
Navštíveno 14171x

Zdarec, tak teploty zase klesly k nule a zacinaji se mi opet rosit stresni okna (VELUX)
Trapi me okno v koupelne, po nastehovani v breznu je uz levy spodni roh okna poniceny - musim ho obrousit a natrit lakem, uz zateka voda asi i do dreva a mam obavu co bude az okno (ram) vyhnije :(
Radiator mam pod oknem, dokonce asi ve 2-3 rano zvedam teplotu, aby se teplym vzduchem okno ovalo a trochu povyschlo
Dneska me napadlo, kdybych koupil nejaky vnitrni rolety ci zaluzie, a zatahnul je, tak by se voda nemuselo tolik srazet na okne ne? - vsude okolo je sadros, takze za nim je parozabrana, dvere do koupelny nechavam pootevrene, okno ma tu velkou ventilacni klapku, ktera je otevrena
jestliže použiješ jakoukoliv žaluzii, nebo roletu tak to bude ještě mnohem horší co se týká rosení ! Naopak to ta vlhkost nepůjde ven - vlastní zkušenost.
Jestliže je domek dobře zateplený atd atd. Tak okno je vždy ten prostředek, kde se potkává zima s teplem a veškerá vlhkost se sráží na okně. Doma to máme taky. Koupelna, ložnice. Dělám domek a jelikož o tomto problému vím, tak tam kde jsem se nevyhnul střešním oknům tak jsem dal alespoń typ GGU. Což je zevnitř velux nastříkaný slbou vrstvou plastové barvy. Nepustí to nikdy kondenzát do dřeva. Doma u rodičů máme 9 let novu půdní vestavbu a okna jsou tam klasické staré "obyč" veluxy a trpí.
Nebo si osadit do okna nějaký peckový sklo - s heat mirrorem atd. Kde se dostaneš na koeficient prostupu pěkně dolů - ale většinou to člověk nezaplatí.
Takže pomoc v tvém případě moc není.
OK, dik za radu
Mam ho orosene na spodni casti, mezi ramem a sklem je nejaka guma (asi tesnici) a dole vytvari jakovy okap, doufam ze aspon trochu premysleli a voda z te gumy nemuze steci na drevo nekde uvnitr ramu, dneska obrousim ten mokry roh ramu a napustim to nejakym bezbarvym lakem - zkusim to nafotit
Ace jedine co pomuze proti roseni je ventilator, aby se hybal vzduch. Nech pres noc pusteny ventilator a nebude se nic rosit.
máš tam ace moc vlhko.......takže větrat, větrat, větrat. Dobrý by bylo, kdybys pořídil do koupelny malou rekuperačku: něco jako tohle:
[ Link ]
Pánové. dovolte, abych se vmísil do diskuze - jde o velice ale velice žhavé téma.
Tak předně - VELUX - nikdy více, protožed nam nepracují inženýři, ale magoři. Proč? Hned to vysvětlím a pánové z Veluxu se mohou ohánět třebas diplomy z Harwardu.
Takže - celý problém spočívá v tom, ajk už někdo naspal, v kondenzaci vlhkosti na nejchladnějším místě prosotoru - tedy logicky skle a to hlavně v noci a za marzu, kdy se netopí. Ostění okna je daleké lépe izolované, než vlastní okno a jeho rám.
Tady je taky nejslabší část celé sestavy křídlo-rám. Všimněte se, jka je utěsněno okno v pevném rámu při zavření - pouze asi 0,8mm silnou pryžovou lištičkou, která má zabránit jednak úniku tepla kolem křídla a pak taky zamezit zpětně pronikání chaldu dovnitře. V zimě, když v noci nastane pokles teoploty a sníží sr rosný bod, tak voda začně nejřívě kondenzovat právě na této liště a co se dějě? Stéká vesel podél štěrbiny a gumové lišty do vodorovně čísti rámu, kde se hromadí ve žlábku a časem (podle mrazu) totálně zmrzne. A to je další potíž - protože ráno, ve snaze okno vytříét a vysušit - servete celu povrchovou část impregnace až na holé dřevo. Pánové z Veluxu dobře vědí, proč nesjou v rámu otvory pro odvod vod :-)))) Totž by po první noci zamrzly a rozmrzly az na 1. máje:-))
Takže, zde je potíž další - lamely rámu a jejeich spoj v rozích-tam voda totiž cestu najde vždy, někde rychleji, někde pomaleji a jak se dostane pod impreganci ( a to si piště, že se tam časem dosaten) je s oknem ámen.
Rosení skla lze zamezit několikerým způsobem: např. instalací další - třetí - tabule sklad (Miaterm Šumperk - napříkladú, nebo ofukem anebo stáležárným topením (tedy fajrovat i v noci).
Ne ne, ani lepší káčko (1,0) to neřeší - mám a tudy cesta nevede )původně z roku 2000 jsem měl 1,4 a to byl tehdy "něco" jak mi po několka reklamacích tvrdili pánové z Veluxu).
Jinak esxistuje ještě těsnící lišta, která se montujedo drážky v křídle - ovšem ta chudák plní jen roli kosmetickou.
Jinak k tématu větrání a vlhkosti uvnitř stavby: aby se větralo, na to se samosebou nedá nic říct a je to v pořádku. Ovšem, jak si pánové z Veluxu představovali větrání, to už byla groteska - větrat v noci, aby prý ta v lhkost mohla unikat ven :-§§§§§§§§§§ Big ROFL na drzhou!!
Jednou jsem to udělal a mimo to, že jsem v noci málem umrznul azamrzlo mi koleno (mám vněm vodu), tak jsem asi do oběda rozmrazoval led na rámu, samosebou na rosení to nepomohlo vůbec.
Řešení tohoto problém je jen jedno? já to nazývám "krmítko pro ptáky" a je to budka ve střesš se svislým sklem a je po problém a může to být v kupelné, ložnici, prostě kdekoliv. Jen ne šikmé střešní okno. Já njixch mám doma "jen" 5 a jedno je horší jak to druhé, kvůli koupelnovému jsem LONI rozboural celé ostění a prověřil izoalci kolem (v pořásku), ale problém, se neodtsranil ani po 8 letech, co barák stojí. Teď jsem dosatl tip na ŠPK firku Miaterm /Miatherm ??), která montuje třetí sklo a údajně to dost pomáhá.
Takže VELIUX nikdy a tak, jak mají inženýři z Veluxu vyřešená okna jejeich konstrukci, to opravdu nikdy více a asi neviděli jiné konstrukce někde v zahraničí (ja, co jsem jezdil po hotelech v A, D, S, I, SU a jinde, jesm vždy prohlížel jiná okna (střešní) ale světový Velux tam nikdy nebyl a taky tam nebyl tento problém. Takže - Velux forever ( ale jinde než u mě doma) :-))
Sorry za překlepy, zase nemám brjele, ale každý pochopí, wo co gou:-)

