
Navštíveno 9673x

Ahoj,v horizontu dvou-tří měsíců hodlám objednat novej povoz pro manželku.Už jsem skoro rozhodlej pro Škodu Rapid 1.2 TSI 81kw se šesti stupňovým manuálem.Má ho tu někdo kdo by mi mohl poreferovat jestli je spokojen nebo by se rozhodl jinak.Díky za každé rady :)
Mame v praci tohle ve fabii, dneska jsem s tim jeli (ja jako spolujezdec) a uz ma nalitano 22kkm - sesterska jednotka ji ma taky a jsou spokojeni. Spotreba dneska Mimon - Praha po dalnici a po Praze a zpet byla cca 6L/100, sesterska organizace, kdyz sem se bavil s sefem autodopravy, tak rikal, ze jsou max spokojeni zatim se spotrebou, ze maji 5,7L a to se na obou autech stridaji ruzne lidi.
Ja zatim nemuzu poreferovat, nemel sem cest tu mrchu ridit :)
Popripade kolega z prace vlastni fabii 1,2 TSI, tak se muzu poptat, kdyby te neco zajimalo, jen nevim zdali 81kW...
V práci máme, lidi si pochvalují jak motor jede, holt, jsou zvyklý na slabší a línější motory a najednou mají turbomotor, i když "pidi". Kufr velký, vejde se tam celá sada kol a je tam ještě místo.
Zpracování nic moc, holt jen Rapid a máme jen socku verzi, ale účel to plní, manželka, pokud není zvyklá na nějaký výkonný auto, bude spokojená.
Spotřeba je kolem 6.2 kombinovaná.
Za mě je to línější ve vyšší otáčkách, ale jede to v předpisových rychlostech. Podvozek dobrý, trošku tvrdší, ale pořád komfortní, to mají Škodovky dobré. Prostoru i na mě dosti, i když si moc vybírat polohu nemohu :-D Rádio OK, hraje slušně. Jediné, co mi tam vadí je systém stěračů, když chceš dát ostřik okna, tak napřed 1x přejedou stěrače na sucho a pak až to stříkne vodu, což je debilita největší, v létě máš okno hnedka špinavé od rozmázlé havěti.
1.2 TSi jsou snad jen a jen 81 kW
Jezdím s Fabii 1,2 TSI 66 kW mám to jako služební, najeto zatím jen cca 6k. Takže nemůžu moc soudit,ale kombinovanou mám kolem 6 litrů. Podle toho jestli jedu kratší vzdálenost nebo delší. Zatím to moc nehoním, jelikož je to v záběhu. Zvuk motoru v kabině skoro neslyšný, jediný co bych z toho vyhodil je start/stop nebo jak se to jmenuje. Asi to je o zvyku,ale já si zatím nezvykl :(.
Ředitelka má Rapida spaceback, nevím jak klasický rapid, ale ve spacebacku mě mile překvapil kufr, ten je vcelku velký. Doma máme jen auta v kombiku, takže jsem zvyklý na na hodně místa,ale v rapidu to fakt ujde.
6k km, to uz je davno zajete na to, aby si tomu uz mohl slapnout na krk
Zajetý je to z fabriky, kluci po prevozu na parking tomu hned daj:)))
AllInOne: asi tak nejak :D
Tak do teď jezdí ve Fabii I 44kw takže to pro ní bude posun k lepšímu.Fábku jsme kupovali jako zánovní a měníme jen proto že je malá a po narození prcka už prostorově nestačí.
1.2TSI jsou i 66 kw s pěti stupňovým manuálem a vzadu s bubnama.
16.01.2017, 22:20 | Soptík - aha, tak to je mazec a děs :-(
Ono když bereš auto ze Škodovky přímo, tak tam máš na tacho třeba jen 8 km, ale prý zajíždět netřeba a jak auto naučíš v mladých km, tak ti bude jezdit :-D
Ze 44 kW Fabia I do 81 kW Rapida to bude velká změna, co do živosti auta, rozměrů, ale zvykne si a bude happy
Mno a kdyz se ji to bude zdat velky, tak to o nejaky prihodny svodidla zmensi na velikost te Fabie :-D

17.01.2017, 16:29 |
Losky 81 kw je úplně v pohodě a pro ženskou obzvlášť. Věřím tomu, že to na většinu z nich jede až až:) Navíc je to do města dle mého ideální. Hodně hbitý a lehký. Co se týče ostřiků, stačí tam dokoupit nějaký zpětný ventilek někam k těm tryskám. Stojí to pár Kč a pak vždy voda půjde hned.
Já mám teda F3 81kw, z půlky město a okresky a spotřeba průměr 6,3L, ale dost to honím. Ale prostor vzadu tak pro děti, v tom je Rapid o dost lepší.
Ostřiky nefungujou tak, že stačí držet páčku? Napřed začne stříkat a po puštění páčky jdou teprve stěrače?

