídě, tedy opravdu dostaneš víc, i když to tak možná nevypadá:
- osobitý design, rozpoznatelný ze všech úhlů a
pohledů
- nulový zájem zlodějů, vykrádací verbeže i tunerů
- stálý pohon 4x4
- velmi povedený benzínový motor 3.0 V6
- velmi jemný motor 2,2D (vibrace pedálů a půlky interiéru ani hvízdání z
oblasti odkládacího kastlíku se nekoná), k němu 6st. převodovka
- charisma a duše v základní výbavě
- poměrně slušné sedačky, dalece vzdálené německým
řešením
- sympatické provozní a servisní náklady
Já osobně si myslím, že to vůbec není málo, ale samozřejmě je to i nátuře člověka. Pokud je někdo vyznavačem konzumnosti - tzv. "spotřebního šedomyšího standardu", neřekne mu nic originalita designu, charisma ani technika podvozku a stejně vždycky bude chtít jen a pouze koncern v kombíku, stříbrné metalíze a s TDi....
Ještě jsem zapomněl - ty motory jsou "dospělé" a nebyly vyrobeny jako ždímačka peněz z majitelů, takže rozvody samozřejmě řetěz,ventily hydroštely, atd....
Jak to je s mazáním? U ST220 (3,0V6 MOndeo byly známé potíže s přidíráním, pokud byla nízká hladina oleje). Tento motor je nějak příbuzný tomu od Forda? Nebo to Jaguár osadil jinými motory?
Ano, základ motoru je stejný s ST220, olejová vana je jiná a při dodržování lhůt výměn kvalitního oleje nejsou problémy. Na odlívání oleje trpěly motory první serie, současně i ve Fordu a v S-typech, proto se u Jaguaru modifikovaly přepážky a změnilo množství náplně oleje. Jestli to řešení použil i Ford, nebo nechal STčka "dožít" s původním řešením, to netuším....
Zdeny,tak jak to dopadlo? Clanky od Tebe mi vzdy pobavi,uz se tesim :-) Nechtel bys delat motoristickeho redaktora? Tak sup sup s jagem sem :-)
Tak - REFERÁT NA TÉMA JAGUÁR X-TYPE 3,0V6 viz link nahoře z inzerce. (r.v. 2004 - cena 179.900, verze kombi):
Odkud začít? Asi tím, že vůz se nachází v Trutnově, kamž jsem dorazil dnes kolem 13:00 po cestě ŠPK--> Štětí-->Trutnov se svým Legacy 2,0R a spotřebou ve dvou lidech 7,0/100 :-) To jde, ne? :-) (Podotknu, že doma v ŠPK mi to ukazuje po té cestě 7,2, protože se jelo s AC a navíc kopečky spotřebu zvedly, spolu s častými skákačkami v kolonách a městech).
Tak tomu Jaguáru: nikdy jsem ho naživo neviděl, ale dnes dopoledne shodou náhod stál sedan X-type s TDCi přímo n a hlavním parkingu před fabrikou ve Štětí. Vyzpovídal jsem řidiče, abych se dověděl, že to je zakuklený Ford a řada dílů je shodná, pouze daignostiku na Jaga ve Fordu nemají.
A tento člověk mi sdělil, že ho má od novoty a že se to sype stejně jako Oktávka a že to i stejně stojí. A že jeho kolegyně měla právě tu 3,0V6 a že žrala...
S touto informací jsem na parkovišti u Shellky v TU očekával příjezd černého X-typa. Tak na první pohled jde o velmi elegnatní vozidlo, které má šarm a šmrnc.
Vůz byl pry doevez z N či IT (majitel si nebyl jist) s tím, že byl bourán na LP blatník, měněn nárazník vpředu a stříkána kapota, měněno světlo. To mě donutilo si pečlivěoheldat celý vlůz, abych záhy zjistil, že byl stříkán zadek (konkretně 5. dveře) a že na LZ lemu kvete puchýř cca 2cm (na 6 elt starém voze celkem dost brzy, na můj vkus). Jinak plechy jsou bez promáčklin, snad nějaký šrámek v laku se našel. Spíše mě zarazil fakt, že po vypnutí motoru jde elektrický ventilátor chlazení, který dle slov majitele to "dělá" a že po 3-4 minutách se vypne. Když jsem se toho ani po 10´nedočkal, a mezitím ohledal zbytek auta jako kufr (dolámané plasty, poškozené, popraskané vodítka pro uchycení roletky, dolámané packy pro ukotvení bočnic a celkově dosti zanedbaný kufr), motorvý prostor (motor zaprášený, ale zdál se suchý, sundané byly blatníky oba, nejen onen zmíněý bouraný) a zvenku interier (světlá kůže, či přesněji řečeno koženka - zašla, špinavá, fleky asi od vylitého pití) jsem požádal majitele o svezení. Napřed řídil on. Coby spolujezdec (měřím 186cm a vážím tak akortá - 95) jsem koleny kontaktoval kastlík spolujezdce, načež jsem požádal svoji drahou manželku (byla se mnou na výletě), tzdali si mohu posunout sedačku vzad - ano, asi 5cm dělá dost a šlo sedět již "bezkontaktně". Pás zapnout se mi podařilo asi za 3 minuty, protože spona je spadlá kdesi hluboko pod hranou sedáku, tudíž bez asistence řidiče a mých obou rukou to prostě nešlo. Rozjezd byl bez klimy a radia, motor o sobě dává vědět daleko více, než v Legacy, převodovka řadí plynule a jemně a to v obou režimech bez škubání, resp. já ho coby spolujezdec necítil. Co jsem ale cítil zcela jasně, je hukot odzadu, zřejmě kardan či rozvodovka, dále je hodně slyšet a cítiti onen ventilátor motoru, který jde i za jízdy (ačkoliv teplota je v normálu, nebo možná právě proto je v normálu, betuším). Hrby to zdolává celkem slušně, ovbšem na Legacy to ani zde nemá, Legacy jede daleko tiššeji.
