
Navštíveno 10593x

Co poradíte na udržování autobaterie, která bude zapojená v dlouhodobě odstaveném autě (týdny, občas měsíce - hlavně přes zimu)?
Vím, že třeba Ctek, ale jaká?
Stačí něco takového?
[ Link ] Bavím se o bateriích klasika 12V a max. 100Ah.
Díky ;o)
PS: Pokoušel jsem se hledat, vím že se řešilo, ale ten vyhledávač mi dává na frak :(
Mám dobrou zkušenost s tou malinkou nabíječkou z Lídlu za 500Kč, jak u motorky tak u auta to funguje dobře, sama si dobíjí kolik potřebuje...
Lukasino : Toho Cteka mam taky a uplne v pohode...
jako Dave1984 - ta z Lidlu za 499,- to umí taky a navíc má 3 roky záruku.
a ted ji tam meli vakci zrovna. mam ji taky
Pánové, tu z Lidlu znám, sám jí mám, ale tohle je pro trochu dražší auto, takže bych nerad doporučoval něco z Lidlu, ale raději něco "značkového", alespoň pro pocit, chápu že vnitřek ve výsledku může být stejný :D
Každopádně se mi jeden človíček ozval, takže objednán Ctek, díky ;o)
Lukasino - psal jsem Ti maila
Tohle je taky jistota ;-)
[ Link ] Zatím mne nezklamaly... ale to je kvalitativně takový vylepšený CTEK XS 7000

25.10.2012, 18:42 |
Zdeny60 | Upraveno: 2012-10-25 18:46:06
STarý dobrý komunistický Kondic - svépomocí pořídíš za bratru 100Kč a službu udělá naprosto famózní - já ho testuji právě letos 13. rok:-))) A wo tom tto jjeee:-)
PS: Schema rád poskytnu:-)
Prohifi, díky, ale je objednán Ctek ;o)
Zdeny: ee, ale moc díky :o)
Taky mám ctek a max spokojenost
jj, dnes dorazila 5A verze, bude to na tom aute asi celou zimu :o)
počkal bych letos na zimu nabídne Lídl...jako Dave1984 elektronika je tam jako v Bosch C4 (doufam, že označení je OK) origo BOSCH stojí cca 1500-1800kč....Lídl 500,-
Zeptám se ještě jednou a úplně blbě, takže skutečně můžu ať už toho 5A Cteka, nebo tu nabíječku z Lidlu provozovat na baterii, která je připojená v moderním autě? Nepo**re se tím něco? :o)
Nevím proč mám stále zafixováno, že se má baterie nabíjet jen odpojená...
lukasino- k cteku jsou i kabely s očkem, který máš permanentně v autě a jen nasuneš konektor, máš možnost výběru koncovek bud s krokodýlama nebo s očkama na šroubek. výměna je na konektor.
filip, jo jo to vím, šlo mi o to, zda se nemůže stát něco s elektrikou v autě, když bude na připojené baterii vyset i nabíječka.
Ale díky Jozzovi za konzultaci, u těchto "chytrých" se toho už nemám bát, super :)

31.10.2012, 23:30 |
clown on v tom LIDLu je totiz Bosch .., ale coo, ty mas lepsi auta .. , kup si tu drazsi :)))
hlavne bacha na vybitej Hybrid, to je pak pruser ... :))
clown: woe, jak jsem psal, sam mam z lidlu, ale pak jsem mel nekomu doporucit nejakou lepsi, tak ma toho cteka ;o)
hybridy se nekonaji, maji na houby kufr :D

01.11.2012, 11:16 |
clown me v RX430 kufr stacil :)
No budiž, RX s h má trochu použitelnej kufr, já se bavil o sedanech :)
Ale je fakt, že co jsem se díval na ty nový modely, resp. facelifty LS, tak už ty baterky přesunuli a už je tam i místo na sváču :)

