
Navštíveno 831x

Ahoj, chystám se pomale ke koupi nového auta a do teď byl můj favorit přímo Cee´d 1.6 85kw v naftě. Jel sem s ním a svezení výborný, jel jsem v té nejvyšší výbavě co nabízí a fakt dobré, motor taky dobrej.
Ale jak tak pročítám fora, tak jsou tam lidi, kteří mají po 10ti tis. problém, co se týče třeba mlácení zadní nápravy , špatný tlumič, pocukávání motoru kolem 2000rpm (to je údajně nějaká softwarová záležitost a nedělá to každému).
Cena s touto výbavou, kolama apod je něco okolo 470tisíc kč.
Koukal jsem ještě na Hondu Civic 5D (www.honda.cz), cena je tam o něco vyšší. V tomto případě se jendá o 1.8 benzín, 6ti kvalt. Nikdy jsme v ní nejel.
Ročně najezdím něco okolo 25-30tisíci km, sem tam dovolená, výlet, takže tak nějak 50/50 město a ostatní.
Chtěl jsem se zeptat, jeslti má tady někdo zkušenosti ať už s tím nebo tím autem.
Díky, AllInone
Ještě dodatek: nejsem žádnej závodník nebo tak, bude to na běžnou jízdu :o)
to je dilema, me se libi oboje taky.
nicmene dneska si myslim ze neni takovy rozdil v tom jestli nafta nebo benzit, a co jsem mel pujcenou tuhle 140hp motorizaci v civicu, opravdu me prekvapila spotrebou.
Kia se mi moc libi, ale porad tam jsou trochu ty predsudky no.
Kamarad ma tohle CRDi a byl z toho vcelku smutnej, protoze auto bez problemu, ale porad se mu zdalo moc jezdit kolem 8l, na coz mu v servisu rikali ze si to sedne pac ma novy auto. Nesedlo. V tomhle smeru si trofam ric ze resit spotrebu, tak ten civic bude jezdit za tech 8 v prumeru mozna taky.
Navic si myslim ze ten civic je o generaci dal, co se designu tyce, a ze se u nej treba nemusis bat zadnych problemu a zavad, co jsem koukal tak na tyhle auta doted - a ze uz nejaky patek na trhu jsou nebyla napsana zadna svolavacka ani upozorneni na vyskyt nejakych zavad vinou vyrobni chyby primo v Hondich zaznamech...
Pokud bych dal na pocit, sel bych do Hondy. Proste mam pocit, ze bude kvalitnejsi. Kolega z prace si ji ted koupil s motorem 1.4 a maximalne spokojenej, ale ma ji fakt malou chvili. Projed se v obou a rozhodni se v cem se ti bude ridit lepe.
H-Honza
díky, kolega to má nějakej ten pátek Ceeda a 6.4 průměr a prej to de pomalinku ještě dolů. Dědek to na ježdění není, ale zatím tomu ani nijka nešlape moc.
Já doufal, že bych s tou Hondou mohl za 7 jezdit normální jízdou :o)
Jinak je fakt, že Honda je o trochu dál, ten design a to, je to fantastický no :o) Tak nevím
Stav se u mě v praci, kouknem třeba na Opla Astru, moc pěknej kočár za zajímavý ceny. Ještě děláme Chevy
no, tak já bych tedy volil Hondu. S tou 1,8 budeš dle mě normální jízdou kolem 7 l...Kia není špatná, řekl bych, že je hodně dobrá, ale v podstatě teprve Kia začíná stavět kvalitní vozy, kdežto Honda už něco za sebou má....
jinak mrkni sem
[ Link ] ať máš více info...
1/ nevím, jak můžeš srovnávat naftu v 1 autě a benzín v 2., čili srovnávat nesrovnatelné?!
2/ mě osobně by u KIE lákala ta dlouhá záruka! Šel bych do ní.

