
Navštíveno 11006x


13.11.2015, 09:19 |
motyc Zdravím pánové,
mám v plánu si koupit nějaké bavítko. Rád bych pořídil calibru v turbu. Víte někdo o nějakých nejčastějších vadách na co kouknout při koupi? Fungující 4x4 a koroze je mi jasná :) Díky

13.11.2015, 09:33 |
kuja V dnesni dobe bych Calibru 4x4 Turbo uz nekoupil. Byl jsem u koupi 2 kusu nekdy pred 6-7 lety a uz v ty dobe to byla celkem obrovska loterie. A diky hydraulickymu rozdelovani pomeru ve 4x4 a celkovy slozitosti je hrozne malo kusu, kterejm to funguje a nevypadava. U toho auta je problem skoro vsechno. Hlava, turbo, hydraulicky koule, rozvodovka, kardan, diferaky vzadu a abolutni atyp ZF 6kvalt :) A klasicky u Opelu ty doby koroze zadnich nosniku, prahu a blatniku :) Jinak svezeni je to super. Pokud to ma original gumy, tak to sedi celkem slusne, je vyzkousena maximalka lehce na hranici 290 tachometrovejch :) Interier u Turba je takova kombinace Calibry, Vectry a Omegy tech let. Pokud bude nejakej nezhuntovanej a funkcni kus, tak zkontrolovat korozi, uniky kapalin a pokud to pujde a pri zatezi nevypadne 4x4, tak ji opecovavat a uzivat :)

13.11.2015, 09:33 |
kuja | Upraveno: 2015-11-13 09:33:56
Double.

13.11.2015, 09:54 |
motyc problém skoro všechno....to zní moc hezky :D nějaká rada jak zkontrolovat tu 4x4? Občas se v autech vrtám, takže nějaké klasické věci si zkontroluju, ale touto 4kolou jsem nepolíben...

13.11.2015, 09:58 |
kuja Vzadu za motorem je takovej obdelnik u kardanu a prevodovky. Tam nesmi nic prolinat. Hadice, co pak vedou k zelenejm koulim a k servu taky ne. A klasicky servo kapalina nesmi smrdet spaleninama :) No a nejspolehliveji se to pozna tak, ze neni praskla nebo vyndana pojistka a pri plnym plynu to necukne. A celkove to necuka ani pri rozjezdu.
tohle auto, stejnej jako ji podobny uz si koupi jen nadsenec/fanda co vi na co sahnout...v ostatnich pripadech to kupuje zoufalec co chce mit sportak za par korun a dojezdi to do sracek..pomerne komplikovany auto na svou dobu...
Calibru jako takovou mam rad -mam na ni vzpominky z destvi, kdy ji mel kamaraduv tata v kanarkove zluty :)..s otorem V6..v polovine 90let to bylo delo...
dnes kdyz jsem v nemecku a vidim zachovalou cali (coz i tam je rarita), rad si ji prohlidnu...

13.11.2015, 11:05 |
motyc Nepovažuju se za zoufalce...v rodině máme všechny auta od Oplu, chápu, že to není nejlepší výrobce vozů, ale máme k tomu kladný vztah. Jen tou 4koulkou jsem nepolíben, proto se rád zeptám.
Nepotřebuju kupovat 100%ní auto, ani neplánuju že s tím budu hned a pořád jezdit. Spíš to bude klidně pár let stát v garáži a já to budu postupně dostávat do stavu mě přijatelného. Rád bych to měl v podobě originálu, ale to chápu, že bude nesehnatelné v dnešní době a bude to postižené tuzingem...
Taky bych se ji vyhnul, za dobrej kus dáš nesmysl a špatnej stav nema cenu brát.
Motor není nic extra, 4x4 také ne, převodovka má (dneska) problém se synchrony na 2 a 3, koroze, plasty v interiéru hnus, špatná světla.
Ale vypadá cool :-)

13.11.2015, 20:26 |
Shr3k Měl jsem ji před 20 lety, teď je můj názor v podstatě stejný jako CervinVega.

13.11.2015, 20:40 |
motyc kluci já vás chápu...mně se tohle auto líbilo už když jsem byl malý, vždycky jsem ho chtěl. Teď mám možnost si ho koupit, nemám rodinu ani žádné dluhy a podobně, tak bych si rád "splnil sen". Chápu, že to asi není koupě z rozumu, ale...snad víte jak to myslím. Šlo (jde) mi jen o to, abych se dozvěděl o největších neduzích tohoto modelu, abych si případně udělal obrázek až se na ni pojedu podívat.
Ale možná podle vašich komentářů budu muset zauvažovat nad jinou hračkou...