20.10.2008, 11:14 |
DaveF | Upraveno: 2008-10-20 11:15:44
máš namontovaný ty izolační límce ? (sada BDX)
mám taky podkroví jako ty, a zatím bez problémů (v koupelně GGU a všude to BDX)
jinak švagr to má asi 10let a má taky velký problémy s veluxy, plísní atd.. málo izolace ve střeše, špatně udělaný ostění v návaznosti na radiátor, bez té izolační sady
Lucni Konik:
tak "rekuperční jednotka" je fakt bomba a blábol na desátou !!! Kuwa , každé střešní okno má dnes uventilaci a větrací klapku a jen magor ji zavírá - takže ť neblábolí o utěsňování spár a větracích otvroů :-)))))))))))))))))

20.10.2008, 11:21 |
DaveF jak čtu co píše Zdeny_1 tak je fakt že, dole na skle je asi 1cm lehce oroseny prouzek, tak uvidime..zatim bydlime rok
DaveF: počkej, až začne samec:-) Mj, to mluvíš o koupelně? Pak jsi šťastný to muž:-))
Zdeny_1
dobrý střešní okno je žádný střešní okno, v tom plně souhlasim - bohužel se jim někdy nevyhneš. Nicméně káčko-účko ti pomůže a né že nepomůže. Vždyť se pořád bavíme o rosném bodu skla, obvodu rámečku, těsnění atd. Mám všude doma trojskla s účkem 0,6 což lze i do střešních oken. ALE. Zasklení trojsklem, aby mělo smysl se bavíme o šířce zasklení 40 mm, což asi do střešních oken nedostaneš. Dělají i heat mirror ale to je prostě sci-fi cena. Dle mě je tam špatná konstrukce, tepelné mosty, slabý distančnírámeček v ditermu - spousta věcí, co na to má vliv.
vždyť oni dělají střešní okna pro "nízkoenergetické domy" ALE je to stále střešní okno s malou stavební hloubkou, bez komor, s pantama, který samy o sobě jsou tepelný most jako prase atd atd. Aspetů proti je mraky.
další podstatná věc je vlhkost, budeš-li mít střešní okno v ložnici, kde spí 2 lidi /převážně :o) / a celou noc se topí méně a dýchá se - tak vlhka je tuny - kam by vlhkost šla ? ? Koupelna to samé ? Jasně že ano. Máš-li střešní okna v obýváku /což já nemám/ věřim že to bude o poznání lepší. Ono rosení po obvodu ve vlhčích bytech nezabráníš ani u obyč plastových oken - podle mě v tomhle moc řešní není. U jiného výroce jste přesvědčení /nedělám u veluxu .o) / že se okna ve stejném standardu rosit nebudou ? myslím, že je to vše konstrukčně dost podobné + podobné možnosti zasklení atd. Chtělo by to nějakého odborníka od Veluxu - tohle jsou pouze moje doměnky a poznatky. Prostě vlhkost když je méně zima jde tam kde je to nejvíce možné ? Do sádroše, nebo zatepleného stropu ti asi nepůjde.
Zdeny - tvůj výplod zcela nechápu, ale rekuperačka je dobrá v tom, že je tam stále "průvan" větráno s menšími úniky tepla než při otevřené klapce kdesi-cosi nebo dnes šíleně moderní mikroventilaci. Takže rekuperační jednotka - ANO.

20.10.2008, 12:23 |
MazliG | Upraveno: 2008-10-20 12:26:10
ono né nadarmo u "pasivních" domů, jsou rekupirace a vzduchotechnika z důvodu velkému zatěsnění domu, výplní otvorů atd,používány všude. Koupelny, wc, kuchyně - zkrátka všechny prostory, kde vzniká vlhkost. Hledáte chyby v plastových oknech, v konstrukcích střešních a zodpovězte mi jednu otázku. Když v domě vlhkost vznikne kudy odeje ? Nemůžete si myslet, že za komárů, když lidi měli doma starý mrdky okna kde se hejbala záclona a chtě nechtě docházelo v výměně vzduchu v domě. Tak dneska jde o to zatěsnit to jako sklenici víčkem. Pak reklamace typu : rosí se mi zevnitř okno .o) co na to říct.
Jde o to snížit to rosení lepším sklem, teplým rámečkem z nerezu, či kompozitu kde je tepelná vodivost materiálu taková, že srazí rosný bot o 4°C třeba - ale nezabrání tomu, aby se to rosilo. atd atd atd. Takže až někdo vymyslí okno, které se nebude rosit - a to hlavně střešní dejte mi vedít - beru 4 kusy na domek.
Jeste doplnim, okna sem si montoval sam, zadnou BDX lemovku ci co to je nemam, me ot nerosi na ramu celeho okna ci jinde, ale rosi to 1-2cm dole na skle a asi 30-50cm vysoky a 1-2cm siroky pruh vlevo a vpravo na okne a jak je vody na skle moc, stece dolu, kde se zachyti mezi gumou a sklem (doufam, ze guma vodu nepusti do dreva) a kdyz je vody jeste vice, pretece pres ram skla (kridla) na ram okna a tam asi byl popraskany lak a uz to zacina nicit drevo...
Asi ve 2-3 rano zvedam na 30 minut teplotu na 25 stupnu, aby radiator pod oknem zatopil, nepomaha, zkusim tam topit celou noc treba na 25 stupnu, ale diky 20cm izolaci je koupelna vyhrata behem asi 15 minut a pak minimalne 3/4 hodiny netopi...
takhle mam resene osteni u sebe v pracovne:

tady obrazek z koupelny

Jinak to co vymysleli u VELUXU, tesneni mezi ramem a kridlem okna, to je fakt des, jak pise Zdeny_1 - jenom kus gumy,a le tam mi to nerosi - aspon sem nepozoroval
tady jeste jedna

máš tam vlhko........nic, víc.........řešení - bud budeš fajrovat a mít pootevřené okno(větračku, ventilaci) nebo budeš topit tak nějak stejně jako doposud a s tou rekuperačkou budeš nadále větrat, ale nepříjdeš o tolik tepla, jako bys tam měl okno otevřené.
ono i jaké-koliv překrytí topení buď sádrošem nad ním, nebo parapetem, tak teplu, které stoupá vzuhru k oknu taky moc nepřídá.
Dodam ze ventilacni klapku mam otevrenou stale - dokonce sem do koupelny kupoval to lepsi okno s ventilacni klapkou v dobe, kdy stalo o 3000,- vice nez okno bez ventilacni klapky - dneska uz je standard ta klapka, kdyz se du sprchovat, poustim vetrak, ktery je na strope, aby odvedl vetsinu pary pryc, kdyz vylezam ze sprchy (vetrak mam na 5 min nastaven) poustim ho znovu a krasne vidim jak se odmlzuje zrcadlo - zrejme to pomaha + nechavame pootevreny dvere do koupelny - asi 20cm skvira ve dverich

20.10.2008, 12:44 |
ACEMajky | Upraveno: 2008-10-20 12:45:10
MazliG - vzdyt je to sikmina, po ktere se teplo sveze a jde na okno - ta fotka odeme z pracovny ukazuje ze sou radiatory moc natlaceny na stene za ni, to uz sem opravil a je nad radiatorem vice mista
Tady sem nasel jeste nejake foto reseni radiatoru
[ Link ]
MazliG:
ano, to s tebou souhlasím. trojsklo a jiný rám/křídlo je řešení, ale standard Velux ho nenabízí. A jediné co nabízí po 8 letech (od doby mé stavby) je lepší Kčko. Nic víc, nic míň. A tudy cesta nevede.
Lucni Konik:
tak tahle rekuperace není ani náznaekm toho, jak by měla vypadat rekupreace. Je to jebák na druhou.Viděl jsi někdy fungující rekuperaci v OD? já ano a je to kapánek jiné ústrojí za kapánek jinou cenu a skapánek jiným způsobem práce. Tohle je akorát vyhozených 10 litrů, ale jic proti ničemu.
ACE Majky:
nezdá se mi jedna věc a to je "utopení" radiátorů v e výklenuku pod okny. Teplý vzduch jde cestou nejmenšího odporu nahoru, ale je stíněn spodní hranou ostění okan, možná proto se ti rosí spodek.Správně by měl být radiátor odsazen od stěny andistanc cca 5cm a hrana ostění okna by měla být přímková svisle dolů.
Jiank mně se osvědčilo, ukončit provoz v koupelně dosti před tím, než skončí topná doba, aby se podstatná část vlhkosti ze vzduchu, ale i odparem z mokré vany a ručníků, odpařila při ještě vytápění.
Jěště k té rekuperaci: co to řeší?? jen to, že ti do místnosti nažene "ostrý" vzduch, zabí ho vlhkostio a předhřeje. Jenže tenhle drobek by se v koupelně asi zbláznil, když si představíš, kolik litrů vody by musel za cca 8 hodin odstranit. O tom si nedělám ani nejmenší iluzi, že toto funguje. Jak to odvádí vlhkost? Jen kondenzací, nic víc.
jen pro představu, kondenzace bude probíhat v místě, kde bude nižší teplota nasycení vodních par. Představ si např, odtah z koupelna přes půdní mezprostor. To je v podstatě simulace této na linku uvedené jednotky. S tím rozdílem, že odtah nežene vzduch dovnitř tou samou dírou, ale "nekudy" kudy se tam vzduch dosatne - přes ventilační otvory atd.. A po týdnu provozu kouplůeny, když je venku teploty pod bidem mrazu a kondenzace tedy probíhá rychle, si vypusti zkondenzovanou vlhkost ve formě kondenzátu do skleničky, nap. Já to tak mám, protože navíc páni inženýři, co navrhovali vzduchotechniku v baráku, byli tak chytří, že na půdu osadili vývod odtahu (z ventilátoriu) vrapovanou hadicí a zamotali to Orsilem). Tak mi nezbylo, než vývod předělat do formy potrubí z PVC průměr 100mm, zaizolovat a osadit odkalovací kohout - a funguje to. Jenže, pozdě Bycha honit, dnes bych to řešil zcela jináč, maje již dosti zkušeností s tíémto problémem.
Takže, tato uvedená rekuperace, ani za korunu, ale obecně, REKUPERACE (tedy pořádná) ANO. Tahle je vyhozenejch 10 litrů. Jenže, pokud jž někod řeší energie v domě, atk si pořídí od začátku kapánek jiná okna a pak teprve řeší vytápění/chlazení a rekuperaci tepla. Odovd vody je jen bonus, primární smysl rekuperace je ušetření tepla.
Pro řešení problému v koupleně navrhuji osadit klimatizace a vzuch mrazit :-))))))))) Pak bude sucho :-)))) Jen bude třeba koupit si vhodný oděv do sprchy :-))))))))
Zdeny_1 - nejak nerozumim, od okna mi vede osteni kolmo dolu a pak sikmo za radiator, vzduch tedy stoupa pod sikminou az dojde ke kolmemu osteni a tam zacne stoupat vzhuru ke spodnimu okraji ikna - stejne jako kdybych pustil osteni az na zem a na nej pridelal radiator - s tim rozdilem, ze radiator by byl jak rikas asi 5cm od osteni (cili o 5cm dal od spodni strany okna), kdyztak upresni, ja othle delal proto, abych mohl dat stul uplne ke zdi (zatim ot tak nikde nemam) a radiator nebyl pod stolem, nebo nemusel byt stul kus odezdi (od radiatoru) - je to ciste muj vymysl... (patent)
dneska ot doma jeste nafotim detailneji - popripade doplnim maluvkou jak to myslim
tady sme to v rychlosti namaloval:


