
Navštíveno 9321x

Zdravím,
chtěl bych znát váš názor ohledně motoru 1.9 TDI ARL (rok 2002 a výš, starší jsou prý méně povedené) Nájezd by byl nejlépe do 180tkm, možná lehce přes.
Uvažuji o koupi VW G IV/ Bora nebo Leonu právě s tímto motorem. Pokud má někdo nějaké rady na co si dát pozor při výběru, nápady, zkušenosti, připomínky atd. jen to uvítám.

10.03.2015, 16:08 |
Chris Tak vela stastia pri hladani. Pred par rokmi bolo problem najst ARL s REALNYMI km pod 200tis.

10.03.2015, 18:43 |
Lycron | Upraveno: 2015-03-10 18:43:58
Toho jsem si vědom. Hledám hlavně na německých inzertních portálech. Vím, že to automaticky neznamená, že kilometry budou sedět, ale minimálně je tam větší výběr. Přjde mi, že golfů s timhle motorem je tu strašně málo, snáze se dá najít Leon a těch u němců je docela dost.
Jde mi hlavně o spolehlivost, náročnost na údržbu atp. Pohledal jsem na netu a něco málo našel, ale není toho moc.

10.03.2015, 21:38 |
kuja Lycron: Ve VW sem pred lety celkem jel a uz tak pred 6-7lety byl obrovskej problem najit ARL s min jak 200tis najetejma :) 110kw TDI si vetsina lidi kupovala hlavne z toho duvodu, ze to jede :) V dnesni dobe bude mit vetsina ARL tak 300 a vic :) Asi je fakt lepsi koupit neco nejzachovalejsiho a proste do toho neco nacpat :)

11.03.2015, 09:01 |
gizmi :) Nebo to udelat jinou cestou.. Ja treba koupil tenkrat starou dobrou 66kW se slusnou vybavou, dal vstriky Race + chip Dieselpower, dokoupil si Recaro interier a jsem na tom stejne jak ARL a to s realnyma kilakama (koupeno 130t nehonenych, dneska mam 220t).. Jinak TDi a navic silne si nekoupi clovek na nakupy, ale na dalky + tomu bude nakladat, takze pod 200t najeto je usmevne. Ja kupoval tenkrat od duchodce z Nemecka a ten najezd za 7 let je u me nizky tim, ze jsem vzdy mel dve auta (na kratsi trasy a vylety honda, nebo moto) ale to neni bezny ;)

11.03.2015, 09:28 |
Chris nedovolil by som si tvrdit, ze to je to iste.
Co si pamatam tak prve 66kW AGR, AHU a pod nemali VGT, tym padom ak das race 520 vstreky tak chipom to nijako nedoladil, len to bude kurit ako lokomotiva.
Novsie tusim po 2000 roku ALH, mali uz 11 lopatkove turbo ako ASV 81kW, ale mali mensie vstreky, tam ak by si dal PP764, tak sa vedeli priblizit k 150PS podla stavu motora.
Avsak rozdielov je viacero:
- ARL ma 6kvalt, teda 240mm spojku namiesto 228mm
- velky FMIC v predu, narozdiel od maleho IC v podblatniku
- 288/312mm predne brzdy (66kW ma bud 256 alebo len 280mm s mensim piestikom)
- je to PD, cize iny priebeh vykonu ako rotacka
- relativne velke turbo GT1749VB
- ARL zozenies v lepsej vybave.
- kvoli tomu, ze je to PD, velky FMIC, VBckove turbo to v pohode nachipujes az k 200PS podla stavu motora a sikovnosti majstra
skor ako golf mozno zozenies leon top sport (ARL predknokolka) alebo Leon Cupra 4 ( ARL 4x4).
Alebo ak chces lahsie a trochu lepsie dost som jazdil na Ibiza 6L Cupra 1.9 TDI BPX (vynoveny ARL) len chipom poladene a odmerane podla teploty 205-213PS a okolo 450NM.

