Ahoj, zvažuji nákup Traxxasu X-Maxx a zajímá mě, kde se dá pořídit levněji v zahraničí. U nás stojí cca 25tis. Klidně objednám odjinud, co Jsem slyšel, dá se sehnat cca o 5tis levněji, jenže nevím, jak je to s poštou. Máte někdo zkušenost?
Já mám malé auto 1:18 a to je na nic. Takže chci něco většího na zahradu a na polňačku. Ještě přemýšlím nad Revem a nad Summitem. Nehodlam s tím skákat 2 m vysoko a podobné kraviny, tak doufám, že takto drahé modely vydrží více než moje Himoto, kde je poloosa asi z papíru a stojí 500,- a kde se tlumiče obývají kdejakym malým drcnutím. Jen nevím, jestli ten Xmaxx není pro začátečníka dost hardcore.
Summita jsem mel, nebyl zlej, ale e-maxx je treba lepsi bych rek (summit vyjel toho vic). Na e-maxx jsem vymel nejaky dily za rpm a je to rozdil, vydrzi to 600x vic.
Nehodlam to řadit jako borci na YT. Jen prostě nevím, co by bylo rozumnější. Nad Emaxxem jsem teda vůbec nepřemýšlel. Summit se mi líbí, že se dá použít i jako crawler. Dřevo mi zase přijde dost divoké. Xmaxx mě dostal svojí velikostí
Jj, ten simmit je takova krabice zase, ale jak rikas... E revo je zas na trochu jiny divoceni. Tyden zpet sem se na xmaxxe dival a vedle emaxxe je to kus auta zase, to joo
nevim kde koupit hracky od traxxas levneji, ale jen napad jak usetrit finance - pokud ma clovek trosku vybavenou dilnu a nejakou zrucnost, ja koupil jetyho monstra na spalovak, starsi kousky jdou poridit za par supu, a udelal konverzi na elektro - s cinskou elektronikou se to da taky relativne levne. Predelaval jsem Tamiya TNX - regulator xerun - motor outrunner z letadla cca 1600W - 4S 5200mAh Lipol turnigy. E-revo smaznu co se jizdnich vykonu tyka, podvozek ma revo lepsi - to prepakovany odpruzeni je pecka. Uz tu mam nachystanej 2300W Inrunner motor se senzorem, tak to zas o kousek posunu snad :)
Xmaxx se na bazaru nesežene. Revo a Summit ano. Jseš prostě zkušenější a víš co a jak. Já ne. Třeba to Revo by bylo lepší. Ten Xmaxx už je prostě kus auta (9kg). Na druhou stranu ten servis asi bude dražší.
Losky: ja to myslel ve smyslu predelat nejake stare spalovaci auto. novy elektricky auta se bazarove spatne shani... a jo ma to smysl, pokud mas nejake modelarske zkusenosti. Osobne mam radeji crawlery, sam se s nima lip vyblbnes a technika tolik netrpi. monstery apod auta te pomerne rychle omrzi pokud nemas trat, soupere, skoky...
nevim odkud jsi, ale v praze ti muzu nechat vyzkouset nekolik ruznych aut (1:10 / 1:24 crawler, 1:10 RWD/4WD buggy, 1:10 monster, 1:10 onroad/drift) vysvetlit/ukazat techniku servis apod. spis v hobby rezimu - zavody jsou nekde jinde, strasne to leze do penez + cas. klidne napis na mail v profilu. velky auta ala Xmax maj vyhodu, ze nepotrebujes trat a muzes jezdit po louce, poli atd, ale jezdi rychle a hrozi pruser (ja trefil tim 1:8 monsterem zaparkovane auto a promackl prah) a to nemluvim o tom ze 80kmh jedouci 9kg auto je dost nebezpecny i pro lidi, stejne tak havarie stoji dost penez - ramena, prevody, serva atd...
Já nepotřebuju aby to jezdilo 80 km/h. Chci to primárně na zahradu, takže klidně něco pomalejšího. Když bude chuť, chci to vzít na polňačku či do lesa. Možná zase zařadím toho Summita, ten mi na tohle přijde s tím Xmaxem nejlepší.
Losky: ty top of the line monstery ala xmax takhle proste jezdej uz v serii :) summit je pomalejsi + crawler mod.
Ja kdybych jeste kupoval dalsi auto - tak ted "frci" rock racery - crawlery co jezdi rychleji, koukni do nabidky axialu ... Nezkousel jsem je zatim osobne, ale z videi a recenzi vypadaj dobre...
Přispěji svojí zkušeností s klasickým mini crawlerem 1:18 konkrétně-team Losi mini rock crawler. Model jsem koupil hlavně kvůli prckovi z důvodu že je pomalý a stíhá řízení,maximální rychlost je někde na hranici chůze dospělého člověka,crawler je prostě úplně něco jiného než klasický model Rc monstru které jsem měl(Hpi savage),osobně jsem ho ještě venku neměl,vždycky uděláme trať doma(polštáře,krabice) sedneme si a šplháme :-) Má neskutečnou sílu,je schopen utáhnout dítě v dětské tatře,má pěkné zpracování,důležité komponenty komplet v kovu,ale je to proste pomalá mrška Která si vystačí na malém plácku. Osobně být na mě,tak na ven bych chtěl opět neco rychlejsiho,učit se novým věcem jako skákání atd. Ale asi bych se podíval po těch rychlých crawlerech jak se tady píše,to by nemuselo být zlé ;-)
Mam revo uz asi pet let a co to vydrzi nechapu..:) taky teda uz mam ramena od RPM, ale jinak je to snad naprosto nemsrtelny (skoky 2-3m vysoko jak rikas nejsou problem:).
No, asi pořídím nějaký ten crawler a pak uvidím. Chci si občas zajezdit a né to jen kuchat. Docela mě i překvapilo, že kola se už musí vyvažovat apod. Nejdřív se to naučím pořádně ovládat a PSK asi koupím něco rychlejšího na občasné blbnutí.
Losky: koukni radeji po tom rychlejsim, rychlost si stahnes na elektronice a pak to jen otevres az zacnes jezdit rychle, treba Axial Yeti - koukni na jejich reklamni videa, velice poutavy :) co koukam tak uz delaj i Yeti junior - 1:18, kdybys chtel mensi auticko, ono uz 1:10 crawler je docela obluda. nebo jeste rada Wraith je taky rock racer, jen vic koncepcne podobnej puvodnim crawlerum, obe osy pevny, ten yeti ma vepredu nezavisly odpruzeni jako dospely "stadium trucky"
ja mam 1:10 crawler venom creeper, dost modifikovanej ten malickej je takova spis hracka, ale je to jedno z nejmensich aut, nejmensi malej Losi crawler je proti nemu porad "obr" - basher rocksta, ale na blbnuti po byte a kancelari docela dobry :)
Assassin: Takže myslíš, že tohle je asi top ve výběru? Jakože univerzál jak na pomalou šplhací jízdu tak i na trošku rychlejší jízdu? Upřímně by mě zajímalo, jakou životnost to může mít jako v tomto videu:) Youtube video:
Losky: z meho pohledu je to favorit. ale je fakt, ze uz to nejak zasadne nesleduju, mozna ti da nekdo dalsi tip. fakt je ze je to drazsi, protoze znacka. ale zas diky tomu neni problem s dilama a tuningem - a dily proste odchazej a padaj do toho dalsi prachy, to je fakt :) urcite neco podobnyho najdes u Losi - ti mivaj jeste promyslenejsi konstrukce. z videa jediny co smrdi nakejma rozlamanejma dilama jsou ty velky skoky a evidentne i pak to celkem drzi :) nedoporucuju se tyhle skoky ucit v mrazu, pak ty plasty praskaj snaze. v teplotach nad nulou je to celkem neznicitelny. kdyby te vic tahlo "crawleni" tak spawn nebo RR10 z jejich nabidky jsou vic timhle smerem...
Assassin: Ještě mrknu na ty modely co píšeš a uvidím. Ono by se mi líbilo i nějaká malá 1/18 na blbnutí po domě, ale zase třeba 6t dát za tu pidi hračku mě přijde úlet, jako sem dával Bigboss, ale věřím, že to vydrží strašně moc
Losky: Ohledně té ceny,k tomu dospěješ snadno,nejdříve jsem koupil HBX(ali) cca za dvojku,vydrželo přesně dva dny. Praskl plastový kříž na kardanu a odešlo servo. Tak jsem se nasral a koupil Losi,po rozbalení jsem to pochopil, v domacich podmínkách téměř nerozbitné a to dostává od mého dvouletého syna pěknou sodu. Takže asi tak,každopádně jste mě pěkně nachroupli s tim yetim,asi ho pořídím na ven ;-)
No vidíš, evidentně nevíš roupama coby. Já takhle minulý rok kupoval vzduchovku. Nejdřív za 5tis a to mě neoslovilo a pak potvoru za 35tis z bazaru????
Losky: V pohodě :-) Zastávám názor "člověk by si měl občas dělat radost" když už maká,holt času na hraní moc není ale co :-) Nicméně ten yeti mě fakt dost láká...
Rád pomůžu od peněz:))))))))) Já koukal ještě na Losi Night Crawler, což je desetina a špičkově zpracovaná, ale ten design mě moc nebere. Cena cca 9t. Ale to pojede pouze "jen" pomalu. To Yeti frčí i rychle a asi jak zde padlo to jde nějak elektronicky omezit a cena teď 11,5t. Ta osmnáctinka by taky nebyla domů špatná. Jinak jak je to tedy s tím omezením elektroniky? To by mě zajímalo. Současná hračka je osmnáctina a v interiéru to je o ničem, jezdí to moc rychle a omezit to nijak nejde. Díky za info
No, tak asi nakonec koupím nějakou tu osmnáctinu na ježdění indoor:) Nějak mě to začlo docela zajímat. Jenže ta Team Losi Crawler už není, je něco podobného? Tu nabíječku vezmu tu Equil 3.5
Losky: ad nabijec - evidentne nepokukujes po zadnem hi tech - ten je potreba pokud mas nejake drahe baterky, velke aku packy a chces je nabijet rychle (tyhle nabijecky obvykle nejsou s integrovanym zdrojem) u tehle slabsich bych si asi vzal variantu na 220V - ja mam takovou od hyperionu, ale da se i treba naky obyc cina z hobbykingu, je to stejne vsechno kopie toho sameho..pokud chces neco lepsiho, jde koupit kde co, ja treba ted nabijim pres powerlab8 od cellpro, dokaze to nabijet vykonem az 1300W, vse monitorovat na PC, nstavoat cokoliv si vymyslis...
ad omezeni elektroniky - zalezi jestli koupis RTR nebo kit a doplnis svoji elektroniku, v RTR je dost pravdepodobne, ze pouzitej vysilac nebude mit nastaveni velikosti vychylky - pak je moznost nastaveni regulatoru, ale zrovna tenhle u axialu omezeni vykonu nema, jen jde udelat limitace akcelerace. pokud bys chtel RTR - pro zacatecnika asi lepsi volba, dokoupil bych ten volitelnej set - dvoustupnovou prevodovku - pak pri zarazeni pomalyho kvaltu to pojede pomalu i na plnej kotel a i lepsi pro crawling, jsou to ale zase prachy navic. v pripade kitu a vlastni elektroniky, je to ciste vec naprogramovani vysilace (kdyz mas nakej lepsi - ja treba ridim na klasickym pakovym jako letadla), na plynu si nastavis omezeni vychylky - tzn ikdyz mas plnej, jede to jako bys mel treba jen 30procent.