Po 5km usedám za volant já. Vidím, že na tachu to ukazuje 91 a nějaké drobné tisíc km, navigace něco ukazuje také, ale co mě zajímá daleko více, je svítící kontrolka air-bagu na palubovce, nefunkční tempomat, nevytuhující se zadní pravé sklo a nepřítomnsot výhřevu sedaček, o kterých mi majitel tvrdil, že se "pouští z navigave - good joke či realita? Nevím, nezjistili jsme to. Můj názor je, že tento model výhřev nemá a pokud ano, tak to byl dobrý vtip a pokus o dobře utajené housle:-)
Rozjezd nepředchází žádné škubnutí, když dávám D a tlak na pedál přikazje převodovce sypat tam rychlostní stupně. Ty jdou opravdu zcela bez škubání, v klidu a to jak na normální režim, tak na "S". Na "S" jsu otáčky posazené o notný kus výše a kick-down žene motor při podřazení o 2 stupně na hranici červeného pole (tuším, že kolem 7.000rpm, ale jist si nejsem, to jsem si opravdu přesně nezapamatoval, nicméně pocit z akcelerace je na "S" dost dobrý, na normální režim tak nějak vlažně příjemný bez toho, že by mi to lámnalo vaz a pod. Pokus o nějaký prudší manévr volantem mě přesvědčil o tom, že ani v této disciplíne X-type na SUbaru legacy nemá - zatímco Legacy při škubnutí volantem udělá smyčku jah had, X-type ji udělá taky, ale s notnou dávkou dalšího zavlnění. Nevím, zdali to je tím, že byly už vychozené prvky nápravy či konstrukcí, ale ještě jeden test, co jsem udělal v menší rychlosti-naznačuje pro mě poněkud divné chování auta - dávám asi ve 35-40 při nájezdu na parking ostrý rejd, auto krásně zareaguje, když se po krátké chvilce-okamžiku - jakoby "zanoří do zatáčky - vypadá to, jako kdybyste ještě více utáhli poloměr, ale to vše bez hnutí volantem. Celkem mě to překvapilo. Odměnou za málo místa na parkingu je využití park-asistentu a velmi dobrého rejdu - asi největšího, co jsem kdy u auta zažil, točí to fakt na pětníku.
Ergonomie ovládání - no, asi jde o zvyk, na palubovce je znát poněkud starší datum vývoje auta (rampulácká tlačítka), ale slušně tvarovaný volant a sedačky s dobrým čalouněním - ani tvrdé, ani měchuřiny, boční vedení dávám 1* (zde je Legacy dost slabé). Po vystoupení si sedám "za sebe". Překvapení - malá díra, vysoký práh, kolena se nevejdou. Ztráta proti legacy je zde opět citelná a nechce se mi ani věřit, že X-type stojí na platformě Mondea, byť upravené, ale rozvor je zachován. Místa podél je v X-tpu o kus méně a to fakt bez nadsázky, ve 4 bych cestovat v X-typu fakt nechtěl- nemám rád, když mi někdo kope do zad. Zde tedy zklamání.
Znovu obhlídka auta - zaznamenávám poškozenou PZ pneumatiku-jakoby po obvodu nařízlou, jak by se chtěl dezén odpárat, orvané ALU disky, slušné kotouče a nové přední desky. Ventilátor nás opět ruší v diskuzi.
Ještě zmíním spotřeby - běžný režim 11 (dle PP, tato verze měla i měření průměrné konzumace) ostrá jízda 16-18,. ekoraly snad kolem 8,5. Já věřím, že bych to zvládnul za 9 v kombinaci hravě, nejezdím totiž moc couraček po městě.
Celkový dojem z auta: konkretně onen kus je vylítaná jebka, cenu majitel srazil ihned na 170 litrů bez smlouvání, řada věcí poškozených či vůbec nefunkčních a řada funkčních s otazníkem. Za mě: palec dolů. I když cena je nízká, nelze o autě tvrdit, že je v dobrém stavu a vše funkční a na přímý dotaz, zdali vše funguje, abych netratil zbytečnou štreku na prohlídku vraku, mě stejně na místě přesvědčil, že dobrý stav = jebka je u nás popis velmi výstižný.
A i kdyby bylo auto v 1A stavu, pro mě by to nebylo a to i sohledem na neokázalá vzhled. Prostě - Jaguár X-type má příliš mínusů, co by mi později vadilo.
Kladně bych naopak hodnotil projev motoru co do výkonu (165kW cca) a chod AT v obou režimech. Záporně hodnotím zpracování detailů (roleta, plasty, středový panel, koroze lemu, málo místa podél). Nejzáporněji hodnotím projev auta v ostřejších zatáčkách - jeho zanořování do menšího poloměru aniž bych utahoval zatáčku, to ne. tomu chybí ta jistota a čitelnost, kterou znám a chválím z Legacy.
Vzhled - ano.
Verdikt: X-type vypuštěn z okruhu potenciálních kandidátů.
Poznámka: pro někoho, komu tyto popsané věci nevadí, doporučuji. SLušné auto s tradici, výkonným motorem a pěkným vzhledem za hubku.