11.03.2015, 10:02 |
gizmi Chris: koukam znalec :D Od motoru po konec mam holou nerez trubku a na konci nerezak z TTcka a predstav si, ze to huli mene nez vetsina TDi co pokam. Hulici lokomotiva = spatne odladena mapa, protoze to spatne spaluje. 66tka nema flashovaci jednotku (coz jsi ani nezminil), takze to neni jen "nalejt", ale napajet a opravdu odladit. Aktualne jezdim 150PS/350Nm a to zcela zdravych, protoze je v klidu uchladim (mohu jit dal, ale bez IC bych dopadl jako vetsina = huli jim to a nasledne padaji turba, protoze se neuchladi.
6tikvalt beru jako argument, na druhou stranu k cemu? :D Spotreba uz o tolik nepadne..
na 150PS bohate staci ten v podblatniku a pokud bych sel dal, tak urcite velkym IC
brzdy nemam problem s tim co tam je (oproti Hondam, kde je to vazne poddimenzovane zlo je tohle do 200PS dostatecne, kdyz teda nekdo nekoupi ty nejhorsi smejdy)
praaaave..je to PD, ktere je proti rotacce jedno velke kurvítko (to byl hlavni duvod, proc jsem sel do 66tky, protoze ta prezije vsechno)
turbo OK, ale zalezi na tom, co vlastne clovek chce.
lepsi vybave? To urcite nikoliv. Ja v serii take mel ele vsechny okna, ele zrcatka, atd. Tempomat me stal 1000,- tazne 2500,- ...ta vybava se u G4 dneska pohybuje opravdu za levno, kdyz neco clovek chce a hlavne to auto je jak lego :D
tech 200PS ale dlouho nevydrzi, protoze PD :D
Souhlasim ze ty auta nejdou rovnat, na druhou stranu pokud budu chtit spolehlivejsi motor a staci me tech 150PS, tak rotacka je taky varianta, protoze ji v peknem stavu sezene snaze.. ;)

11.03.2015, 11:21 |
Chris gizmi: Tak ale otazka je k comu su dobre Race520 ak mas 9mm hlavu na cerpadle ?
Na AGR/AHU len s Race520 a rurou od vyfuku, IC v podblatniku a 150PS/350NM moc neverim. Problem bolo bezpecne vyzmykat 150PS bez dymenia z ASV a to ma 11lopatkove turbo s VGT.
Btw. mas tam vobec C-ckove cidlo tlaku ?
Kamos naladil na audi a4 z 66kW AHU na 190-195 koni.
Ale dorobil tam VGT, hybrid turbo alla VB, race520, 11mm hlava cerpadla, FMIC , 6kvalt , 240mm spojka a to ladili hodne :)
Bolo vela kauz kde v jeden den merali vykon na roznych brzdach rozdiely boli dost markantne. Samozrejme si vacsinou prilepsovali, tak kde im to vyhovovalo :))
6kvalt - mozes prijemnejsie cestovat pri nizsych otackach na dialnici. Ved davali aj prevodovky z Fabii ATD, ako aj jednohmotu do 5kvaltov.
Inak kabelaz sa da upravit a ide chipovat aj po kabli. Nvm ci nahodou od 2001 rotacky to nemali by default.
Musim ta sklamat, chalan upravil viacero cupier na 200PS a vydrzali 100-150k km vacsinou, potom museli riesit spojku.
Mal som trocha prifuknutu ATD PD a docela v poho. S motorom som nikdy nemal problem :)
Ono ARL ma viacej veci, ako napr. chladic oleja a pod co rotacka nema. Pride mi ovela vyspelejsie auto.
Brzdy na accorde mi uplne postacuju ak sa starar a mas dobre komponenty. Ak bude malo neni problem upgradnut na 324mm 4piestiky z legenda a dozadu 305mm. Ale to je zbytocne uz :)
PS: co mate vsetci s tymi cervenymi plechacmi na koncerne ? :D