Sakra, past vedle pasti:) Koukám po nějaké normální levnější nabíječce. Jestli budu čekat hodinu, tak mi to nevadí. Teď jsem čekal možná i 3hod. Jelikož tomu nerozumím, je pro mě ideální RTR set, jenže co jsem tak nějak četl, u toho Yetiho je střídavý motor a ten prý je ucukaný při pomalém přidávání, což bych nechtěl. Pokud bych tedy použil tu přídavnou převodovku, šlo by to asi použít i jako indoor poježdění, což by bylo super, ale dát za to dalších 2500,- se mi nechce. Proto začínám koukat i po té osmnáctině a pokud by mě bavilo spíš šplhat, přes léto bych se rozhoupal co a jak. Ale bohužel nic v měřítku 1:18 snad není jako je to Losi co zde ukázal Bigboss. Pak jsou od firmy ECX nebo tak nějak a to neznám. Pak ještě toto: [ Link ]
Stridak je trosku min plynulej na rozjezd, ale neni to zas takova traga, zalezi kus od kusu, vyrobce od vyrobce - ja je mam vse krom crawlera. Pro pomaly jezdeni to resi prevodovka, v pripade kitu by to vyresilo to ze koupis motor se senzorem - tyhle stridaky jdou plynule od nuly. Ale financne si nepomuzes :) Pokud bys chtel mensiho crawlera, tak se ti podivam po moznostech. Jen mozna 1:18 je zbytecnej kompromis, na ven maly, na doma mi staci i ten rocksta - stejne stavis drahu z blbosti ala kmizky, hracky - tak si pro 1:24 postavis mensi :) hodim ti foto/video at mas predstavu
Nikdy jsem neviděl, jak ten stříďák cuká, tak jen píšu to co jsem četl. Těžko si pod tím něco představit. Tak jako klidně bych investoval do toho Yetiho, ale když bych s tím chtěl doma jezdit, tak se s tím asi ani neotočím:) Takže díky této debatě jsem se dostal k zase menším modelům na zimu:))))))))) Hledal jsem prvně toho Yetiho 1:18, ale u nás zatím asi není kde koupit.
Doma tyhle auta nema smysl provozovat, presne jak pises, moc rychly. Crawlera ma smysl v tomhle meritku asi jen toho od losi - aspon co jsem v rychlosti prolitnul. Jestli mas doma vetsi pokoj s hladkou podlahou, tak je docela legrace drift v 1:18 (aby jsme byly zas uplne v jine kategorii) crawleni doma te asi docela rychle omrzi - z ceho porad stavet prekazky :) ja toho doma nejvic najezdil s tim rocksta
Já měl pučeného summita a přišlo mi to dokonalý. Hodně univerzální auto, se kterým se fakt vyblbneš. Jako crawler paráda a rychlost na blbnutí taky dobrá. Už na něj šetřím asi 5 let a zatím se nedaří:-(
Ten summit nevim jestli ma uvedeny měřítko, ale je to obrovská obluda - je stejne velkej nebo spis vetsi nez 1:8 monstery. Me zas tolik nenadchnul. Losky: tusim te nejak kolem 300mAh jednoclanek, ono se tam nic moc navic nevejde. Jak dlouho to jezdi nevim, vetsinou me to driv přestane bavit :) ale 15-20min urcite.
z HK je to easy, plati se paypalem, z centralniho skladu uz temer vse vetsi lapnou celnici...tzn tyhle vetsi/drazsi veci je lepsi brat az kdyz je maj na evropskym.. jo kecam, je to 2s, mam tam nakou aku se kterou litam v letadle - nakou mensi 300mAh.. ja kupoval kit - tzn tam mam svoji ele a mam tam nejspis jinej ESC - ale pouzivam konektory - JST-XH, myslim ze tam jsou stejny. jo a jestli si dobre pamatuju, tak sem tam lidem odchazely prevody, chce to koupit rovnou nahradni, pripadne ty kovovy z option parts.
Myslel jsem si, že je lepší koupit z EU. Jinak, prosím Tě, můžeš se podívat, kde jsou ty převody? Já to nemůžu najít. Ty asi budeš vědět, kde to najít. Ještě jednou moc a moc díky [ Link ]
Takže ještě musím někde dokoupit ty konektory k této nabíječce? [ Link ]
Vím, otravuji jako blázen, ale prostě chybí praxe:(
Losky: jo z EU je to lepsi, ale maj tam omezenej sortiment, tzn beru odtamtud modely a vetsi a drazsi veci (jednou za cas kdyz je maj skladem) drobny blbosti a nahradni dily vetsinou musis brat z centralniho skladu z ciny, ale pak to vyjde na malej balik a celnice to pusti. ty prevody maj jen na tom centralnim. k nabijecce budes potrebovat redukci, ale mam tu spoustu tehle konektoru, takze redukci ti klido udelam/poslu. jinak HK udelal naky novy stranky a nahovno se v tom hleda :( neni videt co je skladem hned v prehledu, ale musis otevrit konkretni dil :(
ten nabijec se mi libi vic ten slabsi imax... ale ciste jen dojem z fotek z provedeni + rychly googleni. navic mame doma naky ty imaxy a makaj ok. tak mozna jen neobjektivni pocit... na bezny mensi auta a baterky to staci. zas na naky brushless 1:8 zverstva je pro rychly nabijeni malo i tech 200W... takze bych ted koupil tu levnejsi na 220V a kdyby te to chytlo a trochu se rozkoukas, muzes koupit neco ostrejsiho... (treba cellpro :) asi to maj i jine nabijece, ale me se na tom libi, ze umi nabijet jen pres servisni konektor, nemusis zapojovat ty "silove" - jasne proud je pak omezen na 3A, ale to na mensi modely staci a je to pohodlnejsi...)
800 už je malý rozdíl, proto jsem hned řešil tu dražší. Pokud pak koupím toho Yetiho, tak by se mohla ta lepší nabijecka hodit. Ale pokud ta levná bude nabíjet cca půl hodiny a druhá o 5 min rychleji, stačí mi ta levná. Nemám tušení, jak to dlouho nabíjí třeba 5000 mAh. Rad bych ji hned použil na toho mrzaka co mám doma s mini Tamiya a na toho crawlera.
Losky: chapu, ale ta drazsi je pro me neznama znacka, navic se mi nelibi zpracovani uz z fotek, napr pouzite konektory - treba ten pro napajeni z DC. u mensich baterek nebude zadnej rozdil v rychlosti, u tech vetsich uz jo ale ne zasadni. standardni nabijeni LiPol je 1C - tzn baterku 300mAh nabijis proudem 300mA cca hodinu, baterku 5000mAh proudem 5A cca hodinu. lepsi aku snesou vetsi proudy - 2C,5C atd. stezejni u tech dvou nabijecek je max proud. pro 5000mAh baterku dokazou obe 1C, ta lepsi dokaze 2C - 10A, tzn nabije baterku za pul hod. pri 2C to pri nejbeznejsim napeti (triclanek) 12V nabiji vykonem 120W - tech 200W nevyuzijes, protoze nabijecka neumi vic nez 10A. 200W bys vyuzil pri ctyrclanku (ale to uz neni na bezny 1:10auto) tzn podle me nedostanes nic moc navic, ale jak rikam, moje sympatie k te levnejsi jsou ciste subjektivni...
ten losi mini crawler je urcite schopnejsi, tohle je spis takovy hracka. tak jen abys mel pro srovnani. ale nejak jsi me nalakal a objednal jsem vetsi kola a zkusim je tam nabastlit :)
Tak jsem našel osobního favorita na lítání venku: Vaterra twin Hammer. Má dvourychlostní převodovku pomaly převod když chceš crawleřit a pak do rychla pro skoky atd. :-)) [ Link ]
Madmaik: s tim by nemel byt problem, ale v praze nemam zadne vybaveni - tady uz mam jen elektricky krapy, spalovaky mam jeste u rodicu kousek od pribrami. Bejva zalepenej motor - vycistit, zkouknout svicku a pak vicemene neni duvod aby to nejelo ;) Ale je to presne duvod proc jsem vsechno predelal na elektro :)
Madmaik: s tim by nemel byt problem, ale v praze nemam zadne vybaveni - tady uz mam jen elektricky krapy, spalovaky mam jeste u rodicu kousek od pribrami. Bejva zalepenej motor - vycistit, zkouknout svicku a pak vicemene neni duvod aby to nejelo ;) Ale je to presne duvod proc jsem vsechno predelal na elektro :)
Bigboss: Vattera taky nevypadá špatně, ale co koukám, bylo několik verzí. Ale teď co jsem koukal, jsou často už ty dvourychlostní s tříkanálovým ovladačem. Předtím byla převodovka na dokoupení a ovladače dvoukanálové. Ale oproti Yetimu to má stejnosměrný motor, tak je otázka, jestli se vyplatí koupit Vatteru TH a dokoupit časem lepší motor a nebo k Yetimu dokoupit zase tu převodovku a servo:) Edit: Taky Yeti má taky dvoukanál, tak ještě mít další ovladač k dokoupení
Já prostě potřebuji něco s čím budu blbnout já(skákání,drifty) tak i malej,proto se mi u ty vaterry líbí ta převodovka do pomala i do rychla,to je super,jen to nemá stridak no. A cena ideálně kolem desítky.. kamarád má od Losi short course(stříďák) a je to mazec,pořád se to staví na zadní ;-) ale já jak jsem psal,potřebuji neco co se dá i dost přiškrtit na úroveň crawlera
Ta Vattera je ideální, až na ten motor a velikost. Docela mě překvapilo, jak je to velký velikostní rozdíl. Ale na divočiny bude asi lepší Yeti. Škoda, že u něj taky není ta převodovka. Ta stojí 2500,-, pak servo a volantovka.
Asi takhle,jak už tady padlo největší slabina je motor,ostatní je naprostá paráda,krásné pevné zpracování,co je důležité je kovové,krásně citlivé řízení skoky no problém.Je vidět že je ten model skutečně dobře zpracovaný,má zajímavě řešeno přední stavbu odpružení. Aby to bylo dokonalý tak by to chtělo stříďák a k tomu Vysílač Spectru s funkční AVC (super věcička při vyšších rychlostech). :-)
ta stabilizace je asi fajn na to mit auto plne pod kontrolou a i zacatecnik vypada ze umi skvele ridit, ale nevim jestli by me to bavilo. s timhle konkretnim nemam zkusenost, ale kdyz jsem jezdil rc drift tak melo par lidi gyra (v podstate jde pouzit to z RC vrtulniku) co jim davaly kontra - je to rychlejsi nez nezkusenej clovek a pak driftovali driv nez ti co k tomu potrebovali hodiny treninku.. ale me to moc nebavilo, kdyz to bylo "zadarmo". Rwd drift bez toho asi jezdit nejde, myslim, nezkousel jsem...
Losky: Inzerát jsem nasel na 4x4klubu,jinak kola jsou extra měkká což nechci protože hodlám mit speed crawlera a tyhle gumy se hrozně žvýkají,jako do lesa asi paráda ale na skoky nic moc stabilita :-)
Vypadá peckově. Ten displej je ten pípák nebo co to je? Ty tyčky a unešeče vypadají pěkně. Koukal jsem, že hodně věcí prodávají i na dealextreme apod. Myslíš, že to kovové je praktičtější? Design vypadá s kovem opravdu lépe, ale když se to někam napere, asi kov ten náraz pošle dál, ne?
Losky: kovovy veci to chce davat s rozmyslem, jsou pevnejsi, ale na spoustu dilu je pruznost potreba, jak co se tyka jizdnich vlastnosti, tak trvanlivosti. taky kdyz das treba kovovy komplet zaveseni kol tak pri rane to urve neco na ramu - tzn je vyhodnejsi mit treba plastova ramena, ktera kdyz prasknou vymenis je docela levne. ty cinsky dily maji promenlivou kvalitu - neco je ok, neco ma treba hnusnej povrch, spatnej material, diry vyvrtane krive... displej je ten pipak co zapojis do servisnich konektoru, ukazuje napeti + podle provedeni pipa na nastavenem napeti..
Přesně tak jak píšeš,proto spodní ramena nechám v plastu,zatímco vše hnané je již komplet HD. Display ukazuje napětí a při poklesu vypne model než se podbije baterie. Jinak řeším trochu problém s vysílačem,dnes jse ceý den jezdil a paráda,jen když jsem pak znovu zapnul auto,najednou reagovalo na pokyny vysílačky zpomaleně,samo si přidávalo atd. jediné co vím že jsem omylel zapnul auto dříve než vysílačku,teď je to již stabilizované tak uvidím :-)) Jinak ale parádní ježdění,na 2S lipo 40min jizdy uplně v pohodě a to jsem prcka tahal na bobech :-)
Nikdy jsem žádný RC model neměl, ale trochu troufalý dotaz, ale s rozpočtem cca 7000-8000,-, se dá koupit něco, co bude fungovat? Chtěl bych komplet řešení, tzn autíčko (ideál rally, 1:10 /nebo o trochu menší/), ovladač, baterka, asi ideál nový, chtěl bych s tím jezdit převážně na asfaltu.