05.08.2010, 19:13 |
hanzz :)
Stejně nakonec koupíš 3.0R nebo 2.5XT
Tak, po pravdě, kloním se čím dál tím více k 3,0R. forestera ne. Otázkou je, zdali se pídit po vzácném Legacy Spec.B 3,0R či Outback 3,0R. Obé s MT, ikdyž 5° AT je v pohodě.

05.08.2010, 19:49 |
hanzz Outback 3.0R je jenom a automatem. Manuál má právě jenom Spec.B, čili jenom Legacy.
Je otázka, jestli za ty peníze seženeš 3.0R s SI-drive, jinak bych mazal pro tenhle kousek do Autwecu:
[ Link ] ... a nakonec prodáš 2.0R a budeš zase shánět další auto :)

05.08.2010, 19:58 |
hanzz
Zdeny,opet se mi potvrdilo,nalestena bida na fotkach...proste majitel jen uzivatel a nejaka udrzba jde kolem :-(
Jinak nemas nekde jeste napsan blog pro sve legacy vcetne konkretne Tveho motoru,ktery mi zajima nejvice? Dekuju.
Mam vonavou imprezu,ale s dvema klukama je vetsi pozadavek na kufr a to preza pomalu prestava splnovat. Az budes prodavat legouse,ozvi se :-)
Jeste dotaz,proc forestra ne? :-) Je to defakto jeste klasicke kmobi se zvysenym podvozkem ala impreza ,ale komfortneji naladeno. Spotreba jako u legacy 3.0 ,jen je to auto divocejsi a mrstnejsi,je s tim vetsi sranda :-)
Cupra:ne ne, blog nemám a Legacy mi musí z titulu nesmyslných zákonů vydržet ještě 4 roky, než ho budu moci bez problémů prodat.-)
3,0R s manuálem sed ělá jen Spec B a těch je málo. Jak legacy kombi, tak sedanů.
Toho v Autwecu "merčím", ale potřebujei se "zbavit" 3MPS před tím.
Hanzz: 2,0R se z výše uvedeného důvodu prodat nesmí dříve, než za 4 roky. Resp. asi smí, ale jednak by s tím byly účetní komplikace a jednak mi vyhovuje.
Cupra ještě jednou: já už nechchi žádného divočáka, toho mám prakticky nového doma a skoro s ním njezdím. Chchi auto komfortní, větší, ale s nějakým výkonem, to ano, ale ne znovu kostitřes:-)
Outback či legacy, Mondeo ST, nové Mondeo 2,5T. S-max 2,5T, tak nějak....
M§j motor je 2,0R 121kW, r.v. 5/2006. Je to náhrada za 2,5 121kW s zcela novou koncepcí (2xDOHC, proměnné časování ventilů). Jako fakt, ten motor je opravdu slušný. Sice nevypadá, že by měl papírových 121kW, ale v pásmu nad 4000 otáček jede fakt dost dobře a má krásný zvuk, jakožto každý boxer Subaru.
Ten X-Type měl asi pryč silentbloky v zadní nápravnici podle toho co popisuješ ale takhle zbídačenýho bys byl blbej kdybys koupil, to je tak nasypat kilo a stejně to leštěnka nebude. Podle mě minulá generace Legacy v kombíku je opravdu krásný a velmi dobrý auto a s H6 v manuálu to musí být paráda. Ještě si vyzkoušej toho bavora, ceny pětkové řady šly hodně dolů v posledních měsících.

06.08.2010, 13:41 |
hanzz Zdeny, psal jsi něco o tom, že občas potřebuješ vozit nějakou práci, nebo modely letadel, nebo co... tak tady máš jednu raritku :)
[ Link ]
K tomu Spec.B nevim,jestli tohle je to prave co se tyce pohodli :-) Podvozek Bilstein ladeny do sportovna,18 elektrony,silnejsi stabilizatory neni zrovna moc pohodlna kombinace..nejel sem v tom,ale logika veli ze to bude tvrdsi o dodt nez Tve lego Zdeny...nevim,o tomhle by mohl poreferovat Slim,kteryho myslim i prodava :-)
co Citrón C5?
pozadavek pohodli by splnoval :-)

06.08.2010, 14:24 |
hanzz Žiju v domnění, že Slim má automat s SI-Drive, ale nechci kecat. Ale rozhodně chce-li Zdeny pohodlí, tak je lepší Outback, který ale zase nemá tak jistý jízdní projev (ale to je vztaženo k Legacy, pořád je to samozřejmě špička :)

06.08.2010, 14:45 |
muSlim | Upraveno: 2010-08-06 14:56:48
ako cupra.165, na SpecB sa vyser, to by si si ešte pohoršil oproti 3MPS
2 hanzz: jj mám automat 5°, ale ešte bez SI-Drive a súhlasím s tým pohodlím v prospech Outbacku.
SI Drive ako také mi ani nechýba, ono to v praktickom porovnaní nie je nič iného než nemSI-Drive automat cvaknutý do polohy sport... akurát sa to u SI Drive volá Sport Sharp, či tak niečo :o)
P.S.: kde sa najčastejšie pohybuješ? Tiež uvažujem o 121kW 2.0R v kombíku kvôli prírastku...

