
Navštíveno 8066x


15.01.2020, 12:39 |
PK Ahoj,
jaké jsou podle vás ještě přijatelné náklady na provoz auta. Vynecháme STK, pov. ručení, spotřebu apod. Jde mi čistě o servis. Chci rozumně posoudit, jestli mám nebo nemám seroucí se auto, který sem tam potřebuje servis.
Mě to teď vychází 1,5 kč/1 km. Je to dobrý nebo špatný?
Díky :)
Řekl bych, že ses právě nominoval na nejblbější dotaz roku.
Ono záleží na dost faktorech: druh provozu, druh vozidla, účel provozu, tvůj výdělek, co ti visí na krku atd...
U fiata mám provoz skoro zadarmo, Škodovka stojí kupu peněz. Oboje je přijatelný...
Nejdivnější dotaz roku a máme teprva půlku ledna :-D Tak napiš značku, model, nájezd a roční nájezd, jinak je to přeci dotaz zcela nesmyslný....
Mně třeba přijde zbytečný řešit náklady na servis, když najedu za měsíc třeba 1000 km a za tu dobu to auto ztratí třeba 10000 Kč na hodnotě, takže pak to fakticky vychází na 10 Kč / km. Řešit pak nějakej servis za 50 tisíc je v podstatě minoritní :-)
Jinými slovy je to auto od auta a nedá se nikdy paušalizovat. Upřesni dotaz :-)

15.01.2020, 13:32 |
PK Auto běžný rodinný provoz, cestování do práce. Najelo to cca 14 tis km/rok, Je to Espace III, 1999, provoz lpg.
To je zajímavý ukazatel, akorát asi k ničemu.
To snad člověk cítí, že do auta cpe nesmysl a furt to není v dobré kondici. Standardní dilema starýho auta, investovat do oprav desetitisíce a mít pár let klid, nebo si koupit novější a možná mít klid. Todle asi nikdo neposoudí bez znalosti auta. Pokud to jezdí za pár, není to prohnilý a splňuje to požadavky, tak proč měnit. Jen pokud už to není takový šuplík, že se to fakt nevyplatí.

15.01.2020, 14:09 |
xSam 21tis za rok na servis dvacetiletyho auta mi prijde naprosto OK
Za mě taky celkem OK. Je to starý auto a ještě francouz, to klidně 20k ročně vzít může. Není to žádná sláva, ale ani až tak atypický.

15.01.2020, 16:05 |
PK Já to neposoudím. Do teď sem měl starší auta a ať to byla jakákoliv značka, tak to bylo podobný a každý chtělo svoje. Tak právě ani nevím, jestli mám jen smůlu na auta, nebo to je normální. Autům nerozumím, tak proto tenhle pro někoho blbej dotaz...

15.01.2020, 18:45 |
DaveF Tohle mě zajímalo kolik stojí provoz nového auta ve srovnání s ojetým tak jsem to teď 5let evidoval :-)
5let/120tis km Nový VW Golf (PC 440tis)
Ztráta ceny 186tis tj. 1,55Kč/km
Servis+pneu atd. 76tis tj. 0,63Kč/km
Pojištění 60tis tj. 0,50Kč/km
Palivo 230tis tj. 1,92Kč/km
Celkem 4,6Kč/km
Podle mě to není tak špatný.
U ojetiny tě ten servis za minimálně 20-50k ročně prostě nemine. Ať je to ofce nebo frantík.
A jestli u 21 let starýho auta řešíš náklady na servis, tak to potěš koště... :D

15.01.2020, 19:12 |
PK Pglock: Kde si to vyčetl? Já se jen ptám, jestli to je normální vzhledem ke stáří auta.
Ostatním děkuji za rozumný odpovědi.
Pglock co bys chtel na oktavce kazdej rok za 50 servisovat?