20.10.2008, 14:20 |
Zdeny_1 | Upraveno: 2008-10-20 14:21:40
Ano, ten obrázek vpravo je správnější. Na tom levém dochází k větší tepltoní ztátě, to zaprvé, a také, za druhé, k jiné cirkulaci.Vzniká tam kapsa opd oknem.
Udělej si jednoduchý pokus, dej si nad radiátor kus plechu nebo radši dřeva (to je izolant) ve stejné šíři, jako je ten zub a změř si teploty nad tím (pomocí IR teploměru).
Je to vlastně ste´jný případ, jako když máš svislé okno a pod ním parapet.Ta spodní část okna se rosí, ačkoliv okolní teplota vzduchu v profilu výšky místnosti, resp. rozdíl teploty na výšce okan, je zanedbatelný.
Zdeny_1 - nesouhlasim s tebou (s tim prirovnanim k parapetu) - kdybych mel okno posazeno niz a zbytek zustal stejny, pak to bude jako precnivajici parapet, tady je jenom zdroj tepla nize, ale teplo se siri podel osteni okna (pod oknem) smerem nahoru - jedine co me napada, ze by teplo jelo pod sikminou a setrvacnosti nejelo nahoru podel osteni, ale slo jeste o kus dal, coz bude podle me zanedbatelne...
Jeste zvazuju, topim ted 50 stupnovou vodou, jestli ji nemam dat treba na 70 stupnu at to vice ohreje okno, ale asi to zase na druhou stranu rychleji vytopi mistnost a radiator nebude topit 15 minut, al ejenom 5
Topim automatickym kotlem na uhli a elektronicke hlavice na kazdym radiatoru - cili ridici jednotka hlida v kazde mistnosti kolik ma byt stupnu v zavislosti na case (programu)
Takze sem nakonec kridlo okna vyndal a vysrouboval z nej i sklo, docela me to prekvapilo, dole na konci skla doleha guma a po stranach (v rozich) je prerusena aby mohla vytekat voda, je tam asi 1mm skvira v kazdem rohu a spodek kridla je oblozeny gumou a ta voda ma vytekat na tu gumu a ven - skoda ze se mi zda ze to nefachci
6 oken mam starsich GZL - ty maji po obvodu kridla jen jedno tesneni - fakt des a v koupelne tusim GGL ktere ma dvojite tesneni, jedno sedive a druhe cerne
neco malo sem nafotil
Venkovni stena radiatoru je defakto na urovni osteni pod oknem, takze sikmina minimalni

