
Navštíveno 8206x

Potřeboval bych trocha poradit.
Koupil sem Leona 1.5TSI 96kw, samozřejmě LL interval.
První olej chci vyměnit ve 3 000 km, druhej v 10 000 km a pak vždy po 10 000km.
Specifikace oleje dle servisu je 508 00 a 504 00.
Na dotaz autorizovaných servisů, jaký oleje tam lejou, tak odpověď byla vždy tototžná. Specifikace 508 00 a 504 00, někdo tam v servisu leje Shell, další servisy tam lejí Castrol.
ASi bych tam nejradši po celu dobu pokud možno lil jednu specifikaci a jednu značku.
Původně sem chtěl jezdit do jednoho autorizovanýho servisu (všichni maj hrozný recenze), lejt tam furt ten samej olej, ale nikdy nevím, co mi tam nalejí.
Druhá varianta bude, že si olej nechám udělat u svýho dvorního mechoša a pak dle předepsaných prohlídek vždy ten velkej servis nechám udělat v autorizáku.
Ale zase jsme u toho, že i když mi tam dvorní mechoš naleje co já budu chtít, autorizák tam našupe něco svýho.
Otázka: Jakej olej (konkrétně značku a přesnou specifikaci) tam nalít teď přio první výměně ve 3 000 km?
Díky, prodejci jsou nemožní a každýmu je to jedno, není to přece jejich.
Myslím, že pokud nemáš v plánu najet s tím autem 750 tis km, tak si děláš úplně zbytečné starosti a lej tam jenom dle specifikace. Takže měnit často, ale je úplně jedno za co.
Spíš jde o to jestli Ti pak v tom autorizáku vymění komplet náplň, nebo si maličko přilepší do kapsy s trochou starého :-))))
Dobře děláš, první otěr musí ven.
Značka je v zásadě jedno.
Pokud možno, tak se podívej do manuálu. Tam by měl být předepsanej přesnej typ.
Tušim, že koncern fungoval na Castrol.
V zásadě by ale ten motor měl chodit na jakejkoliv olej trochu slušnýho původu. Olej z Lidlu s napsanou normou není vhodná cesta.
Jinak já jezdil Shell. Nebyl problém.

19.02.2019, 13:48 |
Pglock | Upraveno: 2019-02-19 13:49:36
[ Link ] Todle by asi měl být "origo" origo.
Kdo to pro ně leje asi těžko říct.
Jinak ti ještě doporučím vyměnit olej v převodovce po 5-10kkm.
Je z ní kupa bordelu po záběhu.

19.02.2019, 15:55 |
DaveF | Upraveno: 2019-02-19 15:57:43
mám 1,2TSI (2014) a ze začátku mi dávali Castrol 5W30 a pak přešli postupně na Shell 0W30, takže jsem si pak vyžádal 5W30. Nicméně při prohlídce bez výměny oleje dle faktury dolévali ten Shell 0W30.
Ale jestli to tam skutečně lili netuším :-)
Servis jsem nechal LL po 30tis a od tuším 75ti po záruce jsem měnil vždy ještě v "půlce" mimo autorizák.
Jinak dávám VIF a zatím žádný problém, spotřeba oleje minimální a jede pořád slušně - teď 115tis km.
Sám mimo servis jsem dával Castrol 5W30LL.