13.11.2015, 21:12 |
Seat Power | Upraveno: 2015-11-13 21:13:05
Calibra byla poruchova snad uz na vyrobnim pase,sehnal bych si tak 3 ztoho vybral tu nejlepší a ty dvě další použil na dily a věř ze je budeš potřebovat :)

13.11.2015, 21:29 |
kuja motyc:A muzes nejak popsat tu "moznost koupe"? Jestli je to nejaka garazovka, auto denne jety nebo nejaky jiny podrobnosti? :) Protoze pokud to je neco co se pohybuje tak do 30tis, tak s investicema atakujicima 6 rad by se to asi dalo realizovat. Nicmene, co sem projizdel opel katalog dilu, tak na vsechny Calibry se daj porad koupit vsechny dily, ale na C20LET skoro nic :D

14.11.2015, 12:06 |
motyc nemám jako nic vyhlédnutého, jen prostě bych teď mohl do toho pustit trochu peněz, tak bych se rád po něčem poohlédl :) Rád bych pokud se zajel na nějaké podívat, nebo případně pokud někdo má známeho s tímto kouskem a byl by ochotný prohodit pár slov, tak budu jen rád ;)

14.11.2015, 12:37 |
kuja Aha :) No tak to bych to asi vzdal. Pocitej, ze kompletni a ne uplne v super stavu bude stat do 100tis a nasledny investice jsou klidne dalsich 100tis. Dulezity je, aby to melo Coscast hlavu, jinak budes delat porad tesneni. A na Calibra clubu podle me jsou porad lidi, co Turbo maj, tak se zkus zeptat jich. Muj kamarad, co je mel je prodal uz pred tak 5 lety.

14.11.2015, 13:30 |
Směty tady je tuším Fox co má cali, jinak
[ Link ]
ano jsem tady :D
dneska se na tom aute ceni kastle, vse ostatni koupis
pokud to ale nechces cele rozdelat a renovovat to, tak se na to vykasli, bude to porad stara popelnice, kterou budes do nekonecna opravovat
j a s tou 4x4 jen kratce, je to nestastna kombinace podvozku a visco spojky, kolem toho je dalsich par veci, ktere si zadaji udrzbu
kdyby ses ale opravdu rozhodl na to mrknout, tak k te 4x4, vetsinou prestane fungovat elektromagneticky ventil, ktery zapina a vypina 4x4, vyzkousis jej tak, ze pri zapnutem zapalovani pri slapani na brzdu, musis slyset z motoru cvakani, pokud bude cvakat a 4x4 nebude funkcni tak bude na sracku tbx(rozvodovka) za predopokladu ze nechybi kardan atd :D
ono je to cele takovy krehky stroj, ktery ale kdyz funguje tak je to radost ;)

20.11.2015, 16:41 |
motyc Pánové děkuji všem za rady. Každopádně jsem žádný kloubný kus v čr nenašel na prodej...Takže budu čekat dokud se někde něco objeví...Kdyby měl kdokoliv k tomu ještě co říct, tak to sem perte :)

30.04.2016, 20:04 |
motyc Asi si vyslechnu, jaký jsem magor, ale jen do mě :D
Mám domluvenou jednu Cali, celkem zachovalá na svůj věk, spodek je zdravý, ale na prazích a spodku dveří je jemná koroze...co se týče 4x4 tak ta je odpojená, údajně někde z TBX valí olej, hovno tomu rozumím, ale předpoklad je výměna...? Motor po překročení 4t otáček rapidně škubně a ztrácí výkon, ale tohle se děje pouze při prudké akceleraci stylu podlaha, pokud zrychluji rovnoměrně, problém se neobjeví...byla by k tomu druhá hlava a spousta nějakých čidel atd. + celá druhá kára (taky turbo) která je několik let stála (kastle ko).
CO si o tom kdo myslíte?
"někdo vyklízí garáž a našel odbyt na šrot, za který mu dokonce bude zaplaceno" :-D :-D :-D
Hele je spouuuusta jednodušších a levnějších cest jak si pořídit něco pro radost, zrovna u Calibry to má smysl tak maximálně mezi sběrateli a co nejlepší stav, hlavně bez tuzení, a vyklopíš cifru zhruba jako za novou Fabii, bo i víc (non-turbo). Pak to auto vypadá a funguje jak se sluší a patří. Slepené vraky a šroty v řádech tisíců až desetitisíců, olepené spoilery, výfuky z kamionů a plyšem polepenýma palubkama...to už je lepší to odvézt do výkupu druhotných surovin a přispět tak k dalšímu zhodnocení ceny těch pár hezkých, originálních a nutkavou potřebou tuzingu nenapadených kusů, co se sem tam, jako šafrán, dají ještě vidět a najít...
Pan vědma podle tvého popisu poznal jak auto vypadá, opět, hosana na nebesích...
Jestli na to máš časa peníze tak to kup, třeba ji zachráníš. To co popisuješ jsou blbosti. Ono vysolit dvě kila za leštěnku a pak se masírovat jak jsem dobrej umí každej.

