Navštíveno 7244x
zdravím kluci, potřebuji rychlou řadu auto SUPERB 3 1.8TSI.
PROBLEM KOLÍSÁNÍ TEPLOTY VODY...ručička vody je chvilku na 90 pak se obcas zahybe ručička dolů pak přes 90stupnu. co to může být? číslo,termostat,pomocné čerpadlo? a můžu si szim dovolit chvilku jezdit?
Nesleduj ručičku, protože její poloha nemá s reálným dějem v chladícím okruhu nic společného, připíchni si základní OBD diag s live daty a sleduj reálnou teplotu vody. Třeba se tam vůbec nic neděje a jen "šibe" v přístrojovém štítu...
ono nešikovně jen ručičce, ale i teplotě oleje,adaptivnimu tempomatu auto občas i pocukne zvedají se sami otáčky. je to asi ovlivněno napětím mám totiž namířeno 13.4V ....takže to vypadá na baterii nebo alternátor. ale nevím co z toho vyměnit.
Z čeho usuzuješ, že 13,4V je špatně?
No tak nabíjecí napětí by mělo být 14.7V ne.
před pár dny jsem mel 13.8V
po 2 dnech jsem naměřil 13.4V
a o další 2 dny 13.1V
tak jsem vyměnil baterií a hodnota naměřili zůstala 13.1V
kontrolky teda zatím nesvítí,ale myslím si že to je jen tím že je baterie nabitá.
prosím co je za chybu P00B7 NEOHRIVA SE OLEJ ANI VODA, tipoval bych termostat,nebo nějaké cidlo.
mám DSG TAK zda to není ten malej u dsg.
radek.613: jako je fakt ze jsme testovali auto za jizdy a voda byla optimální (klidná jízda,rychlá jizda) vše cajk...ale nastal další problém teplota oleje se drží někde na 70-80 stupni víc se to neohřeje.
auto vykazuje chybu P00B7 nízký průtok- to bude asi pomocné čerpadlo.
ale tu vodu a olej si furt nedokážu nějak vysvětlit. nějaké rady?
hanzy10: nabíjecí napětí nemusí být 14,7V jak píšeš.
A výměna baterie v tomto případě nemůže pomoct. Kdyby ti alternátor nefungoval, tak po nastartování budeš spíš pod 12V a to jen chvíli a navíc by ti hlásila chyba dobíjení. Takže od tohoto se odprosti.
Za další, zařiď pořádnou diagnostiku na koncerny (VCDS, ODIS) a člověka co s tím umí.
No ja nevim...13.3V mi přijde malo...na podobných vozech to ukazuje všude 14.5V až 14.7V
Při tomto napětí mi občas nejde Adaptivní tempomat atd.
Mám kamaráda co ma kabel za 40k umí kódován atd...on si myslí že altik je v času
Ale zase tu máme šikovného pana přes alternatory a ten ho měl venku a řekl že je vph. Tedka 19.7 mám přivést celé auto že to projde. Četl jsem na fórech že i ukostreni by to mohlo dělat.
Cena kabelu není důležitá, pokud to je nějaká multiznačková diagnostika jako Delphi atp...
Jak jsem psal, pokud to neni jedna z těch dvou výše uvedených, chce ji to zajistit.
Veškeré funkce ve voze jsou testované od 9V - 16V jako pracovní napětí, kdy musí fungovat. To že nejde adaptivní tempomat, může být hromada věcí proč tomu tak je ale ne rozhodně díky napětí kolem 13,3V.
Pokud by byl takový ubytek napětí na kostře, dá se to velmi lehce změřit a nebo otestovat. Dale tohle auto má již battery managment jednotku a ta si hlídá správně nabíjení, spotřebu a věci kolem.
Nemá žádnou mrd... ma opravdu kvalitní.
U spousty chyb co mi to psalo bylo jako další závada právě nízké napětí.
Když jsem byl ve škodovce tak i po výměně nové baterie jsem mel napětí právě 13.3V
Ale šli jsme zkusit jiné auto jaké bude mít hodnoty a šlo o vuz 0ctavia 3 rs Tsi a tam naměřil 14.6V...
Teďka trochu odbočím a zeptám se. Co by si vyměnil když se neohřeje voda a ani olej. Termoregulator s pumpou? Úbytek vody žádný.
Pořád jsi nenapsal jakou diagnostiku má a vzhledem k těm OBD kódum co píšeš, tak to nebude žádná z výše uvedených.
Já jsem ti k tomu napětí napsal již a dál to nemá smysl řešit. Důležitý je hlavně nabíjecí proud z alternátoru.
Zajet na pořádnou diagnostiku, zjistit jestli voda neuniká nikde (klidně natlakovat systém a změřit průtok - jestli není zarostlé) a potom termostaty (nepamatuji si to už ale u tohoto motoru už by mohly být i dva termostaty).