16.01.2020, 05:34 |
M.a.R.i | Upraveno: 2020-01-16 06:39:47
Vedu si svoji servisni knizku a pro zajimavost to vychazelo takhle:
Lexus LS400, najel jsem s nim 100 000km a bylo to cca 0.45Kc/k a to jsem jezdil jako pan ve 4.0 V8 290ps. Kdyz jsem k tomu jeste pripocetl PHM (LPG), tak jsem byl na tom lepe nez kamarad s Touran 2.0TDi. Ten byl asi na 2x nebo 3x vyssi castce a auto mel stejne dlouho a najel i stejne km.
A ted manzelky Cadillac SRX s kterym zatim najela 15 000km to vychazi 35Kc/km :). Ale delam z toho novy auto a trosku ho vylepsuju, tak v tom je Cadillac trosku nevine :).
Ani u jednoho nepocitam POV a PHM

16.01.2020, 05:57 |
Knightey- | Upraveno: 2020-01-16 06:57:46
No já se nedostanu ani na tu částku co píše MaRi se svojí Caddynou v CNG. A to mám na ní najeto 60t km a celkově má přes 200t km :) - ale dělal jsem si to sám vše. Což taky asi hraje roli, než když to dáváš do servisu.
U Fábky 3 s 1.0TSi, tak první investice za 2 roky byla 4400,- za servis což je 0,16kc/km náklady :) A kdyby to šlo si vyměnit sám, tak je to snad ještě za půlku :D

16.01.2020, 06:05 |
xSam Ja mam zanovni oktavku a mam momentalne naklady 10Kc za Km. Havarijka, serviska pri 60tis, tedy oleje, filtry a olej s proplachem prevodovky a nejaky drobnosti. A vzhledem k tomu, ze jsem najel od srpna jen 4tis ksm tak je to fakt vyhodny. A kdyz pripoctu cenu nakupu vozu tak jsem na 137,50 a to se sakra vyplati:-D
Nevím jestli je "cajk" vrazit ročně do trojkového Espace z roku 1999 čistě na servisu 21k, když v bazarech tyhle francouzské věci stojí celé mezi 15 a 25k, to je myslím to, oč tu mezi řádkama běží. Z mého pohledu mít doma auto, které celé koupím za částku, kterou rok co rok vynaložím za jeho servisní udržení naživu, je totální a neskutečný nesmysl a doma by to zůstalo jen tehdy, pokud by ty servisní náklady byly o řád menší (neboli desetinové - 0,15/km). 1,50/km při takovém turisticky-sezonním nájezdu je podle mě - vůči tomu autu a jeho reálné hodnotě - servis luxusní, na úrovni péče o Veyrona :-D :-D :-D
Mně spíš nejdou do hlavy ty částky typu "minimálně 20-50k u ojetiny". 20k ještě beru, ale kdyby auto mělo mít servis za 50k, tak ho nechám rovnou na vrakovišti. Měl jsem v životě asi šest aut (samé ojetiny) a to nejžravější si vzalo odhadem desítku ročně v průměru (mluvíme o servisu, ne o spotřebce typu výměna oleje). V úplně krajním případě odešlo nějaký čerpadlo za desítku, ale to bylo třeba jednou za tři roky, jinak to byly jednotky tisíc (třeba lambda) a v servisu jsem byl jednou, maximálně dvakrát do roka.
mě to zas tak nelogický nepřijde. Někdo nemá na to aby si koupil auto za 200K jednorázově a udržovat starší auto s minimální cenou a o něco vyššími náklady se rozprostře na víc částek. Ono pak stačí u čehokoliv co jezdí míň jednorázově udělat rozvody, brzdy a nějaký větší servis a než se ta cena rozpustí v kilometrech trvá hodně dlouho a přitom to je běžná věc co se mění normálně. 0,45kč/km je moc hezký když najede 100 000, ale v podstatě ani 1,5kč/km není špatný pokud to auto nenajelo 200 000km :) A jen tak BTW Veyron měl jednu sadu pneumati na 4000 km a stála něco kolem 800 000kč :-D tak jen za gumy to je 200kč/km... ale při započítání i ostatních servisů to je něco kolem 500-800kč/km Tak na to nemá asi vůbec nic
Jenže ty brzdy, rozvody a větší servis v desítkách tisíc neděláš každoročně, kor když to jednou uděláš a pak skoro nejezdíš, takže je blbost je započítávat podle ujetých km, leda že by jsi ten servis počítal až v okamžiku, kdy ty věci co jsi vyměnil jsou opět na výměnu (typický příklad - koupím ojetinu, za entry servis nutných i nenutných věcí dám první týden od koupě klidně stejnou cifru jako pořizovačku, ale pak pět let a 150.000 km jezdím bez oprav, jen s údržbou)... takže když se vrátím k tomu zadání od PK, pokud má náklady na servis 1,50/km trvale, tedy opravdu servis toho povozu stojí přes 20 k ročně, aby vůbec ten rok vydržel jet vlastní silou a ty roční km odjel (1,5 x 14.000 km), je to velmi drsné zjištění a defacto "topení tisícovkama v krbu"
P.S. ten "Kabaň" byl nadnesený příklad, ale příměr náhodou celkem sedí, opravdu není moc lidí, co by provozovali auta stylem "ročně servis za cenu celé ojetiny" déle jak rok - pak jim zpravidla dojde, že je to sebevražda..

