Navštíveno 11494x
24.07.2015, 12:20 |
H-Honza (M) | Upraveno: 2015-07-24 12:22:34
zkusím jestli se tu nevyskytne nápad...
Mám zákazníka, kterému se vylila zhruba polovina plechovky aditiv do nafty VIF - letní do auta.
Měl ji v kufru, nakládal lišty a nevšiml si že jednou lištou udělal dirku do plechovky, která mu přes noc vytekla do auta.
Smrdí to jako prase, ničím se to nedá čistit.
Zkoušeli jsme normální cestou, bez úspěchu.
On to zkoušel všema cestama, což vedlo k rozleptání koberce a poškození čalounění zadních sedaček.
Celá zamořená část auta se odstrojila, vymývala, proplachovala, dezinfikovala, nic nepomáhá, čističe, teplá studená voda, líh, odmašťovače, auto pořád pekelně smrdí, jako že v normálním počasí se v něm nedá sedět déle než půl hodiny, na sluníčku se do toho nedá vlézt vůbec.
Koupili jsme nové sedačky, nové koberce, ale chceme vyřešit zápach než je tam dáme, protože i po demontáži původních kobercu a zadních sedaček, vymytí prostoru, to pořád nesnesitelně zapáchá.
Nemá někdo podobnou zkušenost s nějakým jiným řešením, než kanystr benzínu a sirky?
24.07.2015, 13:47 |
Ravo taky se mi jednou rozlil VIF do kufru na koberec....koberec jsem musel vyhodit, plech pod tím odmastit techničákem.
Smrad v autě co se natáhl do ostatního čalounění jsem vyvětral a pak přerazil California Scent gelem - nějakou výraznou, naplno otevřít plechovku
[ Link ] Takže za mě větrat, větrat, větrat...prostě to nechat stát otevřený někde v garáži a honit vzduch ventilátorem nebo tak něco a pak tam vrazit tu voňku...
Valet Pro dělá Enzyme Odour eater... Obsahuje to enzymy, které jsou schopné organické látky částečně rozložit, možná by existovalo i něco silnějšího od jiného výrobce (dobré zkušenosti mám třeba s firmou HG, ale to by bylo nutné zjistit). Asi bych na to šel touhle cestou + větrání.
Vždy jsem se "modlil", aby se mi něco takového nestalo. Vždyť jen když se mi to dostalo na ruce, tak ani opakované důkladné mytí nemělo valný účinek....
24.07.2015, 17:02 |
fredh Podarilo se nam to rozlit cestou pod sedackou ridice cestou na hory do Italie. Vsem nam bylo dost zle i cestou zpet. Potom jsme to cistili, zapach byl porad, ale casem se ztratil, jak s tim autem jezdil. Proste se to postupne vyvetralo... Podvou trech tydnech to nebylo skoro znat...
Co zkusit napsat výrobci,co doporučí,třeba se jim to taky někdy vylilo
24.07.2015, 19:04 |
gizmi Stalo se mi to same v kufru a pouzil jsem prumyslovy tepovac Karcher a zachranen koberec. Na kov jsem pouzil cístic na motory Lidl a take to slo dobre. Pak nechan kufr na slunci a smrad zmizel
Jako poslední možnost mě napadá Ozonmaker.
Zařízení pro dekontaminaci
Zařízení prostřednictvím ionizace vzduchu vytváří nestabilní alotropy kyslíku, tedy ozon O3. Ozon je velmi silné oxidační činidlo a odstraňuje všechny nečistoty nahromaděné v kabině. Efektivně odstraňuje vlhkost, která se shromažďuje převážně na podlahové vrstvě a odparnících klimatizace. Odstraňuje i nepříjemné zápachy.
Ozon makerOzon maker dokáže v závislosti na velikosti kabiny vozidla a stupni její kontaminace vybrat provozní režim a čas, po který bude zařízení pracovat (5, 10, 15, 30, 60 minut). V případě autobusů je doporučováno použít několik Ozon Makerů.
Ozon (O3) je obsažen v atmosférickém vzduchu, kde vzniká z kyslíku vlivem UV záření. Ozon je plyn těžší než vzduch, je nestabilní a rychle se rozkládá. Vyšší teplota, vlhkost a znečištění vzduchu urychlují jeho rozklad. Ve vodě se pak ozon rozkládá ještě rychleji než ve vzduchu. Ve formě plynu je bezbarvý, v silnějších vrstvách má namodralý nádech. V kapalném stavu je sytě tmavomodrý, a v pevném stavu téměř černý.