Cetl jsem mnoho diskuzi na tema oroseni oken v novych domech a skoncilo to pokazde stejne - je to proste vlastnost a prečsne jako pise Zdeny, v noci kdy se nehybe vzduch to je nejchladnejsi misto a dochazi ke srazeni vzduchu. Spravnou vzduchotechnikou by se to asi dalo eliminovat, ale za ty prachy pojedu radsi na hezkou dovolenou. A plastovym oknum to vlhko nevadi....zatim po 6 letech v pohode.
Takze jeste ozivim tema, dnes pres noc klesla teplota na -3 stupne, rano sem obesel okna a opet musim dat Zdeny_1 za pravdu. Voda kondenzuje na tesneni a na spodni strane ramu a zachycuje se ve spodnim drevenem kanalku ramu, bohuzel v tomto miste v rozich jsou spoje dreva, kde pocitam ze za par let bude drevo uplne vyhnile, takze az zasviti slunicko a kapky co tam pres noc natekli uschnou - a drevo trochu vyschne, tak vemu opet bezbarvy lak a rohy poradne natru a cely kanalek take + rohy objedu silikonem, aby nezatekalo do ramu okna... - jenom nevim zdali dat silikon a pak aplikovat lak, nebo obracene (vzdy po zaschnuti)
Jenze takto nevyresim vodu ktera v kanalku bude zustavat, napadlo mo, tento kanalek na 2 mistech provrtat asi 6mm vrtackem a do dirky zasunout nejakou silikonovou hadicku, kterou by voda mohla odtekat smerem ven, aby voda mohla odtekat... - ale nevim, aby to nebylo nakonec naprd, aby dirky na jejim konci nezamrzli
Jak jsem psal, ze voda kondenzovana na vnitrni strane skla muze odtekat kanalkem v gumovem tesneni, tak na otm neco bude a opravdu to funguje - kdyz sem rano otviral okna, tak vetsina oken mela zhruba v mistech kde by voda mela opoustet tesneni rampouchy - takze asi skutecne vyteka, proto me napadlo to same udelat v drevenem ramu... - sice tou dirkou bude jakoby tahnout do bytu, ale myslim, ze je ot minimalni "pruvan" a uzitna hodnota by mohla byt velka
+ zvazuju koupit nejake nalepovaci tesneni a jeste ho pridat k originalnimu tesneni mezi kridlem a ramem
je toho už okolo toho hodně. No je-li to hnijící okno v koupelně je to asi tím, že jsi zvolil do koupelny špatný typ okna.
Já tam mám a všem ostaním bych doporučoval střešní okno s polyuretanovvým rámem
[ Link ] Pak samozřejmě vlhkost dostaneš dolů poze snížením rosného bodu. V koupelně bude vlhko vždy
Takže
1. topit ( když je na to období)
2. větrat ( tzn. přidej dostatečně dimenzovanou regulovatelnou ventilaci - větrák (y) do stropu a vývod někam pryč ( vývod na střechu...), mřížka do dveří.
Jinak se kondenzátu nezbavíš
Takže shrnutí:
koupit okono do vlhkého prostředí + větrat, větrat větrat, nebo se tam nemej a ukazuj to jen návštěvám :-))))
cippis - jasne to vim, ale koupelna v podkrovi ma asi 3x3m (sprcha + WC) - viz foto mobilem ted narychlo
Topit, je to otazka fakt treba 15-20 min, nez zvednu teplotu z 20 na 25 stupnu (dobre zatepleno a tak)
Okna uz mam asi 5 let (bydlime jeste ani ne rok - stavbu si provadim sam, cili stavba trvala dele, nez od firmy)
Okno nehnije (zatim), ale je drevene a tim padem hrozi ze zacne hnit
Bohuzel spodni koupelna bude mozna na prelomu roku mozna na jare, pak se clovek bude chodit koupet do vany dolu (zena) ja radeji sprchu, osobne kdyz se du sprchovat, poustim vetrak na strope - viz druhe foto a pak nechavam otevrene dvere, problem je, ze roseni je na vsech oknech v byte - cili viz jak pal Zdeny_1 - dole na okne dreveny zlabek, v kterem se drzi voda vysrazena na ramu okna ci na tesneni
ted sme udelal foto meho okna v pracovne - pres noc u sebe netopim, cili v mistnosti bylo 19 stupnu (ja u sebe v pracovne vlastne vubec netopim, mistnost nepouzivam a kdyz du na PC, vetsinou je vyhrata od slunicka), takze pres noc v ni bylo 19 a venku 2,5 nad nulou
na prvnim foto je videt jedine tesneni mezi ramem okna a kridlem
druhe feto je zlabek kam steka voda z tesneni + ramu okna
treti foto je voda na konci okna (ramu) kde je dalsi potencionalni misto na hniti okna

Neresil bych to, az by za 5 let okna schnili, tak bych koupil nejaky lepsi a nej plastovy, ale problem je jinde, na foto je videt, ze krytina na strese je falcovany plech, cili nejde rozebrat a uz kdyz sem instaloval stresni okna, tak to byl horor (jelikoz krytina je na strese uz asi 20 let), cili dostat oplechovani pod plech byl obcas problem docela na bednu, jak to udelat....
tech bilych fleku na ramech oken si nevsimejte, to neni od vody, to je jeste od brouseni sadrokartonu prach, ktery zatim nikdo neutrel :)
až budu mít chvilu vyfotím ti to moje. Taky mám jednu koupelnu v podkroví. Je tam dřevěný Velux s polyuretanovým rámem dovnitř. Vypadá to jako plastová okono a není. Kondezát co tam případně vznikne steče nebo se utře, ale nemá šanci hlodat dřevo. Snad zítra.
nedalo mi to , šel jsem ti to cvaknout

a celkový pohled

No jo, tobe to ma kam test - mas dlazdicky, ja sadros, ale je fakt ze bych mohl koupit v lete PU barvu a natrit cele okno a byl by klid....
Nerosi se ti hodne okno, kdyz pod nim nemas radiator?
U nas je to o to horsi, e mame v podkrovi sprchac - takze se tam dela vice vlhka nez pri koupani ve vane (odhaduji)
vedle té vany je sprcháč, dodělál jsem ještě aktivní odvětrání ( větrák s vývodem na střechu). Okno se orosí pouze po intenzivní sprše. Jinak ne. Tö okno vypadá jako když dřevěný rám namočíš do barvy ( nikde žádná spára). Když ho tam montovali myslel jsem že je plastový a není :-). Jinak právě i když na tomhle něco zkondenzuje tak se nic nestane. Doporučoval bych ti uškudlit a vyměnit to tvoje za tohle nebo něco jiného přímo určeného do vlhka.