06.08.2010, 15:14 |
hanzz Slim: Ony ty chatakreristiky SI-Drive jsou trochu jiné. Režim Sport a Sport Sharp odpovídají našemu běžnému režimu a režimu Sport (u mne ještě označeném jako Power). SI-Drive má ještě režim Inteligent a to je, jako by nám odpojili dva válce :)
2 hanzz: ja viem, neboj, len pár ľudí žije v domienke že SI Drive 3 liter je výkonnejší a lepší ako nem SI Drive 3 liter :o))) Tak preto som písal len o tých dvoch módoch, nakoľko ten Intelligent u mňa neexistuje. Nie som ani inteligentný, ani tak neviem jazdiť :oD

06.08.2010, 15:34 |
hanzz Ale zase ten SI-Drive s módem Inteligent je dobrý pro šetřílky, kteří si manicky sledují spotřebu (a teď na Zdenyho nemyslím), protože to v tom módu sice moc nejede, ale zároveň ani tolik nežere ;)

06.08.2010, 15:34 |
hanzz Ale zase ten SI-Drive s módem Inteligent je dobrý pro šetřílky, kteří si manicky sledují spotřebu (a teď na Zdenyho nemyslím), protože to v tom módu sice moc nejede, ale zároveň ani tolik nežere ;)

