Letošní sraz jsem pojal jako oddychovku a setkání s přáteli po zimě. Auto mám stále rozebrané, takže jsem dorazil čistě na obhlídku a zároveň jsem nebyl vázán na program „tunerů“ a mohl jsem si v klidu zaject na RZ. Počasí vyšlo na jedničku, byť na RZ jsem pěkně vymrznul a trochu zmoknul, ale nic co by se nedalo vydržet.
Ze srazu jednoznačně největší překvapení byla Škoda 420RSA. Vzhledově se jedná o Škodu 130RS (lépe řečeno 2000MI kvůli rozšířeným lemům), ale ani s jedním autem nemá technika nic společného. Celé auto je postavené na pevném rámu a lamináty tvoří pouze skořápku tvořící design karoserie. Na rámu je uchycený i samotný motor umístěný uprostřed hned za předníma sedačkama a je možné ho celý na pomocném rámu snadno v případě potřeby vyjmout. Jak přední, tak zadní náprava je trubkové konstrukce s odpružením od slavné firmy HKS a jeho původem z Nissanu Skyline. Na ramenech jsou náboje s pětidírou, protože (dle slov majitele) je u 4 díry při využití auta na sprintech problém s vymačkáváním dosedacích ploch šroubů. Z toho nám plyne i využití auta, které je určeno především na sprinty a závody do vrchu. Použitý motor je původně z Audi V8 4,2l s 32V technikou a krmí ho 4 dvojité karburátory Weber. Majitel se dost vyvstekal při hledání ideální spojky, která by pasovala na použitou převodovku. Nakonec je setrvační kompletně nově vyrobený. Myslím, že to je velmi zajímavý projekt a osobně se těší, až to uvidím v akci. Na srazu se jinak sešla i početná skupina závodících, tak i nezávodících aut včetně tradičně velkého počtu kabrioletů.