
Navštíveno 1120x

Zdarec u nas na FordFans foru sem narazil na tema, kde se resi, zdali startovat se zmacknutou spojkou, nebo bez, co vy na to?
Ted sem to parkrat zkousel, ale zvyk je zvyk a mam problem si hlidat, aby tam nebyla rychlost...
Zde nejaky clanek k tomu:
[ Link ] [ Link ]
Nezlob se na mě, ale startování s vyšláplou spojkou je lepší, páč startér roztáčí jen motor a né ještě navík kus převodovky!
Já startuju s vyšláplou spojkou i když tam mám neutrál...

23.08.2007, 10:18 |
Smrada (M)
Vzdycky se seslapnutou. Nehlede na to, ze nektery auta (USA) bez toho nestartujou
Lecni.kobyla - ja se na tebe nezlobim, ja taky mackam spojku,a le precti si ten clanek
zarovky taky prokazatelne zvysuji spotrebu a presto budu svitit
.mycTD - ono ti ani nic jinyho nezbyva

23.08.2007, 10:22 |
Smrada (M)
Asi takle, budu velkej alibista (ani nevim jak se to pise), ale v manualu k autu to mam napsany, tak to tak budu delat;)
Jasne, ja taky, jenom me napadlo, zdali o tom nekdo neco nevite - nesetkal jste se s tim, ja u sebe poznam, kdzy ji mam zmacklou a kdy nemam, treba pri studenym motoru na volnobek, kdyz ji zmacknu, tak lehce stoupnou otacky
kasa.d???? ja taky nevim naposled sem to zazil u 120ky

23.08.2007, 10:49 |
KaZaN No mne se vzhledem k tomu ze mi auto startuje na dalku, spojka saa nemacka, takze ja bohuzel na neutral bez slapnuti na spojec. Ale kdyz v tom hepim, tak jasne, ze spojka dolu...protoze prinejmensim co kdybych ja truhla tam nechal rychlost nebo nekdo jinej (o:
Sednu do auta, seslapnu spojku a brzdu, otocim klickem, pockam az natlakuje cerpadlo a startuju.
Podle toho clanku by v podstate zadna auta nemohla vydrzet pres cca 10 let. Je to hodne pritazene za vlasy.

23.08.2007, 11:05 |
Rudi taky se spojkou, hlavně kvůli rychlosti, nerad bych někomu "skočil" do auta :-)))
Zajímalo by mě, od kterýho "mazala" je ten článek...............beztak zas nějaké hovado zabývající se doposud kompostem nebo pletením sedlo k rubrice auto............a ted co napsat chytrýho.
Na forum to daval "Vena" s textem:
Tady sem blejsknul úryvek z rozhovoru s Milanem Nemethem, kde to je trošku popsané. Jinak celý článek viz. Auto Diesel č.6
kdyz tam je, tak ji taky seslapuju :)

23.08.2007, 11:30 |
LUPO Tak to vypadá že tady šlapou všichni i já.
jako sorry, ale tím že šlápneš na spojku nemůže dojít k žádnýmu crankwalk protože pokud ano okamžitě bys vymrdal šály, navíc auto i když Ti neběží čerpadlo zvládne cca 30 sec běžet na ten olej co na šálách zůstane i když netlakuje čerpadlo ... dle mě je to co napsal ten člověk totální píčovina ...
me to taky pride divny, sem si rikal, ze za dobu co jezdim autem uz by na spojce bylo neco znat a i jinym co jezdi vice by se uz spojka srala - a bylo by to uz mezi lidma znamy fakt a nebylo by to v manualech k autu popisovany, jako ze se to ma delat

23.08.2007, 11:47 |
Tony (M)
Vzdycky se spojkou. Nemam totiz cas pred nastatrovanim spojku seslapnout, pak vyradit, pustit spojku, nastartovat, seslapnout spojku, zaradit a pak se rozjet.
Jednodussi (a je to uz i o zvyku) je seslapnout spojku, nastartovat, zaradit a jet. Ne?
Tak me to ucil tata a ja to tak proste delam a delat budu a na nejake axialni sily seru.
Ja myslim, ze ten chytrolin si nekde precetl teoretickou moznost, kterych bychom nasli v motoru asi vice, ze kdyz tohle, je vice namahano tamto atd. a jen chtel udelat chytrolina.
Motory, kde pri seslapnuti spojky na krizovatce zhasnou ci pri chodu na volnobeh klepou, za to vdeci necemu uplne jinemu, nez startovani s vyslapnutou spojkou.
Co takovy taxiky, kteri startujou nekolikrat za den ?