06.08.2010, 15:34 |
hanzz Ale zase ten SI-Drive s módem Inteligent je dobrý pro šetřílky, kteří si manicky sledují spotřebu (a teď na Zdenyho nemyslím), protože to v tom módu sice moc nejede, ale zároveň ani tolik nežere ;)
2 hanzz: no ono je to trošku nebezpečné skôr. Vyskúšali sme všetko možné čo Subaru dáva na trh a v niektorých prípadoch sme boli za debilov a hanbili sme sa že sedíme v trojlitri, keď sme sa z križovatky v Intelligent móde nevedeli pohnúť tak svižne ako sme to predpokladali :o/ Osobne si myslím že ten mód je tam úplne, ale úplne na piču, síce to jazdí za málo, ale dá sa povedať že to skôr nejazdí než jazdí :o)
Slim :-)) uplne vidim ty pohledy :-D...
Ja asi zase starnu a mit prachy,asi skocim do automatu 2.5 GT kombi legacy ted co je novy v salonech a co uz brzo nebude a ten SI drive ma a libi se mi to..nekdy fakt jezdim kochacku,tak by se ten linej rezim hodil :-D
2 cupra.165: kochačka je v trojlitry 50-60 na dvojku s občasným odstrelom od neznáma a následným dojazdom bez radenia kamkoľvek inak než spomínaná dvojka :o)))))) bued mi to chýbať, až to dám preč... piči... :o)
Cupra: ano, Legacy 2,5GT bych mohl i já. Jenže, tolik za nový auto prostě nedám, počkám 2-3 roky.
Outback - souhlasím s tím, že uje jízda v něm v porovnání s Legacy poklidnější, měkčí, už jsem jich pár "projel". ALe kladu si otázku - když mi nyní sedí Legacy, nač Outback? Na to, že budu sedět o 5cm výš a mít o 1-2 litry vyšší spotřebu? To žena pořád hučí, že Outback se jí líbí. No, mně taky, no...
Spec.B - radost z jízdy, menší při návštěvě benzínky (převodovka z STI??).
SLim: jezdím v Šumperku. K tomu motoru - pokud vyloženě nezávodíš, tak to jde. Jenže ty, pokud vím, máš 3,0R a to bude pro tebe dost šok. Přeci jen, je to jiný výkon - 60kW je znát. Ale znovu říkám, po dálnici jede 130, při podřazení má výkon na předjetí (pokud tedy nejedeš v 5 lidech a rakví na střeše) a spotřeba je v mém případě královská - roční průměr 8, což je na 4x4 slušné.
S těmi BMW- to, co se mi líbí vzhledově, je tuším ta E39? Ale je to 10 let straé... Ty nové 530 se mi líbí jen v kombi, zadek je dost násilný, nevím, ještě jsem si to pořýádně neošahal. Kdo mě sveze v 5er BMW? OL, ŠPK, BR. Díky předem.
C5 - ano, na pohodlí určitě. Ale kupovat nobější a po 2 letech ho prodávat - to je fin. vražda - propad ceny u Citronu je úžasný. Tak, jako u Forda.
2 Zdeny60: šok to bude tak či onak, na to som už pripravený... priority sa menia, možno časom bude niečo ešte výkonnejšieho než teraz, ale len na víkendy :o) Celkom si ma prekvapil tými údajmi... myslím si že do 9-10 by som sa vošiel konečne :oP Ad. prevodovka, áno - Legacy Spec.B má 6MT spoločnú s STi. Keď nejazdíš toľko veľa, alebo by si teda nejazdil s tým konkrétnym autom, tak si myslím že 3.0R sa Ti bude hodiť najviac, ak sa dívame na paletu