01.11.2012, 22:08 |
clown jo .. LS600h mi tu jezdi .. , akorad majitel jezdi vzadu a cte si noviny :))) ale zase z tech picusu s rozumnejma autama jezdi nejslusnejc .. teda to i ten pan Cayenne GTS :))
Ozivim tema, potrebuju nabijecku na vikendovku auto, ktere stoji klido i 3 tydny v garazi. Chytre nabijeni, co nabiji baterku az kdyz klesne napeti nebo pri brzdeni motorem sem odpojil, bohuzel po 2 letech ej to na baterce znat a po nabiti nabijeckou z lidlu ma po 24hod cca 12,5V (ted kdyz ej kolem 10 stupnu, tak i jen 12,3V).
Chci tedy zkusit neco, co umi i desulfataci a ma udrzovaci rezim.
Koukal jsem na CTEK:
Nabíječka CTEK MXS 5.0 12V 0.8A/5A s teplotním čidlem
[ Link ] Zde se provadi desulfatace pulznim nabijenim a udajne pri udrzovani (po nabiti) je napeti 13,6V, coz je dost vysoko a baterka muze neustale plynovat a mohou se kroutit (ci rozpadat - uz to nepamatuju) desky...
Nebo pak mi bylo doporuceno:
Victron Nabíječka BlueSmart 12V/5A IP65
[ Link ] S desulfataci umi bojovat,a le de na to jinak a to nabijenim nizkym proudem - pry maji overeno, ze je t ucinejsi (ale vsude jinde sem cetl spiuse o pulzech). Udrzovaci rezim ma 13,8V a pak ma jeste skladovaci rezim 13,2V coz je setrne k deskam.
Kterou tedy s prihlednutim k boji proti sulfataci zvolit (ta victron pro hracicky jako sem ja de napojit i na mobil pres BT).
Meril jsem LIDL nabijecku, nabiji 3,8A, pri stoupnuti napeti pres 13,8V (mozna 13,6V) poklesne na 3,1A a pak pri prekroceni 14,4V nabiji 0,8A a pak prejde do udrzovaciho rezimu (nenabiji, proud sem nameril obyc merakem 0,05A), jen sem sledoval napeti a pod 12,7V zacne znovu dobijet, ale uz sem videl, ze drzela baterku na 13,4V nez kleslo napeti....
Bohuzel pri vypadku proudu se LIDL nabijecka s displayem prepne na mereni voltaze a jiz nedobiji.

24.10.2018, 09:50 |
DaveF | Upraveno: 2018-10-24 09:53:35
Blue Smart 10A mám v karavanu a spokojenost. Líbí se mi, že se můžu z domova přes BT podívat jak je na tom :-)
Samozřejmě BT nemá nic moc dosah, ale u mě to funguje když si stoupnu k oknu :-)
Co se týče těch detailů tak moc neporadim, ale líbilo se mi že má ten udržovací režim s nižším napětím. Jo a oproti CTEKům prý míň topí.

24.10.2018, 12:58 |
gizmi ..přidám se s dotazem..to nemáte strach nechat nabíječku (mám tu z Lidlu) napojenou na auto a odjet? :) Vždy jsem nabíjel venku přes den, maximálně přes noc opět venku, ale nechat to na hale nebo v garáži a odjet? :) Názory? Mám takto na hale 3 auta a motorku..
ponevač mi jednou první verze té z lidlu zasmrděla, tak ano mám strach ji nechat bez dozoru

24.10.2018, 22:01 |
gizmi Tak v hale jsou hlásiče a od toho tam mám dispečink, spíš aby to nezahořelo úplně i s autem :D Tak nějak si říkám, že je lepší baterku mít venku a jednou za měsíc ji doládovat. Jen jsem někde četl, že některá auta nemají ráda dlouhá odpojení od baterky. Na druhou stranu u filety to nehrozí, golfa taky ne a mr2 myslím taktéž ne.