23.08.2007, 11:57 |
clown startuju u vsech aut bez plynu, bez seslaple spojky :o) nejak nevim, ze bych mel spojku vyslapnout .. neresim .. asi delam neco blbe
já teda nevím jak ostatní,ale já když přijdu do auta tak mám zařazenou tak než nastartuju tak dám neutrál a pak po nastartovaní to nechám 15-20 sec běžet na volnoběh
je pravda i to co pise H.E.R.O. - ale to sem zase slysel v radiu, ze u polosyntetiky trva tusim 18s nez se dostane olej po nakopnuti nahoru k ventilum - takze vetsinou nastartuju a jeste chvili cekam

23.08.2007, 12:38 |
EFCA no taky nevim jestli delam neco blbe, ale sednu do auta, sahnu na klacek, kdyz je rychlost, tak vyradim, kdyz neni tak neni.... potom otocim klickem (u dieselu necham nazhavit) a nastartuju a pak necham chvilku bezet na volnobeh a pak se terprve rozjizdim...
jako HERO -nez vstracham po kasach panel, najdu pod sedackou gangsta bryle a nasoukam se do Drivig gloves, tak to nejakej cas zabere :-)
když přijdeš do auta, máš tam (nebo aspon měl bys mít) zařazenou rychlost ..
přece nebudu vyřazovat , pak startovat a zas zařazovat ..
prostě spojka - klíček - spojka a jedeš, čas jsou peníze :-)
takže 100% se spojkou vždy a za každého počasí a myslím , že se to tak učí i v autoškolách a učím to tak i synátora, nerad bych , aby mi s tím někam skočil

23.08.2007, 13:01 |
Boris | Upraveno: 2007-08-23 13:03:51
taky šlapu ; D
Nejlepčí byla segra v autoškole je naučili startovat se spojkou a neutrálem a když ji jednou auto zaparkoval táta tak stodvacku na sytič pěkně pocuchala o zeď ; DDD
Normálně nastartovala se se spojkou ale pak jí v klidu pustila ; ))))
Vím že mě vzbudila rána a její brekot ; D
Ale vidět to tak se asi potrhám ; DDD
Jinak jen u dvanáctsettrosky vyřazuju tam to jde bez kvaltu a spojky pdstatně líp a vzhledem k tomu že jezdí tak 1x až 2x do měsíce chvilku se startuje ; )
treba Mici 3000GT mela pojistku ze pokud jsi nemel seslapnutou spojku (i kdyz byl neutral) tak nestartovala...
tak to maj všechny USA auta takže dle toho jelimana by v USA všem odcházely motory ...
to je to samý jako bych napsal že na straně kde je rozvoďák a kladky je klika daleko víc namáhaná a proto když startuješ máš sundat řemeny aby Ti na kliku nepůsobily velký radiální i axiální síly ...

23.08.2007, 14:08 |
Hnata souhlas s Marauderem - v mem probe se bez seslapnute spojky nastartovat neda

23.08.2007, 14:16 |
paia vzdy mam seslapnuto, taky i proto, ze musim napred vyhodit zpatecku, kterou mam zamknutou.

23.08.2007, 14:51 |
Beda s
vzdycky se najde nekdo, kdo napise nejakou kravinu aby byl zajímavej. je to uplna blbost.
Nemám spojku......, ale kdybych jí měl, tak jo :-)))
uplna blbost to neni, ale je to zanedbatelnej problem
moje byvala Bora byla mexicka verze VR6 a bez spojky neslo nastartovat
Samantus: ano, to je vystižnejsí
No a když vezmu že nový BMW, kerý startujou na talčítko, tak bez spojky nestartujou :) nevim jak ostatní tlačítkový, ale tady jo, takže si myslim, že nebude problém to mačkat ani nemačkat, já osobně vždycky dám neutrál a ještě mám vyšláplou spojku, pak zařadim a než nandám panel rádia, navolim music tak motor naběhne jak má a vyrážim
jako Enismo, jenom radim az pred odjezdem :-)

24.08.2007, 09:17 |
Bucci s

24.08.2007, 09:24 |
choze no tady je šlapek :-)))
samo taky neutrál a s
spojka, vyřadit, nastartovat, počkat cca 20s než se ustálej otáčky a olej nateče kam má, spojka a zařadit a tradá za zábavou...
zajímavý je že v manuálech u některejch aut píše že po nastartování máš okamžitě jet nenechat to na volnoběh ....

24.08.2007, 12:44 |
.mycTD | Upraveno: 2007-08-24 12:46:25
Marauder: ono je asi nechat na volnobeh a nechat na volnobeh. Je jasny, ze nebudu cekat, az vyleze voda na 90.
Me asi po 20s klesnou otacky z cca 1100 na normal, z toho 15s zapinam pas apod, takze tech 5s vzdycky pockam. Ale spis abych se presvedcil, jestli opravdu klesnou :-)
ja zapinam pas nez to nazhavi :) - vychazi mi to akorat :)
ACEMajky: ja se prave v dieselu odnaucil pripoutavat pred nastartovanim. Posleze uz jsem ani nezaviral dvere, dokud motor neklepal :-)
myc.TD: hehe, no s tim poutánim je to frajeřina :) já než vůbec najdu kde ty pásy jsou (mám coupé, tam jsou hrozně daleko za sedačkou) tak mezitim fakt uběhne hrozně dlouhá doba + ten panel rádia a navolit hudbu :) si řikám, že jezdit bezpečně trvá fakt dlouho, protože když chci sednout a hned jet, tak to nejde udělat dřív jak za 30s a tohle všechno udělat