28.10.2008, 18:08 |
DaveF máme to podobně jako cippis a střešní okno se normálně zamlží jen po delší sprše nebo když dýl ležim ve vaně, ale pak to zase zmizí. Planoval jsem ventilátor ale zatím mi přijde že není potřeba a kontroluju to ještě vlhkoměrem.
Dveře do koupelny nezavíráme úplně, proč taky tam uzavírat vlhkost. Topení je žebřík a podlahu přihřívám elektricky, pod oknem topení není. Ráno je v koupelně trochu zkondenzováno jen v rozích na veluxu (asi tak 4x1cm2), na rám nic neteče.
V kuchyni a v pracovně se okno vůbec nezamlží.
cippis - to to radeji necham schnit a pka to vymenim....
v dobe kdy sme okno kupoval zadny takovyhle nebyly v nabidce
ACE: proč máš nad záchodem koupelnovou skříňku se zrcadlem ? to máš záchod místo umyvadla? :-)
nee, ta pride dolu do koupelny a zatim se doma jenom valela, tak sem ji tam dal, nez udelam spodni koupelnu

29.10.2008, 17:01 |
swep ACEMajky mam uplne to same a nejen v koupelne ale i v pokoji, stejne natahnute drevo uplne jako ty na fotkach a to jeste mam i zateceny sadrokarton, 8 let stare veluxy a uplne stejne a to v zime jeste zamrzne voda v pantech a nejde to ani otevirat, pritom je tam nahore ta ventilacka pro odvetravani vlhkosti, tu mam otevrenou permanentne, ale asi to nefunguje, okenni rolety tam mam taky v koupelne stahnuta permanentne a okno se rosi stejne, tak si myslim ze roletama se toho nezbavis

29.10.2008, 17:03 |
swep zapomnel sem dodat taky radiator pod oknem stejne jako mas ty
ACE: ners to, je to vcelku normalni, jestli te to stve, placni na sklo nejkej ohrivac jako maj treba zrcadla do koupelny, ale jak to tak vidim, osobne se mi to nezda tak zly a menil bych to az se snovou strechou. Az budes chtit novou strechu a okna, kdlidne hod echo, udelam ti VOC cenu.
swep - diky za info
Scream - ok, budu na tebe myslet, ale doufam ze jestli se nekdy bude delat new strecha, tak to budou delat uz moje deti :)
no nevim, jak mas stary deti a kdy hodlas umrit, ale v tohle pripade tvuj optimismus nesdílim.-))
no zatim je plech v dobre kondici a to i presto, ze je na strese uz 25 let, tak pocitam ze jeste aspon 20 vydrzi
No ono ti to zrezne zevnitr ne z venku. Falcovaná krytina je prehistorickej prezitek, kterej se snad pouziva jenom u nas. Falcuje se primo na bednění , takže zde neni defacto zadna odvetravaci mezera (dnes se sice prodavaj specialni folie za balik, ale ani ty to uplne neresi a tu tam zcela urcite nemas) a jak se plech ze spoda pri vykyvech teploty potí, nemá ten kondenz kam odkapnout a tudiz je to zespoda casto ve vlhku. Ze spoda je klasickej pozink, kterej asi urcite neni natrenej, takze to ze to z venku vypda dobre, nemusi znamenat, ze to nerezne zevnitr. Samo i to bedneni nejak vetra, ale...
to mas sice pravdu, ale kdyz sem vyrezaval plech pro stresni okna (7ks) tak ani jeden plech pod bednenim zatim nebyl orezlej, skladba je odvrchu:
Plech, lepenka, bedneni, mezera 2-4cm (jak kde), difuzni folie kontaktni, 20cm zatepleni, parozabrana, sadros
Ono to mozna neni orezle proto, ze pod strechou tech 25 let byla jen nezateplena puda, kde byla teplota zhruba jako venku, jelikoz nad podzednici byl pruduch zhruba 15-20cm :)
tak ted si na to natrefil, myslim, ze to bude presne tim.
zase parozabrana by zadnou vlhkost nahoru pod plech pustiti nemela, tak odhaduji ze situace by mela byt +- stejna i dal :)
no ja ti nevim, nejsem erudovanej odbornik prez parozabrany, ale mam ten pocit, ze princip klasicky stresni folie spociva v tom, ze kondens, kterej na folii odkapne nesmi dovnitr, ale pary a vzduch musi prave zevnitr propustit ven ne?
Folii je ale mraky druhu. Klasicka co se ale pouziva musi vetrat
scream - jj, jak pises, kapka dovnitr nee a vlhko ven joo :) (pak jsou kontaktni a bezkontaktni, ...)

02.11.2008, 20:28 |
DaveF je to přesně naopak, parozábrana nesmí pustit vlhkost z interiéru do střešní konstrukce, kde by kondenzovala a zbytek si domyslete sami :-)
vlhkost se bohužel musí z interiéru odvést jinudy

02.11.2008, 22:23 |
DaveF ta druhá folie pod taškama takhle funguje :-) odvede vlhko z izolace a nepustí zpátky, v nejhorším případě musí být odvětraná z obou stran, v tom lepším případě je kontaktní tj. izolace se jí může dotýkat,a zvenku je ta odvětrávaná mezera
DaveF - jj, kdyz kouknes o kousek vyse, presne toto sem psal, jenom sem pak uz prehledl ze scream napsal parozabrana...

03.11.2008, 17:37 |
DaveF jj, já se hned chytil tý parozábrany :-)
Jeste aktualizuji tema, treba to nekomu take pomuze a nebo mi date jeste nejakou radu k tomu co sem vypatral
Takze jelikoz mi voda v rozich oken obcas stale steka, tak sem to vice sledoval a je to problem jak psal tusim Zdeny_1 v tesneni, nyni mam kapku a stekajici curek (zhruba z 1-3 kapek) v koupelne, kde se nikdo nesprchoval, takze prirozena vlhkost z bytu, jde o to, ez okno v koupene je s dvojitym tesnenim, ktere v rozich netesni, takze po otevreni okna je pant a oplechovani nad pantem cele orosene a na tesneni se asi srazi voda a steka po nem smerem dolu, kde by mela asi koncit ve zlabku okna, jenze jak tesneni dole netesni, tak skapne na ram okna a steka po osteni dolu
Prvni foto - netesnost leveho (praveho) horniho rohu (podotykam, ze nad timto tesnenim je jeste cerne o kus vys)