RON: Dobrou placku do této cenové hladiny s přehledem seženeš novou...osobně ti doporučuji ale kategorii short course,více zábavy,zvládne asfalt,vetší terén i skoky. pro info : [ Link ]
Sakra, tohle téma mně úplně vypadlo? Stojím před rozhodováním co pořídit. Nadchla mě právě Vattera, ale i ten yeti se mi taky hodně líbí. Chtěl bych mít taky možnost volby do pomala do rychla. Tak jaké máte zkušenosti po čase? Bigboss, nebudeš prodávat?:-)
xSam: Chlape pozdě,už jsem ho prodal,nicméně jestli mohu radit,tak jestli vaterru nebo yetiho...tak rozhodně Yetiho... Já jsem ovšem přešel do úplně jiný kategorie :-))
Bigboss, máš to nádherný. K tomuhle bych se chtěl časem dopracovat, ale dítě by to moc nebavilo. Mám dospělýho offroda a jezdíme tyhle věci doopravdy:-))) Nicméně, tohle mi přijde taky hodně pěkný: [ Link ]
xSam: Až se jednou pustíš do expedice...kontaktuj mě,dost sem si tím prošel než sem vybral správně :-))
No právě yetiho jsem malému půjčil jednou a pak ho pul hodiny hledal v poli,kdežto tohle je jiný,prostě pomalý,příroda k tomu,natáčení atd,ale je pravda že mě se tohle líbí hlavně zpracováním...žádný lexan...žádný plasty...Podvozek je komplet kovový...model má bezmála 7kg...a další výhoda...na jednu baterii jezdím půl dne :-)
Ale jak jsem již psal,pokud vybíráš mezi vaterrou a yetim...tak yeti jasná volba(mohu porovnat obojí jsem měl) Každopádně počítej že to není o tom koupit za 15 model a v pohodě lítat...sem tam něco utrhneš...občas je třeba se v tom pošťourat atd...peníze+čas.
Yeti je neskutečnej všeuměl...umí doslova skákat v lese po skalách i lítat polňačku,s tím ovšem souvisí výše popsaný problém ohledně nákladů. Nicméně vřele ho mohu doporučit.
To co ty popisuješ, mě právě trochu odrazuje, proto stále přemýšlím do čeho skočit. Já bych si to rád právě představoval tak, že koupim model za 15 a budu jezdit. Občas jen vyměním ulomenou součástku a hotovo. Nemám zas tak moc času se v tom vrtat. Chjo:-( Já bych radši něco expedičního (mám to rád i v reálu) dítě zase chce skákat. Při představě, že bych dal do yetiho 40k se mi dělá blbě. Nic mě netlačí, nespěchám, takže zkusím něco osahat vyzkoušet a pak se uvidí.
xSam: A proč nekoupíš něco rozumnýho pro prcka,v cenové hladině 6tis a pak nezvolíš expedičku? Kamarád má short course od losi a je nadšenej. Kolegovi jsem vybral od ecx torment za čtyřku a opět nadšenej...Jako yetiho a tyhle drahý modely pro prcka fakt nebrat... V jakym terenu bys hlavně jezdil?
Mám před barákem les, krásný polňačky, louže, louky a tak podobně. Chtěl jsem koupit něco pro prcka, co by v 7 letech zvládal a mě to taky bavilo. Jako valit do toho jen prachy a furt to mít rozebraný se mi taky moc nechce.
Ta toyota je už taky dobrá diagnóza:-) Se musím podívat, jestli nemají Suzuki samurai, že bych si udělal kopii.
Jinak díky moc za rady, já věděl, že se mě tady někdo ujme, než udělám nějakou kravinu:-)
Tak asi v tom mam jasno co chci:-) Chci nejakou levnejsi verzi Yetiho pro sedmileteho kluka. Je to na ven, do lesa. Potrebuji aby to neco vydrzelo a nemel jsem to furt rozebrany, nebo rozbity. Cenovka cca 6k. Bigboss a ostastni, prosim poradite? Ja budu setrit na expedicaka:-)))
xSam: V prvé řadě si myslím že je to správné rozhodnutí,něco levnějšího pro kluka na vyblbnutí a jsem rád, že jsem tě tak lehce zlomil pro rc expedice :-)) I když asi k tomu máš blízko,když máš samce a jezdíš velký offroady.. Jen nevím jestli bude vhodné měřítko 1/18...hledal bych normální desetinu... Klidně značku ECX nebo LRP ty jsou taky dobrý a neni problém s dílama...
Pro zajímavost mé video z ježdění u nás: Youtube video:
xSam: Tak jsem si pročetl specifikace toho tetonu a asi to bude nej volba,má stejnosměr 370,takže to nebude žrout baterek,trénink režim a k tomu traxxas takže odolnost. a saozřejmě cena.. takže za mě klidně :-))
Jojo, dám. Zatím však válčím s nabíječkou. Dává smysl koupit nějaký tuningový díly? Třeba hliníkový poloosy? Objednávám další baterie, protože doba jízdy je prý jen cca 15 minut tak abych se užili více. Docela by se mi hodila rada co mám koupit hned za náhradní díly, co se nejdříve a nejčasteji rozbíjí? Poloosy, spojovačky, řízení kol? Nerad bych to poprvé vytáhl, něco rozsekal a čekal tejden než mi dojdou díly. Díky
Hele a jeste dotaz, ma smysl koupit lipolky, nebo si vystacim s nimh? Mam 2 1200 Nimh. Nastavil jsem na nabijecce dle doporuceni 3 cykly nabijeni a vybijeni, tak uvidim jak to pojede. Tak s tema dilama jeste pockam na to co prvni rupne a pak objednam. I na toho tetona se dela hromada tuningu, ale to bych v tom byl za 15 jen to fikne, to u tohodle auta asi nema moc smysl. Taky jsem zvedavej, jestli to neco vyjede, aby to nebylo jen na asfalt.
S expedicakem asi zatim pockam, nemam moc casu na velkej off, natoz na malej. Ale beru v patrnost, je to prekrasny
Já chtěl taky předtím Yetiho a nakonec jsem koupil velkého Summita a je to masakr. Neskutečně veliký tele. Ale má to uzavíratelné diferenciály a hlavně dvourychlostní převodovku a to je prostě super. Každopádně jel jsem s tím párkrát. Teď řešíme vše okolo domu, tak není čas. Mám tady už měsíc nové baterky a ještě nebyl čas ani přepájet konektory. Každopádně expedice jsou zajímavý, ale dost drahý. Z levnějších je teď od Traxxasu Land Rover. Ideální je mít jak expedici tak nějakou divočinu, ale při těch cenách:))) Jinak doporučuji rc-balik.cz Taky jsem tam auto kupoval a pán moc ochotný, dokonce na úvodní fotce má toho LR od Traxxasu a docela se jim věnuje, je dost přes expedice.
xSam: Rozhodně lipo. Nimh je jen do startu...Výhoda lipo je nesporná,vyšší výkon,žádný ztráty,vybíjeni.Cena vesměs shodná...
Losky:No měl jsem s trx4 od traxxas tu čest a není to zlý...ovšem do scale to má daleko...je to prostě plastová hračka a tomu i odpovídá cena. kamarád teď přešel taky na modelex MEX a ten rozdíl je ohromný..
Ok, zkusim sehnat nejaky lipolky co se tam vejdou. Jinak prvni pul hodinka za mnou. Auticko se opravdu velmi prijemne ovlada, po zahrade jezdi perfektne. Jedu tedy zatim opatrne aby se auticko zajelo a mam nastavenej ten 50% rezim. Nicmene i tak jsem nadsenej. Dite to ovlada bravurne, takze zatim spokojenost. Odpoledne dam test c.2. Tak dam vedet.
Tak jsem vzal Tetona na polnacku, jezdi to opravdu super. Nicmene jsme uz dojezdili:-((( Vypadaly cepy z poloos, toto neni dobre vymysleny:-( Snad nekde brzy sezenu.
Tak ty čepy polos jsou fakt velká slabina, včera jsem to měl rozebraný a vypadaly ze všech 4 poloos. Navíc jak se při jízdě vysouvaly tak to obrousilo uložení kulového čepu na spojovačku na krabičce diferenciálu. Samotné čepy jsem nenašel, jen celá poloosa. Mi přijde fakt úchylný po 2hodinách jízdy měnit poloosy. Nemáte někdo nějakej nápad, jak to vyřešit? Pomohly by hliníkové poloosy, nebo ten zasranej čep nějak zalepit? Není prostě napevno a při jízdě se vyklepe. Přikládám fotku pro představu. Díky moc xSam
xSam: Teda tohle bych u traxxase nečekal.. No v domácích podmínkách to půjde horko těžko, osobně bych udelal dovnitř zavit a pak šroubek,nebo bych to vzal Tigem, nicméně moznost je vzit to do Svěráku když tam čep nebude, lehce to splacnout, samozřejmě nepatrně a čep tam pak následně vlisovat.. problém může být jestli je kalená aby nepraskla. další moznost je a, to by bylo asi, lepsi že ten čep ve Svěráku uprostred opět lehce splácneš a pak nalisuješ...
Každopádně koupením nové poloosy problém nevyřešíš... pořád to bude ten samý zmetek...Ještě mě napadá lepidlo na ložiska v loziskarně koupit.. Ale skutečně bych zkusil upravit ten čep aby jsi ho tam musel nalisovat a držel by...
Xsam:teď mě napadá... Snad ty poloosy nejsou plastový?!... Potom lepidlo na plasty... tím to uzavřít... a vyvrtat menší průměr. Pořád se točíme okolo toho že to tam musí být vlisované.
poloosy jsou samozřejmě plastové, proto mě napadlo, že u hliníkových to tam bude nalisované lépe. Tady u těch plastových tam ty čepy vlisované jsou, ale vytlačíš je palcem, když zatlačíš. Nové polosy se bohužel koupit musí, protože ty čepy jsem nikde nenašel. A ty původní jsou samozřejmě ztracený. Čep má průměr 1,85mm to asi na šroubek nebude. Navíc tady je problém, že ten čep musí být takhle krátkej, protože jinak se do diferáku nevejde. Zkusím objednat nové poloosy zalepit to lepidlem. Mám chuť to jít reklamovat, ale to si asi moc nepomůžu:-( Na druhou stránku, jsem podobný problém nikde nenašel, tak třeba je to jen náhoda a vada materiálu.
xSam: akorát se stalo to co jsi nechtěl...už se v tom vrtáš :-)))
Ale aspoň budeš mít průpravu do expedic...Jak myslíš že to je když přijedeš z expedice...kontrola vyčištění namazání kloubů atd..připadně rozborka diffů a vyčištění,nic na tom není,ale k modelařině to prostě patří občas se v tom pohrabat,ono taky až pořídíš expe za dvacku v základu tak se k tomu budeš chovat taky jinak :-)
Nicméně tohle bylo rychlý KO,na druhou stranu,dáš alu poloosy a budeš mít klid...minimálně od nich,časem odladíš další drobné neduhy(nemusí už žádné být) a budeš spokojený..
Taky jsem si říkal, že po 3 hodinách se v tom vrtám:-( Snad to s novejma poloosama bude už v pohodě a taky to líp pojede. A věřím, že po mně nebudou chtít Clo a DPH, u nás se prodávají za 650 2 kusy.
xSam:To snad ne... to máš opravdu smůlu... Tisicihran na servu je ok? protože to by pak byla oprava výměna páky za alu. Bohužel co jsem slyšel tak teton není prý špatný, prostě si narazil na špatný kus. Holt v záruce to vymění... jenže opět za plast,tak je otázka jak dlouho to vydrží..
Tuner#2 :Podle mě měl holt smůlu, traxxas je považovány za slušnou značku. Kamarád ma shortcourse od ECX což je levnější značka a již druhým rokem bez problémů...
:D :D A není modelařina právě o tom? Já vždycky strávil víc hrabáním v modelu než ježděním. Ale pravda, jezdil jsem závody 1:10. Pokud chce někdo opravdu jen jezdit, tak koupit FG Murder s benzínem a v kovu. Ne tyhle plastový hračky.