19.02.2019, 17:17 |
Kamil AllInOne - zkus se zeptat ve svým autorizáku, jestli si můžeš přivézt svůj olej. Jinak tvůj plán je rozumnej, těch 10 tisíc je tak akorát.
Pg
Jako myslis, ze Lidl si ten olej vyrabi sam? :-))
Diky vsem, olej v pevosovce neni ai spatnej napad.
V manualu je pave psana specifikace vw 504, 502 a 508, kdy doporucuji Castrol.
Kdyz jsem obeslal par desleru, nekdo psal Castrol, nekdo napsal Shell.
Zatim zadnej "svuj" servis nemam, v Brne a okoli je to bida, chystal se az to bude nutny do Autocentrum KEI.
S vlastnim olejem to zkusit muzu, ale nedelam si moc iluze.
Hlavne kdyz tam budu lit treba Shell 5W30, rad bych ho tam lil proste furt.
Servis jeste netusi, s jakym hnidopichem ma tu cest :-D
Mechanik bude muset mit cisty ruce atd :-D
V těch odkazech jsem se zase pobavil, lidi by tam už pomalu dobrovolně dávali 0W20. Čím novější specifikace oleje a čím menší vískozita, tím větší hrob pro motor. Od API SL dál už tam musí být snížený obsah síry, fosforu a dalších látek, které přirozeně zlepšovali mazací schopnosti oleje a menší viskuzita je jen a jen kvůli spotřebě/emisím motoru a ne pro jeho ochranu. Je to děs kam to spěje a i proto jsi se rozhodl správně držet minimálně 5W30 a výměny po 10ti a nebo maximálně rok pokud budeš mít menší nájezd. Osobně měním olej na jaře, protože přes zimu je vystaven velké změně teplot, vzdušná vlkost je větší a studené starty způsobují větší degradaci benzínem. Určitě bych si dal pozor kde olej budeš kupovat, zrovna castrol je nejoblíbenější značka na fejky.
tuner: sice jsi se pobavil, ale jsi to ty kdo ma zadrenej motor s nejakym hypersuper olejem a treba me vesele motor vrci i po 350ti tis km na 0w30 s vymenou po 30ti a vice tisicich km :-D

21.02.2019, 15:44 |
Kamil assassin - pro dnešní p?ímovst?ikový motory je vým?na oleje po 30ti tisících v podstat? smrtící

21.02.2019, 17:21 |
JA no kamile, proto jezd?j do servisu Volvo auta ze 4kilama..taky mají 30tis interval, no nebo rok..
assassin: Nemel jsem zadny hypersuper olej. Navic to co jsem leta pouzival a mel overeno potichu preslo za posledni dva roky ze specifikace API SL na SM. Nicmene hlavni duvod roztekleho kompozitu na sale byl jiny...
Co vubec nechapu jakou tohle ma souvislost s mym prispevkem zde a ta tvoje rada, to je fakt nad zlato viz. Kamil...
Tribochemik vod Plzn?: p?íšt? si to kdyžtak nastuduj po?ádn?, ty síro a fosfore. Dojdeš k záv?ru, že se to snaží omezovat postupn? už asi 20 let z d?vodu nežádoucích ú?ink? a postupn? nahrazují vlastnosti jinými aditivy, jejichž vývoj a zpracování je náro?n?jší...a tady je ?ást té vyšší ceny za modern?jší oleje.
Pokud by byli všichni takoví skeptici co se tý?e vývoje, jezdíme furt parním strojem a mažeme sádlem z prasete.
Našt?stí tady nikdo z diskutujících nemá kredit soudit to, jestli vývoj v celé oblasti spalovacích motor? jde správným nebo špatným sm?rem.
crestik: Vis co Saso? Jdi doprdele...
V?t? c?, h???e ?e do p??od? ? ??de?e v ??id?
Ááááá, Tuner narazil na odpor a to je špatné, hodn? špatné :-))) praskají mu nervi?ky a ani dupání nepomáhá :-))))Jak se n?kdo ohradí pro JEHO pravd?, je zle :-)))
O?ekávám urážlivé reakce, Tunere, protože ty nic jiného neumíš :-)