Netesnost levy (pravy) dolni roh

Potekla stena

Napada me reseni, ktere chci udelat na vsech oknech, ze koupim tesneni do oken/dveri ktere se bezne prodava a v rezu ma tvar pismene D, ktere nalepim na ram okna, ci kridlo okna a po dovreni by se melo vytvarovat podle mezery mezi ramem okna a kridlem okna a tim toto misto poradne utesnit a odstranit tak nedokonalost originalniho tesneni, co vy na to?
Zde foto tesneni, tere chci koupit - to D

Chlapi jak to tu čtu, nikdo není moc spokojený s veluxy. Jaká okna by jste tedy doporučili? Od několika lidí jsem slyšel chválu na ROTO, ale sám je neznám.
Mám na obou barácích Veluxy - na jednom byly dřevěné dvojitě lakované deset let a když se před rokem dělala nová střecha, dal jsem tam raději rovnou komplet nové střešní GGU poplastované Veluxy, ať to vydrží déle, jelikož ty stará začínala být s lakem horší ve shodných mstech jako zde na fotkách. Je tedy pravda, že za těch deset let jejich služby se na ně ani nesáhlo, takže kdyby se lakovaly tak jako mají, asi by to bylo ok.
Na druhém baráku jsem dal ještě levnější variantu, tedy jednovrstvé lakování, protože jsem je sehnal za babku a jsou v pohodě, ale bude to chtít určitě nalakovat, ať nedopadnou jako ty druhé.
Teď budu chtít přihodit ještě na druhou stranu pokoje tři další okna a tak řeším jaká tam dát a raději bych ěco lépe řešeného než Velux a asi určitě už také poplastované.
Jaká jsou tedy dobrá střešní okna?
Rok uplynul. Omna jsou více shnilá. Já jsem čím dál tím více znechuceny Veluxe. Jsem vůbec čím dál tím více znechucený jakýmkoliv střešním oknem. Po 10 letech žití se SO nevidím jedinou jakoukoliv výhodu. Na to, abych v noci čuměl na hvězdy, nemám fakt čas ani už věk. Takže, jakmile děcky odejdou z domu, bude jasná rekonstrukce podkroví ve smyslu - SO ven navždy a výstvaba krmítka. To je-dle mého názoru-jediné schůdné řešení.
Možná, poklud mě chytrolíni z Veluxu přesvědčí, že už vyřešili zásadní a fatálůní problém s těsněním, tak plastová SO. Ale jelikož po X diskuzích s "experty" z Veluxu jsem čím dál tím více přesvědčený, že na jakýkoliv vývoj a výzkum kašlou, to asi okna od Veluxu fakt nebudou.
Mj. loni v létě dostavěl můj kdysi kolega z bývalého zaměstnání svůj dům nedaleko ode mě. Penězi šetřit nemusle, při jeho příjmech, takže náklady nebyly to, co by ho trápilo. Koupil tedy-na základě "doporučení" expertů od Veluxu - jejeich nej výrobek. A dnes: okna ve stavu mých, jen v menším rozsahu. Rámy černé, ostění pod oknem rozbité od zatékající vody, stružky zatečené až na zem. Pod okny má radiátory...
Tenhle rébus má jediné řešení: Velux never again.
Kuwa, já ty brejle snad musím začít nosit. To je překlepů.... ALe já to po sobě ze zásady nečtu :-)
No já jsem třeba s těmi oplastovanými Veluxy spokojen (ostatně byl jsem i s dřevěnými lakovanými kromě toho, že je tam ta blbá drážka, kde kondenzovaná voda okno pomalu ale jistě ničila).
Spíše by mě ale zajímalo, jestli nelze zvolit ještě lepší cestu než Velux za podobné peníze. Chtělo by to zkušenosti dalších lidí s jinými značkami, protože i s těmi mohou být problémy.
Zbyšek:
možností je např. si okno nechat udělat. Musíš mít ovšem taky možnost ho tlakově naimpregnovat. Nelze ho totiž dělat jen z imp. materiálu, protože v řezných stranách a hranách bys neměl náležitou ochranu.
Kdybych k tomuhle řešení musle přistoupit, tak bych volil kdysi dávno používaný systém otáčení výklopného křídla kolem osy v horní hraně (tzn. ne jako dnešní Veluxy - uprostřed). To je totiž jediná možnost, jak zajistit řádné těsnění křídla a rámu v ploše, než když se otáčí v prostředku. Systém tvarování na sebe dosadajících ploch se dá vzít z běžného okna a je to. Má to moje sestřenice na baráku a nemá žádný problém.
Tak samozřejmě výroba nepřipadá vůbec v úvahu. Chci nějaký běžný výrobek, který je k dostání na trhu.
Zatím mám vybráno jít opět do GGU, se kterými není ani nejmenší problém. Ale rád bych znal například reakce na ty ROTO okna či nějaké další možnosti oken, kde ráno přijdu na prodejnu, odvezu a odpoledne mám okna na střeše.
Ja to ted resim tak, ez sem koupil nejaky ten odvlhcovac CERESIT-stop vlhkosti, je to asi jedina sance, jelikoz sem nestihl okna poradne nalakovat (velux), tak snad to pomuze, vlhkort mam 50-60% jak kdy, velux uvadi ze ma byt 40%
(jasne, pak to rosit nemuze kdyz neni zadna voda ve vzduchu)
ACEMajky: nomjo, jenže při jaké teplotě?
Rosit se ti budou pořád. Není totiž vyřešen tepelný most přes hliník ve dvojskle. To je ten problém, mj.
Já jsem udělal jeden experiment na střešním okně v horní koupelně: přidal jsem 3. sklo. A světe div se, rosení skla zmizelo zcela. Jen problém s namrzáním zpraseného (konstrukčně) rámu trvá dál. Ale sklo mám suché :-)
Sklo me netrapi, na dolni strane se kondenzat odvadi ven, me vadi srazeni vody na tesneni, z toho voda stece dole do toho zlabku a ze zlabku jak je v rohach napojeny drevo, tak do dreva + tece po spaletach dovnitr - nejvice me stve, jak to tece do toho dreva, chci zkusit to napojeni dreva pretrit lakem na nehty, ten je celkem tvrdej... a pak navrtat do dreva dirky, dat do nich nejakou gumovou hadicku, at to z toho zlabku muze odtekat...
ted do baráku budu dávat veluxy, trojskla a rámy budou poplastované, tak doufám, že to za ty peníze bude schůdné řešení.