Ja si pamatuju kdyz jsem mel nitro Cen Genesis 1:8. Brutalni vykon a jizdni vlastnosti. kdyz to jezdilo, tak to byla pecka, ale kazda odjeta minuta vs servis bylo tak 1:10. Takze to proste casem prestane cloveka bavit.
tuner: ty levny auta klidne vydrzi vic - jelikoz maj mizerny pneu, slaby motory, slaby baterky - to auto pak jezdi pomalu a neskace... tzn kdyz nabouras je to mala rana atd. taky zalezi jak kdo s tim jezdi. ja treba se s tim snazim jezdit jako se skutecnym ... tzn nejdu skakat do sk8 paeku kde to auto pada klidne z 5m na zem ... jsou piloti co proste drzi plnej a pak je neco zlomenyho kazdejch 5min.
ale v globalu se da rict, ze kdyz nejsi vylozene setrnej, tak kazdy jezdeni neco zmizis... to ze mas v bedne nekolikery ramena, prevody, serva, klouby, poloosy, tlumice.. a meni se to porad dokola je bezna praxe. je to draha lagrace a zaplout jednotky ale i desitky tisic mesicne do dilu neni problem.
ted koukam, ze to pise i gizmi.
ad to odrbane servo - pochybuju ze projde reklamace, servo je spotrebak, stoji par stovek .. klidne mohl byt povoleny sroubek. nebo auto nabouralo a ne vsechny razy pobere servo-saver.
jo a ty kovovy modely + kovovej tuning. chce to si to dobre rozmyslet co dat v kovu, vetsinou to nema smysl. das kovovy ramena, velka rana a rozlame to cele sasi... tzn je dobry mit nejvic namahany dily plastovy a brat je jako spotrebak. rameno casto stoji desitky korun max stovku-dve, to same to rameno serva... kovovej model je tezsi, vse je vice namahane a navic i ta vetsi zivotnost je sporna - treba libovolne cepy apod se diky prachu mnohem driv vyborusi a dily maji driv vule nez ty plastove.
spalovaky jsou podle me krom zavodeni nesmysl. porad se neco ladi, vse zasrane od oleje. sroubuje se tam o kus vic nez na elektrice... a navic ta elektrika jede casto lip. taky na velikost bacha - 1:6 a nekdy i 1:8 s prislusenstvim zabere cely kufr a tak uz si to clovek casto nevezme na chatu, na dovolenou atd.. jo a jeste jedna osobni - ruzny rychly buggy apod, cloveka to samotnyho omrzi, bud to chce zavodit(mit kde a s kym) nebo vybrat neco u ceho se clovek vyblbe i sam (expedice, crawler, me docela dlouho bavilo i trenovat drift - ale jak se to clovek trochu nauci uz to chce taky soupere )
Tisícihran na servu je taky lehce voholenej, zatím to relativně zatáčí. Co to normálně přilepit vteřiňákem? Do Pecky jsem psal, jestli má smysl chodit na reklamaci, nebo ne. Jak píše Bigboss, zkusím to potunit. Dal bych tohle servo [ Link ] a pak ještě nějak vymyslet tu páku, jestli sehnat jinou, nebo půjde nějak upravit ta co je u serva. Pravda je, že tomu trochu nakládám, ale zase si nemyslím, že by to bylo nějak moc drsný, prostě polňačka a nějak moc nebourám. Občas jdu přes boudu, ale nic hroznýho. Já právě na toho tetona četl taky pochvaly, proto jsem ho vzal. Výkonově mi to přijde až až, prostupnost terénem taky slušná. Dneska odpoledne jsem byl fakt hodně naštvanej, teď jsem si říkal, že tomu dám ještě šanci s tím servem a uvidíme co přijde dál. Takže další investice za 800. Ještě se zeptáám, jak sundaváte spojovačky z těch koulí? Je na to nějakej trik? Já s tím hrozně válčím.
xsam:Ja, nějak pořád nechápu kde bereš ty částky, prostě kup alu páku, pokud neni servo úplně oholeny bude to stačit.Tahle je navíc zboku sroubovaci tím to stáhneš a bude držet [ Link ] Nebo obdobnou co ti na malé servo půjde Jinak kup JX servo... čtyři stovky a je celokovový....
Xsam: hele do modelu tehle kategorie cpat savoxy to je jak obouvat na fabii htp r888 :D do takovejhle stroju davam serva za 2-3 dolary z ciny. Osobne tipuju ze byl povolenej sroubek na pace - ac znacka, porad je to jen cinan, chce to dulezite srouby prekontrolovat atd.
Bigboss: hele toho pilota v terenu to naradi v kabine umlati :D
Ok, koupím kovovou páku. Tu co jsi sem dal, bude sedět? Nevím jak to změřit. Ten Savoxy je vyzkoušen že se tam v pohodě vejde, je stejný jako origo. Šroubek páky povolený určitě nebyl, to jsem kontroloval.
Jojo, má pekelný hodnocení to už jsem taky zjistil:-( Já ho klidně koupím, ale otázkou je jestli a jak ho tam dostanu. Na tom savoxu se mi líbí, že to je plug&play, ale je drahý jako prase:-(
xsam: ty serva maji nekolik vicemene std rozmeru. myslis, ze si cinan vymyslel nakou svoji novou krabicku? okopcili nejake znackove servo. koukni na rozmery toho savoxu a porovnej s mikroservem treba s tim turnigy...
jde vicemene o rozmer priruby - podle okotovanych obrazku evidentne ani ten savox nema ty ostatni rozmery stejne
to turnigy servo tam padne uplne stejne jako ten savox...
xSam: Držím palce, až pořešíš to servo, abys na dlouho měl klid. Jinak já mám v Summitu ty serva 2065 tři a dva kusy 2075, tak doufám, že se taky nerozsypou:)
Losky: ja uz ty dve na rizeni menil ve dvou summitech :) osobne se mi ani nelibi konstrukcni reseni dvou takhle sprazenych serv. kdyby treba bylo na kazde kolo jedno a nejakej elektronickej mix... ale ze chodi spolu na jedne "spojovacce" a vlastne se tak perou - zadne servo nechodi uplne stejne...
assassin: No jo, to je takový zvláštní systém, ale koukal jsem, že dost lidí nechává jen jedno, ale dají tam lepší. Já tomu h...o rozumím. Prostě nejsem žádný modelář, jen jsem hledal něco odolnějšího a tak jsem vzal Summita. Jen mi přijde, že neexistuje asi nic odolného. Všude člověk jen čte, jak modely za 5tis nebo za 40tis se sypou stejně:)
Tak ležím v těch servech a studuji. Mohli byste mi prosím ještě poradit nějaké jiné servo, které by bylo voděodolné. A stále nevím jako vybrat tu páku, u žádného serva nepíšou počet zubů tisícihranů. Díky moc Současné servo zatím zalepím ať než dorazí nové servo můžeme jezdit.
taktéž jsem slyšel, že RPM je asi nejlepší, co se dá pořídit, až na tu hnusnou modrou barvu. Já doufám, že serva na uzávěrky a na převodovku vydří. Stačí, že jsem teď kupoval baterky, Nanoprotech, Dusty obal a samé blbosti:) Ještě když se tady řeší i ty expedice, tak jako top je karoserie ABS a komplet kovový podvozek? Koukal jsem, že dost často třeba za 20tis prodávají vytuněné SCX-10 a nebo i Modelex. Dá se to nějak kvalitativně srovnat? SCX-10 asi aby byla zajímavá, bude asi potřebovat ještě investovat dost peněz?
Losky: ohledně těch expedicí je to jasně odstupňované co se týče použitých materiálů a zpracování...
Pokud se budeme bavit o základním provedení tak SCX od axialu je plastové+lexan karoserie. To samé traxxas a jeto trx4. Nejvýš na pomyslném žebříčku je rozhodně modelex na kterém nenajdeme na šasi jediný kus plastu, vše je kovové (ne hliník) a co nejvíce scale. Dále propracovaná abs karoserie. Samozřejmě tomu všemu odpovídá cena kde set bez přijímače, vysílačky motoru lakování atd stojí více než 20tis. Ovšem za cenu 6kg vážícího stroje který skvěle funguje. Mě osobně nejvíce baví to upravování k obrazu svému. Zatím mam defa D90 a nyní k němu Hilux85... Zatím vše připravuji, ale už se těším na první expe která se bude pořádat někdy v Březnu...
Tak jsem si psal s Peckou, mám to přinést na reklamaci, prej jsem první, kdo si stěžuje. Tak asi fakt smůla. Na reklamaci kašlu, vymění mi kolečka serva a bude to to samé. Jinak jsem chtěl jezdit, tak jsem přilepil páku k tisícihranu a zjistil jsem, že se to protáčí i vevnitř, takže se vysypaly všechna kolečka:-( Tak furt vybírám a hledám co tam dát. když budu mít servo jiného rozměru, tak ho tam nedostanu pod originální lože serva. Jak se to řeší? Na USA fórech dávají Coronu [ Link ] . Ale fotky jak je tam nainstalovaný jsem nenašel. To origo servo se tam vysypalo každýmu druhýmu:-( Dneska dítě skučí, že chce jezdit, ale zase to nejde:-(
Jako ten Def je super a poklona před tvou prací, to se musí nechat. Já nejsem takhle šikovnej ani tak z 10%:) Mě se expedice moc líbí, ale když to člověk vidí, přijde mi to jen o focení a natáčení videí než o ježdění. Hlavně by se mi s tím nechtělo do nějakého bláta apod, přeci jen to čištění taky bude docela makačka. Ale je to pěkná hračka;)
Losky:máš i nemáš pravdu, ono záleží jak tu expedici jedeš, to co si viděl, tak jsme jeli ns pohodu a, točili protože to k tomu prostě patří :-) Nicméně proto jsem ještě postavil Hiluxe a s tím se chci pustit do bláta atd a do větších akcí a když máš s kým jezdit tak pak vyprošťování druhym autem je bezva :-)) Byvali doby kdy jsem měl šílený monstra typu HPI savage x nitro... To bylo peklo, jenže ono se, to všechno přejí,hroznej rachot, pořád něco ulomenyho... vyhoda expe a modelařiny je že pro někoho kdo má rád techniku-mechaniku tak je to takový relax...Pořádají se velké expedice, pokecáš večer buřty.. Ale i ježdění samotné v lese je parádní, ale k tomu se musí každý propracovat sám, já to mám vyřešený tak že mám expe... no a když si, chci zablbnout rychle ježdění tak mam v rohu zahozeny short course střídak. Ovšem jestli by ti vadilo to občas čistit od blata,tak si expe nekupuj :-))
Nevadilo, jen když vidím ty zahrádky apod, tak by mi to přišlo asi líto to topit v blátě:) Já mít volnou dvacku, hned bych koupil toho modrýho DEFa, ale kolem baráku teď lítájí peníze vzduchem, tak je potřeba je teď dávat jinam. Hlavně mi teď přijde akvarko za 70tis:)))) Ale taky tu expedici asi brzo zkusím:)
Já byl na expedici se samíkem na silvestra a bylo to boží. Já mám těch aktivit už tolik, že expediční RC model odkládám na neurčito. Navíc potřebuji trochu potunit samíka a koupit naviják, což bude tak v hodnotě tvého Defendra:-) Co se týče serva, objednal jsem nakonec tu Coronu, měla by pasovat bez velkých úprav. Jen nevím jestli bude stejný konektor. Doporučili mi nedávat kovovou páku, kvůli tomu, že vytlumí otřesy a nárazy. Dále nevím, jak tam namontuju ten šroubek na spojovačku, když evidentně není na té páce závit. Se ten šroubek prořeže tím plastem? No bude to ještě zajímavé. Myslím, že po pár měsících s Tetonem budu odborník na opravy/úpravy RC modelů. Snad si i někdy zajezdím:-)
xsam: ja koukal na rozmery tech serv a temer vse se do rozmeru toho traxxas serva vejde, turnigy urcite, ten savox je v nekterejch rozmerech vetsi :) takze bych se bal spis u nej ... ty plastovy dily nemivaj zavit, vyreze(vyvalcuje) si ho tam sroub, tzn utahovat s citem, at ho nesthnes(nebo momentak :) ) kvuli tlumeni razu by tam mel byt servo saver, mozna ma moc tuhou pruzinku, dal bych do nej pripadne mekci.