02.05.2016, 09:44 |
motyc auto je "zprzněné" jen dodělávanou anténou. Jinak má jen decentní křidélko, které je originál. Má to dokonce i origoš kola...
Mám strach z té rozvodovky a toho škubání :/
No a cena? Jestli máš čas, prostory a chuť z několika udělat jedno (je otázkou, zda to druhý na tom nebude stejně či hůř, když stojí x-let a pro odstavení mohl být i jiný důvod než viditelná rez), budeš mít ve finále zajímavýho youngtimera.
Akorát bych s tím moc nelítal, garážoval a celkově doufal, aby chvíli vydržela :-)
Těžko poradit, jestli cítíš, že je to TO co chceš, jdi do ní .-)

16.06.2020, 07:34 |
motyc | Upraveno: 2020-06-16 09:40:08
Pánové, pro ty z vás, kdo to tu ještě čte, tak bych rád přinesl menší update...
Calibra zmiňovaná v předešlé diskuzi nedopadla, jelikož pán se snažil vyšroubovat cenu do nesmyslu, tak jsem se na to vykašlal. Nicméně to bylo asi znamení a dostal jsem nabídku, která se neodmítá. Opel Calibra Turbo 4x4 koupena v ČR v roce 1993 s kompletně doložitelnou historií, originál stav bez zásahu tunera...Mám ji už druhým rokem, jen až teď jsem si vzpomněl na tohle vlákno.
Tak přece jen se mi ten sen splnil :)

Stačí požádat vesmír a být open&ready :-)
Vypadá fajně, ať dělá radost .-)
Tý jo, tak to je paráda :) Když sem měl Vectru A, tak jsem tohle auto strašně chtěl.
No a žádné úpravy se nechystaji ?
Ty jo vzpomínám na kamaráda co jí měl před dvaceti lety, žlutou v jakémsi tom ferrari bodykitu od Riegera ? Víc to stálo než jezdilo, krám neskutečný, ale byla parádní, kočky na to letěly a u nás na dědině byl tenkrát za bose:) :) :) Tobě ať i nadále slouží a dělá radost !

17.06.2020, 05:48 |
motyc Úpravy ve smyslu tuningu/tuzingu se konat nebudou...
Už skoro dva roky pomalu pracuju na tom, aby byla v 100% technickém stavu. Takže vyměněny díly na podvozku, zprovozněna 4x4, náplně, kompletně rozleštěný lak s keramickou ochranou atd...jediné, co bude možná v plánu jsou jiné kola. Ano tyto jsou origo, ale co si budeme, nějaké pěkné BBSa by tam padly.
Díky za všechny reakce! :)
Jsem víceméně na stejné vlně, hraju si teď s tímto ve smyslu 100% technického stavu. Zatím se daří :)


30.06.2020, 08:00 |
zipp | Upraveno: 2020-06-30 10:01:56
Na Calibru mám hrozně krásný vzpomínky, bylo to moje první auto. Měl jsem ji dva roky a absolutně bez poruchy, nikdy mě nikde nenechala, všechno fungovalo krásně...klima, bixenony, vyhřívání sedaček, palubák, šíbr, ... (měl jsem C20XE). Moc by mě zajímalo, jak dopadla, kde je jí dnes konec :-/
Dneska potkat calibru je rarita, natož v hezkým stavu, držím palce, ať ti dělá jen radost, je to krásný auto.