Ozon je velmi silné oxidační činidlo, mnohem silnější než kyslík. Rozkládá se na molekuly kyslíku a atomy kyslíku. Kvůli jeho velmi silným oxidačním vlastnostem je široce používaný v průmyslovém prostředí, ale také např. ve zdravotnictví.
co zkusit poptat se nějaké profi firmy, která čistí interiéry, ty by měli vědět a pokud ani oni ne, tak pak prostě zkoušet viz. výše...
posypat nějakým sorbentem? jedlá soda?
díky za postřehy, zkusíme, a podám info jak to dopadlo, kdyby se někdo dostal do stejné situace.
tak jsem v tom taky, v tom horku z....ným, změkla gumový vana v kufru a VIF padnul a vylil se, sic byl v igelitce. Takže uvidím, co vymyslím já, naštěstí trochu, že je to sedan a je alespoň trochu oddělené, ale jinak, z....ný vedro :-(
pro další předejití problému jdu do tohoto:
[ Link ] plus dání ještě do igelitky...
VIF má průměr 7,5 cm x 15,5 cm výšky
Likvidaci zkusím polejt to celé klidně celou lahví jaru a nechat větrat...
Pořádně extraktorem vytepovat veškerý koberce a čalounění, vyčistit komplet plasty. Nechat 100% uschnout a vzvětrat a pak projet ozónem . Vyčištění samotnýho postiženýho místa nepomůže , protože je ten smrad jako by už nasáklej všude.
Pročtu sra*ku vozíte, když víte, že seto může kdykoliv převrhnout a vzhledem k nekvalitnímu obalu vylít? Co to mít doma a nalít do nádrže až po dotankování? V zimě, když Vám to v kufru ztuhne, tak je to beztak k prdu. A vymýšlet, do čeho všeho to zabalit, tak to je hodně těžký úlet...
camron: vozím to rok a nikdy nic, ale prostě tohle vedro tu plastovou vanu, co to v pohodě drželo, to úplně změklo a bylo to v háji... A doma, v bytě to mít? Měl jsem to tam 2x a smrdí to v bytě :-( Za celou zimu mi to v kufru neztuhlo, aby to nešlo nalít do nádrže...
09.08.2015, 23:01 |
Shr3k Já mám plechovku strčenou v grilu na terase, aby to nesmrdělo doma, a plním si pár těch plastových jednorázových balení. Ty vozím v autě pod podlahou kufru, navíc zavřeně sponou v tlustým igelitovým pytlíku.
Oživujem téma ktoré som so ssi z nudy prečítal, čo skúsiť biele uhlie?
Vytepování, 3 týdny větrání během doby v práci a OK, v kabině nic cítit není, v kufru trošku, ale po otevření kufru tak 15 s a pak už ne. Časem se to odvětrá úplně.
Kde mít VIF, když máš byt a třeba bez sklepa, že? Já to mám teď doma v těsné potravinářské dóze a pohoda už ;-) Stejně za to mohlo u mě to letošní humus vedro...
Co u nafty jak? Je to k něčemu?
ja VIF používám dlouhodobě a vif má jednoznačně vliv na chod motoru. S vifem citelně lepší, méně regeneruje FAP a je nižší spotřeba dlouhodobá +- 0,4litru. Ted došel a pár nádrží bez vifu s obyč naftou bylo hned znát
To je jak v sedmdesátých letech... v 21.století bych předpokládál, kor za ty ceny, dostatečně aditivované palivo již na stojanu pumpy nezemědělského charakteru. Vodičková alchymie a další prodražování PHM se stále praktikuje? Zírám.... no ještě že se toho nemusím účastnit.... :-D
no Radku, bohužel to tak není.
04.10.2015, 11:43 |
gizmi Take nejsem ten nejdokonalejsi na svete a dovoluji si k LPG mit jeste vuz na naftu. VIF davam po dobu 7 let a to co pise Only_One je pravda ;)
Jinak ho vozim v bocnim boxu v kufru (tam kde je lekarnicka) a obcas se povedlo, ze baleni nedrzelo jak ma. Tepovac, vytepovano a z kovu jak jsem psal pripravkem z LIDLu na cisteni motoru a pohoda. Tepovac to dostane vzdycky uplne ven = zadny smrad (pravda, ten spodek nechavam uschnout venku na slunku)
04.10.2015, 12:44 |
HIGHTOWER | Upraveno: 2015-10-04 12:46:25
Jezdím jen Benzina Verva diesel a i tak ještě + VIF adetiva diesel letní/zimní a není rozdíl ve startování v létě/zimě. Jak je tu uveden článek o VIF benzín, je i článek test VIF diesel...
[ Link ] [ Link ] [ Link ]