16.12.2007, 11:07 |
Sau Civica 8g mám. Je dražší než Kia Ceed, vcelku o dost mě přijde. Pokud ti ale nesejde moc na penězoch, běž určitě do ní. Ceed není vůbec špatný, ba naopak, to je pravda, ale na Hondu nemá. Podle ma aspoň.
Já mám 1.8 benál 140 koní a v létě na delších trasách není problém jet za 6l, kratších do 6.5l, teď v zimě kolem 7l. Toto při úsporné jízdě, když na to budeš šlapat tak samozřejmě ide spotřeba nahoru. Tento motor má ale právě výhodu, že když opravdu nešlapeš, tak opradu nežere, ale ani nejede. Když šlapeš, tak si sice vezme neco málo navíc (nad 9l dlouhodobě ale snad ani nejde..), ale zas aj slušně jede.. (omezovač v 6950ot/min)
Víc info o Civicu najdeš na 8g.hondaclub.cz
camron
nesrovávám naftu x benzín, ale Kiu sem chtěl naftě a ten civic v benzínu. Srovnávám co se týče kvality, aby tam nebyl rozdíl ve spotřebě 4 litry a když to auto budu mít 3 roky, aby z toho nebyl (teď myslím tu Kii) rozvrzanej vehikl :o) Ale to nikdo nemůže vědět, protože tak dlouho na trhu není :)

16.12.2007, 12:32 |
TomV | Upraveno: 2007-12-16 12:32:43
pokoukej po netu ohledne zaruky kie, sice deklarujou 7 let, ale nevim na co kdyz na veci jako stabilizatory a rozlomeny ovladace oken po pul roce se zaruka nevztahuje
z jineho soudku, nemam rad ford, ale focus kombik 1.6 tdci ve slusne vybave a myslim ze tri nebo ctyrletou plnou zarukou za 459 mi prijde jako slusna nabidka

16.12.2007, 12:45 |
camron | Upraveno: 2007-12-16 12:45:31
Záruka 7 let nebo ujetí 150000 km. První tři roky bez omezení ujetí km. Ze 7leté záruky je 5 let na celý vůz, 7 let na pohonné ústrojí.
Z toho pro mě vyplývá, že 5 let nebo 150000 km (tři roky bez omezení km) je záruka na celý vůz, takže i na rozlomené ovladače oken.
Nejsem zastánce KIE, nikdy jsem jí neměl ani v ní nejel. Ale ten Cee´d se mi designově dost líbí a asi by si nedovolili tam dát takovou záruku, kdyby to byl šmejd.

16.12.2007, 13:08 |
Only_One | Upraveno: 2007-12-16 13:09:07
Kiu Ceeda CRDi jme koupili do firmy má ted najeto cca 20 kkm a bez jediného prlbému. Při firmením ježdění jsem se nedostal nad 7 litrů. Průměr je kolem sesti mimo mesto SVIŽNĚ hodně svižně a do sedmi po městě. Naprosto rozhodla cena a záruka. Jediná závada byla prasklá žárovka v jedné ze dvou mlhovek nic víc.. jen nafta a odstřikovače. A to s autem jezdí cca 3 řidiči. Zatím v interiéru nic nevrže nemlátí podvozek se chová stále stejně žádná změna.
Velikostně paráda pohodlně se dá cestovat ve čtyřech lidech a ta nejvyší výbava je uspokojivá pro rodinu :)
Každopádně civic bude mít lepší zpracování ale né zase o tolik.. a nevím jak civic ale Kia dostala pět hvězd EURO Ncap což je taky velké plus. :o) Tot muj nazor když sem před pul rokem shaněl firemáka a svezl sjem se ve všem od Citroena C2 až po Smarta :-D
ještě jedna věc - Kia má naprosto perfektní zpětná zrcátka a výhledy i ergonomie pracoviště řidiče mi přišlo výborný. Civic je HI - Tech líbí se mi ta strojovna ale ten Ceed je takovej uživatelksy přívětivější.
Co se týče papírové spotřeby u hatchbacka 4,2litrů tak to platí podle palubáku sjem jednou tuto hodnotu docílil ale to je fakt schyzofrení jízda, brzdy se defacto nepoužijí ... povolenýma rychlostma se dá jezdit cca 5,2-5,5 litrů na sto a to je víc než uspokojivé... Obecně - Ceed - spokojenost a budeme kupovat druhého
zpracování? no nevim, mě teda u toho civicu stačí ta odporná scifi klika, která jeste vrže a praská. Osobně bych z těchto dvou koupil Ceed.
A co i30, stejna platforma, v testech ho vychvaluji, prisel pul roku po Ceedu s udajne vychytanejma chybama co se projevily na Ceedu, ale zas je to cerstvy, otazka jestli to vychytali skutecne a neni to jen kec.
Díky za příspěvky, hlavně O_O. Jak jsem psal, Ceeda mám už nějakej čas vyhlídnutýho, není to žádnej závoďák, ale na moje pocrcávání to stačí :o)
Ale teď jsem mohl mít za podobné peníze toho Civica, tak mě to povrtalo hlavou trocha :o)
tappaja: to byl můj adept vedle cee´da, bylo to tak 50/50,ale Cee´d to vyhrál prostě. Jinak ta i30 taky betelná
jo a ještě jedna věc co mě na Kie moc těší.. BRZDY jako že koncern třeba brzdí dobře.. tak Ceed má brzdy ještě lepší.