16.01.2020, 10:31 |
Pglock | Upraveno: 2020-01-16 11:37:24
Achjo pánové....
Vono taky záleží, zda děláte servis podle knížečky nebo preventivní a co vše do tý čásstky počítáte.
Jen tak příkladově, jak se ta částka 20-50k může rozbíhat.
2018: přední náprava, zadní náprava, komplet výfuk, lambda oleje, filtry, svíčky, lambda, zapalovací moduly, kotouče, desky, stříkání dutin = 40k
2019: zadní brzdiče, oleje, filtry, svíčky, 4x letní guma, stříkání dutin, dekly pod motor, baterka = 15k
2020: 4x tlumiče + píčoviny okolo, přední světla, oleje, filtry, svíčky = 20k
Když to mám řešit způsobem, že to neměnim až se vysere, tak to holt něco stojí...
Tomasek: ja nic. Ja takovou bidu nechci 8-)
Jinak soused mel 77kW PD a mainko se mu to sypalo: prvni rok brzdy, predni naprava, vzadu rozsypany tlumice. To slo.
Dalsi rok se mu rozsypala spojka, delal rozvody, nejaky cidlo na motoru. Pak to prestalo chytat a vyklopil 40k za opravu.
A posledni rok se odporoucelo turbo, zacal jebat egr a jako bonus se na zaver celeho rozsypal klimakompresor.
Pak to dal pryc. Ted ma FoFo 1.6 a krom rozvodu a brzd nemusel za dva roky resit nic.
Takze tak.
Schvalne porovnej z jine strany = operak. Tam auta, tedy i s pojistenim a gumama atp. stoji treba 5,5 na km. Pokud bych se necemu takovemu blizil se starou herkou, asi bych mel byt nasrany. Pokud jsem na 1,5 vubec bych se z toho neposral, ale stesti na beudrzbove auto jsi teda nemel...

17.01.2020, 20:35 |
PK Právě vím, kolik ty zázraky stojí. Bylo to hlavní auto v rodině, než se před necelým rokem pořídilo nový, tak jsem se staral tak, aby mě vždycky dovezlo. Bohužel se to neopravovalo preventivně, ale auto si samo řeklo. Bohužel dva - aby mě vždycky dovezlo taky úplně neplatilo...Díky všem za názor.
trošku taky napíšu
octa 1 1,8T AGU r.99 , za 12 roků a 50000 km co ju mám byli enom zadní desky , zadní tlumiče , modul zapalování ( byl zadarmo ), váha vzduchu , sada zimních a letních gum ( minulý rok kůpené za krásný love) , jináč neptá kromě oleja a filtrů vůbec nic.
budu asi kupovat neco s věčím kufrem ( nedostanu už do okty hokejky ) a mám hrůzu z teho , co vybrat , aby to drželo ( volvo V70 ? )