17.01.2017, 20:47 |
Losky není to nic šíleného. Prostě držíš pozici pro ostřik a asi tak dvakrát projedou stěrače naprázdno, než se tam natlačí voda. Chybí tam zpětný ventil, kdy normálně zmáčkneš páčku a jde voda se stěrači zároveň. Na Škoda klubu to kluci řešili, stačí koupit nějaký ten zpětný ventil na hadičku od ostřiků a je to vcajku.
[ Link ]

17.01.2017, 22:10 |
DaveF mám to v golfu 77kW, najeto 60tis+ a naprosto bez problémů, spotřeba od začátku 6,2
Pro mě byl trochu problém si zvyknout na pomalejší rozjezdy, ten motor do 1500ot vůbec netáhne, musí se roztočit vrtulka :-) ale jinak se s tím jezdí dobře
Máme doma O3 1.2 tsi, 6ti kvalt.
Jsme spokojení se vším, kromě zvukového projevu motoru. Nebo spíš rezonace při nízkých otáčkách... myslel jsem, že to jde od výfuku nebo nějaký honiplech, ale bylo nám ve Škodovce řečeno, že to jde od turba = a má to tak být :-D
smutné...
Jo a v oleji je cítit benzín.. předpokládám, že to dělají krátké trasy jízdy (max 5km).
Toť zkušenosti za půl roku s O3 :-)
můj lakýra to má v Yetim (nevím teda jaký kW) a pocity stejný jako DaveF..
auto kupoval v létě nový, na zkušební jízdě OK, ale po půl roce takový nadšení není... a co se týče chování motoru z nízkejch vzpomíná na ex-Feldu 1.6...
v místech , kde by rád "jel" za 1 na hranici volnoběhu (pomalý výjezdy po "polňačce" a občas různý klikatý uličky v kopcích) to prostě nejde.. nemá to Nm... to samý svižnější rozjezd z křižovatky...
jinak nemůže říct ani fň..

18.01.2017, 20:26 |
Ladic Tak mám 1.2 tsi 63kw rok 2015. Rapid jako auto docela dobrý, relativně dost místa, pohoda. Průsery: podvozek dost jednoduchej=mizernej přecházel jsem z fordu a několikrát jsem málem skončil ve škarpě, než jsem do zatáček ubral tak 30km/h, tlumiče divná charakteristika třepe se to jako sulc, diagnostika skoda servis = vše v pořádku to rapid delá normálně, další je s tim asi spojenej - boční vítr - katastrofa, je to úzký skáču po dálnici jak luční koník. Jinak mám najeto 100k a v pohodě, jo a spotřeba na D35, spoustu kamionu, rychlost prakticky předpisová spotřeba 5,3-5,7, super ekorun jsem zkousel - 2,6 :) a pak ta pecka - dálnice tak 7,6 - 9,5 tam to teda žere pekelně, ale 130 nejedu teda :)
máme taky služebáky s tímhle motorem a občas s tím dojede nějaká externí firma a můžu potvrdit, že všichni jsou z té nízké spotřeby celkem dost překvapeni.
Děkuju všem za postřehy a rady.
Co jsem tak pročetl různá fora tak lidem nejvíc vadí ty ostřikovače,tvrdé plasty ze kterých je palubka a celkem tvrdý podvozek.Na motory překvapivě nikde žádná velká špína :)
Tak motory jsou celkem mladé, tak snad neduhy se neobjeví později, ale i tak, 100-150 tis. asi budou bez problémů.
Mě tam totálně štve např. to humpolácké provedení sedadel vepředu, tedy jejich uchycení v kolejnicích, kdy to není oplastované (schované) a je to takové jako ve Š 120. Ale, seděl jsem i v novém BMW 225 a tam to bylo úplně stejně :-( U Rapida to člověk veme, ale u BMW za skoro mega? :-( Ale co je to mega u BMW, že, to je jako 400 tis. u Škodovky :-D

18.01.2017, 21:44 |
Losky Ono nekoukejte na Rapida staršího. Prošel velkými úpravami na podvozku apod. Mám dojem, že ty kolejnice už jsou zakryté. Jinak motor 77 a 81 taky nelze srovnávat. Je to nová generace. Já jsem teda s 81kw spokojen. Spotřeba není problém i 5,5L. Rozhodně je to příjemnější jak TDI motory, ale na dálnici tomu chybí krouťák. Tam nafta je lepší. Jinak u 66kw si lidi stěžují na divné rozjezdy, ale nevím. Ale šel bych do 81kw. Škoda, že nedávají 1.4 110kw, ten mi přijde tak akorát ve všem