11.03.2015, 11:43 |
gizmi Dobre jsou z duvodu dalsiho postupu, na ktery jiz nedoslo (dostal jsem rozum a prestal do toho cpat penize), motor mam ALH (tedy jeden z prvnich golfu 4). Co se tyce hodnot, tak to i sedi (srovnavano s mraky autama). Jinak vzhledem k tomu, ze kamarad u dieselpower dela jiz pomerne dlouho (FLEKY) a o motor se staral on + jednotku prepajel a odladil na brzde primo Richard, tak neverim v nejake podvody. Nemaji duvod.
Jak jsem psal - dulezite je zvazit, co vlastne chci. Je to golf 4 jako golf 4, vykonem stejne (za rozdil ceny v tech motorizacich mas na zakladni servis + vstriky Sprint a ten chip) a mas pak motor, ktery prezije vse. PDcka proste tolik nevydrzi a kdyz se kohokoliv znaleho zeptas na nejpovedenejsi TDi, tak odpoved je rotacka.
Accord TypeR ? :D Tam je ten rozdil docela znat. Vetsina sviznejsich hond ma proste poddimenzovane brzdy.
Cervene plechace? To jako kola? :D Na leto mam zelene a na zimu oranz :D :D

11.03.2015, 13:43 |
Chris Nebudeme tu moc OT, ale este jedna vec.
Nemyslim si, ze z 66kW AHU,AGR spravis len race520 150PS.
Tam uz treba aspon GT1749VA turbo, sanie zo 130PD,vyfuk, mapy a stacia ti aj PP764.
Ty mas uz ALH, co je 11lopatkove turbo s VGT, cize k 150PS by si mozno dal aj PP764. Ale daval si aj sanie zo 130PD nie ?
Nie TypeR, ale CN1 po FL.
To su orange ? Vyzeraju ako cervne :D

11.03.2015, 14:34 |
gizmi Chris: tady neco nesedi u vice veci :D
x mam ALH r.v.98 = jeden z prvních golfů 4, takze hlaska "ty mas uz ... " kdyz pred tim nic nebylo ? :)
x kde to vidis cervene? Schvalne fotka auta (opiskovani i barva zdarma, takze cena rozhodla o provedeni :D )
x jedine upravy v motoraku: vstriky, jednotka (chip), podtlaky jinak, repas turba + nove svody, vyfuk nerez, napajeci kabely zesilene (+ i ukostreni), vetsi baterka a to je vse :D Jinak po dohode s Richardem odladeno do plynulosti (tahne pekne od zacatku az do cerveneho), nikoliv jako vetsina ma do spicky (taha to brutalne, ale jen v rozmezi 1000 otacek, jinak mrtvola)..


11.03.2015, 15:10 |
Chris Gizmi:
uz je to plny OT:
Sry mas pravdu, stale som bol v tom, ze 2001 bol zlomovy bod u rotaciek, ale to bol rotacky/PD. U rotaciek to bol 96. Kde prestali pouzivat AGR/AHU a sli do ALH, ASV a pod.
Ak vravis, ze to tak mas a mas od toho papiere tak ok. Hlavne, ze ty si spokojny.
Back k tematu:
Problem najst zachovale PD, nie to, rotacku. Hlavne, ked uz za trochu vacsie $$ kupis ovela novsie auta....
Z boku na hondaclube vyzerali do cervena. Anyway sry ale vyzera to otrasne ako zadne cire svetla. Proti gustu ziadne disputat :))

11.03.2015, 15:19 |
gizmi Chris: hned jak se dostanu na chatu, tak sundam z pudy original veci ;) Je v planu prehodit zadni svetla a masku do origo + prodat tu BRU (s tou jsem podle me jediny v CR, protoze vyrobce je Ruska firma). Uvidime co bude, hlavne ze to jezdi :) Je to otloukanek (nakupy, mesto, atd.), abych zachoval Hondu bez tukancu..
Děkuju za rady. Ještě o tom popřemýšlím, ale nejspíš to tedy zamítnu.
Jen pro mou zvědavost, chtěl bych se zeptat, jaký je váš názor na tyhle dva kusy. Jestli ten nájezd sedí nebo ne? Dle stavu sedaček a celkově interiéru si myslím, že by mohl. (ten černý je v tuzingu, to se mi nelíbí, ale teď mám hlavně na mysli ten stav auta) Vybral jsem je "náhodně", nejsou to kusy, o které bych měl zájem.
[ Link ] [ Link ]
ASZ ARL jsou stále ty nejlepší motory co ve VW udělali