Losky: hele ten modrej elox z toho jde docela easy sundat hydroxidem - treba roztokem na cisteni odpadu, hodis to do nej, pripadne prilejes horkou vodu (vetrat, ochrane pomucky, rukavice a brejle) sleze to dolu za par vterin, zustane docela hezkej povrch.. uz jsem to delal na vice dilech, co byly dostani jen v osklive barve eloxu...
assassin: Já od RPM viděl jen ramena v modré barvě, ale koukal jsem, že dělají i černá, plast. Já mám doma ještě malý čínský crawler Basher a to je taky dobrý šplhač, ale malá mi ho trošku zdevastovala. Ohoblovaná kolečka v obou nápravách. Koupil jsem na přední nápravu kovová kolečka a na zadek koupil nová plastová, tak ještě mě čeká výměna a odešlo jedno servo, tak taky budu muset koupit nové. Jednu nápravu jsem rozdělal, ale jedno kolečko jsem nevěděl jak vyměnit, tak počítám, že se brzo ozve:)))
Losky: no jo plast..tak to je jina. hele neresili jsme toho malyho crawlera tenkrat spolu? :D ja ho mam taky, taky uz kovovy prevody a serva uz jsem taky naky menil, ale ja ho mel jako kit, elektroniku jsem tam nacpal svoji + mam homemade kola.
assassin: jj, koukal jsem zde a řešili jsme to spolu:) Servo odešlo dost brzo, tak jsem ho dal pryč a zatáčel jen předek. Pak si ho vzala do parády dcera (necelé dva roky) a už to skoro nejelo, jak vylámala zuby v nápravách. V jedné jsem kola vyměnil, až na poslední jedno, které jsem nevěděl jak vydolovat, ale budu muset mrknout na YT, jak k němu a udělat to znovu.
Koukám,že ty RC hračky sou dražší než real auta.. Já měl pro kluky normal RC auto a vydrželo několik let. Ted jsem ji koupil obyč crawlery 4x4 hračky a zatím jezdí:)
Panove ja se picnu. Uz se smeju. Posolichal jsem trochu to rozbite servo, ze to docela zatacelo. Jezdil jsem 25 minut a ztratil 2 spodni misky tlumicu. Tohle auticko me bude stat zdravi. Jinak jedna zanrova fotka real expedicaka:-)))
Losky:Nové+kravinky okolo bez vysílačky pocitej ke třiceti... Já koupil yotu starší nakonec za osm, vysilacku mám svojí, no a uorava tak aby vypadala jak, sem já chtěl...Komplet někde kolem 15... Pokud hledáš tak zrovna jsou na modelbazaru krásný nový wrangleři za hezký peníze a komplet udělaný, Vse pěkně mex-modelex...
Moc pěkná práce. Prostě jseš šikovnej. Ty Jeepy jsem viděl. Pán prodává asi 4 nejetá auta. Já nic zatím kupovat nebudu, už takhle jsem tady viděl dost věcí a musel je mít:)
Tak je otázka, jak asi rychle jedeš atd, ale dvě baterky a asi ujedeš dost km. To mě na tom Summitu štve, to je žrout. Je to takový kočkopes, strašně rychle se to hodí na boudu
Losky:Asi takhle, expedička jezdí max jako hodně rychlá chůze, nicméně skutečný stav je relativně pomalu, beru v potaz překážky atp.. Ale když jdeme jezdit tak jsme půl dne pryč a baterky neřešíme. Prostě to není žrout baterek :-)
Leveler:Presně tak, každý do něčeho sype... někdo do sw, někdo do autíček a někdo do cigár... Ale zaklad je, aby to člověka bavilo :-))
Losky:Ne, štětce, rez barvičky, rezavy pigment, vata... Aby to mělo patinu tak to nejdřív cele pretru rezavou barvou... pak pigmenst5, následně vatou a odlakovačem odstraňujes tam kde rez nemá být... nakonec přestrikas bezbarvým matnym lakem... Samozřejmě před tím úprava kastle dremelkou, promackliny atd :-) Důležité info... nejsem malíř a ani malovat neumím.... lekce jak jsem zkouknul na youtube.....
Losky:To snad ani nemůžu napsat, to už Leveler nedá :-)) Asi tak, kastle odnesena k Landrover Praha a vybraná barva ze vzorníku pro defendera, byli tak hodný a nalakovali to, čili je na něm originální autolak. :-)
Losky:ee, nicméně jsem se předtím na to u dvou borců informoval a pod 5tis ani nahodou...Čili dvojka za pořádnej autolak ještě jde. Teď je def na poličce tak dostal kůru od Meguiars :-)))
Panove Teton zase jezdi!!! Dorazilo dneska servo. Pasuje na fest, ale bejt o 1mm hlubsi, uz bych ho tam nedostal. Musim jeste poresit nejak paku serva, tahle ve mne nevzbuzuje moc duveru. Nicmene dotaz, servo piska, dalo by se rict, ze furt, je to vlastnost, nebo chyba. Z leveho rejdu se hur vraci do stredove polohy, nastavene je snad spravne, na co se zamerit? Jinak to zataci skvele. Par postrehu z 25minutove jizdy. Alu polosy tomu hodne pomohly, auticko je zivejsi a lepe ovladatelne, coz muze byt i z duvodu jineho serva. Dalsi zjisteni, auto je dost nedotacive, je to sranda:-) Zatim vse drzi, ale jel jsem jen na 50% mod na zahrade. Jsem zvedavej co se stane s jizdnima vlastnostma az dam nove tlumice (pokud dorazi). Takze zatim spokojenost, snad to vydrzi.
xsam:Vidíš jak to tuníš a to si nechtěl :-)) Jinak pokud máš servo v úplném neutrálu tak by mělo být tiché, ale jakmile lehce zataci kola vlivem nerovností a nejsou úplně v neutrálu, tak servo píská protože se snaží kola srovnat. Dost záleží na kalibraci, koncove polohy.
Když jseš v tom tak zběhlej, když auto zastaví, začne v motoru lehce chrčet. Přijde mi, jako že je v poloze, kdy se motor snaží rozběhnout, ale na mizivé procento výkonu? Youtube video:
Losky:Začal bych s nastavením koncových poloh, udělat znovu synchronizaci mezi esc(regulator) a přijímačem. Na vysílačce bych zkontroloval nastavení trimu,případně upravil a zkusil jestli se to mění v závislosti na nastaveni.Pokud toto nepomůže,může být problém v regulátoru, nebo potenciometr přímo ve vysilači.
Ok, mrknu na to. Jinak ta cena 5tis za lak tak malé plochy je slušný úlet:)))))) To ty 2tis jsou v pohodě, za to se dnes nenalakuje ani jeden díl auta. Jako nemyslel jsem to nějak zle, jen si nedovedu představit, jak tam nakráčím s tím, že chci nalakovat autíčko:)))))))))) Ale zase kdo ví, třeba bych to ve finále řešil podobně. Jinak jak jsou ty Mexy na modelbazaru, proč to nikdo za ty peníze nechce? To je WJ pro expedice špatná volba? Vypadají pěkně
Losky: JJ je pryč...takže černej nebo bílej...regl dej dsys...cena okolo 800 [ Link ]
A vysílačka s přijímačem flysky cca 1500,- dá se i levněji ale i tohle je dobrá cena... Nebo pak Hitec nebo spektru.
A můžeš začít jezdit :-)) Má to za pěkný ceny...prostě počítej 16tis a máš to komplet...nepočítám li baterky ale to ti zatím stačí za osm stováků jedna pětitisícovka....
Ten Dsys stačí ten levný nebo jaký je v nich zásadní rozdíl? Vysílačka může být teda asi jakákoliv, jestli to dobře chápu. Který by si vybral ty? Liší se trošku výbavou a motory
Vysílačka teda GT3C, ten regulátor můžeš poradit přesně který? Ideálně aby tomu nevadila voda. Baterky mám nové, to problém není. Jen teda nevím, podle čeho vybrat ten přijímač.
Losky:Vzal bych bílej, jinak regulator(ESC) bych vzal tenhle,ma výkoný externi bec pro servo. [ Link ] Akorat bych mu napsal jestli by nemohl prohodit ten 55t motor za 35t.... Cim min závitů tim rychlejší... tech 55t je hodně do pomala...
Bigboss: Volal jsem mu a béžový je od včerejška rezervovaný do Německa, ale zjistí, zda člověk už prachy poslal. Jinak prý ten černý je více offroad. Prý to jsou vykoupené kusy od nějakého sběratele, co je měl na poličce, koupil od něj asi 10ks. Tak kdyžtak vezmu toho černého. Popravdě se mi začíná líbit asi víc:)))) Edit: Nakonec němec nekomunikoval, tak když viděl peníze v hrsti, tak my dnes pošle toho béžového. Takže dík, že si sem dával fotky toho DEFa:)))))))))))))))))))))))))) Jinak motor mi tam dá 35T, prý ten 55T je nesmysl. Ty auta byly složený a byly jen na poličkách. Týpek se dostal do nějaké finanční krize a zase mu je prodal zpět. Takže jsem zvědavej, až příští týden dorazí, jak to bude vypadat.
Radši na tyhle stránky už nebudu chodit:) No, ve finále lepší, než když jsem se zblbnul do Roomby, která se teď využívá dost sporadicky a většinou popadnu tyčový vysavač a je to hned a nemusím se na něj hodinu dívat,jak jezdí jak trotl ze strany na stranu:)
Bigboss: Díky, taky jsem zvědavej. Jen musím objednat ten regulátor a tu RC soupravu, pokud nepoužiju tu starou z HPI Recona. A asi koupím i nějaký ten vercajk. Sice drobné šroubováky mám, ale i tak skoro široké rukojeti a to je o ničem.
Bigboss: ještě se zeptám, ten ESC do 1500,- je Dsys dobrý? Rád bych tam pak měl komplet osvětlení auta, funkční naviják a popravdě mi není moc jasné, kam se to vše připojuje. Díky
Losky: Tak trocha vysvětlení.... Regulátor neboli esc se stará pouze o motor+má bec což je vlastně kondenzátor který vyrovnává špičky a poskytuje dostatek síly servu,ovšem i servo je propojeno do přijimače...což je druhá část vysílačky. Volantové vysílačky jsou vesměs 2kanálové,tří,max čtyř.
V tvém případě 1kanál---motor. 2kanál----servo. pak dle vysílačky máš volný další kanál,max dva podle přijímače. Pokud budeš mít tří kanálovou vysílačku,tak 1motor+2servo+3 ovladání osvětlení.
Naviják bys pak měl externě na samostatné dálkové ovládání. Tento mám například mám-- [ Link ]
Ale mohli bysme se eventuelně domluvit,protože já ho dostal k autu co jsem koupil,mám 4k vysílač. takže bysme se mohli domluvit...
Jinak kup ten dsys co jsem ti posílal.je dobrej,má velmi jemný rozeběh a chod což se hodí. [ Link ]
Já chci 4 kanál vysílačku právě i na ten naviják. U Summita mám taky čtyřkanál. Takže jestli to chápu správně, BEC slouží k napájení světel, modulů, navijáku apod? Případně se ještě dohodneme
Ta Lynx je vzhledově pecka, to se musí nechat. Každopádně finančně taky:) Ale uvidím, jak moc se tomu budu věnovat. Co jsem koukal, o Spektrech se dost píše ohledně rušení na expedicích a nejvíce rozšířená je Flysky GT3C, tak možná vezmu tuhle. Koukal jsem, že se dá buď softwarově či hardwarově předělat až na 8CH. No, stejně teď nic kupovat nebudu, až asi za měsíc. Teď se koncem ledna vysypu do akvárka, tak nehodlám manželku moc provokovat. Stačí až uvidí další auto:)))))))))))) No, asi to bude auto z Číny za pár doláčů:)))))
+ moc hezky zpracovaná "hračka" - je to oproti Summitu malinké - nějak nefachčí pružení (že by tlumiče byly bez oleje?) - nedovedu si představit, jak tohle má něco zdolat:)))))
Tak jsem to s ním pořešil a super dohoda, převodovku s motorem mám poslat, dá mi tu 35T a tlumiče teda zkusit rozhýbat. Dobrý je, že aspoň vím, že se tyhle neplní olejem, ale jen mažou, já bych je už naplnil. Každopádně vyndat motor s převodovkou mi teda nejde. Převodovka se točí, ale nemůžu ji sundat z toho kloubu, co vede k rozvodovce, červík vyndán
Tak jako je to pekny, ale za ty prachy mi to prijde docela chudy. Takze potrebujes poridit REGL, prijimac a vysilacku? Kdybys prodaval summita dej vedet:-)
xSam: Co jsem koukal, nápravy jsou zavřené. Taky jsem čekal, že tem bude uzávěrka. Summit tohle má, uzávěrku předku i zadku a dvourychlostní převodovku a tam ani člověka netrápí, když to hodí přes boudu, jako že tohle auto jde na ní dost jednoduše dostat:) No, baterky máme, vysílačka s přijímačem asi 1500,- a ten regl asi 1200,-. To je asi vše, co je potřeba. Summita si zatím ještě nechám, ale kdo ví. Každopádně je to správný lesopes, tohle je spíše taková hračka. Trošku smíšené pocity:)))))))) Ono je to prostě kus železa za nekřesťanský peníze. Ale zase je to železo, u normálních RC je to kus plastu. Tenhle vyšel předtím asi na 22tis, což bych za to nikdy v životě nedal. Zkusím zajet na nějakou tu expedici a uvidím. Třeba to prostě bude pro mě totální shit akce a pošlu ho dál. Kdo ví:)
Pánové tak nějak jsem přemýšlel co vám na tohle napsat...jako uvádět mínus že je mensí než summit je úsměvné :-)
Nápravy jsou zavřené,vše je dělané na spolehlivost...výdrž. takže žádný kraviny jako microserva...uzávěrky atd. Myslím že majitelé trx4 by mohli vyprávet.