17.12.2007, 08:58 |
RedBaron | Upraveno: 2007-12-17 08:59:49
AllInOne: Vzal bych Civika s tím benzínem. Je to originální auto, má styl a je to Honda, tzn. že min. 10 let budeš jenom lít benzín a jezdit. Všichni kdo s tím jeli tvrdí, že ta osmnáctka jede jako dvoulitr a spotřebu má jako čtrnáctka. Pokud na to není, tak Kia určitě špatná taky nebude. A sedmiletá záruka je teď už myslím na celé auto.
Only_One: Koncern brzdí dobře? Mám pocit, že je tak možná dobře přeposilovanej ale zkus si sjet pár serpentýn.
Civica má kolega v práci a ďalší kamarát, presne 1.8VTEC. Či sa chce veriť niekomu, alebo nie, podľa merania plná-jazda-plná aj podľa boardcompu je spotreba kombinovaná pri normálnej až svižnej jazde tesne okolo 7l/100km. Nepremýšľal by som. C'eed sa mi tiež páči, ale Civic je Civic...
Njn jenže ať je civic civic.. tak za mín penez dostanu vybornej naftovej motor s menší spotřebou a hlavně větší auto a relativně delší záruku. Kdyby v Tom civiku meli za ty samy prachy 2,2Ctdi tak bych asi taky nevahal vubec..
Only_One: Jde o to, jestli máš radši sportovnější benzín, tenhle je extrémně povedenej podle všeho. Cee'd ti bude žrát o litr míň dražší nafty s rachotem uvnitř a stejskáním po otáčkách :o)

17.12.2007, 10:47 |
Only_One | Upraveno: 2007-12-17 10:51:33
To Red Baron :) s rachotem uvnitř? :o))) Lool fakt ne, naftu v tom sice poznáš hnd po startu, ale po zahřátí je to auto hodně kultivované a interier je perfektně odhlučněný. On sice bude žrát o litr míň ale navíc ještě bude jezdit o 20km průměrně rychlejs. :o) Jediný co by mě chybělo je sepnutí Vteku to je pravda svato svatá. Ale Ceed není žádná brzda silničního provozu, 160 po dálnici je pohodová cestovní rychlost a s touhle rychlostí po dálnici je to kolem 6,5-6,8 litrů na sto kolem sedmi když je naloženej 3 ma lidma.
Kazdopádně ano hondí benzín je velice vychytanej motor a je daleko kultivovanejsi oproti nafte to mas pravdu. AlllnOne vybírá auto pro rodinu a né sporťáka :o) takže když by měl najet 30 k km a mít v průměru o litr měnší spotřebu (né li o víc) tak je rozdíl na palivu kolem deseti tisíc pokud by rozdíl byly dva a to není vůbec nereálné tak rozdíl je 20k kč a to je sakra argument pro rodinný auto. Stejně když pojedu na dovo tak dát za palivo 4 nebo 5,5 tisíc je znát.