02.11.2009, 11:19 |
DaveF Tak se po roce zase pochlubim, ale po jakémkoliv vlhku na Veluxech zatím ani památky. Nejhorší co jsem zatím kdy viděl - v koupelně nepatrně orosený proužek cca 1cm na skle kolem celého rámu, ale rámy naprosto suché.
Jsem rad, ze nemam zadne stresni okna a ostatni plastova neshnijou. Muj strejda ted meni vetsinu stresnich oken - po 7 letech shnile.
U nas v baraku mame rano orosena okna a uz jsme vymysleli takove zlabky, co se tam daj pres zimu. Jak pisu nahore, proste dan za utesneny barak.
prijde mi, ze to vyslovene teceni/poceni je o netesnicich oknech, jinak si to neumim vysvetlit, zameril bych se na utesneni...
btw- to nendela zadnej jinej vyrobce plastova/alu stresni okna? Velux ma na ne monopol ci co?
Novy poznatek - pokud zavru ventilacni klapky na oknech, nic nerosi, ale pka ztraci klapky smysl
Tak rok zase uplynul.
Letos jedoznačně - So ven - zatím jsem se rozhodnul je pouze vyměnit za celoplastová, výrobce zatím nevím, ale brzy začnu vybírat dle referencí. Velux to jistojistě nebude.
Pánové z Veluxu a od Ravaku si můžou podat ruce - když něco doku*it, tak jedině tihle dva výrobci...
Před vánocemi již zhoufalá situace - voda protéká skrze rozklížený rohový spoj okna, ve žlábku se trvale drží voda, která tam stéká po ostění (šikminách). provizorně "opraveno" nažehlovací modelářskou bílou folií, která je schopna trochu držet a zamezit vodě, aby stékala do klížených spojů.
ACE Majky: ano, mám stejnou zkušenost, od prosince je mikroventilační klapka zavřená a vody je méně. To mě usvědčuje znovu a znovu o tom, jak debilně mají inženýři od veluxu ošetřený svod kondenzátu.
Když otevřeš okno v mrazu-nemáš omrzlé ostění - rám? Já tedy ano a samosebou, když se oteplí, tak námraza roztaje a stéká do žlábku v rámu, tam přimrzne, otevřu oko, strhnu lak ise slabou vrstvou dřeva tak dokola...
Velux už NIKDY ne!!! Jinak podotýkám, že jsem laborovals topením, mám nyní zaplé oba radiátory (pod oknem i žebřík), vederm se tam nedá dýchat, ale v noci, jka se přestane topit, tak ne sklo, ale rámy se rosí.
prostě - letos generálka po 10 letech, osobně si udělám já sám pořádně izolaci kvli tepelným ostům a budu li živ a zdráv, dám příští rok referát o výsledku.

15.02.2010, 18:14 |
DaveF a opět se po roce budu opakovat..třetí zima a po rosení ani památky v žádné místnosti. V koupelně ani radiátor pod oknem není, protože je tam žebřík.
Klapku neotvírám, spíš větráme otevřeným oknem.
Klasika Velux, v koupelně poplastovaný. A izolační sady co se dřív nedávaly.
Zdeny60 - jak pises, vlhkost projde nedokonalym tesnenim a ventilacni klapkou, cast zmrzne na pantech a oplechovani a pak stece do kanalku dolu a pak spojem v rohu do mistnosti - ja pouzil na zalepeni spoje v rohu tavnou pistoly, silikon se neudrzi...
Nastesti tuto zimu je stale pod nulou az na vyjimky, tak oplechovani je porad omrzle a netaje to na nem...
DaveF - pokud mas plastova okna, mas uz novejsi typy a ty uz maji treba neco malo poopraveno
ja mam sice radiatory pod oknem, ale v koupelne topi zebrik a stejne v podkrovi mi raditory zatopi a za chvilku vypnou, jelikoz je natopino, to bych pod okny musel fajrovat jak blazen...
Vlhkost mam asi 45%-55%
na jare demontaz oken, komplet do laku a zvazuju navrtat diru do toho spodniho kanalku, at ten kondenzat ma kam odtekat - pokud nezamrzne voda v tech dirach co udelam
Jedna perla, jak bylo -15 a vice, tak na okne v pravem dolnim a levem dolnim rohu byl led - maji tam dirky asi 1mm v gume aby mohla odtekat voda co se vysrazi na skle zespoda - taky si vsimnete, ze mate v zime rampouchy zvenci v techto rozich a jelikoz kanalek zamrzl, tak sem uvnitr v techto rozich mel na skle led - husty
nejvice me stve, ze az vykopnu veluxy, budu muset resit osteni znovu a srat se s nim :(
Zdeny60 - rozhodne uvitam reference na new okna, nej kdyby na to byla aspon 5 let zaruka, at se pak s nima clovek muze dohadovat