Subaru. Ja mám dlhodobý priemer 12 a niečo, krátkodobý býva aj 15, problém u mňa je že to je daily driver a ročne s ním dám minimálne 45 tisíc. Mám ho od 01/2009 a natočil som naňho zatiaľ 59 tisíc a to by ma pri dieťati zabilo :o) Inak by tá spotreba samozrejme nevadila, lebo za tú jazdu to stojí deň čo deň... až premýšľam že ho nakoniec nepredám, ale žiadny racionálny dôvod pre to nenachádzam a tak či onak potrebujeme kombíka (bleh) :o/
Tak po chvíli se vracím k tématu - dosud otevřenému.
Měl jsem dovolenou a v rámci ní jsem podniknul autoturistiku - tedy od bazaru k bazaru.
Předně - byl jsem zaskočen mizernou nabídkou aut - před lety bylo aut více, i když, jak kde. No nic.
Otestovalo jsem si Ford SMax a SUbaru Tribeca. Dost odlišné vozy, že?
Tak nutno uvést, že obě auta bych tedy mohl. Jenže...
S-Max v dýzlu s cenu, kterou jsem ochoten dát, to už může být věc k zamyšlení (jde o vozy 2007-8 s cca 100.000km). Jinak k autu jako takovému bych asineměl námitek - výtečný prosotr a pohodlí, jízda v ceku dost svižná (2,0 103kW 6°MT).
A nyní dotaz: jelikož dýzle už 2 roky nesleduji, dokáže mí někdo věrohodně říct, JAKÝ je v tomto voze motor? Mám na mysli 2,0TDCI 103kW r.v. 2007. Bazarník tvrdí, že jde o motor PSA, na webu jsem ale zahlídnul info, že PSA se dávaly až do Mondea od r. 2008. Tedy tento S-max by měl mít klasiku Ford.
Subaru Tribeca: tak tady zažívám těžké dilema. Auto jako nové, 25.000km, cena akceptovatelná. Výbava maximální, mimo šíbru )tedy kůže, navi, 5°AT...
Jízda je zážitek, pokud si Tribecu B9 nepletete s WRX STI :-) Pro pána v letech - super. Nejvíc mě praštilo do uší to ticho - božský ticho i na kostkách, přes díty, motor výborně utlumen až do někde 4,
5 t otáček. Prostoru na rozdáávní jak vpředu, tak vzadu, kufr excelentní. Vzhled - no denně se s kolegou v B9 asi nepotkám. Potud klady. Ovšem i zápory- při maximální snaze o ekonomickou jízdu byla spotřeba 13,5l. To je tedy dost, i když chápu, auto váží téměř 2 tuny a navíc jde o 3,l benzín s AT a 4x4.
Srdce touží, rozum stávkuje. Nové auto (08 s 25.000km, s jasným původem z CZ), ale náklady na servis - hodinová sazba 1100 bez DPH (SUbaru OL), díly asi taky nebudou za bábuz, ale zase nové auto, takže by zatím nemělo být třeba moc investic mimo lejů a filtru. Rozvody řetězem, jako každá H6 3,0. ALe gumy, benzín, POV, HAV... Chtělo by to sponzora...
Takže - asi (určitě z toho nic nebude). Ale pátrám po S-maxu s 2,5 T benzín - máněkdo zkušenosti?
Založím ještě souběžné vlákno, tady to už stejně asi nikdo nebude číst.
Jinak pokud by mě vzali někde Mazdu 3MPS protiúčtem, vzal bych S-maxe či Legacy, evetuleně zítra ještě omrknu Mazdu 6. Mondeo s 2,5T nikde poblíž mě není.

17.08.2010, 20:26 |
Pekys Zdeny: odpověd v druhym příspěvku.
Jen dodám, rozvodu S-Max - při 200tis nebo 10 let, co nastane dřív.