A cena? Nedá se srovnávat cenově Plast+lexan od HD kovu s abs kastlí...Nicméně je potřeba brát v úvahu že se tohle nedá srovnat ze summitem,axialem yetim atd. Tohle je scale. Nějak mi připadá že vám to pořád nedochází :-))) Prostě auto v měřítku vyjede co skutečný wrangler...co za auto by to asi bylo v měřítku summita..american monster? :-)) Teď máš scale model. Summit je prostě hračka. A neboj znám ho a vím že dobrá hračka,je s ním velká sranda takže bych se ho nezbavoval :-)
Uzaverku nepovazuju za kravinu, ale jako nutnost. Tedy alespon u opravdovyho offu. Respektive ja si bez uzaverky nedokazu predstavit zivot v tom co jezdim. To, ze to je scale chapu a nesrovnavam ho se Summitem. Je to stejny jak u velkych aut, nekdo chce kravit a skakat a nekdo technicky jezdit expedice bez ztraty kyticky. Mne sedi ta druha varianta. Prekvapilo me, ze je to bez reglu, ale asi je to tak schvalne. Musim nastudovat, jak moc se to da tunit, ten podvozek by me takto asi neuspokojil, potrebuju nazvedat, tvrdy tlumice, mekky pruziny, redukcni prevodovku a onu uzaverku:-) Asi to bude spravna vyzva:-)
Nejspíš doma zůstane, protože pokud ho prodám, už bych si ho nikdy asi znovu nekoupil. Nemyslím z důvodu, že je to krám, to nikoliv, ale z důvodu, že bych pak si zase říkal, jestli mi to za to stojí, že se s ním svezu 1x za měsíc:)
xSam:Vždyť o to jde upravit si ho k obrazu svému, nazvedat, poladit tlumiče.. pružiny. Diferaky jsou pořád zamčené prostě hd soukolí, ale dá, se dokoupit dvoukvalt atd. Jako, možnosti neomezený... kort pro toho kdo umí s tigem :-))
Regl tam není schválně protože každý preferuje něco jiného, modelex nikdy nebyl a nebude RTR. Prostě bere se, to tak že je určený pro modeláře kteří si ho doladí podle sebe, protože není nad originál :-)
Ta realističnosti je fakt super, zvláště ty tvoje kousky, to se musí nechat. Tvl, to tam máš zase pověšeného nějakého jiného DEFa?:)))) Ono člověk čekal něco většího, líbila by se mi spíše nějaké scale osmina, proto počáteční zklamání, ale zase je tam ten prostor pro tuning, ale zase né moc pro mě, když nemám TIG a ani člověk neví, co a jak:) Samozřejmě začnu něco dolaďovat na karoserii (barvičky asi Revell či Humbroll) a to rozebrání náprav, nacpání vazelíny, pak ty světla a uvidí se co dál. No a až bude odrbanej, tak z toho budu dělat něco jako je ta tvoje Yota. Jen teda ty moje tlumiče jsou docela krátký, když máš 90 mm. Já mám progres 70/80 mm. Ještě k tomu oleji v nich, kolik ho tam dáváš? Mě překvapilo, když mi řekl 5 kapek do každého. Mám tyhle: [ Link ] a olej doma mám 300 cps, což odpovídá W25. Máš ozkoušený třeba rostlinný nebo tak něco?
Tak nové tlumiče dorazily. Nainstalované ještě nejsou, bo jsem trubka a zapomněl jsem objednat olej. Tlumiče dorazily suché. Zítra zkusím někde sehnat a uvidíme jak to bude fachat:-)
Tak tam dej co najdeš doma a je to:) Já zase čekám na jiný motor a vercajk:) Jinak dnes jsem vytáhl Summita do sněhu a neskutečný divočák. Sousedi chodili okolo a divili se, jakou to má sílu a jak driftuje. Prostě fakt ideál je mít těch modelů více, protože na takové to dovádění je sumec ideál díky velkým kolům. Každopádně měl tak o 2kg víc, když jsem dojezdil. Jelikož jsem dokoupil kryt Dusty Motors (taková síťka na elektroniku), tak jsem byl v šoku, že motor a elektronika v úplném suchu. Jediné co se mi málem nepovedlo, že se mi povolila zadní kola, tak ještě štěstí, že matky nevylítaly
All: Tak mě se na něj vůbec nic nedostalo, ale taky dnešní sníh byl těžší. Být to prašan, tak věřím, že to tam zůstane. Mám sice stříďák s ventilátory, ale asi by to moc nezachránily:)
Takže, tunning dokonán. Koupil jsem nakonec ještě jedno servo a to Savox, protože s Coronou jsem nebyl spokojen. Nepíská a funkce o dost lepší. Takže spokojenost. Tlumiče namontovány, ale tady mám problém. I když jsem dal tvrdší péra, furt jsou hodně měkký. Použil jsem olej WT30, je to málo??? Pak taky tedy velká výzva je tím olejem napustit. Je na to nějaký postup, fígl? Nalil jsem olej, několikrát píst vytáhl a zatáhl a snažil se vybublinkovat. Pak jsem ho úplně vytáhl a zavřel. Píst se pomaličku sám vysouvá, což je asi dobře, ale v tuhosti skoro žádný rozdíl oproti tlumiče bez oleje. Dělám to špatně, nebo moc řídký olej? Mimochodem, ksem v tom za 10 000 a najelzdil jsem maximálně 2 hodiny a se servisem jsem strávil tak 8 hodin čistého času. Měl jsem si rovnou koupit Summita:-/
Stejně si ho pak koupíš:) Já s ním jezdím a údržba žádná.Výdrž perfektní, ale nerasuju ho. Jen žere baterky i s kabelama;) I když ono to stejně člověka po 20 minutách omrzí, když jezdí sám
Zadnej dalsi pist k tomu nemam. Kdyz je napustim olejem kladou skoro stejny odpor jako by tam zadnej oleje nebyl. Kdyz oleje dam vic, tak zase nejde stlacit vubec a vali se to ven pres tesneni. Puvodni tlumice jsou urcite tuzsi a to o dost. U tehle to drzi jen pruzina. Co znamena pocet direk? Kdyz tlumic rozeberu tak je na pistu zeshora jedna dirka to je ono? Diky
Bud delam neco spatne, nebo ty tlumice nwfungujou, nebo od toho cekam neco jineho, nevim. Koupil jsem olej WT60 a vysledek je takrka stejnej. Respektive je to malicko tuzsi, ale neznatelne. Ten spodni sroub se da taky povolit, mam s tim nejak laborovat, nebo je to jen na rozebrani?
Tak mensi posun, uz se s tim babram 2 hodiny. Je nutne tam nalit oleje tolik aby to bylo presne mezi "nejde stlacit vubec" a jde stlacit. Silene laborovani. Auto opravdu ztuhlo, ale jeste to neni ono. Je tedy potreba jeste hustsi olej. Se z toho fakt picnu:-)
Já se s tlumičema sral asi 14 dní. Nějaké GDS. Já koupil sestavené auto s tlumičema, že když jsem olej nedával, jak doporučil skladatel vozu, tak prdel furt na zemi. Jsem si říkal, proč tam teda dává takové pružiny, že když se dá baterka, je to na zemi??? Olej jsem měl W10 a W30. Už jsem byl po pravdě nasranej, že zase budu muset objednávat pružiny a zase platit kilo poštovný. Nakonec jsem naplnil tou třicítkou asi nějak z půlky (už si to nepamatuji) a tak nějak to teď funguje. Ale asi pak koupím něco lepšího. Pár tlumičů za 500 je asi čína byť to prodávají na slavných stránkách rcmodelexu. Jako když to srovnám se Summitem, to je jiná liga. Ten ten systém má přes ty vahadla a to péruje prostě luxusně.
Já jsem nakonec s tou 60tkou spokojenej. Rozdíl je patrnej překvapivě hodně, auto je znatelně tužší a funguje to jak bych předpokládal. Já málem toho summita koupil, ale odešla mi pračka a manželka se moc netvářila, že bych místo pračky koupil Summita:-)
Bigboss: Jsem z daleka, Mladá Boleslav. Já se v tom víc vrtám než jezdím:) Dnes jsem objednával nové servo, to původní Hitec bylo slabé. Psal, že je to 20kg, ale realita byla necelých 12kg a při 5V asi 8kg. Tak jsem objednal za 250 z Číny, nějaké JX [ Link ]
Já si zas pohrávám myšlenkou, že toho Mexe pustím a koupím TRX4 a nebo SCX10. Mě je toho Mexu líto někam tahat a jako poličkovka je to pro mě zbytečnost.Má dost malý kola a chce to něco většího. Takže mě láká nové Bronco TRX4.Hlavně mi i trochu vadí, že nejde dát jiná kastle
Losky, tak musím říct, že Bronco je opravdu zajímavá záležitost. Portálové nápravy, uzávěrky diferenciálů, vypadá sakra dobře a cenovka za RTR 15K? Až to bude někde na živo tak omrknu, ale musím říct, že mě to hodně nadchlo.
Vypadá to dobře. Ale asi zase se bude muset dát jiné servo a BEC. Každopádně to je macek. Ale SCX10 taky není k zahození. Tam už za tyhle prachy budeš mít top tlumiče a ještě něco navíc. Kdo ví, co je lepší, asi to bude na stejno
Kamarád trx má, rovnou říkám že ho nehaním,oproti mexu je to plastová hračka, ovšem pěkně funkční co jsme ji společně testovali, největší slabinou je slabé nekvalitní servo(vydrželo dva dny) a chatrná vysílačka, on měnil tlumiče za 90mm gds, vysílačku, komplet kola za kovová, upravil váhu a jezdí pěkně. To bronco se mi taky líbí, prostě koupit udělat pár úprav a lítat,samozřejmě to nikdy bude takové jako s mexem, ale jak říkám lexan kastle má vyhodu že vydrží hodně, nemusíš se bát že se ti poničí po prvním kotoulu. U mě to je tak že mexe defa mám na poličce a Mexe Hiluxe drtim co to jde, zatím si nemůžu stěžovat.. nicméně Bronco bych vzal pro kluka na vyblbnuti.. :-) Ono prostě srovnavat mexe a trx úplně nejde, jízdně při úpravách trx je to podobné, trx portály-vyhoda, ale zase vyšší těžiště-prevraceni.. Mex je, prostě model s detailama a kovové provedení vše co možná nejjednodušší pro výdrž, oproti tomu trx si na detaily nehraje, ale nabídne srovnatelnou zábavu a bonus v podobě portálů a dvourychlostní převodovky...