22.02.2019, 10:33 |
gizmi Hmmmm..nejd?íve mi zmizela odpov??, pak AHC nešlo v?bec a nakonec z toho je rozsypaný ?aj :(
Jinak srovnávat motor v b?žném voze s motorem ve voze co lítá stále kudlu je v tomhle p?ípad? neš?astné.
Zdeny60: Kde vidíš odpor? Kde vidíš nějaký nesouhlas? Možná by jsi měl znát napřed fakta, aneb ten pán co na mě tak reagoval, na mě reaguje takto pokaždé:
[ Link ] Našel bych asi i starší posty, pokaždé s těma pánama stejná zkušenost, jen rejpavé a urážlivé posty a přitom sami ani jednou zde na fóru nikomu nepomohli... Takže co s takovým? Myslím, že moje reakce byla naprosto trefná...
Co se týče olejů, nejsem tribochemik, ale téhle problematice jsem se poměrně hodně věnoval a řešil jí s našima předníma motorářema. Pokud si někdo myslí, že ty dnešní vodičky 0W20 a nebo dokonce méně jsou výsledkem nějakého super moderního vývoje a že to je pro motor dobře, tak mu to dál vyvracet nebudu ;))
gizmi: včera ahc vypadlo úplně a pak to takhle kravlo.
Jinak díky za rozumnou reakci, assassin srovnává jablka s hruškama...

11.03.2019, 10:06 |
assassin | Upraveno: 2019-03-11 11:09:46
tuner: Ty kritizujes moji radu - ja ovsem nikomu nic neradil. Srovnani - hm asi jsi nepochopil rypnuti, vtip, nadsazku... necekane.
Ty pises jak jsou "moderni" oleje pro motor hrob, Kamil hned po tobe pridava, ze pro moderni primosvtrik je LL olej a 30tis interval smrtici - ja jen pisu, ze mam na takove kombinaci najeto 350tis km a s motorem jako takovym nemam jediny problem. dokonce se v rpubehu let jednou na servis "zapomnelo" a olej tam byl 45tis km (pri najezdu 180tis).
Zavery z toho muzou byt ucineny vselijake, treba ten, ze D5 neni moderni primovstrikovy motor...
gizmi: muj rodinny kombik jezdi taky stale kudlu :D

11.03.2019, 15:27 |
Sau | Upraveno: 2019-03-11 16:28:52
Nevím, no, v autě mám předepsané výrobcem 0W-20 a nic inčího tam já sám na případné doplnění mezi prohlídkama určitě nepoleju. Co tam pak naleje na roční prohlídce autorizák je už jejich problém. Zas ale s autem určitě nenajedu víc jak 80-100tis km, než pujde z domu, takže jestli vydrží či nevydrží to co motory dřív ma netankuje. Chudáci ale kdo pak ty auta, resp. motory kůpí jak ojeté, očekávaje standartní výdrž "tak jak dřív".
Sau: v mem okoli ve starych dobrych dobach nikomu skodovka, zigul, oltcit apod stroj bezne nenajel nijak zasadne vic nez 150tis... trvalo to vetsinou kolem 10-20ti let a dalsi majitel s tim nemel obvykle problem, protoze to byl kovosrot :D
v nasi lada vaz 2104 se od cca 100tis ani olej menit nemusel, menil se kontinualne dolivanim :D ale je fakt, ze se tam neposralo turbo, ani to nebyl zadnej dowsizingovej chudak, plnych 1300ccm

11.03.2019, 17:51 |
Sau Temi motory driv se myslel 10-30 let nazpet, ne 30-50 let nazpet :))

11.03.2019, 18:01 |
Kamil assassin - ta tvoje D5ka přece není benzínový motor s přímým vstřikem benzínu do válců, nebo se pletu?
Kamil: primovstrik to je, o benzinaku v tvem puvodnim prispevku nic nevidim ;)
-kazdopadne je to fuk, zasadni vypovidajici hodnotu to nema... to ze me motor se "spatnym" oleje a "spatnym" intervalem drzi znamena asi tolik, jako kdyz nekomu umre motor v novem aute driv nez najede 50tis...
o coz tak nejak jde - ukazat, ze nazor jednoho cloveka zalozenej treba na jedne dvou osobnich zkusenostech se neda zobecnit na "driv bylo lip" a "dnes to stoji za hovno".
tady se vyrobcum aut kazdej den nadava za snahu "setrit" pritom je temer celej zbyvajici prostor fora o setreni "kde koupit levneji lego","kdo umi tlumice" atd...