17.12.2007, 11:39 |
RedBaron | Upraveno: 2007-12-17 11:40:27
Only_One: Já jezdím starou 524td šestiválec v řadě s nepřímým vstřikem, jestli jsi s tím jel, tak víš že po zahřátí to kromě pár znalců taky nikdo neví že je to nafta, táhne to od 1500 do 5000 úplně krásně a lineárně, ve městě se s plným autem rozjíždím se zařazenou trojkou jenom na spojku bez plynu a kultivovanost je nachlup stejná jako u funglovky 530d. Prostě když vezu nějakého oktávkáře tak si chválí jakej je tam klídek. Ale pro mě to pořád rachtá, má to málo otáček a nebaví mě to a další bmw bude určitě benzín a o tom celou dobu mluvím, přece musím vědět jestli mě baví otáčky nebo jezdím klobouk.
Ten rychlostní průměr o 20 výš, to byl hodně divnej obrat a spíš sranda, viď? :o) Celá ta věta je načichlá dojmem z turbokopance u nafty a žádný argument tam nevidím. Ten benzín v Civiku je silnější, takže pro toho, kdo není línej podřadit a motor trochu vytočit, to bude rychlejší a podstatně zábavnější svezení.
O spotřebě jsme už mluvili, ta je probraná a jasná.
Nevím jak dlouho si chce auto nechat ale okolo 200.000 km ho čeká parádní servisní nášup na moderním turbodieselu, pár lidí už se z toho zakuckalo.
já bych vzal Grande Punto :)
ReproBoy: To jsi o třídu níž.
a o generaci zpatky.
.... teda vuci civicu ;O))
já vím, chtěl jsem jen vyvolat menší emotivní hádky :D
jinak GP je sice níž, ale místa je tam stejně jako v ceedu, brácha ceeda má, sestřenka má GP...
H-Honza: no v motorech určitě ne, GP má ***** ncap, designově taky špica, civic je výjmečne originálnější než gp, který je sice malý maserati, .. ale ten civic je originálnější... :)
na hvezdy je na tom GP lip, pac civic ma jen 4 ****.
designove spica, spis takovej stravitelnejsi design, vic uniformni, cimz asi prijatelnejsi pro vic lidi nez civic.
a motory... nevim, porad si myslim ze motor nez 2,2Ctdi je hodne povedeny, i kdyz uz existuji vykonejsi a mozna uspornejsi, ale porad tenhle motor je nejbliz benzinu, je klidny, tichy, ma linearni prubeh kroutaku.
Nemam osobni zkusenost, takze muzu cerpat jen z vyctenych recenzi, kde treba ten novej 1,9TTid hodnoti vcelku dost spatne, co se kultivovanosti tyce.
Nechcu tady vyvolávat nějaké hádky nebo tak, vím, že je to divný se rozhodovat mezi těmato autama. Do teď jsem měl vždy benzín a k naftě sem čichl párkrát (Megane dci 1.9, O2 77kw nebo kolik to má - najeto dohromady s naftou tak 5 000). Svezení dobrý, ale benzín se mě zdál vždy prostě lepší.
Teď když jsem si vyhlídl Kiu, tak jsme chtěl 1.6 CVVT (90kw). Projel sem se a super svezení, ale pak sem zkusil tu naftu a bylo rozhodnuto a ještě k tomu u toho benzínu o 2L/100 větší spotřeba.A to už je při nájezdu 30tis/rok trocha cejtit. I když ta nafta bude dražší na servis, snad se mi to vyplatí. Jinak já na nějakej turbokopanec doslova seru, jde mi o příjemnou jízdu, žádný závodění.
Jak jsme psal, Civic se mi moc líbí, ale nevím, jestli to jakoby sportovní (nevím, jestli sem to napsal dobře) vozítko se hodí na to moje crcání na těch silnicích děravejch.
Jinak auto nechám tak max 4roky, pak pude.
Díky za rady
JTD je JTD. první a nejvychytanější common rail.
atmosfericky motory jsou u GP spis prumerny, ale s prichodem 1.4Tjet (120,155hp) na cesky trh se to zas ozivi, dokonce se planuje i 1.6Tjet Biturbo 210PS na rok 2009 :) uvidime, ale s tim silnejsim Tjetem jsem jel v Bravu a na to jaka je to krava tezka to jede dobre :)
H-Honza: no ja nehanim Hondu, jen vim, ze dneska uz davno ve svete nevede čoudivý TDi :)
ale zpet k tematu, tim GP jsem si rejpnul spis jen pro pozastaveni nad tim, ze nikdo nevi, jak bude vypadat ceed za 5 let. U Hondy a Fiatu se to neocekava, ale co znam, tak kazda KIA se srala a hnila jak to šlo. Treba to je pryč, třeba ne. Rád se s ceedem svezu, ale to jen proto, ze to je novy auto. A dneska je kazdy novy auto (az na Logana) dobrý.. :)