Mně se na traxxasu líbí ty dálkově ovládané uzávěrky, možnost dvourychlostní převodovky a ty portály. To Axial prostě nemá. Ale že to bude chtít potunit, je jasné. Ale v tom už záskávám praxi:-)
Jsme pacienti, co? Já proti Mečů nemám nic. Ale mě to přijde líto ho drtit v terénu. Trx - servo mám objednané, ho na Mexu mělo být 20kg, ale je tam 11kg a při 5V asi 8kg. To BEC nevím, jak funguje, ale je potřeba. Mexe prodám, jen nevím, zda s elektronikou či bez. Tam mám tu Flysky 8ch vysílačku a 6ch přijímač, regulátor Dsys, jak si doporučil.
Zas pro mě to nemá smysl to mít na poličce. Ty sis s tím pohrál, tak to chápu. Takže myslíš prodat s přijímačem i regulátorem? Jak je to pak s tím TRX? Regulátor dát pak zase ten Dsys? Nebo je prohodit s Mexem?
Tak s Loskym diskutujeme jestli mám koupit summita, Bronco, nebo úplně něco jiného. Nemáte někdo zkušenost s Losi Rock Rey Rock Racer 1/10? Napadlo mě si to postavit z Kitu, dát tam dvourychlostní regl a celkově to potunit podle sebe.
Tak kit toho RockRey asi ne, to je v absolutnim rozsypu a to bych skladal pul roku. Tak RTR. Co si o tom ctu, tak se mi to libi cim dal vic. Jizdni vlastnosti vypadaji super, velikost tak akorat, odolnost slusna a neni to tak zravy jako Summit.
Losky:To je dobře že si wranglera nechavaš :-) Jinak jak si říkal že jsi zdaleka tak MB není tak daleko, někdy bysme si mohli dát expe po drabskejch. Chystám se tam :-)
xsam: Pokud můžu, mám osobní zkušenost a to obsahlou s yetim. Porovnávat spec s tou Losinou, porovnavam robusnost zpracování a Yeti je hodně jinde. Já sem byl magor a yetiho upravil a byl v něm nesmysl, ale viděl jsem litat stock yetiho a paráda, je to takovej kamzík, umi lezt po skalách i bejt dost rychlej, univerzál co hodně vydrží... Ta losi mi těžce připomíná vaterru twin hammers a ta byla bohužel mizerná(nedoresene řízení, tlumeni, celkový koncept). Kdybych se byval nezamiloval do scale záležitostí tak bych yetiho neprodával...
Bigboss, takže Tvé doporučení je Yeti? A případně nějaký jiný model tě ještě nenapadá? Teton je nám prostě málo, to nebyla šťastná koupě, ale věřím, že se snad povede slušně prodat s tím tuningem co tam mám. Překvapivě se to dítě naučilo ovládat naprosto bravůrně a ve větším autě nebude žádnej problém.
Yeti bude ověřená koupě. To Losi moc lidi nemají. Summit je opravdu těžkopádný mastodont. Super mi přišel jen na sněhu, kde díky širokým pneu má super záběr. To auto je hodně široké a prostě má i velkou spotřebu baterií. Ten Yeti bude asi fakt nejrozumnejsi koupě. Summit je famózní rozměry a zvukem pneu na asfaltu a malá chyba a je rychle na boudě. Já bych šel po stopách Yetimu:)
xSam: Upřesni to že je vám teton málo, musíš vědět co chcete a očekáváte... rychlost nebo průchodnost terénem atd... Yeti umí být celkem rychlý, jeho vyhoda ale spočívá spíš v univerzálnosti. Můžete s ním v pohodě jak do lesa, louku tak, třeba jít s ním skákat do lomu. Je na něj nepřeberné množství úprav... ale nemusíš nutně, i RTR jezdí solidně.. Jak lze upravit yeti najdeš v tomto vlakně o dost výš...
Bigboss, říkáš to správně, teton je nám málo prostupností terénem, a trakcí. Rychlost není problém. Jak jsem psal, před barákem mám spoustu terénu od lesa, přes polňačky, kopečky atd a tam teton už ztrácí dech. V podstatě je pořád na boudě nebo někde zahryzlej. Potřebujeme prostě větší auto. Hele a co koupit KIT a osadit ho podle svého, je to cesta? Ale musel by mi s tím někdo poradit, sám to nedám.
Ani s jedním neuděláš chybu, wraith je i vic rozšířený mezi axialaky... Wraith je o neco pomalejší ale vyšší, vic vyjede, yeti je rychlejší jakoby vic skáče, to je vidět i na videu. s yetim není problém jezdit i rychle. U wraitha je to trochu osemetne vzhledem k přední tuhe nápravě, ale zase teoreticky vic vydrží a lepší se pak opravuje...
wraitha asi ne, vzhledem k dostupnému terénu co tady mám je yeti lepší volba. Právě díky své univerzálnosti. Asi mám jasno, projedu bazary jestli neprodává někdo něco zajímavého a uvidíme. Moc díky kluci za rady.
Jinak kit klidně ale počítej že kvalitní kombo motor+esc je klidně osm... To co je v rtr tak ten set je za sedm... Na to pozor, jedná se o top model a tomu odpovídající ceny... Ale je toho na netu spousta... ebay.. ali... asiatees..
První dobrá rada lehkeho a levného tuningu.. na esc(regulator) namontuj větrák. Prodloužis životnost... mozna i na motors chladičem, za pár slupek a prospějes mu
No to je blbě položená otázka :-)) Záleží na kapacitě baterie na 2S 7.4V 8000mah jsem lítal palbu 30min..při normálu i k té hodině.. Možná dýl Já měl dve 8000 lrp, důležité je zatížení baterie, ten motor si ve špičce bere přes 130A Čili hlavně volit baterku s vysokým zatížením... Já mám tyhle
xSam:Máš už nabíječku? Vol alespon 60w Například vsechny běžné lipo se nabiji 1C Čili kdyz je 8000mAh tak 8A nabíjeni. Já tedy nabijel 4A ale jde o to že ty extra levné to úplně nedávají
Ta je v pohodě, sice nevyužijes potencial takový baterie ohledně rychleho nabijeni ale ani 6A co max ta tvoje nabíječka dá není zlý když budeš pospichat, samozřejmě ideal pro zivotnost ty baterky je nabíjeni třemi A
Vím, že to nejde sumarizovat, ale spíš mě zajímalo, jakou máš baterii a tak ten čas. Na 8000 mAh ke 30 minutám už ujde, bohužel cena těchto baterií není tak příjemná. Myslím, že pro něj bude lepší koupit 2-3 ks Zippo 5000 mAh, kde jedna vyjde tak na 600,-
Vy mi dáváte:-( Yeti objednán, měl by být zítra odpoledne k vyzvednutí. Takže nějaký prostor na přemýšlení ještě je:-) Asi nepředpokládám, že by se jednoduše sehnal na bazaru, takže koupím nového a taky ještě rozmyslím toho Losiho. Ale pravděpodobně je rozhodnuto, synovi se více líbí Yeti:-D
Já dnes řešil zase ty tlumiče. Ten Jeep je nějakej těžkej a samotné propružení na místě max 5 mm, možná ani to ne a byl na dorazech. Tak jsem tlumiče rozebral místo dvou pružin 13 a 20 mm oddělené pístkem jsem dal obě k sobě a konečně bych řekl, že to bude to pravé. Ještě to dát na auto. Už k těm tlumičům mám odpor, jak idiot, furt je nandávat a sundávat:) Tak se pak pochub s Yetim, pokud sis to do rána nerozmyslel:)
Yetiho jsem si nerozmyslel, za chvíli pro něj jedu:-) Veidere, věř mi, že to zdaleka nastejno nevyjde. Velká auta se tuní velmi podobně jako ta malá, akorát to všechno stojí o řády více:-) Ani nechci počítat, kolik jsem do Samuraje vrazil, ale jsem přesvědčen, že by za to bylo opravdu hodně RC modelů:-) Jinak to bude skvělá kombinace, Samíkem si zablbneme naživo, a pak si to dáme znovu s RC modelem:-)))
xSam: musí vést kabel přímo z esc. ty tam máš prázdné místo? To snad ani nejde abys měl takovou smůlu.Nechce se mi věřit že by tam prostě nebyl...TO JE SÍLA
xSam: To snad není ani možný...reklamace,ale tohle jedině za jinej kus a ihned. S tímhle jsem se nikdy nesetkal...kort a axialu který je braný jako značkový... Nechápu...
No uvidíme jak se k tomu postaví prodejce. Nicméně jsem objednal na netu, takže mohu vrátit bez udání důvodů, ale rád bych se s nimi domluvil tak, aby mi ho v pondělí vyměnili. Ale fakt jsem smutnej, že si o víkendu nezajezdím:-(
xSam: Z toho si nic nedelej, mě ty tlumiče taky moc nefachají:)) Musím zase řešit nákup jiných pružin:)) Ono je jedno, jestli koupíš RC za 5 nebo 30tis, je to DoDo stejně;)
Dneska jsem tahal malou na odstrkovadle za Summitem, pak jezdil a v rychlosti tak na 50% jsem trefil lavičku a dvě ramena v prdeli. Evidentně i -4 stupně tomu neprospely. Pak jsem ho 3 km táhl v ruce a fakt super, krásně se pronesl:)
Takže dneska v prodejně zjištěno, že žádnej současnej Yeti nemá vypínač. Potvrzeno i dovozcem, takže se asi šetří náklady, docela mě to štve, ale co se dá dělat. Trochu jsem zajezdil na zahradě a přátelé musím říct, že to opravdu předčilo moje očekávání. Je to neskutečná bestie, vůbec nechápu, jak je možné, že to má takovej výkon. Prostě masakr. Opravdu to budí respekt a jde z toho trochu strach. Těším se, až to zejtra vytáhnu na louku. Není sranda to uřídit, furt se valím přes budku, ale to bude asi rukama. Možný by to chtělo přitvrdit tlumiče, uvidím. Tak snad auto vydrží a bude mě bavit:-)
Losky: a co je za problém s těma tlumičema, jsou měkký, tvrdý, nebo mají krátkej zdvih? Nemyslím si, že řešení jsou pružiny. Soudím z velkého offroudu, kde jsem ladil tlumiče a nejvíce se mi osvědčilo mít tvrdý tlumiče a měkké pružiny. Pak začal podvozek fungovat skvěle. Řekl bych, že u takového modýlku to může být podobné.
Olej v tlumičích je W30, to se dává tak nějak všeobecně a funguje to. Problém jsou pružiny, které jsou prostě měkké až tak, že auto sedí téměř na dorazech. Už jsem to zjišťoval i jinde a mělo s tím problém hodně lidí, že pružiny jsou měkké až tak, že auto prostě vlastní váhou je smáčkne až na doraz nebo téměř na doraz a pak to nahoru skoro vůbec už nepruží. Objednal jsem asi 4 druhy pružiny za 110 Kč, tak to ozkouším a myslím, že to by byl čert, aby to nefungovalo:) Jinak ten vypínač je teda opruz. No, tak hlavně že je to ok a nemusíš čekat než ti pošlou jiné. Tak snad budeš spokojenej. Z toho si nic nedělej, že to jde hned přes boudu, mě se to stává taky dost často, hlavně tráva je zákeřná:)
A nezkoušel jsi dát hustší olej? Já to měl na Tetonu podobné, dal jsem 60WT a je to mnohem lepší. Řešit tohle pružinama mi nepřijde vhodné. To ten tlumič pak vlastněani mít nemusíš, když tam narveš silné pružiny. Vypánač opruz to je a nejsem jedinej co si na to stěžuje, nechápu:-( Oni nové měli připravené, ale bylo taky bez vypínače, jako údajně všechny co měli na externím skladě. Zatím to vypadá, že spokojenej budu. Koukám jak to trochu potunit, rád bych nějaký světýlka, ale nevím kam to připojit:-)
Tlumiče jdou pěkně. Jsou v něm dvě pružiny. Jedna před pistnici a druhá za pístnicí. Problém je jen ten, že mi to skoro sedí a nahoru, když najedes na kámen to jde pár mm, dolů mi to jde asi 20 mm.
Tak to se fakt chová divně ten tlumič. Zkusil bych hustší olej a ty pružiny by asi mohly pomoct. Jen nechápu proč něco takovýho vyrábí, když to nefunguje. Nebo to není vhodné na tak težký auto.
