
Navštíveno 8355x

Ahoj, začínám být bezradný s blikáním, pohasínám kompletně veškerého osvětlení auta během basu nebo celkově nižších tónů...
Bmw E46 328i, baterka v kufru, zesilovač Rodek r680a přidělaný zespodu na platě. Přední kompa ve dveřích (cca 90W rms), zadní v platě (cca 80w rms) a basák (300w rms). Ze zesíku natahané 2,5qmm kabely k repro, k subu 4qmm, Napájecí kabely 25qmm (plus tažené přímo z baterky - kabel cca metr dlouhý - pojistka 150A, mínus chycené k pásům zadních sedaček). Rádio 2Din android.
Začal jsem alternátorem (120a bosch), který jsem vyměnil za nový včetně regulátoru - beze změny
Zapojil jsem kapacitor (i když tuhle cestu nemám rád) - beze změny
Dal jsem silnější baterku (97ah místo původní 74ah) - beze změny
Zesilovač na kontrole u Pavla (vyčištění, něco se asi měnilo - nevím přesně)
Při zapnutí i vypnutí rádia se ozve lupnutí v repro (což asi nebude nijak souviset), ale už opravdu nevím co vyzkoušet.
Napájecí kabely mají očka a dutinky pouze nalisovaná, nikoliv letovaná - tento týden je proletuji, ale pochybuji, že se něco změní.
Napadá někoho po čem se zkusit jít podívat?
plus i mínus napájecí kabel jsem zkoušel připojovat na různá místa, vždy bez úspěchu...
Není to první hudba do auta, kterou dávám dohromady, ale první, která mě takto školí...už jsem sestavil i silnější soustavu (v autě se slabším alternátorem) a fungovalo to bez problémů
Budu rád za každý postřeh.

29.09.2020, 19:02 |
Směty Může to dělat zdrojovka, její napájení, signalove kabely. Než bych začal laborovat, zkusil bych natáhnout minus od zesiku přímo k baterii.
Nebo prekostrit baterku silnejsim kabelem
Otazka jaka je znacka baterky
Zkusím tedy prvně tu kostru.
Baterii mám aktuálně starline (většina si asi řekne, že to je bída, ale mám již několikátou a vždy fungovala a vydržela bez problémů), ale zkoušel jsem i jiné značky (XT, Stříbrnou Vartu, Modrou Vartu...) ale vše pořád stejné...tudíž změna značky mi nikdy nepomohla.
Baterka v autě není zdroj elektriky. Zkontrluj si uzemnění baterky, pokud máš origo kabel, tak jí přikostři nejlépe rovnou 50 qmm kabelem. A stejně tak motor.
Můžeš si to ještě otestovat takto, zatížit pořádně systém, třeba sinus 50Hz na plný koule co to jde a pak si změř napětí u motoru. plus z altíku a mínus motor, pak plus na altík a mínus na kostru. Pak to samé vzadu u baterky, plus na baterku, mínus na kostru. Plus na baterku a mínus na baterku. Po tomdle budeš vědět, kde se ti to ztrácí.
Změř a napiš hodnoty napětí na zesilovači, na autorádiu a na baterii v klidu a na kolik voltů padá napětí při basu.
Při basu to těžko změří, určitě nemá tak rychlý a s funkcí podržení hodnoty multimetr.
Standardní multimetr mu může ukázat pokles třeba 2v, ale reálně může padat mnohem níže.

01.11.2020, 15:00 |
*konny* | Upraveno: 2020-11-01 16:08:52
Kiklope v tvému příspěvku se nebudu vyjadřovat, protože ten můj nebyl určený tobě.
V minulosti jsem taky dost bojoval s blikajícím autem, tak mám za sebou spoustu slepých uliček. Auto s motorem vepředu a s baterkou vzadu jsem měl jen jedno ale tam jsem pro změnu neřešil blikající žárovky. Já bych ještě zkusil posílit propojovací kabel od baterky k motoru vedoucí nejspíš do nějaké skříňky s pojistkami, protože přes tento kabel napájíš od alternátoru i tvůj zesilovač. Další možnost je posílit kabel od alternátoru a propojovací kabel od bloku motoru na karosérii auta.
A to se teď jako nesmí člověk k něčemu vyjádřit nebo jsem se tě něčím dotkl?
Není to nic osobního, nechci se dohadovat o ho_ně, piš si tady co chceš, hlavní slovo bude mít, jak doufám, D ´ice.
Ty hodnoty napětí jsem chtěl vědět já, abych lépe pochopil, kde je zakopaný pes a mě bude stačit změřit to napětí (viz můj předchozí příspěvek) běžným digitálním multimetrem.

01.11.2020, 22:59 |
kiklop32 | Upraveno: 2020-11-02 00:01:16
Dobře :)
A četl si příspěvek z 01.10.2020, 17:43 ?
Tak po menší odmlce jsem se dostal k tomu začít řešit dál výše napsaný problém. Koupil jsem 50ku kabel - z toho jsou nové kostry (k baterce, kostra motoru) a pořídil jsem i nový RCA kabely (FOCAL ER5) vše ve Flexo opletech. Pořídil jsem i uplně novou baterku (exide 85ah 800a). Moc nevěřím tomu, že to všechno nějak pomůže, ale alespoň budu vědět, že tímhle to nebylo a budu laborovat dál. Pak už bych asi musel začít proměřovat napětí (do čehož se mi vůbec nechce :D )

Radšej by som dal elektrikarske krimpovacie oká, ako tie pozlátené pliešky.
D ´ice: Komu není rady, tomu není pomoci... to změření by Ti to ukázalo a nemusel bys kupovat další akumulátor co půl roku
Harryp: A kdo říká, že kupuju co půl roku baterku? :D všechny baterky jsem měl půjčené, teď jsem ale baterku co jsem původně měl v bmw přendal do octavie co mám a potřeboval jsem tím pádem sehnat jinou, takže pohoda :)
jen pro info, vše zapojeno, nakonec jsem ještě vyřešil trochu jinak plus a značný zlepšení. Není to tedy ještě uplně 100%, ale pohasínání se značně zlepšilo. Nicméně chci pátrat dál a vyřešit to uplně. Teď je pokles napětí asi nejvíc vidět u zadních světel.