Ahojte,
rád by som sa podelil s mojou skúsenosťou s vytlmením dverí, výmenou reproduktorov a rádia na aute VW Passat Variant B6 3C r.v. 2010. Snáď to aspoň jednému z vás pomôže a troška ho to nasmeruje. Nad výmenou som začal uvažovať cca. 2 roky dozadu kedy som si začal vytvárať základný obraz čo a ako robiť. Začalo to len myšlienkou nad výmenou reproduktorov a autorádia, ale po prečítaní príspevkov na tomto fóre a na iných internetových stránkach som dospel k záveru, že bez tlmenia dverí to nepôjde. Rád by som podotkol, že s prácou tohto druhu som nemal absolútne žiadnu skúsenosť. Materiál som si nakúpil postupne a keď už bola chuť sa do toho pustiť prerušili to určité zdravotné problémy, ktoré to oddialili v rádoch niekoľkých mesiacov. Prvotne som uvažoval nad rádiom z číny(no niečo kvalitnejšie), ale to som postupne zavrhol a začal som sa orientovať len na dve značky a to kenwood a pioneer. Základ bol, že som chcel autorádio s android auto/apple car play, určite s DSP, možnosť prehrávania FLAC – a neskôr som pozeral aj nad možnosťou prehrávania HI-RES 24bit/192kHz, prípadne aktívne výhybky ......
Tu do môjho výberu spadali : ako základ kenwood 5020 ..... postupne som prešiel na pioneer SPH 250. No kedže som tento pioneer nevedel zohnať niekoľko mesiacov tak som rozmýšlal čo ďalej ... či znížiť nároky a dať tam niečo jednoduchšie, alebo naopak posunúť latku vyššie. Ak som ju chcel posunúť vyššie tu pripadali z môjho pohľadu do úvahy kenwood 7520, kenwood 8019 .... 8019 bol vlajkovým modelom no 7520 je novší model. Cenovo vychádzali celkom +/- rovnako, ale nakoniec som zobral 8019 z dôvodu dvoch USB portov, a možnosťou mirroringu (zrkadlenia) a bezdrôtového android auta ..... (momentálne vyskúšané na Samsung galaxy S9+ a funguje bez problémov).
Pri výbere reproduktorov som sa po prečítaní recenzií a mojej predstave zapojenia len na autorádio som sa rozhodol pre Blam Relax 165 RX a aj keď môj názor je čisto subjektívny myslím, že po vypočutí výsledku som spravil naozaj veľmi dobré rozhodnutie. Aj keď viem, že na základe odporúčania z fóra by veľa vás do zadu repro neriešilo ja som ho tam dal .....t.j. predok 2x stredobas + 2x výška a to isté vzadu.
Tu musím vyzdvihnúť aj prístup p.Karlovského z Carmedie, ktorý mi naozaj vždy ochotne na moje dotazy odpovedal ...... vlastne aj jeho prístup a príspevky na tomto fóre ma presvedčili o jeho odbornosti a preto som väčšinu tovaru kúpil u nich ..... Snáď to niekto nepomenuje reklamou. Z mojej strany je to odovzdanie vlastnej skúsenosti s prístupom tejto firmy resp. p.Karlovského.....
Takže čo som si kúpil:
SET pre tlmenie dverí:
1. VBF VibraFlex 2.0 20mm (50x35cm) - 22ks je to vibračný/tlmiaci materiál, cena 3,84 EUR/ks , celkovo 85 EUR
2. STP Black Silver (75x50cm) - 2ks - toto som musel dokúpiť, pretože som nevystačil s VibraFlexom, cena 8 EUR/ks , celkovo 16 EUR
3. VBF Noise Neoprene 6mm (50x100cm) – 5ks, odhlučnujúci neoprénový materiál, cena 9 EUR/ks, celkovo 45 EUR (zostal mi jeden kus)
4. CTK LineFix 7v2 7mm (50x40cm) – 9ks, odhlučnujúci penový matieriál s pamätovým efektom, cena 4,50 EUR/ks, celkovo 40 EUR (zostal mi jeden kus)
5. CTK Roller – prítlačný valček – 1ks, cena 11 EUR + plastova sada na demontáž čalúnenia – 7 EUR/sada
SET pre reproduktory
6. Reproduktory Blam Relax 165 RX – 2 sady, cena 150 EUR/sada , celkovo 300 EUR
7. Adaptér na napojenie k originálnym repro – 4ks , cena 1 EUR/ks , celkovo 4 EUR
8. MDF podložky pre VW pre predné reproduktory – 2ks, cena 10 EUR/pár, celkovo 20 EUR
9. MDF podložky pre VW pre zadné reproduktory – 2ks, cena 10 EUR/pár, celkovo 20 EUR
10. Textilná paska Tesa pre izoláciu káblových zväzkov – 1ks, cena 3 EUR
SET pre autorádio:
11. Autorádio Kenwood DMX8019 DABS – 650 EUR
12. Plechový rámček UNI 2 DIN – 1 sada, cena 22 EUR/sada
13. Prepojovací kábel pre autorádio kenwood, cena 5 EUR/ks
14. Anténny napájač FAKRA 2 DIN, cena 14 EUR/ks
15. Rám autorádia 2 DIN – čierny lesklý , cena 18 EUR/ks
16. Adaptér pre ovládanie volantu Connects2 SVW002, cena 70 EUR
17. kabel four connect stage 1 1.50, cena 0,80 EUR/bm, 2m/1,60 EUR (tu som mal zobrať aspoň 5 metrov
18. kupoval som ešte nejaké fast on konektory, vidličky, Wago svorky, atď. a stálo to cca. 20-30 EUR
No materiál mám nakúpený a teda rozhodol som sa do toho pustiť sám.... tu som strávil naozaj veľmi veľa času strávený prečítaním diskusií, recenzcíí, videí na YT kde boli hlavne dobré videá čo sa týkali rozoberania dverí. Pre niekoho denná rutina a pre mňa malý strašiak, ktorý ma od toho odrádzal. Ako sa hovorí neskusený majster – hotový kat a presne nechcel som byť v situácii kedy budem aj ja vyjadrením tejto vetičky a niečo pokazím, zlomím, odlomím atď....
Časová náročnosť : 2 týždne (cca.70hodín času) , t.j. 4 víkendové dni a potom každý deň 3/4/5 hodín po návrate z práce..... viem profík by to stihol za 1/6 času, no kedže ja mám od profíka hodne ďaleko toto bol môj reálny čas..... Nesnažil som sa ísť najľahšou cestou a to dať si to spraviť, ale pokúsil som si dať svoju ďaľšiu vlastnú výzvu a posunúť svoje schopnosti aj v tomto smere aspoň o kúsoček ďalej.... Niekomu môj časový údaj určite vykúzli úsmev na tvári, niekomu možno až zhrozenie .... ale je to môj čas a takto som s ním naložil .....
Takže desiatky video hodín mám za sebou a púštam sa do toho...... je 30.4.2022 pekná slnečná sobota .....tráva je pokosená a ja otváram ako prvé spolujazdcove dvere a beriem do rúk plastovú sadu na demontáž čalúnenia.... a začína sa táto moja osobná výzva.....