Stačilo, když by dali třeba dvě sady pružin. Ty samé dělá Yeahracing, Desert Lizard a ty mají dokonce tři sady pružin. A stojí 1tis. Bohužel jsem dal na doporučení prodejce, který prodává oboje. Pak jsem našel pár diskuzí o tom, že ty jejich "soft" pružiny jsou měkké snad na každé auto. Objednal jsem v pérárně silnější a uvidíme, doporučil mi to kluk co jezdí trial a říkal, že jsou jinak super, jen je to takové DoDo. Pružiny 16ks stálo asi 120 Kč, tak to nějak neřeším.
Já jsem úplně zděšený. Plánoval jsem na příští rok pro prcka (a sebe :)) taky něco koupit a to je děs co tady čtu. I značkové a stojí to za prd? To mě úplně netěší...
Co se tlumičů týče, tak olejem a průtokem nastavíte i na reálném autě jen a jen tuhost tlumení, ale i sebehustější olej Vám auto nezvedne!!! Pokud auto svou vlastní vahou zmáčkne tlumič skoro na doraz, tak je to špatně navrženou pružinou na danou váhu auta a přepákování nápravy. Takže určitě tužší pružiny, nic jiného nepomůže.
Tuner: Rozumná řeč:) Mám tam propustnost pomocí dvou dírek a dá se dát i tři nebo čtyři, ale to netřeba. Prostě pružiny jsou dělané na lehčí auto. Používám Sprung set up a prostě tu horní pružinu dám o třetinu silnější a mělo by to být ok. Ale vzal jsem i ty malé pružinky, pokud bych šel do Droop set upu:) To zklamání chápu, taky jsem žil v domnění, že takhle drahá auta vydrží víc nebo nebude třeba se v tom takhle vrtat. Prostě DoDo:))
Tak, první instalace chlazení, nevyšla. Koupil jsem tento ventilátor [ Link ] a bohužel je moc velikej a nedostanu ho tam. Nicméně, alespoň jsem přišel na to, kam ventilátor napojit a proběhla první vážnější rozborka:-) Přičemž jsem zjistil, že by to opravdu chtělo nějaký pořádný nářadí. Nemáte nějakej tip? Začalo mě to rozebírání docela bavit:-) Jinak jsem také docela nespokojen s tlumičema, chtělo by to přitvrdit, je to moc měkký. Přemejšlim, jestli dát tužší olej, nebo koupit dlaší tlumiče a zdvojit je. To ještě prokoumám Dále jsem vyřešil přepravu Yeťáka a z toho mám velikou radost. Viz fotky.
Tak to je dobrá cena. Já viděl ten samý na modelbazaru za 490,- jetý. Je pravda, že tam teda má nějakou železnou konstrukci. Jinak já dnes osadil nové pružiny a sláva, už to funguje tak jak má. Teda aspoň si to myslím:)))))))Jen čekám na nové servo, to staré na místě nezatočí s koly ani na koberci a trochu bojuji s koncovou polohou zatáčení.
Ano super cena a kvalita, proste bozi. Zeleznou konstrukci tam nemam, a myslim, ze je zbytecna. Gratuluji k tlumicum, ja taky uz koukam jak to zlepsit. Asi zkusim dodat druhe tlumice. Jak mas silny servo? Koncova poloha nejde vytrimovat na vysilacce?
Servo je jen 11 kg a při 5V dává asi 8kg, což prostě je slabé. Mám ale objednané 20kg, které bude dávat asi 17kg a je i ověřené, koukal jsem, že i Bigboss ho má v Defovi. Co se týče koncových poloh řízení, nemám v tom ještě moc jasno a budu to řešit s novým servem. Ale do leva to zatáčí v pohodě, do prava taky, ale nějak se mi nedaří, aby servo řeklo stop, je konec. Zatočí to tak moc, že se mi stabilizátor opře o diferenciál a kastle se až začne zvedat. Ale na to příjdu:) Zdvojené tlumiče??? No, aby ti to nepřidalo více starostí, až to někam prdneš:)))
až bude venku sucho:)))))))))))) Jezdím jen se Summitem, ten je teď ideální. I když ještě jsem neobjednal ramena:) Já nějak teď nemám moc čas. Těhotná ženská v šestém měsíci furt doma s dvouletou dcerou, tak jsem rád, když si na chvíli urvu čas pro sebe. Navíc furt plánuju věci okolo baráku co za měsíc budu muset začít dělat, tak jsem spíše ve fázi obývákového ježdění:(
O vikendu probehlo pojezdeni. Musim rict, ze to jezdi famozne, absolutni parada. Je jasne, ze to bude chctit trochu potunit tlumice, ale fakt super. Jsem nadsenej. Mam jeden dvouclanek 5200 a na ten to jezdi cca 30 minut. Na 3 clanek 4000 asi 20m. Triclanky mam 2, takze doba jizdy asi neco lehce pres hodinu - spokojenost. Meli jsme jen jednu drobnou nehodu, vyklepal se nam sroubek zadniho kardanu a ztratili jsme ho. Nastesti v baleni jsou 2 nahradni kardany. Musim koupit Loctite a ty srouby na kardanech zalepit. Panove, diky moc rady, yeti je opravdu dobra volba.
Tak super, hlavně, že jseš spokojenej. Já dnes zjistil, že mi ještě praskl jeden plast řízení. Se z toho p... u. Jeden ťukanec a vymalováno. Kolik vůbec Yeti váží?
Ano, spokojenej jsem moc:-). Neustále v tom ležím a přemejšlím co vytuním:-) Objednal jsem nějaké čínské tlumiče za pár korun na pokusy. Koukám po nějakejch náhradních gumách, ale to je raketa, takže asi ještě počkám. Yeti s baterkou bude mít tak 3,1kg, takže je to už docela macek:-) Jinak se taky bojim, že to někam švihnu a něco polámu, ta se snažím trochu předzásobit díly abych hned nestál. Jinak co jsem koukal, tak proti summitu, jsou díly na Yetiho o dost levnější, takže jsem fakt rád, že jsem summita nakonec vyřadil. Yeti mi přijde o dost odolnější. Což se mi potvrdilo o víkendu, fakt jsem tomu nakládal a mockrát jsem šel přes boudu, nějaký docela drsnější skoky a auto v pohodě, pokud pominu ten kardan. Ale to se vyřeší lepidlem na šrouby a bude klid:-) Ještě jsem se chtěl zeptat, hlavní kolo co jde k motoru, je plastové. Myslím, že se brzy oholí, dává smysl dát kovový?
Plast u motoru? To jsem nečekal, ale asi to funguje. Koukal jsem, že má asi 3 kg. Summit je mastodont 5kg bez baterek. Dnes jsem se díval na ceny dílů a jsou skoro poloviční. Udělal si dobře.
Tím plastovým kolem myslí velké plastové kolo na prevodovce, plastové je úmyslně, pastorek co je na motoru je kovový ten je více namáhaný, ale především jde o hluk, dve ozubení navíc rovná kola to by byla hukot :-)) Navíc při správném seřízení zubové vůle vydrží hodně, měl jsem yetiho co měl přes pět kilo a nebyl s ním problém. Mimoto zubová vůle se vymezuje velice snadno. Povoliš uchycení motoru které je na plovoucím držáku a mezi velké kolo a pastorek motoru mezi ty zuby dáš kus papíru, pritlačíš a dotahneš, poté pootočíš, vyndaš papír a máš hotovo seřízeno ;-)
xSam:Hlavně dej ten větrák na ESC jestli jezdíš na 3S. Tu zubovou vůli taky zkontroluj, když bude v pořádku tak se toho plastového kola opravdu nemusíš bát. Osobni zkušenost.
Ano myslim to velke kolo na prevodovce. Zubovou vuli jsem se snazil vymerit, ale s tim papirem je super tip, udelam to. Diky Ok, nebudu se toho tedy bat a uvidime. Vetrak na ESC me trapi, nevim jak ho tam uchytit. Prilepit ho tam se mi moc nelibi. Musim to jeste nejak prozkoumat. Na vysilaci mam jen jednu volnou pozici, tak musim koupit nejakou rozdvojku a chystam se na nejaky ledky:-) Rad bych je nandal misto svetel a do te zadni svetelne rampy. Jinak co jsi mel za tlumice? Je to takovy uskakany a to chovani bych rad vylepsil...
Tak myslím, že s Yetim jsme se už docela dost seznámili a opravdu musím říct, že to byla skvělá volba. To auto je neskutečný a nechápu co všechno to vydrží. Tříčlánková baterie tomu dává neskutečnou šťávu. Nejvíc problematický je ten zadní kardan. Ten se mi v neděli normálně usmažil. Snad už brzy dorazí kovovej kardan, náhradní plastový už došly. Trochu mě štvě, že hážou gumy, to moc stabilitě nepřispívá. OBjednal jsem alu disky beadlocky, tak uvidíme, jestli to pomůže, kdyžtak pořídím lepený gumy s diskama bez pěnové výplně. Ale ty pneumatiky a disky jsou fakt drahý, to mě dost štve. Vzhledem k tomu jak to jezdí, gumy moc dlouho nevydrží. Takže zatím obrovská spokojenost:-)
PS: Furt se v tom vrtám, cvičně jsem to komplet asi třikrát rozebral a složil. Hledám co by se dalo vylepšit aby to více vydrželo, ale už v základu je to auto velmi bytelně postavený
Takže jak jsem postoupil v něčem v čem jsem se nechtěl vůbec hrabat:-) - Nový kardan funguje OK - Zadní alu ramena - Zadní alu kryty nápravy - Spodní kryt podvozku - Jiné tlumiče, zadní dvojité - Alu disky kol a náboje - Silnější servo Savox - Větší kola Himoto (čekám ještšě na prodlužovače HEX12 aby to sedělo jak má). Na co ještě čekám: - Alu těhlice - Alu obal diferáku - Tvrdší vložky do pneu
Pro začátek by to myslím mohlo stačit:-) Auto se začíná chovat velmi dobře. Mám 4 baterky 2x2S a 2X3S. Hodina jízdy úplně v klidu. Pár fotek pro zajímavost, je to sice drahej, ale velmi zábavnej koníček:-)
Pěkný:) Já zrovna minule viděl na bazaru jednoho Yetiho, tak jsem si říkal, jestli to není ten tvůj:)))))) Já nakonec Jeepa prodal a jsem rád, byla to hračka a koupil si TRX4 Bronco a jsem s ním maximálně spokojenej a jak to tak bývá, tak peníze do toho padají taky slušně, ale baví mě:) Sumec se už válí asi dva měsíce v garáži ladem. Jinak já taky začal lehce, ale už v tom taky budu navíc za pár tisíc. Beadlocky, servo, BEC, zvukový modul, světelný modul, LED rampa, zahrádka na střechu, zadní pevnostní nárazník s rezervou, takový levný interiér, nějaká ta kabeláž navíc, baterky, závaží:)))))))))))
No, ja porad tunim. Taky jsem musel dat novej BEK, a spostu dalsich veci. Bohuzel jsem hodne rozmrzelej, furt se mi neco lame a nici. Nejvetsim probleme je kardan, uz mam ctvrtej. Nic to nevydrzi a to na 3S jezdim minimalne:-( Ted jsem koupil HR za 800 tak uvidime, jestli nebude lepsi. Dale jsem opet urval tehlici, tak cekam na novou. Pritom nejezdim, zadnou pilu.
To Bronco je nadherny, fakt parada, mel jsem koupit spise to:-/
To je teda radost, když na tom furt něco odchází. Mě tohle Bronco baví dost. Je to macek a prostě mě spíš baví ten styl zdolávat ty překážky než někde lítat na plný kule, navíc to pak i leze dost do peněz, což vidíš sám. Zatím jsem byl teda jen na jedné hromadné akci a bylo super porovnávat, co jednotlivá auta projedou. Od té doby co ho mám, tak Summit nevyjel a asi ani dlouho nevyjede.
Dneska dorazil od ŠKODA Motorsport předčasný ježíšek. Nikdy bych nevěřil, že na FB jde něco vyhrát a přece! Dneska nám dorazil jeden z 5ti kusů RC modelu Fabia R5 a nevím jestli větší radost mám já anebo Míša :-D Děkujeme!
Vzhledem k tomu, že tahle kasle je nesehnatelná a škodovka si to šetří jen pro sebe, tak jsme se rozhodli nejezdit a udělat jí důstojné místo v garáži ;)